رواية اسير حبها , روايه اسير حبها دريمي , رواية سليم , رواية اسير حبها البارت الخامس عشر , رواية سارة , رواية أحببت أميرة , ساره حازم واتباد ,رواية سارة ومروان
ننشر لكم احداث الفصل الثالث من رواية وقعت أسير حبها للكاتبة زهرة البستان ونترك في الأسفل رابط للفصل الثالث لمتابعة القراءة

 رواية وقعت اسير حبها الفصل الثاني 2 بقلم زهرة البستان 

التاني 

وتين وصلت المطعم الي المفروض تقابل فيه سليم او بمعني اصح حب عمرها 

وتين ــ احم انا وتين ياسليم بيه 

سليم تنح في كتلت الجمال الي قدامه وكئن القمر تحدي العالم كله لينزل من السماء الي الارض يالي من جميله 

سليم فضل سرحان في وتين لغايت لما فاق علي صوتها 


وتين ــ  احم سليم بيه حضرتك رحت فين 

سليم _ احم اتفضلي اقعدي 

وتين ــ شكرا لحضرتك 

وتين قعدت علي المرسي المقابل لسليم وكانت متوتره اوي 

وتين لنفسها ــ اخيرا اخيرا حب عمري قدامي اخيرا انا مش مسدقه 

سليم ــ وتين بصي انتي لازم تعرفي حاجه مهمه. انا 

الجرسون ــ تطلبوا ايه يا فندم 

سليم نفخ بضيق وطلب لنفسه قهوه ساده 

سليم لوتين تطلبي ايه ــ 

وتين ــ احم هنا ايس كريم 

سليم برفع حاجب ــ هتكلي ايس كريم في عز البرد ده 

وتين ــ عادشششششي انا بحبه الايس كريم اوي 

اه كنت عايز تقول ايه بقا 

سليم،ــ ولا حاجه اتفضلي عرفيني بنفسك 

وتين ــ  احم انا وتين  الشرقاوي عندي 24 سنه مهندسه ديكور بحب الرسم جدا بس ده 

سليم ــ  تمام كويس واحده مثقه زيك ومتعلمه ليه تاخد شخص اكبر منها في السن 

وتين ــ  عادشي وبعظين حضرتك مش كبير اوي حضرتك اكبر مني ب6 سنين بس فعادي 

سليم ــ وانتي عرفتي منين بقا 

وتين بتسرع ــ  ده انا اعرف عنك كل حاجه من اول ما اتو

سليم ــ مالك سكتي ليه كملي 

وتين ــ لا ابدا بس حضرتك شخصيه معروفه فاكيد هكون عارفه حضرتك 

سليم ــ تمام 


سليم ووتين اتعرفم علي بعض وروحم 


ميرفت ــ عملت ايه يا سليم 

سليم ــ نعم يا امي انا وافقت علي المهزله دي بس علشان خاطرك غير كده انا مش هعمل حاجه فهماني يا امي 

سليم ساب امه وطلع علي اوضته 

ميرفت الام ــ قريب هتعرف انا اخترتلك وتين ليه يا سليم 


عند وتين 

شهد،ــ  وتين وتين وتين وتيييييين 

وتين ــ ناااااااااعم في ليه صدع*تيني مالك 

شهد ــ  اف بقا بقالي ساعه بكلمه وبترجاكي علشان تقوليلي عملتم ايه هناك ولت حصل ايه 

 وتين حكت لاختها كل الي حصل 

شهد ــ  نعم ده الي حصل 

وتين ــ ايون ده الي حصل 

شهد ــ تتك نيله تاخدك يا شيخه امال لو كان قالك بحبك ولا اخدك بالحضن كنتي عملتيايه 

وتين ــ ياريت 🥺

شهد ــ تتك القرف انا قايمه هتجيبيلي الضغط منك لله يا شيخه 


حسين ــ خبيبت بابا اخبارها ايه 

وتين ــ الحمد لله يابابا انته اخبارك ايه 

حسين ــ الحمدلله يا حبيبت بابا طمنيني ايه الاخبار موافقه ولا ايه 

وتين بصت في الارض وقالت ــ الي تشوفه يابابا 

حسين ــ لا ياحبيبتي دي حياتك انتي ومن حقك انك تختاريها لو وافقتي انا هوافق لو موافقتيشي يبقا خلاص ياحبيبتي داه، يه اي حاجه 




وتين بتسرع ــ  لا يابابا انا موافقه 

حسين بحنيخ اخدها في حضنه وقالها الف مبروح ياحبيبتي 

شهد ــ  جرا ايه ياحج احنا هنا علي فكره ولا احنا ملناشي من الحب جانب ولا ايه ياحج 

حسين ــ لا طبعا يا ام لسان ده انتي الحب كله 

وتين ــ  الله وانا 

حسين حضنهم همه الاتنين وقال بحب ــ  ده انتوا الي طلعت بيكوا من الدنيا ده انتوا ثمرت حبيبي لامكم الله يرحمها 

وتين وشهد بدموع ــ  الله يرحمها 

حسين ساب البنات ينامم وراح علي المكتب ومسك صورت واحده 

حسين ــ كنتي هتفرحي اوي يا ورد باليوم ده كان نفسك تشوفي بناتك عرايس سمرت حبنا كبرم اهمن وبقوا عرايس رختي بدري اوي يا وؤد بس اكيد انتي في مكان احسن ياروحي 

حسين حضن الصوره وباس، ها


في ملهي ليلي تجلس فتاه تكاد تكون عاري, ه من كم الملابس التي لاترتديها  


جنا ــ صحيح الي سمعته ده ياسليم 

سليم ــ  خير سمعتي ايه 

جنا  بعصبيه ــ سمعت انك هتتجوز بنت حسين الشرقاوي 

سليم،ــ جنا اسعيني انا هتجوزها بس فتره لغايت ما احوال الشركه تتظبط يعني ياحبيبتي جواز بمعني اصح مصلحه 

جنا ــ طيب انا يا سليم انا هعنل ايه لما تتجوز هتتخلي عني بالشكل ده 

سليم وقد اقترب منها بشده ــ اسيبك ازاي ياحبيبتي ده انتي الي في القلب وبعدين ده هيكون جواز علي ورق بس مش اكتر 

جنا ــ طيب وبعدين 

سليم ــ ولا قبلين وبعدين تعالي بقا انتي وحشتيني اوي 

جنا بضحكه هليعه ــ  هيهيهيهي وانته كمان ياروحي 

سليم ــ طب يلا بينا 

جنا وحطت ايدها علي وسطه وباسته من شفاي، فه بطريقه وقحه 

جنا ــ ياله ياروحي 


وبالفعل اخذها سليم علي شقته ليرتكبوا ما حرمه الله من معاصي 


عدا يومين واليومين دول سليم متصلشي بوتين وهيه كانت بتديله اعزار انه اكيدوعنده سغل 


عدا يومين كمان وخلاص الفرح معتشي فصله غير 4 ايام بس 

ـــــــــــــــــــــــ

وتين ــ الو 

سليم ــ جهزي نفسك هاجي اعدي عليكي علشان تنقي فستان الفرح زالميكب 

وتين ــ حاضر 

سليم ــ  ساعتين وهكون عندك اجهزي 

وتين  بفرحه ــ حاضر 


وتين كانت مبسوطه اوي ان اخيرا هتكون من نصيب سليم اخيرا ربنا استحاب لها كل امانيها وحب عمرها هيكون من نصيبها 


وتين جهزت نفسها ولبست سلبته سمره تحتها شيميز ابيض واكتفت بملمع وشفايف وكحل لعينها بس واطلقت العنان لشعرها وابست كوتشي ابيض وشتطه بيضه 


حسين ــ بسم الله ماشاء الله قمر ياحبيبتي تبارك الله 

وتين ــ الله يبارك فيك يا احلا بابا في الدنيا كلها 


حسين ــ ياله اطلعي بقا لسليم وصل ومستنيكي 

وتين بفرحه ــ حاضر يابابا سلام 


وتين خرجت ولقت سليم واقف عند العربيه بيتكلم في التليفون 

وتين راحت يمته واول لما شافها سرح فيها وفي جمالها وفي برائنها 

سليم وعيونه تبدلت من البني للاسود القاتم وظهرت عليه معالم الغضب 

سليم ــ ايه القرف الي انتي حطاه في بقك ده 

وتين بعدم فهم ـــ ايه 

سليم ــ اتنيلي شيلي القرف الي علي بقق ده ولا اقولك 

سليم اخد منديل وسحبها يمته وفضل يمسح ليها الروج الي كان علي بقها 





سليم ــ  كده احسن 

وتين رفعت وشها وكانت في عيونها الدموع 

سليم اول لما شافها كده اخدها في حصنه وقالها 

سليم ــ انا اسف بس متحطيشي ده تاني 

وتين بعظت عنه بئحراج وقالت حاضر 

سليم لنفسه ــ يالهوي دي احلوت اكتر اخبيها فين دي اخدها معايا ازاي ياربي 

سليم ــ اتفضلي اركبي 

وتين ــ حاضر


سليم اخد وتين وراحم مول كبير اوي علشان يختارم الفستان 


وتين كانت بتتفرج علي الفستين وسليم كان بيبصلها وبيبص لفرحتها وهيه بتاخد طرحت الفستان وتحطها علي شعرها وتشوف شكلها عامل ازاي كانت ولا طفله 

سليم فضل سرخان فيها 

سليم فاق علي ايد وتين وهيه بتشده وبتوريله فستان عجبها 

وتين ــ ايه رايك ده حلو اوي مش كدا 

سليم ملامح وشه اتغيرت وقال بعصبيه 

سليم بعصبيه ــ ليه شايفانا معلق قرون ولا ايه ياهانم امشي بيكي وقولهم اتفرجم علي المزه الي في ايدي 

وتين اتكسفت وقالت 

وتين ــ ماله الغستان يعني مهوه خلو اهه 

سليم ــ نااااعم ياختي هوه ايه ده الي حلو ده ياروحي تلبسبه وانتي نايمه وانتي في البيت انتي اتهبلتي ولا ايه 

وتين فرحت في نفسها اوي انه بيغير عليها بس حبت تستفزه

وتين ــ علي فكره بقا الفستان حلو وهاخده 

سليم ــ ده لما يكون اسمي سوسن عايزه تجيبي فستان عريان ده مش عريان بس ده خيوط ياوتين 

الفستان كان قصير فوق الركبه ومفتوح من عند الصدر ومش ليه ايد بس ليه ديل من عند الخصر 


وتين ــ الفستان عاجبني يا سليم وبعدين ده يوم واحد وهيه مره واحده يعني مش هيتلبس كل يوم 

سليم بغضب ـــ امشي قدامي ياحور ولا والله هتشوفي حاجه متهجبكيشي انتي فاهمه 


وبالفعل سليم ووتين خرجم بس قبل ما يخرجم وتين بصت لفستان حلو اوي وعجبها بس هيه فضلت ماشيه 

سليم اخد باله من الفستان الي وقفت عنده 

وتين سبقت سليم علي العربيه ومش ادتله اي اهتمام 

وده خلي سليم يتعصب 

سليم وصل وتين البيت وبعدين طلع علي شقته


اليوم عدا بكل يسر وسلاسه طبعا بعد ما ام لسان خلت وتين تحكيلها الي حصل 


ـــ ترن ترن ترن دق دق ترن ترن ارن

وتين ــ حاااااااضرايه الجرس الله يخ"رب بيتك 

وتين ــ نعم في حاحه خضرتك 

الحارس ــ سليم بيه باعت لحضرتك الصندوق ده 

وتين ــ تمام تشكر هاته 

الحارس ــ ادخله لحضرتك فين 

وتين ــ اتفصل حطه هنا 

الحارس حطه ومشي 

وتين وهيه بتاكل خياره 🥒

وتين ــ ده جايبلي ايه ده هتلاقيها متف*جرات ولا ايه انا لازم اعرف 

وتين وسهد طلعم الصندوق بعد عناء من تقله 

شهد ــ يالهوي ايه ده ياختي الصندوق هد حيلي الاهي يهد حيله 😓😓😓

وتين ــ والله معاكي حق ياهتيي 

وتين وشهد فتحم الصندوق واتصدمم لما شافم ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ


الفصل الثالث من رواية وقعت أسير حبها 

قراءة        الفصل الثالث من هنا


كلمات بحثية لرواية وقعت أسير حبها

رواية اسير حبها , روايه اسير حبها دريمي , رواية سليم , رواية اسير حبها البارت الخامس عشر , رواية سارة , رواية أحببت أميرة , ساره حازم واتباد ,رواية سارة ومروان

تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق