رواية حياة ظابطة الفصل الثامن 

 #حياة_ظابطة ...🌸
 #البارت_الثامن...🌸(حزن قلق )💥💦
اول ما وصلو لقوا باب الشقة مفتوح واحمد واية مر*مين في الارض وراس احمد بتنزل دم؟... 
مراد بخضه.....ماما بابا فوقوا في ايه جرالكوا ايه 
حياة بعياط.....ماما بابا مراد هما عايشين 
مراد بتوتر.....ان شاء الله انا هخدهم وانزل وبعدها افتكر... 
مراد.... سارة سارة فين 





حياة بقلق شديد....معرفش هخش اشوفها 
دخلت وملقتش سارة رنت عليها فونها مقفول 
جريت برا ومراد اتوتر وخد اهلو ونزل بسرعه ركبوا العربية وراحوا المستشفى.... 
مراد....عاوز دكتووور بسرررعه 
الممرضة جريت جابت نقلتين وحطتهم عليها 
ودخلو للدكتور وبعد شوية خرجوا... 
الدكتور....متقلقوش خير بس هما خدو خبطة جامدة على راسهم ووالد حضرتك نزف كتير ووالدة حضرتك محصلهاش حاجة بس هما لازم الفترة دي يقعدوا تحت مراقبة واهتمام وخير بأذن الله 
حياة....طب يقدروا يخرجوا امتى 
الدكتور.....بكرة ان شاء الله 
مراد....هيفوقوا امتى طيب
الدكتور....كمان ساعة 
مراد....تمام شكرا لحضرتك 
الدكتور....عفواً دا شغلي ربنا يطمنكوا عليهم ومشي... 
حياة....انا عماله اتصل بسارة ومقفول وهي خروجها كان من ساعتين
مراد....انا هتصرف
 ولقا مكالمه من رقم غريب بيتصل رد... 
المجهول.....الووو ازيك ياتعلب دي قرصة ودن صغيرة هتخلينا ندخل الي احنا عاوزينوا في البلد وتطلع القائد بتاعنا هنسلمك اختك ومش هلمسك ولا هلمس اهلك تاني
مراد.....انت مين واختي فين وايه الي خلاك تعمل كدا في اهلي 
مجهول....تجيلي في المكان دا ****ومعاك القائد يأما تنطق الشهادة على اختك وعليك انت واهلك 
مراد بغضب جحيمي.....لو لمست شعره من اختي وعزة وجلالة ربنا لأمو*تك 








مجهول ببرود.....تؤتؤتؤ متتعصبش اختك عندي ممكن في ثانية اخلص عليها
مراد....طيب طيب هعملك كل الي عاوزه بس متعملهاش حاجة 
مجهول....شاطر عشت وشوفتك مرعوب كدا قدامك يومين لو اتأخرت مش هتشوف اختك تاني وهتتشاهد على اهلك سلام
حياة بعياط وقلق....في ايه يامراد سارة فين ومين كان بيكلمك 
مراد بخوف على اختو....حياة خليكي هنا مع ماما وبابا وانا لما ارجع هفهمك روحي 
حياة....لا قولي رايح فين 
مراد بعصبية.....حيااااة اسمعي الكلااام وخشي 
حياة....حااضر ودخلت تقعد مع اهلها 
مراد كلم حمزة ويونس... 
مراد....حمزة تعالى عند مستشفى *****بسرعه انت ويونس 
حمزة.....في ايه يا مراد فهمني 
مراد....تعالى بس ومعاك يونس بسرعه 
حمزة.....حاضر سلام 
وبعد شوية حمزة جه ومعاه يونس... 
حمزة ويونس....في ايه يامراد قلقتنا 
مراد....تعالو بسرعه نروح مبنى المخابرات يلا 
مشيو ومحبوش يجادلوا عشان شافوا شكلو وفهمهم كل حاجة في الطريق... 
دخل جوا للواء يوسف وحازم حازم يبئا من اكبر اللوائات هو ويوسف... 








مراد.....حضرت اللواء حازم حضرة اللواء يوسف انا محتاج اخرج القائد ******.من السجن
يوسف.....انت بتقول ايه يامراد انت اتجننت 
مراد.....ياباشا اسمعني بس وحكالوا كل حاجة 
حازم....بس ازاي دا ممكن تكون فيها خطر على حياتك 
مراد.....على ضمانتي ياباشا ارجوكوا 
يوسف....خلاص وهنبعت معاكوا قوات 
حازم.....عندك خطه 
مراد.....اه وحكالهم 
يوسف....ماشي كويس حمزة يونس روحوا معاه 
حمزة ويونس ......اوامرك ياباشا 
ومشيوا في الطريق... 
مراد....ايوه انا في الطريق اقسم باالله لو سارة جرالها حاجة ما هيكفيني مو*تك
مجهول....طلاما مش بتغلط وجاي لوحدك اختك في امان يلا مستنيك في ****** سلام 
وقفل 
مراد.....يلا على ******* 
ومشيوا... 
مراد.....محدش يدخل معايا 
يونس....بس ل.. 
 ولسه هيكمل... 
مراد.....مافيش بس اسمعوني وزي ما قولتلكوا يلا انا نازل 
نزلوا كانوا جابوا القوات القائد بتاع الشخص المجهول... 
دخل المكان خرج المجهول... 
المجهول .....اهلا اهلا بحضرة الرائد او اقول التعلب
مراد....فين سارة 
المجهول.... سلمني القائد هسلمك اختك 
مراد....خد اهو 
المجهول....هاتولوا اختوا 
سارة بعياط.....مرااااد 
مراد....سارة حبيبتي انتي كويسة 
سارة.....اااه ك كويسة 
مراد داس على زرار في تليفونوا دخلت القوات... 
المجهول بغضب....اه يا*** بتستغفلني 
يونس بسخرية .....مش عيب عليك لما تحاول تضحك على التعلب









مجهول.....والله ما انا سايبكوا 
وابتدأت ضرب النار من االناحيتين... 
مراد سابهم وبدأ ضرب مع المجهول... 
المجهول.....مش هخليك ترتاح  
ووسط ضرب مراد لي المجهول رفع سلاحه...  
مجهول....اتشاهد على رو*حك يا مراد 
مراد لسة بيلف الطلقة طلعت في قلبه!!!!.. 
مراد وقع وجري عليه يونس وحمزة.... 
حمزة.... يونس هلحق مراد انت امسكوا قبل ما يهرب 
حمزة....فوق يا مراد فوق متغمضش خليك مفتح 
مراد بطلوع الر*وح....خ خلي باالك م من س سارة وااهلي ياا ح حمز زة 
حمزة بخوف....هتعيش وانت هتاخد بالك منهم فوق يا صاحبي
مراد....ااششهد اان لا االه االا الله وان محمدد رسوول الله وبعد ثواني غمض عنية 
حمزة بعصبيه.....تعاااالو بسرعة انقلوا مراااااد المستشفى
جريوا عليه بالقوات ونقلو المستشفى...  
.....استووووورب......
ياترى مراد هيعيش؟ 
وياترى يونس هيمسك المجهول؟ 
وياترى مين المجهول ومين القائد؟


تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق