رواية حياة ظابطة الفصل السابع  


.....
عدى يوم الجمعة على ابطالنا كلنا بساعدة اهل حياة قدو يوم ممتع جدا  
واهل حمزة قدو اليوم مع بعض وكان ممتع تاني يوم يوم تدريب حياة 
في بيت حياة....❤️
حياة صحيت الساعه 5ونص صلت و خدت شاور ولبست بنطلون رياضي اسود خروج وبلوزة رياضية بيبي بلو خروج وطرحة سودا وخرجت الصالة... 
حياة....صباح الخير يابابا صاحي بدري ليه 
احمد...صباح النور ياحبيبتي صحيت اصلي وبعدها معرفتش انام قلت اقرأ شوية قرأن 







حياة...اه ماشي تقبل الله ياحبيبي 
احمدد...يارب ايه راحة التدريب 
حياة.....اه راحة فاضل 40دقيقة بالتوقيت بالظبط😂
احمد.... بالدقيقة 😂ماشي تروحي ترجعي بسل.. 
 ولسه هيكمل قطعة دخول مراد من برا.... 
حياة....مراد كنت برا ليه الصبح كدا 
مراد......نزلت اتمشى بعد ما صليت ولسه راجع راحة فين 
حياة....راحة التدريب 
مراد....ماشي حبيبتي انا هاجي انهاردة عشان الشغل واخدك بالمره
حياة....تمام بخلص 12
مراد....ماشي هجيلك 
مراد....ايه يابابا لسه قاعد
احمد ..... اه صحيت بئا
مراد....هتروح الشركه
احمد....لا انهاردة مش هروح
مراد. ...ماشي انا هخش اغير وانام شوية  
احمد....ماشي 
حياة....بابا انا نازلة باي 
احمد.....باي ياحبيبتي 
وراحت التدريب... 
حياة....صباح الخير ياحمزة باشا 
حمزة.....صباح الخير انسة حياة جاية بدري فاضل 10د
حياة.....اسفة ممكن اقعد برا استنى 
حمزة....لا لا اتفضلي 
شوية ويونس جه... 
يونس....صباح الخير حمزة صباح الخير انسة حياة
حياة....صباح الخير يونس باشا 
حمزة....صباح الخير يلا نجهز للتدريب 
يونس....يلا 
ودخلو وشوية والباقي جه واتدربو كويس جدا الساعه 10... 
حمزة.....استوب استراحة نص ساعة يلاا 
يونس....لحظه في تعليمات جتلنا ان التدريب يبئا سبت واربع يعني يومين بدل 3 ايام وهندرب 7ساعات بدل 5ساعات ف هيبئا سبت واربع بس يلا روحوا الاستراحة 
حمزة جاب قهوة لي وليونس ووقفوا في البلكونه لقوا حياة واقفة بدندن بأغنية 
الاغنية ....
تفائلوا بالخير هتلاقوا والعمر لو يجري الحقوا وسبتوا باب مافيهوش امل مش اي حد تصدقوا يعني طول ما وشوشكوا سمحه نااس بتظلم نااس مسامحه والي عاش على راسو باطحة...








 ولسه هتكمل يونس قطعها... 
يونس....الله ياانسة حيااه صوتك تحفة وسقف 
حياة....لا لا ولا حلو ولا حاجة دا دندنه عادي يعني 
حمزة بأعجاب.....لا لا دا حلو ماشاء الله 
حياة. بأبتسامه....بجد شكرا ليكوا❤️
حمزة.....انتي تدريبك حلو جدا استمري كدا طلاما اتأهلتي مخابرات ف استمري 
حياة....الفضل يرجع لحضرتك ويونس باشا 
حمزة.....مراد جاي انهاردة؟
حياة.....اه جاي انهاردة يرجع للشغل 
يونس....كنا محتاجينوا في فريقنا جدا 
حمزة.....اه مراد بطل حقيقي... 
وبعد البريك راحو التدريب وخلصو وحياة خرجت تستنى مراد بعد 10د... 
مراد....معلشي يا حبيبتي اتأخرت عليكي 
حياة....لا ولا تأخير ولا حاجة يلا روح شوف هتعمل ايه 
مراد....حاضر استني هنا 5دقايق وهاجي ن ولسه هيكمل قاطعوا صوت العسكري... 
العسكري.....انسة حياة اللواء يوسف عاوز حضرتك وعاوز الرائد مراد 
حياة بأستغراب.......انا ليه؟
العسكري....مش عارف يا انسة دا كل الي اعرفوا 
مراد.....تما احنا جاين معاك يلا 
العسكري.....تمام يافندم 
ومشيو راحو للواء يوسف... 
اللواء يوسف بأبتسامه....حضرة الرائد مراد اهلا بيك في مبنى المخابرات من تاني   
مراد بأبتسامه واحترام.....اهلا بحضرتك يا فندم 
وشوية وجه حمزة ويونس وكل دا وحياة مش فهمه ليه طلبها حمزة ويونس سلموا على مراد وقعدوا... 
اللواء يوسف....انسة حياة انا سمعت عنك كتير وانك متقنة في تدريبك وكمان سريعة البديها وحمزة ويونس بيشكرو فيكي حقيقي عظيم انك من تاني مرا كدا يكون عنك الشكر دا 








حياة....كلو بفضلكوا يافندم 
يوسف....وعشان كدا قررت اني انقلك تدريب خاص 
حياة بعدم فهم.....يعني ايه يافندم  
يوسف....يعني هتدربي لوحدك وفي خلال شهر هتتأهلي بأذن الله
حياة بفرحة.....تمام يافندم 
يوسف....حمزة باشا مسؤل عن تدريب الكامل للمخابرات ويونس باشا مسؤل عن التدريب الرياضي ومراد باشا مسؤل عن تعليمك الدفاع على النفس بالسلا*ح 
مراد بتعجب ....انا هدربها يافندم 
يوسف ....ايوه وهنبدأ من الاتنين الجاي وهيبئا 3ايام كل يوم تدريب السبت حمزة باشا والاتنين يونس باشا والاربع مراد باشا من الساعه 12 ظهرا الى 5مساءا واستراحة واحده نص ساعه اه وانت يامراد رجعت الخدمه وليك حفلة تكريم الخميس الجاي 
مراد بفرحة....تمام يافندم شكرا لحضرتك 
وبعدها بركولوا ومراد خد حياة وروحوا واول ما روحوا 
اتصدموا وجريوا ركبوا العربية تاني ومشيوا 
 .

تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق