رواية عشقت فهد الصعيد الفصل الثاني  

 part 2

دلف فهد إلي الجناح الخاص به ولكن قبل أن يدخل إلي الجناح أتجه إلي جناح أختوا فإنها أصغر بنات العيله،طرق الباب ودخل عندما سمحت له بي الدخول،
فهد بحب_بنتي الصغيره كبرت وبقت عروسه خلاص تصدقي أول مره أشوفك كبيره، نظرت له ولم تستطيع أن تبتسم بل أنفجرت من البكاء خوفا من القادم 
أترمت في حضن أخيها فإنها دائما لا تشعر بي الخوف وهيا بين أحضان أخيها 








طبطب عليها فهد وملس علي شعرها،نعم فهذه أبنته الصغيره التي تربت علي يديه 
نور_خايفه يا خوي خايفه جوي مش عايزه أسيب الدار 
(أبهذه السهوله تترك الفتاه بيت أبيها ولكن ماذا نقول فهذه سنه الحياه)
فهد_خايفه من اه يا قلب اخوكي هتروحي فين يعني دا الدار جمب الدار وانا هفضل معاكي علي طول 
ابتسمت له وحست براحه وأكمل قائلا 
أسيبك بقي يا عروستي هروح أنام 
وخرج فهد من غرفتها وأتجه لي جناحوا

♡♤♡♤♡♤♡♤♡♤♡♤♡♤♡
جلس علي فراشوا يفكر في متمردته الصغيره وكيف أشتاق لها ولي رؤيه منظرها بعد هذه السنين،قاطع تفكيره دخول عمر 
عمر بمرح_خير يا أبو نسب قالوا عايزني 
أشار له بي الجلوس ،جلس عمر وجلس فهد أمامه ووضع صندوق 
فهد_الصندوق دا فيه كل ذكريات نور من وهيا في اللفه تنهد وأكمل حديثه نور مش بس أختي دي دنيتي وبنتي وحبيبتي لو مش هتقدر تسعدها قول واحنا نفضها سيره 
عمر_انت بتقول اه يافهد نور مش هتبقى بس مراتي نور هتبقى كل حاجه في دنيتي وحياتي وبنتي خيتك في عيني قبل ما تكون في قلبي وروحي 
أطمئن فهد من كلامه فهوا يعرف صديقه بأنه سوف يحافظ علي أخته ولكنه يوريد أن يتأكد، أخرج زفيره وأكمل حديثه
ودا إلي متأكد منه يا صحبي ربنا يخليكوا لي بعض وأعطاه الصندوق وقال، حافظ عليه وعليها 
عمر_خيتك مش محتاجه توصيه هي حبيبتي وبنتي وأكمل بمرح ،تعال في حضن أخوك يا فواز 😂
♡♡♡♡♡♡♥︎♥︎♥︎♥︎♡♡♡♡♡♡
فاطمه(مرات عم فهد الصغير)_كل حاجه جاهزه يا فخريه جهزتي الهديا والدهب إلي هنديه للعروسه 
فخريه بحزن_أيوه يا خيتي 
فاطمه بحب_عارفه إنك بتحولي تخبي دمعتك بس هيا دي سنه الحياه فكره لما أتجوزنا أنا و أنتي في نفس اليوم بعدنا برضوا عن أهلنا وعشنا وخلفنا بناتي وبناتك برضوا هيتجوزا ويعيشوا وينسونا 
_بس عمري ما هنساكم يا غاليه مقدرش 
ألتفتت فاطمه وفخريه وجدوا نور التي كان في عينها دموع 
نور_عمري ماهنساكم ذكرياتي في الدار ولعبي مع بنات عمي وخوف فهد عليا عمري ما هقدر أنساهم 
فاطمه_يا حبيبتي ولا أحنا هننساكي وبعدين اه الحزن دا النهارده فرح يلا قومي أجهزي 
○○○○○○○○○○○○○○○
محمد بغضب_جبتينا كلنا هنا من البلد عشان حلمك انك تخدي الثانويه من القاهره وجينا رغم كان ممكن أقولك أنك تكملي هناك زيك زي نور كان ممكن أسمع كلام فهد معملتش بكل الي قالوه أبوكي وأمك بس كفايه أنا عارف لو حطيتي حاجه في دماغك هاتعمليها بس المره دي لا
ضحي_لا الله يخليك يا جدو دا الحلم الأساسي وبعدين تسمع كلام فهد ليه دا حلمي أنا 









أحمد (والدها)جدك صح يا ضحي وبعدين مينفعش تسافري لوحدك
محمد_جهزوا نفسكوا هنرجع الصعيد والمره دي علي طول عشان فرح نور وعمر و'حازم'
قال انوا جاي النهارده من أمريكا وهايجي علي الصعيد أما بخصوص ضحي فاهتكمل في الصعيد ودا أخر كلام 

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
بعد أن زهب عمر عاد وأستلقي علي الفراش ولكن لاحظ شيء سقط من من خزانته،قام من مكانه حتي يري فوجد خلخال وشال الذي كانت يذكره بطفلته الثانيه عاد بي الذاكره للخلف حيث أخر لقاء بينهم 
Flash back 
كانت نور تبكي وضحي تقول 
_نور أنا هاجي تاني بس دا حلمي انت مش عايزني احققه 
نظر لها فهد بحده وقال
_تعرفي يا ضحي هاتفضلي طول عمرك عنديه ومش بتسمعي كلام حد وخليكي كده في العند اللي انتي فيه لحد ما هيكسرك رغم الثانويه إلي هناك هيا الي هنا مش بتفرق في حاجه 
ضحي_لا هتفرق يافهد هناك لغات وهني لا خلي نور تيجي معيا هناك ونبي 
فهد بسخريه_نور مش هتقدر تسيب عيلتها زيك عشان حاجه موجوده هنا وهناك 
ضحي_إنت بكره تتجوز يافهد وهيا هتجوز عمر بعد الثانويه ليه انا بقي ماشوفش حالي 
رد عليها فهد رد صادم جعلها تدمع من شدته 

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
ياتري فهد قلها اه ،عايزه رأيكم في الروايه وتفاعل  



تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق