رواية عشقت فهد الصعيد الفصل العاشر  

part 10
_______________♤
وصلوا البنات المول وراحوا محل كبير للفساتين الزفاف

نور. أيه رأيكم في ده

شيماء. بجد جميل أوي 

نور. وانت يا ضحي أيه رأيك

ضحي. ما شاء الله جميل

شيماء. وفين فستانك 

ضحي بتوتر. هتشوفوه بس محدش يقول لي فهد علي شكلوا

نور. ربنا يستر

وراحت ضحي وجابت الفستان 

ضحي. أحم أيه رأيكم

شيماء ونور. يالهوي هوا في كده

ضحي. وحش

نور. دا يهبل 

ضحي. بجد

شيماء. أه ولله أمال خايفه ليه أنوا فهد يشوفوا

ضحي وهيا بتبلع ريقها. أصل هوا من من ورا

ولفت الفستان ليهم







نور. يالهوي دا فهد يموتك

شيماء. الفتحه دي كبيره قوي

ضحي. ماليش فيه هوا عجبني

نور. طب وفهد

ضحي. يعمل ألي هوا عيزوا 

شيماء. ربنا يستر 

ضحي. خلاص بقي ويلا عشان نجيب فستان لي شيماء وبعد كده نجيب باقي الحاجات 

وذهبوا البنات واشتروا فستان لي شيماء كان جميل جدا وهادي

نور. يلا عشان نروح نجيب العبيات والدرسات والطرح 

ضحي. يلا 






وذهبوا البنات إلي محلات كثير واشتروا كل حاجه تخصهم وبعد كده وقفوا قدام محل لي الملابس اللنجيري

ضحي بكسوف. أحم هوا أحنا جينا هنا ليه

نور. أكيد عشان نشتري 

ضحي. بس أنا مش هجيب حاجه

نور. اه عشان فهد يبص لي بره

ضحي بغضب. هوا يقدر 

نور بضحك. عشان كده لازم نجيب من ده 

ضحي. تمام بس أنا مش هجيب كتير

نور. أدخلي بس وبعد كده نشوف صحيح هيا فين شيماء 

ضحي. راحت تجيب الميكب والحجات دي١ 

نور. تمام يلا 

___________________♤
في القصر

سالم. فهد يا ولدي كلمت الحج محمود الهري

فهد. أيوا يا جدي كلمتوا وعزمتوا علي الفرح

سالم. زين يا ولدي 

حازم. أحم طب يا جماعه كل واحد مشغول بي عرستوا أنا أعمل إيه

عمر بخبث. أعمل زينا يا خويا

حازم. قصدك أيه 

عمر. أنت عارف قصدي كويس

فهد. بس انتوا الاتنين

محمد بقلق. هما البنات اتأخروا كده ليه

سالم. معلش بقي عرايس وبيتجلعوا(بيدلعوا) زمانهم جاين

وأنهي سالم كلامه مع دخول البنات للقصر 

نور. جدي أحنا جينا

سالم. حمدلله علي السلامه يلا أدخلوا ساعدوا الحريم 

ضحي. لا أنا هروح أنام أنا مش قدره

سالم بضحك. لسه زي ما انت يا ضحي 

ضحك الجميع عليها معدا فهد الذي كان يشاهد بصمت 

محمد. طب يلا أدخلوا جوا عشان الغفر

شيماء. تمام يا جدي 

ودخلوا البنات جوا القصر وراحوا عند جناح نور 

_______________________♤
في جناح نور

كانت الفتيات جميعهم مستلقيات علي السرير

حتي قاطعهم دخول زوجات عمهم 

أعتدلوا من جلستهم وجلسوا علي السرير 

فخريه. يلا أحنا عايزين نشوف الجهاز والفساتين 

ضحي بسرعه. لا شوفوا الجهاز بس الفساتين خلوها يوم الفرح 

زينب. شكلك عامله مصيبه

ضحي. إنت دايما شاكه فيا كده

نور. خلاص يلا تعالوا شفوا الجهاز

وبدأ بي توريه الجهاز ليهم مع صدمت زوجات عمها من جمال الملابس

فاطمه. ما شاء الله الجهاز يهبل بس ناقص حاجه

ضحي. ناقص أيه

فخريه. قمص.ان الن.وم

أحمرت وجه ضحي ونور بشده بسبب الخجل 

نور بخجل. لا جبنها

زينب. أمال فين هيا

شيماء. أيه يا جماعه هوا في كده

فخريه. اسكتي يا ب

ضحي. هناك الحاجه اهي

وقامت فاطمه وجبتها وفتحتها وقعدوا يتفرجوا

فاطمه. لا نصحين 

ضحي. عارفين ويلا بقي عشان بجد نفسنا ننام تعبنا النهارده في المول 








زينب. ناموا يختي 

وخرجوا من الجناح وأستلقت الفتيات علي السرير ولسه هيناموا سمعوا صوت خبط علي الباب 

ضحي. شكلنا مش هنام النهارده خالص

وقامت فتحت الباب 

الخدامه. فهد ببه عايزك في المكتب تحت

ضحي بضيق. تمام جايه وراكي

وقفلت الباب وراحت جابت طرحتها ولفتها بي عشوائيه ونزلت

نور. هيا راحت فين

شيماء بنوم. معرفش نامي أنت

نور. ماشي يا ختي تصبحي علي خير 

شيماء. وأنت من أهله 

وغفوا في نوم عميق 

___________________♤
في المكتب 

كان فهد يعمل علي الاب توب حتي سمع خبط علي الباب سمح له بي الدخول 

ضحي. خير قالوا عايزني

فهد. فين الفستان 

ضحي. فوق ليه 

فهد. روحي هاتيه

ضحي بخوف. لا مش هينفع دا فال وحش

رفع فهد حاجبه وقال. لا ولله

ضحي. اه ولله 

قام فهد وراح ناحيت ضحي وفضل يقرب منها وهيا بترجع لي ورا لحد ما خبطت في الباب فضلت ضحي تشتم تحت أنفسها لحد ما فهد قرب منا وحط إيدوا علي الباب وإيدا التانيه مسكت خصرها وقربها منوا وهمس في ودنها

فهد. عارفه لو الفستان طلع في حاجه هعمل أيه

ضحي بخوف. هتعمل إ

ولم تكمل الجمله حتي احست بفهد يقبل عنقها
أرتجف جسدها من حركتوا هذه وقالت. فهد أبعد لحد يدخل لم يسمع لها فهد وظل يقبل في عنقها حتي بعد عنها ووضع جبينه علي جبينها وقال. هعمل فيكي زي ما هملت دلوقتي وممكن ألعن

أرتجفت ضحي وبعدت عنوا وقالت. وأنا مش هسمحلك انك تقرب ليا قالت جملتها حتي احست بظهرها يرطتم في صدره ويقول. ضحي ما تعنديش عشان موركيش العناد علي اصوله 

ابتعدت ضحي عنه بسرعه وجريت للخارج أبتسم علي فعلها وذهب ليكمل عملوا

________________♤
طلعت ضحي بسرعه علي جناح نور وهيا بتلهس وبتقول. واحد قليل ادب 
وبصت علي هاتين النأمتان وقالت. خونه ناموا من غيري 
راحت رمت الطرحه واستلقت جمبيهم وغطت في النوم 

__________________♤


تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق