رواية عشقت فهد الصعيد الفصل السادس 

part 6 عشقت فهد الصعيد #
_____________♡

أتجهوا البنات إلي الغرفه لكي يجهزوا لي كتب الكتاب 

نور. بقا كده يا واطيه متسأليش عليا طول السنين دي 

ضحي. معلش يا قلبي ولله المذاكره والدنيا شغلتني أني أكلمك انت وشيماء 

شيماء. طب وهتكملي هنا ولا هترجعي تاني مصر 

نور. لا مافيش رجوع تاني 

ضحي. لا هرجع بصوا أنا هحكي ليكوا إلي حصل، وبدأت تحكي لهم 

نور. بس جدي محمد معاه حق أنتي مينفعش تسافري لوحدك

ضحي. لا هسافر وهكمل حلمي 

شيماء. ضحي متلفيش ودوري أنت مش فارق معاكي جامعه هنا أو هناك أنت مش عايزه جدك يقولك كملي جامعتك في الصعيد 







نور. ايوا يا ضحي كفايه بقي أنسي الموضوع ده 

ضحي بدموع. عمري ما هنساه ولو شوفتوا قدام هموتوا 

نور. خلاص يا ضحي كفايه بقي 

شيماء بتوتر. ضحي أنا أنا 

ضحي. في أيه أكيد مصيبه 

شيماء. الصراحه فهد عرف كل حاجه 

ضحي بصدمه. أيه بتقولي أيه 

نور. أهدي الموضوع أنوا ........

ضحي. يالهوي زمانوا هايقول لليله كلها 

شيماء. لا متخافيش 

ضحي. كلوا من سببك أنت ،وقامت جريت ورها 

نور. بس خلاص أنتوا نسيتوا النهارده كتب كتابي يلا نجهز 

ضحي بغيظ. يلا يا أختي 

وزهبوا البنات لكي يجهزوا 

أستوب✋🤫

(بنات في فيديو تحت بصوت صحبتي عايزه رأيكم فيه وأيه رأيكم في كل بارت أعمل فيديوا زي ده 😃❤)
__________________♡
عند الرجاله

فهد. جدي محمد عايزك في موضوع 

محمد. خير يا ولدي 

فهد. تعال نكلم في الجنينه 

محمد. يلا يا ولدي 

سالم. أمال حازم أتأخر ليه 

أحمد. هوا كلمني من شويه وقال قداموا نص ساعه ويوصل الصعيد 

سالم. زين يكون المأذون وصل 

سليم. يابا الناس وصلت 

سالم. يلا يا احمد نروح عند الضيوف 
_______________♡

بعد مرور نصف ساعه 

عمر. يا جدي حازم وصل 

البيت كلوا طلع علي العربيه إلي جايه قدام البيت 

حازم. أزيك يابوي

أحمد. أزيك يابني وحشني جوي 

حازم. وأنت أكتر ولله 
حازم بضحك. يا ماما انا سايبك بتعيطي جيت برضوا بتعيطي ،وخدها في حضنوا 

زينب بدموع. وحشتني يا حازم وحشتني يا بني 

حازم. وانت أكتر ياست الكل 

حازم. جدي حبيبي أخبارك ايه 

محمد. بخير يا ولدي حمد لله على السلامة 

حازم. الله يسلمك 

سالم. حمدلله على السلامه يا بشمهندس 

حازم. حبيبي يا جدي وحشني ولله 

سالم. تعيش ياولدي

فهد. حمدلله علي السلامه يا ابو الصحاب 

حازم. الله يسلمك يا صحبي 

حازم. ألف مبروك يا صحبي 

عمر. الله يبارك فيك 

حازم بضحك. ياه أخير واحد من أم الشله دي هيتجوز أخير 

فهد. لا وأنت الصادق أتنين

حازم. نعم 







عمر. هوا واحد فيكم هيتجوز وأنا معرفش 

فهد بضحكه. بعد شويه تعرفوا

حازم. ينعل ابو شكلك ماتقول يا عم 

بص فهد ليه بصه أكفت بي إخراسه 

عمر بضحك. ايه ياعم فهد براحه علي الولد لسه جاي من السفر مش كفايه انا

حازم. اه قولوا ونبي دا انا كيوت حته

فهد. طب يلا يا كيوت منك ليه المأذون قرب يوصل 

حازم. لا ياعم انا هاروح اشوف اختي حبيبتي 

فهد بغيره. ماتقولش حبيبتك عشان مجبكش من شعرك ده

حازم. ايه يا عم دي اختي 

عمر. الحب يا عم الحب وغمز ليه 

فهد. روح يا خويا شوف اختك وتعالي متروحش عند واحده وغمز 

حازم. أحم أحم انا ماشي 

ضحك فهد وعمر علي منظر حازم ومشيوا عند الرجاله 
___________________♡
عند البنات 

نور. بس كده انا خلصت 

شيماء. ما شاء الله قمر يابت 

نور. مش أكتر منك يا قمر 

ضحي . وأنا جيت اهوا اه رايك

شيماء. أوعي أيه القمر ده 

نور. لابجد ما شاء تلاه عليكي قمر 

ضحي. حبايبي وأنتوا قمر برضوا 

(كانت ترتدي ضحي فستان جذاب جدا وجميل وتضع البعض من الميكب وفرده شعرها علي ظهرها الذي كده ان يصل إلي خصرها "دا لان الفرح كلوا حريم مافيش رجاله خالص"
أما نور فكانت نفس الوضع هيا وشيماء كانوا الثلاثه لا ينقصون جمال عن بعض)

شيماء. بس أيه ....

وقد خبط الباب 

شيماء. أكيد مرات عمي هاروح افتح 

وذهب هيا و نور وضحي بضبطوا الفستان 

شيماء وهيا مغمضه. أيه رأيك يا مرات عمي

_ياربي أيه الجمال ده 

فتحت شيماء عينها وأن تنصدم من حازم واقف سارح في جاملها 

راحت قفلت الباب بسرعه (عشان كانت بشعرها )

شيماء. يالهوي يالهوي هوا دة جي أمتي 

نور. مين يا شيماء 

شيماء. دا دا 

ضحي. أيه يابنتي مالك وشك احمر ه ليه 

شيماء. حا حا حازم بره 

ضحي جريت علي الباب ونور وشيماء راحوا جابوا طرحه وطلعوا 

ضحي. إنت جيت أمتي 

حازم وهوا بيبص علي شيماء. لسه جاي حالا 

لاحظت نور وضحي وشيماء كانت بتبص في الارض وهتم.وت من الكسوف 

ضحي. ايخ ياعم عينك وغمزت ليه 

حازم. أحم اسكتي يابت ألف مبروك يا نونو

نور. الله يبارك فيك يا حوسو عقبالك وغمزت ليه 

حازم. إنت وهيا لسه باردين زي ما انتوا 

ضحي و نور. بس يا حبيبي 

حازم. سرسجيه منك ليها 

شيماء. حمدلله على السلامه يا ولد عمي 

حازم بحب. الله يسلمك يا بنت عمي 

نور. أوعي أمشي بدل ا اجيبلك جدي 

حازم. يا شيخه غوري الله يكون في عونك يا عمر 

ضحي. طب يلا ا حبيبي انزل بدل ماحد يشوفك

حازم. يا بت هوا انا حبيبك دا اما اخوكي علي العموم سلام 

ونزل حازم وبصت ضحي ونور علي شيماء

شيماء. أيه في ايه 

نور. أحنا برضوا إلي في ايه 

ضحي. شوفتي يابت يانور أول ما شافتوا كانت عامله إزاي 

نور. الله يرحم ايام ماكان وهيا صغيره بتقول أنا مش هتجوز حد غير حازم فاكره يا أختي 

شيماء.. انتوا عيال بارده وبعدين دازكان زمان ويلا عشان ننزل 








ضحي بضحك. يلا يا أختي 

____________________♡

فهد. اتاخرت ليه يلا

حازم. ها 

عمر بضحك. ها أيه بس الولد شكلوا تايه 

حازم. بس يلا 

فهد. أمال في ايه يا خويا 

حازم. أصل قبلتها 

عمر. قول كده بقي 

فهد. أيه ها تتجوزها 

حازم. لا ياعم علي طولوكده

عمر. الله يرحم دا انت مكنتش بتسيبها لحظه وكنت تروح تقول لي جدي سالم اما عايز اتجوز شيماء وهوا يقولك لما تكبر هتبقي ليك 

حازم. ماهيا ليا حد عندوا شك 

فهد. انا يا خويا 

حازم. لا ونبي يافهد ماتبقاش بارد وأنت صغير وانت كمان كبير

عمر. يالهوي دا الولد واقع 

فهد. سيبكوا من الكلام ده عايز اقول ليكم حاجه 

حازم. خير

فهد. انا ........

عمر. إنت مجنون يافهد

فهد. لا مش مجنون يا عمر أنا اتخذت قراري وخلاص

حازم. بس هيا مش هتوافق 

فهد. لا هتوافق وغصب عنها 

عمر. انا مش فاهم حاجه خالص

فهد. مش ضروري تفهموا انا بس حبيت أقولكم عشان محدش يتفاجئ 

حازم. ربنا يستر 
_____________________♡
نزلوا البنات تحت وكل الحريم كانت بتبص عليهم فيهم الي بيبص بحب والي بحقد 

فخريه. كل أعوذ برب الفلق 

زينب. شوفي ياختي الناس بتبص ليهم إزاي

فاطمه. وهما حاجه دول بنات عيله المنياوي 

فخريه. ربنا يعدي الليله دي علي خير 

زينب. يارب 

شيماء. بتات يلا نرقص 

ضحي. يلا 

راحو البنات يرقصوا وكانت الحريم بتبص عليهم ومنبهره بجمال رقصهم 
___________________♡
عند الرجاله 

كان المأذون وصل وبدأ كتب الكتاب 

المأذون. عايزين إمضه العروسه

سالم. فهد ادخل هات العروسه

فهد .حاضر يا جدي

دخل فهد عند الحريم وكانت ضحي بترقص هيا لي وحدها وأول ما شافت فهد راحت قعدت علي طول 

فهدكان سرحان في جمال ضحي 

زينب. في حاجه يا ولدي

فهد. ايوا المأذون عايز امضه العروسه

فخريه. تمام 

فهد. نور و شيماء وضحي قوموا حطوا طرحه علي راسوا وتعالوا









شيماء. واحنا ايه الي يطلعنا اما وضحي يا ولد عمي 

فهد بخبث. عشان تحضروا كتب الكتاب 

ضحي بصت لي شيماء باستغراب وقاموا التلاته وجابوا طرح وحطوها علي شعرهم وطلعوا 

فهد. استنوني عند الباب وانا جتي ومحدش يروح عند الرجاله إلي لما اجي 

نور. تمام

ومشيت البنات 

فهد. استني انت يا ضحي

ضحي بصت للبنات بي استغراب وراحت عندوا 

ضحي ببرود. نعم 

فهد بخبث. بصي بقا..........

ضحي بصدمه. نعم انت بتقول ايه 

_____________________♡


تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق