فاكس وزارة التربية والتعليم بمنع الاعلام من دخول المدارس
فاكس عاجل وتحذير شديد وتطبيقه من 10 أكتوبر 2018

أرسلت وزارة التربية والتعليم فاكسا عاجلا لجميع مدارس الجمهورية في يوم 10 أكتوبر ومن يخالف يتعرض للمساءلة القانونية،وذلك بمنع أي صحفي أو إعلامي دخول المدارس إلا بعد العرض علي مكتب الوزير .


وقد حذرتوزارة التربية والتعليم والتعليم الفنى المدارس من إجراء أى أحاديث صحفية أو إعلامية مع أي جهة إعلامية داخل المدارس إلا بعد الرجوع إلى مكتب الدكتور طارق شوقى، وزير التربية والتعليم واتخاذ الإجراءات اللازمة.


وأكدت وزارة التربية والتعليم فى خطاب لها تم إرساله للمديريات أن من يخالف ذلك من المدارس والإدارات سوف يتعرض للمساءلة القانونية.

صورة من الفاكس المرسل لمنع دخول الصحافة والأعلام المدارس



منع دخول الصحافة والأعلام المدارس
تعليقات
تعليقان (2)
إرسال تعليق
  • 👤 Unknown

    ممكن حد يفيدنا ويقول مصاريف رياض الاطفال كام ممكن الرجاء الرد وياريت يكون من حد دافع المصاريف لان الي مكتوب حاجه ولا مطلوب حاجه تانيه خالص فالرجاء الرد

  • 👤 Unknown

    ياسيادة الوزير ممكن الافادة هل من المعقول اطفال في كي جي1لسه مش بيعرفوا يمسكوا القلم وايديهم لسه بتترعش ياخدوا منهج وكتابة وحفظ وواجب في الكتب دول اطفال ليه مش بتتعاملوا معاهم علي اد سنهم ومدي استيعابهم هو المهم دفتر التحضير عند المدرس وخلاص فين الاسلوب التربوي اللي يحبب طفل في مدرسته مش صاحي من النوم يقول يوووه انا كرهت المدرسة ارحموا اطفالنا ارجوكم.