أعزائي القراء أهلا وسهلا بكم ننشر لكم اليوم روايه صغيرتي البريئه الفصل الثالث عشر 13 بقلم دعاء أحمد ونرجو أن تستمتعوا بهذا الفصل

 دار الروايه المصريه

روايه صغيرتي البريئه الفصل الثالث عشر 13 بقلم دعاء أحمد


روايه صغيرتي البريئه الفصل الثالث عشر 13 



في بدايه يوم جديد
باسل كانت بيلبس بدلته وهو بيبص لقمر اللي نايمه بعمق
راح ناحيتها وابتسم بخبث وهو بيحبني لمستواها
باسل؛ قمر قومي يا حببتي
قمربنوم:صباح الخير
باسل بخبث:ااامم قومي ياله عشان نفطر سوا

قمر بنعاس:ممكن تسيبني انام شويه

باسل:تؤتؤ ياله قومي بقى بطلي كسل
قامت بضيق وهي بفرك في عينيها بضهر ايديها
باسل وهو بيبطبع بو"سه خفيفه على خدها :صباح الخير

قمر:احم ص صباح النور... هو انت خارج

باسل:اه هنفطر سوا و اخرج عندي شغل هنا هروح اخلصه بسرعه وارجعلك محضرلك مفاجأه حلوه 

قمر بحماس:ايه هي؟ 

باسل :تؤتؤ مش دلوقتي لما ارجع ياله خدي شاور وتعالي نفطر 

قمر:هوا

بعد قليل
كانوا بيحضروا الفطار سوا في جو مرح

باسل:خالص ياله تعالي بقى 

قمر:البيض يلهووووي
فجاه سمعت صوت حاجه بتتكسر

باسل بصلها وهي بتعيط وبتطفي البوتجاز

باسل بسرعه شدها وهو مستغرب دموعها:خالص حصل خير يا قمر بيض انحر"ق مش حكايه بعني

قمر بطفوليه ودموع:كنت عايزه اكل بيض مسلوق ااهه 

باسل انفجر من الضحك 
قمر بغيظ وبتضر"به في صدره :بتضحك على احزاني

باسل :تعالي يا ام أحزان مش عارفه تسلقي بيضتن عوض عليا ربنا

قمر بغيظ:على فكره بعرف بس انت موترني اصلا

باسل :والله 

قمر :تصدق انك رخم نور كدا

بعد دقايق
باسل:انا لازم امشي دلوقتي 
قمر بخوف:هتسيبني لوحدي
باسل :هههشش متخافيش انا كلمت البواب والحرس و زمانهم جاين متخافيش

قمر بسرعه:بس انا عايزاك انت

باسل بابتسامه :متقلقيش انا بس عندي صفقه مهمه هتم النهارده في الشركه هنا لازم اخلصها الأول وهرجعلك على طول متخافيش وانا هفضل معاكي مكالمات لو حصل اي حاجه كلميني فورا

قمر وقلبها مقبوض:حاضر بس مش تتأخر ممكن

باسل وهو بيبو"س راسها:مش هتاخر.. خالي بالك على نفسك 

قمر بخوف وابتسامه هاديه :خاضر

باسل خرج وسابها وهو بيكلم الحرس واطمن انهم على وصول

عند الحرس
واحد:في ايه وقفت ليه
التاني:العربيه فضت بنزين 
الاول:و هتجيب منين هنا مفولتهاش من بدري ليه
التاني:كنت مفعولها لكن مش عارف ايه اللي حصل التنك بيسرب

الاول:يا غبي لازم نكون عند الشاليه دلوقتي لو باسل بيه عرف اننا اتاخرنا هتكون كارثه

التانيه:استنى يا اخي هدور على ايه محطة بنزين قريبه

عند قمر 
الباب خبط وهي استغربت واتملكها الخوف 
وحد بيتكلم من برا :افتحي يا مدام انا زميل مستر باسل وهو نسي ملف مهم في درج المكتب ومحتاجه ضروري

قمر بخوف:ومجاش هو ياخده ليه. غريبه

الشاب:لاني كنت قريب من الشاليه وهو عنده اجتماع فبعتني عشان اخده

قمر بخوف اكتر:طب ثواني

طلعت بسرعه لابست الخمار والنقاب ونزلت تاني بتكلم باسل لكن بيرن ومش بيرد

دخلت المكتب وفعلا كان في ملف في الدرج اخدته وطلعت

قمر بجديه مزيفه برغم خوفها من رؤيه تلات شباب: اتفضل الورق اهو

سليم بخبث:ورق ايه بس سيبك انتي يا مزه

قمر بزعر وهي بترجع لورا:انتم مين؟ 

سيف بوقا"حه:سيبك مننا وتعالي نتعرف وبعدين شيلي النقاب دا مفيش داعي له

عز بسرعه شال النقاب عن قمر ورمه على الارض

قمر بصر"اخ :اطلعوا براا لو ممشتوتشهبلغ البوليس

سليم بجراءه :انا عن نفسي مش همشي وانتم يا باشباب

قمر حاولت تطلعهم وتقفل الباب لكنهم زقوا الباب ودخلوا وقفلوه وراهم بالمفتاح

قمر ببكاء وضعف : اخرجوا براا

وبسرعه جريت على الموبيل اللي على إلانتريه عشان تكلم باسل 

عز اخد منها الموبيل ورماه بعنف اتكسر

قمر مبقتش على اعصابها وجسمها بيتنفض برعب و هنا افتكرت عثمان لما كان بيحاول يقرب منها

قمر حاولت تجري او تصرخ مكنتش قادره وهي شايفهم بيقربوا بقيت ترجع لورا 

خبطت في التربيزه ووقعت على الأرض 

لكن بتقوم بسرعه وتطلع تجري ودخلت اوضتها وحاولت تقفل الباب لكنهم زقوه واتكسر 

كانت بتحاول تكلم باسل على الأرضي لكن سيف اخد السماعه منها وقفله 

بقوا يقربوا منها وقطعوا الدريس بتاعها وهي بقيت تصر"خ 

وفجأه مسكت الفازه وضر"بت سليم على دماغه كلهم اتخضوا وهي استغلت دا 

بسرعه فتحت البلكونه

قمر بدموع:لو قربتوا مني هرمي نفسي

عزبضحكه ساخره وبيقرب: تعالي يا مزه بطلي لعب عيال

قمر بزعيق:بقولك ابعد

سيف :ورينا شطارتك وبيقولوا التلاته منها لكن قمر بدون تفكير رمت نفسها

عند باسل 
قاعد مركز في الشغل وهو قلبه مقبوض بيرن على قمر لمن تليفونها مغلق
كلم الجارد محدش بيرد

قام بسرعه وطلع من الشركه وهو في طريقه للشاليه

وصل باسل الشاليه وكان في زحمه وفي حركه غريبه ولقى الإسعاف موجوده و 
فجاه وقف مصدوم لما شاف الإسعاف خارجين ب قمر ووشها كله د"م و بتنز"ف 

حطوها في عربيه الإسعاف 

باسل بصدمه :قمر زق الظباط بالقوه ودخل 

باسل بدموع هستيريه:قمر قمر قومي يا حببتي 

الظابط:انت مين؟ 

باسل:دي مراتي 

التمرجي:لازم نوصل المستشفى دلوقتي حالا

باسل ركب معها والأسعار اخذوها على المستشفى وهي بتنز"ف بشده 

بعد مده طويله 
في المستشفي 
باسل قاعد أدام العمليات وبيبكي وهو بيلوم نفسه على اللي حصل ليها

الدكتور خرج باسف

باسل بسرعه :ايه اللي حصل؟ 

الدكتور: للأسف واضح من الكشف المبدئي ان دي حاله اغت"صاب

البارت ١٣
الروايه هتقف يا جماعه لان التفاعل قل جدا انا اسفه مش هتنزل الا لما يرجع


تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق