رواية مصيبة سكنت قلبي الفصل التاسع  


                      

يخربيت الذكاااء من الاخر عايز اتجوزك 
=اااي 😳
_ اي مالك هو انا هخطفك انا بقولك عايز اتجوزك 
=هو اي اللي عايز اتجوزك انت تعرفني اصلااا
_ اها طبعا احنا قرايب كمان 
=اي ده بجد قرايب ازاي بقي
احمد :انا ابقي ابن عم خطيب صحبتك قرايب بقي ولا مش قرايب
ميرا : صبرني ياااارب هات الفوطه   (خدتها ودخلت بعصبيه  )
ريم : في اي ي بت 
ميرا : الواد ده مجنون وهيجنني معاه 
ساره : حصل اي 
ميرا : بيسألني بابا فاضي بكرا ولا اي 
ساره : ليه 
ميرا : عايز يتجوزني 
ريم : لولولووووووي عقبالي #بقلمي_اميره_رمضان
ميرا : ريم بطلي استفزاز 
ريم : واي الاستفزاز في كده الواد حلو وميتعايبش 
ميرا : بس مش ده اللي في دماغي انا عايزه اتجوز واحد هادي غامض حاجه كده زي اللي بنشوفهم في الروايات لكن احمد فرفوش وكلامه كتير عكس اللي انا عايزاه خالص 
ساره : عارفه ي ميرا انتي عايزه واحد يصبحك بعلقه ويمسيكي بعلقه عشان انتي وش نكد حد يلاقي زي احمد ويقول لاء 
ريم : ناس مش عجبها الراجل النحنوح وناس من قلت الرجاله روحها هتروح هتيلي اي عريس حتي لو كان مفضووووح 
ميرا :😂 يعيني تصدقي صعبتي عليا تعالي اجوزك احمد 
ريم : احمد مجنون وانا اجن منه مش هننفع مع بعض هنخرب الدنيا 😂
________
(الشباب كلهم قاعدين في اوضه وابو ملك وامها وابو يوسف وامه قاعدين في اوضه تانيه )
_بقولك 
يوسف : اي 
_ هخرج بكرا مع اصحابي 
يوسف : ليه 

_اهو اتخطبنا بقي وهندخل في حوارات رايحه فين وجايه منين وكنتي فين والشغل ده انا مبحبوش 
يوسف : بتقولي اي 
_ لاء ابدا بقولك هخرج مع اصحابي احتفال  يعني بمناسبه اني اتخطبت وكده 
يوسف :اه ماشي بس تكوني فاتحه موبايلك علطول عشان ابقي اطمن عليكي 









_ حاضر لو كده خلي رنا تاجي معانا 

يوسف : مش عارف هتبقي فاضيه ولا لاء 

رنا : هبقي فاضيه والله 
يوسف : دانتي راميه ودنك بقي 
رنا : منتو قاعدين جنبي اكيد هسمعكم يعني 
عز : بت ي ملك تعالي هنا قاعده جنبيه ليه 
يوسف بصلي بعينه  : جربي كده تقومي 
انا خوفت بصراحه _ في اي ي عز انا مرتاحه هنا 
عز : ماشي انا هوريكي بس لما يمشو 
يوسف : هتعمل اي يعني 
عز : مالك ي عم يوسف شادد عضلاتك علينا ليه كده بكرا اروح الجيم واعمل فورمه زيك 
رنا : خلاص بقي انتو هتتخانقو خلينا حلوين 
عز : عشان خاطرك بس 
كانت شيفاهم ساره وشايفه اهتمام عز ب رنا زعلت ودخلت جوا 
ميرا : ساره كويس انك جيتي خدي العصير ده طلعيه برا 
ساره : لاء مش هطلع 
ريم : شالله مطلعتي هاتي اطلعو انا 
ميرا : مالك ي بت 
ساره : مفيش متضايقه شويه 
ميرا : من اي 
ساره : عينه عليها في كل مكان ومهتم بيها اووي ومش حاسس بيا 
ميرا : قولتلك بلاش تحبيه ده بتاع بنات وانتي مسمعتيش كلامي 
ساره بدموع : مش بايدي ي ميرا حبيته غصب عني وبتحرق من جوايا لما بشوفو بيبص لحد 
ميرا حضنتها : معلش ي قلبي 
________
عز : معملتيش عصير ليمون ليا ليه 
ريم : هو كلو مانجه عاجبك تشرب اشرب مش عاجبك متشربش 
عز : اموت واعرف انتي كنتي فين لما كانو بيوزعو الصوت الواطي علي البنات 
ريم : كنت نايمه 
احمد : كوبي العصير بقي المرادي  وقولي اني انا اللي خبطك 
ريم : يعني انت اللي كنت خابطني وكمان بتزعق 
احمد : انتي اللي دخلتي فيا 
ريم : ليه كنت ماشيه نايمه 
رنا : لاء بقي كده كتير يعني انا اسكت عز ويوسف تطلعو انتو كمااان 
(ريم وزعت العصير وكله خد الا انا اااعااا)
_ بت فين الكوبايه بتعتي 
ريم : خلص وانا مش قادره اقوم اعمل عايزه تعملي قومي اعملي انتي 
_كلبه 
يوسف : خليكي اشربي معايا 
_لاء ي عم هتقول جبنالك العصير وعنينا فيه 
يوسف 😂: لاء مش هقول 
روفان: انتو هتشربو انتو الاتنين من كوبايه وحده ده اي المحن ده 
_انا مكنتش هشرب بس بعد اللي قولتيه ده هشرب 😜
روفان بغيظ: انا طالعه اقعد مع خالته 
احمد : المركب اللي تودي #بقلمي_اميره_رمضان
خلص اليوم بكل تفاصيلو كنت مبسوطه اوووي 
______
تاني يوم
رنا : ماما انا ماشيه 
امال : برضو رايحه 
رنا : ايوا ي ماما هي قالتلي تعالي معانا وانا ويوسف وافقنا 
امال : ايوا ماهو المحروس ماشي وراها ومبقاش يسمع حد غيرها 
رنا : ياربي ي امي مش كل شويه بقي حرام عليكي والله يوسف لو ساب البيت ومشي هيبقي بسببك 
امال : بقيت انا اللي وحشه دلوقتي 
رنا : ي ماما لاء بس ملك عملتلك اي انك تكرهيها كل ده 
امال : بسببها اخوكي ساب بنت اختي وكسر بخاطرها وهي بتحبه 








رنا : روفان مش بتحب يوسف روفان بتحب فلوس يوسف ولا نسيتي وعلعموم انا مش هفتح في الماضي انا ماشيه 
_________
رنا جات خدتنا بالعربيه نزلنا نتفسح كلنا 
شويه ولقيت يوسف بيرن 
_ الو 
يوسف : اي ي قلبي انتي فين دلوقتي 
_ احنا دلوقتي في فقره السيشن 😂
يوسف : سيشن اي 
_ بنتصور يعني وكده وبعدين هنروح مطعم ناكل 
يوسف : طب خلي بالكم من نفسكم 
_ اشطاا 
ريم : جرا اي ي عم العريس مكفاااايه راعي مشاعر السناجل ي عم 
يوسف : جرا اي ي ريم هو حد قالك متتجوزيش 
ريم : هو انا كنت لقيت كلب عبرني وقولت لاء 
يوسف : ان شاء الله بكرا يجيلك الكلب قصدي العريس ونفرح فيك 
ريم : تفرح فيا منك لله سلااااام بقي احنا مش فاضين 😂
يوسف : سلام ي هبله😂
زين : ريم دي 
يوسف : ايوا ريم بتسأل ليه 
زين : لاء عادي 
احمد بخبث  : اسكت ي يوسف مشوفتش بقي يوم الخطوبه لما ريم كبت عليه المايه انا قولت زين وانا عارفه هيبلعها دلوقتي 
لقيته بكل هدوء بيقولها حصل خير وعنيه بطلع قلوب 
يوسف : بجد 😂
احمد : اها والله كان عاملي فيها تامر حسني 
زين : مبلاش انت ي بتاع احمد سعد قال اي عليكي عيون لا بتنافق ولا بتخون 😂
احمد بسرحان : وفيها من الامان مخزون 
يوسف : يخربيتك انت كمان وقعت مش معقوله كلنا هنودع العزوبيه مره وحده 









احمد : بس انا شكلي هودعها قريب 
زين : مستعجل ليه 
احمد : مستعجل اووي انا اصلا عرضت عليها الجواز 
زين ويوسف : اااااي 
احمد : والله زي مابقولكم كده 
زين : احمد الحاجات دي مفهاش هزار 
احمد : عارف 
يوسف : عارف اي انت شفت البت وعجبتك تاني يوم عرضت عليها الجواز انت اهبل 
احمد : وهستني اي بقي
زين : استني لما تتاكد من مشاعرك مش ممكن يكون ده مجرد اعجاب وبس 
احمد : معرفش انا شوفتها حبيتها او عجبتني معرفش بس الانا اعرفه اني مش عايز غيرها تكون مراتي 
يوسف : طب هي ردت عليك وقالت اي 
احمد : اتصدمت في الاول وبعدين قالتلي هو انت تعرفني اصلا 
زين : عندها حق ماهو ده الاحنا بنقولو
احمد : بسيطه نتعرف  بقولك اي هي رنا معاهم صح 
يوسف : ايوا ليه 
احمد : بنت عمي اختي حبيبتي لازم اروح اشوفها لتكون محتاجه حاجه 
يوسف : اي الحنيه دي ي اخويا 
احمد : موجوده من زمان بس انت اللي مش واخد بالك 
زين : هتروح فين احنا عندنا شغل كتير #بقلمي_اميره_رمضان









احمد : ده هي نص ساعه بس واكون هنا سلاااام 
______
عند البنات 
رنا : الو ايوا 
احمد : انتي فين بظبط ي بت 
رنا : ليه 
احمد : ردي علطول 
رنا : احنا دلوقتي رايحين علي مطعم *******
احمد : اشطا انا قريب منه اووي دقيقه واكون عندك 
رنا : جااااي ليه 
احمد : جاي اشوفك لتكوني محتاجه حاجه 
رنا : ولااااا هات من الاخر عايز اي 
احمد : بصراحه جاي اشوف ميرا 
رنا : قول كده بقي ماشي ي خوياا سلام 

ميرا : ي بنات كلو الانتو عايزينه الحساب انهارده علي لوكاااا
_ لوكا مين 
ريم : لوكا انتي 
_ بعد اذنك ي رنا انسي الانتي هتشوفيه دلوقتي 
وقولت بتشرشحه لييييييه يااوختشي كنت شايفيني وارثه ولا وارثه كل وحده تطفح حاجه تحاسب عليها واللي تفتح ازازه المايه هي اللي هتحاسب عليها جتكم شلل
ساره : دانتي معفنه 
_ انزلي ي اختي انزلي 
(نزلنا من العربيه ولقينا احمد في وشنا )
احمد : ازيك ي عروسه 
_ الحمد لله اي ده اي اللي جابك 
رنا : جاي عشا...
احمد : عشان اي اخرسي لاء ابدا انا كنت معدي وشوفتكم قولت اجي اسلم 








_ الله يسلمك ي باشا اتفضل معانا 
احمد : لاء بس كنت عايز ميرا دقيقتين بس علي انفراض هقولها حاجه وامشي علطول 
ميرا 😳
ريم : متاكد انك شوفتنا صدفه 
احمد : وحيات سيدي المرسي ابو العباس صدفه 
(دخلنا كلنا المطعم وسبنا ميرا مع احمد )
احمد : قولتي اي في كلامي امبارح 
ميرا : قولت انك مجنون 
احمد : ما علينا اي رايك برضو 
ميرا : احمد انت اتجننت بجد موقفني في نص الشارع عشان تقولي حاجه زي كده انا ماشيه 
ولسه بتعدي الطريق جات عربيه سريعه اوووي عليها 
احمد:  حااااااااسبي 😳


تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق