رواية عشقت فهد الصعيد الفصل الخامس  

part 5
________________♡
فهد. تقولوا لي فهد أيه 

نور بتوتر. ها مافيش يا خوي

قرب فهد منهم وأكمل.بقولكم هاتقولوا ليا أيه

شيماء. خلاص يا نور أنا هاقول لفهد أصلا كان لازم نقلوا من الاول ومنسمعش كلام ضحي 

فهد. تقولوا أيه وتسمعوا كلام ضحي أيه هوا في أيه بضبط

شيماء. بص يا فهد يوم طلوع النتيجة بتاعت الاعداديه روحنا أنا ونور وضحي المدرسه عشان نجيبها بس هناك حصل 

Flash back 

ضحي بفرحه. أخيرا أنا مش مصدقه نفسي 

نور.الف مبروك يا حببتي 









شيماء. أحنا لازم نحتفل النهارده 

ضحي. أكيد يا بنتي 

وأتحركوا البنات للخروج من المدرسه بس ضحي قالت ليهم

ضحي. شيماء أستنيني هنا هاروح الحمام 

نور. تمام 

وراحت ضحي الحمام 

__________________♡
في الحمام 

خلصت ضحي وراحت عشان تغسل أديها وبتبص في المرايه بتلاقي خيال أستاذ حسام ،بتتخض ضحي وبترجع لورا وبتبص ورها 

ضحي. حضرتك أيه ألي جابك هنا 

حسام وهوا بيبص ليها بصات جريدئه. جاي أشوفك ياقمر

ضحي بخوف. تشوفني ليه انت عايز أيه

حسام وهوا بيقرب منها. عايزك يا قمر

ضحي.أبعد عني ،وزقته ولسه هاتخرج شدها من حجبها 

حسام. مش هسيبك ألي لما اخد ألي أنا عاو.زه

ضحي وهيا بتضرب فيه. أبعد عني غ.ور 
وبدأت تصرخ 

حسام. أسكتي خالص ،وراح ق.طع كم البل.وزه بتعتها 

ضحي عمال تص.رخ وتض.رب فيه وتص.رخ وهوا عمال ي.قرب منها ويسكتها

____________♡

نور.هيا ضحي أتأخرت ليه 

شيماء. معرفش 

نور. شيماء أنتي سامعه الصوت ده 

شيماء. دا صوت ضحي 

وجريوا البنات عليها وراحوا لقيوا أستاذ حسام عمال يقرب من ضحي وهيا بتضرب وبتصرخ فيه

شيماء راحت جابت حاجه وض.ربتوا علي دماغ.وا أغمي عليه

نور. يالهوي م.ات

شيماء. لا لسه 

وراحوا عند ضحي ألي كانت منهاره عياط 

نور. ضحي ضحي حبيبتي انت بخير عملك حاجه 

لارد

شيماء. ضحي طمنينا انت بخير

ضحي بنهيار. أنا بخير بس بس كان عاوز يخ
وأنهارت من العياط 

شيماء. اهدي ياروحي محصلش حاجه 

نور.قومي أغسلي وشك وظبطي حجابك وألبسي الجاكت ده عشان نمشي 

وبي الفعل قامت ضحي غسلت وشها وعملت حجبها ولبست الجاكت عشان البلوزه مقطوعه وطلعت هيا والبنات من المدرسه

نور. أحنا لازم نقول لي فهد ولي جدي 

ضحي بخوف. لا محدش يقول حاجه 

شيماء. إزاي يعني لا لازم يعرفوا 

ضحي. لا ونبي محدش يقول حاجه 

نور. طب هنعمل أيه مع حسام

ضحي. أنا هسافر القاهره

شيماء. أيه تسافري 

ضحي. أيوا هسافر أنا مش هقعد هنا تاني 

نور. بس فهد مش هيوافق لا أحنا لازم نقلوا

ضحي بعياط. لا ونبي يا نور

شيماء. ماهوا أحنا مش هنسيبك تسافري 

ضحي. لا هسافر أنا مش هقعد في الصعيد تاني بعد ألي حصل ده

نور. طب وفهد

ضحي. مش هاقلوا وهوا هينساني 

شيماء بدموع.طب وأحنا 

ضحي. عمري مهنساكم وهكلمكم وأنتوا تعالوا معيا

نور. فهد مش هيوافق

ضحي.انا هاقلوا 

السواق. يا هوانم وصلنا البيت 

ونزلوا البنات من العربيه ودخلوا القصر

Back 







شيماء. هوا ده الي حصل عشان كده ضحي مكنتش عايزه تقعد في الصعيد 

فهد بغضب وغيره. وازي متقولوش حاجه زي كده 

نور. ولله يا فهد ضحي هيا الي قالت منقولش ليك

فهد بغضب. حسابكم أنتو وهيا بعدين ،وسابهم ونزل ورزع الباب وراه

نور.كان لازم تقولي ليه

شيماء. ايوا كان لازم ياريت كنت قلتلوا من زمان ومكنش حصل الخلاف دا ما بينهم 

نور. ربنا يستر بقي 

___________________♡

نزل فهد بضب واتجه ألي المكتب و رن علي رقم 

شخص. ألوا يا باشا 

فهد. أسمع عايزك تجبلي ألي أسموا حسام الزناتي ده 

شخص.أوامر يا باشا 

فهد. تجيبوا علي المخزن من غير شوشرة عشان الفرح

شخص. حاضر يا باشا 

وقفل فهد معاه وأكمل. والله ياوريك يا حسام الكلب إزاي تمد إيدك علي حاجه تخص فهد الصعيد 

وأتجه ألي الخارج عند الضيوف 

___________________♡
بعد مرور ٣سعات 

وصلت أخيرا ضحي إلي الصعيد 
كان في استقبالهم  العائله كلها وكان يقف فهد ويحاول ان يسيطر علي غضبه 

نزلت ضحي من العربيه وكانت جميله جدا وكان فهد ينظر إلي الموبيل الخاص بيه وألي نظر علي هذه الحوريه القادمه

 أهذه هيا طفلتي يا ألهي كم بقت كتله من الجمال والاحترام كم أريد أن أخفيها عن أنظار الجميع كم أشتاق بأن أخذها بين ضلوعي يا الله كم اشتقت لها وكأنها غائبه عني منذ قرون وليست سنين نعم أنها هيا هذه الصغيره الشقيه أصبحت اليوم ملكه جمال وسحرتني من نظره من عنيها يا لله كم أود بأن أعتبها علي كل هذا البعاد ولكن ماذا أفعل فإنها تملك عقل بحجم النمله ولكن ها هيا عادت عادت إلي عادت إلي قلبي وعقلي وروحي عادت طفلتي الشقيه 

فضل فهد ينظر إليها وهوا منبهر من جملها 

شيماء ونور وهما بيجروا عليها

نور بعياط. وحشتيني كده متسأليش علينا

ضحي بدموع. غصب عني سمحيني يا حبيبتي 

شيماء. خلاص بقا كفايه حزن النهارده فرح

ضحكت نور و ضحي 

سالم. ازيك يا خوي اتوحشتك جوي

محمد. وانت اكتر والله ياخوي وترمي في حضنوا 

سليم. ازيك ياولد عمي 

أحمد. بخير ياولد عمي كيف حالك 

سليم. الحمد لله زين 

زينب. ازيك يا فخريه يا خيتي 

فخريه بدموع. بخير يا خيتي اتوحشتك جوي 

زينب. وانت اكتر ولله 

فاطمه. ازيك يازينب كده متسأليش 

زينب. معلش يا حبيبتي 

محمد.أزيك يا بنتي 








فخريه بدموع. بخير يا بوي اتوحشتك جوي 

محمد.وانت اكتر يا بنتي 

سليم. أمال فين عروستنا

ضحي. ازيك يا عمي

سليم. الحمد لله يا بنتي ما شاء لله بقيتي قمر يا بنتي 

ضحي بكسوف. تسلم يا عمي 

فخريه. ماشاء الله كبرتي وبقيتي عروسه زي القمر

زينب. ربنا يخليكي يا حبيبتي 

فهد. أزيك يا جدي 

محمد. بخير يا ولدي أتوحشتك 

فهد. إنت اكتر ولله 

فهد. ازيك يا عمي ازيك يا مرات عمي 

أحمد.بخير ياولدي

سالم. مافيش ازيك يا بنت عمي 

فهد. بعد ازنك يا جدي هاروح اشوف الضيوف 

أضيقت ضحي من تصرفوا ده بس كانت عايزه تشوفوا عشان كان وحشها جدا 

سالم. فخريه يلا خودي الحريم ودخلوا جوا 

فخريه.حاضر يا عمي

ودخلوا الحريم وأتجهوا الرجاله إلي المندره 

فاطمه. يلا يا بنات روحوا اجهزا عشان المأذون قرب خلاص 

نور. ماشي يا مرات عمي 

واتجهوا البنات إلي الغرفه 

_________________


تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق