رواية حور الاسر الفصل الحادي عشر 

 بارت ١١
حور الأسر 

حور بعصبيه : انت بتعمل ايه انت مين سمحلك تمسك تليفوني 
اسر : خدي كلمي اخوكي وانا عاوزك بعد ما تخلصى
حور : عاوز ايه 







اسر : اسمها نعم ولما تخلصي هعرك انا عاوز ايه 
حور : متقول واخلص 
اسر بعصبيه : حوووور ردي علي اخوكي 
حور : حاضر  الو يا ياسر 
ياسر : ايه يحور انتي بتكلمي مديرك كدا ليه انتي كدا هتترفضي 
حور : انا عاوزه اترفد اصلا 
ياسر : ايه 
حور : علشان دا طلع رخم
اسر : علفكره سمعتك وانا اعرفك مين اللي رخم 
حور : هتعمل ايه هترفدني ارفدني في مليون شركه تانيه تتمناني 
اسر : ماشي خلصي بس كلامك مع اخوكي 
حور : ايو يا ياسر عاوز حاجه انا لازم اقفل 
ياسر : تمم سلام وكلمي مديرك عدل 
حور : حاضر سلام
ياسر : سلام 
حور لأسر : نعم 
اسر : حور ممكن لو سمحت تكلميني عدل الشهر ده لوسمحت 
حور : ....
اسر : والله كنت مجبور وفي يوم هقولك علي اللي حصل 
حور : تمم خلاص انا هروح اقعد ازاكر عاوز حاجه 
اسر : لا شكرا 
حور : عن اذنك وتركته وجلست علي المكتب وكان اسر يقلب في الأوراق بملل وهو يتابع حور من بعيد
  
عند فاطمه ...
فاطمه: ها يا ياسر أختك عملت ايه في الشغل 
ياسر : اتقبلت يا نبع الحنان بس بنتك دي مجنونه 
فاطمه : ليه 
ياسر : دي بتكلم مديرها وحش علشان رخم وهي مالها بيه لا وكمان وعوزاه يرفدها من الشركه دي شغاله في اكبر شركه 
فاطمه: معلش هي لسه صغيره يارب  تعقل  🤲
ياسر : يارب 🤲

عند اسر وحور ...
بعد فتره ذهب أسر وجلس على مكتب حور
أسر : حور بتعملي ايه
حور: بزاكر عاوز حاجه
أسر : لا كنت زقهان فقولت اجي اقعد معاكي
حور : ماشي
اسر : متيجي اذاكرلك
حور : لا اسكت بقا خليني اذاكر 
أسر : اخذ الكرسي وجلس بجانبها 
حور : انت بتعمل ايه 






أسر : بشوفك بتذاكري ايه 
حور : أحياء يلا بقا امشي 
أسر : ماشي لو قولتي ايه دا وشاور على رسمه في الكتاب 
حور : وانا ايش عرفني مش عندي في المنهج 
أسر : خلاص خليني اذاكرلك 
حور بنفاذ صبر  : ماشي خلاص 
أسر : يلا وبدأ يشرح لحور وبعد فتره 
حور : الله ي أسر شرحك حلو اوي انت عرفت دا كله ازاي 
أسر : علشان انا في كليه الطب ي حور 
حور : اه صح دا انت اللي كنت هتعمل ليا العمليه بس يارب ابقى دكتوره زيك 
أسر : يارب ي حوري بس بلاش نتكلم في الموضوع  ده تاني علشان انا بتدايق من نفسي لما بفتكر اللي كنت هعمله
حور : ماشي بس دي الحقيقه وبعدين  ايه حوري دي انا مش بحب الكلمه دي 
أسر : ليه 
حور : علشان المستر بتاعي بيقولهالي وهو رخم  وانا زعقتله المره اللي فاتت 
أسر : نعم عملتي ايه 
حور : كسفته واحرجته قدام اصحابي 
أسر : دا ازاي دا 
حور :  بيقولي ركزي ي حوري رديت عليه قولتله حاضر بس انا اسمي حور مش حورييي 
أسر بضحك : قولتيه حورييي
حور :اه هو رخم اوى اصلا 
اسر بضحك : خلاص هقولك ي حوريتي أو حوريه بس كان نفسي اقولك حوري اوي اصلا هي احلي 
حور : اممممممم ماشي موافقه قولي اي حاجه 
اسر : طب المدرس ده اسمه ايه 
حور : اسمه مارد وسلام بقا علشان انا لازم اروح  
اسر : طب يلا اروحك 
حور : لا علشان ياسر جاي يخدني 
أسر :  ليه 
حور : من ساعه ما انت خطفتني وهو بيوديني ويجيبني 
اسر : ماشي







حور : ياسر بيرن يبقى جه يلا سلام
أسر : ماشي سلام وبسها من خدها
حور بصدمه : انت عملت ايه والله.... وقاطعها اتصال ياسر مره اخرى 
حور : انا ماشيه و كلامي معاك بعدين وانا منستش المره اللي فاتت
أسر بضحك : ماشي وخدي بالك من نفسك وتركته حور ومشيت
زين واسد : امسك احنا منعرفش انك جامد اوي كدا 
زين : هي بتتكلم على اني مره 
أسد : انت عملت فيها ايه المره اللي اللي بتقول عليها 
أسر : بس بقا انت وهو وانتو واقفين تتصنتوا علينا مش عيب عليكوا وانتوا كبار كدا 
زين واسد : ماشي يعم الرومانسي 
أسد : طب قولي بقا كنت خاطفها ازاي 
أسر :..... (حكي كل اللي حصل) 
أسد : يبقى دا كله حصل وانتوا مقولتوليش
أسر : اهو حصل وخلاص بقا ي أسد ويلا كل واحد فيكوا على مكتبه وانت يا زين عاوزك تحياتي كل المعلومات عن المدرس اللي اسمه مارد
زين : ليه
اسر : كدا وتركهم وذهب أسر لمكتبه وظل يفكر في حور 

عند حور.... 
ياسر : ايه ي بنتي اتاخرت كدا ليه 
حور : كنت بسأل المدير لو عاوز حاجه قبل ما امشي 
ياسر : ماشي وبعد كدا كلميه عدل  
حور : ماشي  
ياسر : علي العموم الف مبروك ي قلبي 
حور : الله يبارك فيك ورجعوا البيت 
حور : ي نبع الحنان عمله اكل ايه 
فاطمه : الاكله اللي بتحبها (معكرونه بالبشامل) 
حور : الله عليكي ي نبع الحنان يرتني كنت انخطفت من زمان 
ياسر: بتقولي كدا ليه ي حور 
حور : اصل انتوا بتدلعوني من ساعه ما انخطفت 
ياسر : احنا كنا بنعمل كدا علشان خايفين عليكي ومن النهارده ورايح هتلاقي الدلع وبس 
حور : ربنا يخليكوا ليا يارب 🤲 
فاطمه : يلا علشان تتغدوا
حور : بسرعه ي ياسر وجلسوا يتناولون الطعام والضحك والهزار مستمر بينهم 







وبعد فتره ذهبت حور الي غرفتها 
حور لنفسها : انا كدا لقيت شغل يعني شهر على ماخد المرتب وامشي وذهبت حور حتى تنام ولكن ظلت تفكر في اسر حتى نامت 

عند أسر رجع البيت 
خديجه (والدته) : ازيك ي أسر تعالي عاوزه اتكلم معاك في موضوع 
أسر : موضوع ايه ي ماما 
محمود (والده) : موضوع كل يوم 
أسر : اكيد جايبه عروسه صح 
خديجه : اه ي أسر عاوزه افرح فيك قبل ما اموت 
أسر : بعد الشر عليكي 
خديجه: خلاص تعالي شوف العروسه 
أسر : لاء يا ماما وقريب اوي هتفرحي
خديجه : يعني ايه ي أسر 
محمود : يعني ابنك حاطط واحده في دماغه 
خديجه : بجد ي أسر 
أسر : بجد ي روحي 
خديجه : لولولولولولولي
ياسمين (اخت اسر ) : مين دي واسمها ايه وعندها كام سنه  
أسر : ملكيش دعوه انتي ويلا بقا انا طالع انام 
خديجه : مش هتتعشي 
أسر : اتعشيت في الشغل 
خديجة : ماشي ي أسر وذهب أسر لغرفته وظل يفكر في حور 
أسر لنفسه : انتي عملتي فيا ايه ي حوري وياترا هتعملي ايه اكتر من كدا


تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق