رواية حياة ظابطة الفصل التاسع عشر  

ا#حياة_ظابطة...🖤
    
(الحياة دائماً ما تعطينا دروساً)...🖤
في شقة احمد الدمنهوري
حياة....صحيت خدت شاور لبست ترنج كحلي والطرحة وحطيت ملمع شفاه ولقيت نورا بتتصل
حياة....صباح الفل يانورا 
نورا....صباح الجمال بقولك 
حياة....قولي 
نورا....هنخرج النهاردة وانا قولت لأش قولي لسارة 
حياة....ماشي بس هبئا ارجع البيت اغير عشان عندي تدريب واجي 
نورا....طب ابئي عدي عليا في البيت 
حياة....حاضر ياقلبي باي 
نورا.....باي ياقمر
 وخرجت 
حياة بمرح....صباح الخير يا اهل المنزل 
احمد.....صباح الفل ياحبيبتي 
حياة.....الباقي فين 
احمد.....مراد نزل الشغل وسارة نايمه مش وراها محاضرات وماما بتحضر الفطار
حياة....طيب ياحبيبي لما سارة تصحى قولها اننا هنخرج مع عائشه ونورا  انا هنزل بئا
احمد.....طيب ياحبيبتي و لما ترجعي نبئا نقعد نتكلم سوا
حياة....عيوني 
وروحت اصبح على ماما ونزلت 
بعد ما وصلت لقيت يونس ومراد وحمزة 
حياة....صباح الخير 
الكل....صباح النور 
يونس.....يلا ياانسة حياة عشان نتدرب
حياة....تمام ياباشا 
مراد بضحك.....خف عليها شوية 😂
يونس بضحك.....حاضر ياباشا😂
....... 
في فيلا يوسف الهواري 
نورا.....مامتييي 
حنان.....ايه في اييه 
نورا....انا هروح الشركة وهخرج بعدها مع حياة واش وسارة
حنان.....ماشي ياحبيبتي متتأخريش 
نورا....عيوني
ومشيت روحت الشركة
....
في فيلا احمد الهواري 
....
يامن....اش وراكي كلية 
اش.....اه ورايا 
يامن.....طيب تعالي اوصلك
اش....ماشي 
ونزلنا ركبنا العربية 
يامن....العربية اتصلحت وجاية انهاردة وهعلمك عليها كل حاجة 
اش.....تمام 
سكت شوية وبعدها..
يامن.....هو ادهم دا انتو صدفت وتقابلتوا قبل كدا
اش....ادهم مين 
يامن....ادهم الي خبطك 
اش.....ااااه اه اتقابلنا في مرا كان.......وحكتلو الحكاية 
يامن.....ااااه عشان كدا مكنتوش طايقين بعض اوي😂 
اش.....ونبي افتكر حاجة عدلة 🙂
يامن....حاضر ياستي 
ووصلني 
...







...
عدا الوقت بسرعه وحياة خلصت التدريب وبقت كويسة جدا وبعدها راحت تبدل هدومها واش خلصت الكلية ورجعت ونورا رجعت من الشركة ومراد اتفق مع حمزة ويونس ويامن يخرجوا هما كمان وحمزة راح الفيلا عشان ياخد نورا معاه يوصلها
......
عند حياة...
....
حياة....يلا ياسارة نقوم نلبس 
سارة....حاضر 
ودخلنا نلبس 
حياة....امممم اللبس ايه بس هلبس دا 
ولبست بنطلون بوي فريند اسود على بلوزه نبيتي فيها نقط سودا وطرحة اوف وايت وشنطة كروس  سودا وسلسلة عليها قلب وخاتم وكوتش اسود وحطيت روج نبيتي فاتح ومسكرا 

سارة ....لبست بنطلون جينز اسود على بلوزه مينت جرين على طرحة سودا وشنطة كروس مينت جرين واسوار وخاتم وكوتش ابيض وحطيت مسكرا وروج بينك 

عند اش 
لبست دريس اسود فيه ورد نبيتي وطرحة نبيتي ولبست شنطة سودا  اسوار وجزمه هيلز كعب صغير سودا وحطت روج نبيتي ومسكرة وبودر خفيف

عند نورا 
لبست بنطلون جينز ازرق غامق على بلوزه موف على طرحة زرقة غامق على شنطة كروس موف على كوتش ابيض على سلسلة على حرف N على اسوار وحطت روج موف ومسكرة وبودر  

كلهم خلصوا تجهيز حتى الشباب 
عند حياة...
مراد....يلا ياحياة يلا ياسارة
الاتنين.....حاضر 
نزلنا وركبنا العربية 
عند نورا
حمزة....يلا يانورا 
نورا.....حاضر اهو نفس اركب العربية بتاعتيي
حمزة بضحك....تعالي تعالي انهاردة هبات معاكوا وهعلمك كل حاجة 
نورا.....تمام 
ونزلنا ركبنا العربية 
عند اش...
يونس.....يلا ننزل 
يامن.....لحظه بلبس الساعة 
اش....انا خلصت 
يامن....وانا يلا 
يونس....يلا 
ونزلنا ركبنا العربية 

وصلنا كلنا مكان حلو 
حياة نزلت من العربية ...
راحت وقفت تستنى نورا لحد ما جت 
حياة خدتها بالحضن....نورا وحشتيني
نورا....انتي اكتر والله ازيك ياسرور وحضنتها 
سارة ....الحمد الله انتي اخبارك 
نورا.....بخير 
واش جت وسلموا عليها والشباب سلموا على بعض 
ودخلوا كلهم 
نورا.....احنا نتغدا على طول 😂
سارة....اه انا بقول كدا بردوا 😂
اش.....انا عن نفسي مكلتش 
حياة....ولا انا 
نورا.....يبئا نطلب 
وشافوا كل واحده هتاخد ايه 
عند الشباب ...
يونس....ناكل ايه بئا 
حمزة.....ايه يا بني انت على طول جاي تاكل😂
يونس....انا مكلتش من الصبح 
مراد.....ولا انا تعالو نشوف نطلب ايه 
يامن.....انا كمان جعان 
حمزة....وهو انا يعني الي مش جعان يلا نطلب😂 
وكلهم شافوا هياكلو ايه وطلبوا 
وقعدوا كلهم يهزروا ويضحكوا 
حياة بضحك.....بجد يا اش انتي مسخرة انتي ايه الي عملتي في الواد دا 😂😂
اش.....بردوا هو الي خبطني 
سارة.....اهي من امبارح على كدا😂
نورا.....لا بجد الراجل محترم انا لو منو كنت شعلقتك😂
اش.....ايه ياجماعه مش ل الدرجة دي 😂










فضلنا نضحك ونهزر وبعدها حاسبنا وقومنا 
نخرج 
وقفنا شوية وبعدها ركبنا العربية ومشينا 
وروحنا كلنا وبدلنا هدومنا وروحت اشوف بابا عاوزني في ايه 
حياة....احلى بابا كان عاوزني في ايه
احمد.....تعالي ياحبيبت بابا 
حياة.....ايوه
احمد.....عاملة ايه في تدريبك ياحبيبتي 
حياة.....الحمد الله يابابا 
احمد.....طيب ياحبيبتي بطمن عليكي مختاجة حاجة 
حياة.....لا ياحبيبي انا تمام متقلقش 
احمد....ماشي ياحبيبتي 

.....
عدت الايام وجه يوم ما ياسين كان راجع 
.....
روحنا المطار نستقبلوا 
بعد ماشوفنا 
حياة....ياااااسووو...والله ياجدع عاش من شافك وسلمت عليه وكلنا سلمنا على وسلمت على خالتي 
(ياسين عندو شركة في اطاليا كبيرة للأستيراد والتصدير وشركتوا معروفة عندوا24 سنه شكلو عينوا عسلي فاتح وابيض وشعروا بني ناعم طويل لحد نص وشوا  وجسموا رياضي شخصيتوا مرح بس في العصبية مش ميتفاهم مبيحبش الخيانة نهائي )
ياسين....والله انكم وحشتوني اعرفكم على خطيبتي جيسيكا 
حياة بهمس لسارة....ابن خالتك عقلو طار مين دييي😂
سارة بهمس....باين كدا والله اعلم 😂
جيسيكا... ciao ragazzi
حياة....بتقول ايه ياسين 
جيسيكا....بقولكوا هاي شباب بس بالأيطالي 
ياسين....جيسيكا من اب مصري وام ايطالية
سارة.....ااااه 
(جيسيكا بنت جميلة بشعر اصفر وعيون زرقاء رفيعه لبسها كلو قصير ومفتوح بتكلم عربي وايطالي)
مراد.....طب يلا ياخالتي يلا يا ياسين 
خالة مراد نعمه....يلا ياحبيبي
ووصلنا هنا البيت وماما استقبلت خالتي بالحضن طبعا وقعدنا سوية وياسين قال انو هيحكلنا على ليه بقالو 3شهور مش بيكلمنا 
ياسين.....الشركة اتعرضت لسرقة وشوية حوارات من دي وموظفين طلعو عندي خاينين وطلعوا بيعملو لشركة منافسة ليا عاوزين يوقعوني 
ولما عرفت انهم تابعين لشركة تانية كنت ماشي بالعربية بعتو ناس يضربوا عليا نار والعربية لفت واتخبطت واتقلبت على جمبها وظهرت يومها جيسيكا 
فلاش باااك 








جيسكا.... Oh Dio, è decisamente morto
Aitutami aiutarmi 
(اووه ياللهي انهو بالتأكيد مات ساعدوني ساعدوني)
وجم ناس وساعدو وركبتوا عربيتي ووديتوا المستشفى 
في المستشفى  ...
جيسيكا.... Dottore repidamente allume
(دكتور بسرعه الشب بيموت)
الدكتور....sala operatoria della guancia rapida
(بسرعه انقلو اوضة العمليات )
باااااااك
ياسين....بس كدا وطلع عندي كسر في الرجلين وقعدت اشتغل من البيت  ارجع الشركة تقف تاني والموظفين الي بثق فيهم كانو معايا وفعلا رجعت تاني وطبعا معايا جيسيكا وفضلت تساعدني وبعدها اتخاطبنا و قررت ارجع مصر وهنقل الشركة هنا وجيسيكا اهلها متوفين ونزلت معايا لأنها مجتش مصر بقالها 12سنه  
احمد.....الحمد الله يابني عدت على خير 
نعمه.....الحمد الله دا من فضل الله
اية....
يلا يا نعمه ياحبيبتي خشي ارتاحي 
ياسين.....لا ياخالتوا انا هروح احجز في فندق لحد ما اشتري شقة 
احمد.....والله تبئا عيبة يعني بيت اهلك مفتوح وتبات برا
مراد.....ايوه طبعا يلا خش يابني نام في اوضتي 
ياسين....خلاص هوصل جيسيكا بيت اهلها وارجع 
حياة....تمام روح 
راح يوصل جيسيكا ورجع البيت وخالتو نامت في أوضتي وانا نمت مع سارة وياسين نام في اوضة مراد ومراد نام في الاوضة لأن الاوضة فيها كنبة بتتفتح سرير 
بليل 
اتغدينا وقعدنا كلنا 
ياسين....عمو احمد ممكن اتكلم مع حضرتك 
احمد.....طبعا ياحبيبي اتفضل 
وراحوا البلكونه 
ياسين....لو ينفع ان حضرتك تضم الشركة بتاعت ايطاليا الي هنقلها هنا مصر نضمها على شركة حضرتك ويبئوا مع بعض  يعني هما الاتنين نفس المصدر 
احمد....معنديش مشاكل ابداً اعمل كدا دا حتى نوسع الشركة 
ياسين.....شكرا جدا بجد 
احمد.....العفو ياحبيبي انت زي ابني 
ودخلنا نقعد معاهم تاني 
ورن تليفون ياسين 
ياسين .....الو









......*************
ياسين.....ايييييه انتييي بتقولليييي اييييه انا جاي حالااااً 
استوووووووووووب.....
ياترى في ايه وياسين اتقالوا ايه خلى كدا؟...
هنعرف البارت الجاي ....
من البارت الجاي حياة هتبدأ مغامراتها في المخابرات هي والنمر والقناص والثعلب من الحلقة الجاية التشويق هيبتدي على حق تفاعل كتييير بحبكوااا🖤

اقتباس من الحلقات القادمه....
مجهول1....كنت واثق فيكي وانك قدها 
مجهول2.....متقلقش كلو هينتهي قريب ويبئا معانا كل حاجة
مجهول1....وانا واثق انك هتعملي كدا  
ياترى مين المجهولين هنعرف الحلقات الجاية🖤

......

تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق