رواية مصيبة سكنت قلبي الفصل الاول  

لولولولوووووووووي وبقي عندناااااا عروووووووسه 

لاء ي بت ومش اي عروسه دي مجنونه الشله 

حبايب قلبي المشرديني😂

شغلي ي بت الصب ده اخيراااا بقي عندنا مناسبه وهنرقص 

_ودلعي ي موزه اها ي منجه علي استكوزه شبح شبح شبح احنا الاخدنا اللقطه لولولولوووووووووووي 

(كنت فرحانه اووي انهارده مش عشان جايلي عريس وكده لا اللي كان مفرحني اكتر اصحابي والجنان اللي عملناه ورقصنا وضحكنا كتيييير 

*اعرفكم بنفسي اسمي ملك عمري 21سنه واصحابي ساره وريم وميرا وكلنا في اخر سنه في الكليه )

هدي : ربنا يفرحكم يولاد يااارب واشوفكم انتو كمان عرايس قمرات  

ساره : يارب ي خالتي يااارب 

هدي : بس استنو شويه ده لسه العريس جاي بليل وهنتفق لسه بدري علي الاغاني دي


بقولك اي ي ماما انا مكبوته وعندي امتحانات كمان شهر فخليني افرح وارقص واطلع الطاقه السلبيه الجوايا بدل مقلبها حزن وانكد عليكم كلكم 

ماما : وعلي اي ارقصي ي اختي ارقصي

ساره : اها ي خالتي وهي اصلا وافقت علي العريس عشان زنقت الامتحانات غير كده مكنتش وافقت 

ماما : طب الحمد لله 

 

ريم : بس انتي شدي حيلك كده وشوفيلنا عرسان عشان مفضحكمش في يوم الخطوبه همشي اشقط في الشباب


_لاء والنبي ي ريم هتخلي العريس ياخد عني فكره هباب وهيسيبني ويهرب زي مصطفي ابو تورته😂

ريم : هو انتو جايبين تورته اصلا دانتو عليه فقرانه 

_لاء اسم الله عليك ي بت داخله علينا واديكي مليانه الا مجبتي حتي باكو لبان 

ساره : خلصنااااااا مش هنتخانق علي الصبح 

_ايوا تصدقي ي بت دي الشقه عايزه تنضيف يومين 

ريم : وانتي ي زباله سايباها لما ناجي ننضفها احنا 


_ ايوا مش اصحاااابي يبقي تتعبو يلا بقي 


ريم : صاحبه هم والله

ساره : استعنا علي الشقي بالله 

وبعد ساعه 






_ايوا ي ريم هاتي الستاره الناحيه التانيه شويه ايو كده وانتي ي ساره اعدلي المخده متخلهاش مبهدله كده 

ساره : جتك شلل يشلك عشان تتهدي وتقعدي وتسيبينا نشوف شغلنا 

_هو انتي شيفاني مرتاحه منا طالع عيني معاكم وبعمل الحلويات 

ريم : انا شامه ريحه كده مش ولا بد 


_ايوا تصدقي وانا كمان شماها 

ساره : ياترا ريحه اي دي 

_ اااااااااااااعااااااااااا الكيكككككككككه

ريم : بالهنا والشفا علي قلبه 😂


_ااااااااااه ياربي اتحرقت 

ساره : اتحرقت اي دي اتفحمت منك لله 

ريم : انا من رأي نحط عليها شويه كريم شانتيه علي شويه مخلل ونطلعها نقوله دي اكله يابانيه تحفففففه😂

_اتريقي اتريقي ماهو وقت استظراف اهلك علي الصبح 

ريم : فاشله طول عمرك 

_هعمل اي بقي 

ساره : ولا حاجه انتي سيبي كل الفي ايدك ده واقعدي وانا هكلم ميرا تجيب تورته معاها عشان مش عايزين فضايح قدام العريس الله يحرقك مصدقنا ان في وحده هتفك النحس ده وتتخطب 

ريم : تصدقي عندك حق هاتي بقي الكيكه دي انا هرميها واطلعي انتي خدي دش وظبطي نفسك عشان الوقت ميسرقناش ونلاقيهم وصلو 


(اخدت دش وطلعت والباب خبط )


_ايوا جااايه 


ريم : رايحه فين ي زفته انتي مش يمكن العريس 

_هو العريس هياجي دلوقتي ده المغرب لسه ماذنش 

ميرا من برا : افتحووووووووو الله يخربيتكم الحاجاااات تقيله 


(فتحتلها الباب وهوووووب رمت في وشي شنط اللبس بتاعتي )

ميرا : منك لله ي ملك اشوف فيكي 9ايام واكون فاضيه عشان اقعد اتفرج عليكي 

_ليييييييه هو انا عملتلك اي لده كلوووو

ميرا : عملك اسود ومهبب هو ده اللي روحي ي ميرا هاتيلي اللبس هو اتظبط هتجبيه في ثواني وانتي جايه هتجيبي الكوتش اللي شوفناه في المحل وروحت ياختي وعينك متشوف الا النور بعتتلي كميه حاجات عايزاني اجبهالها طلعو عيني 3ساعات بلف علي رجليا عشان اجبلك الحاجات وكماااااان ساره بترن عليا وتقولي هاتي معاكي تورته 

ريم : ي قلبي عارفه انك تعبتي هي ملك كده متعبه دي مشغلانا خدامين في الشقه 

_طب منا كنت بعمل الكيكه 

ميرا : مبلاااااااااش تجيبي سيرتها كفايه اللي حصل 😂







_اي ده انتي عرفتي اوام 

ميرا : طبعا مفيش حاجه بتستخبي 😂

_حسبي الله فين التلفون 

ريم : هو وقت تلفون دلوقتي 

_هرن علي الواد عز اشوفه مجاش ليه لدلوقتي 

ساره بتوتر : عز 

_ايوا عز يلاااا كملو البتعملوه يلاااا 

_الو اي ي زيزو لسه مجتش 

عز : ي بنتي هاجي والله بس لسه شويه 

_انت فين 

عز: عند الحلاق 

_اها بتتشيك ليه ي اخويا هو هيخطبك انت 

عز : يابت يمكن جايب معاه مزز ولا حاجه افهمي بقي 

_ايوا تصدق انك واطي سايبني لوحدي في يوم زي ده ورايح تتشيك عشان البنات يخربيت الصياعه ي اخي 

عز : خلااااااص غوري جاي اهو 


(انشغلنا في ترتيب الحاجات واصحابي حوليا وحده بتختار ليا الوان الميكب ووحده بتظبط الطرحه ووحده بتحطلي الميكب

كلهم مهتمين بيا اووي وحرصين جدا اني اطلع احلي وحده )

ريم : سااااااااااااااره هاتي الصينيه بتاع العصير وجهزي العصير عشان خلاص الناس علي وصول 

بابا : حبيبت قلبي كبرتي وبقيتي عروسه 

ميرا : اي ي عموو دي جموسه كبيره ومصدقنا اننا هنجوزها 

بابا : كبيره اي بس هتفضل في عيوني بنتي الصغيره الدلوعه 


_حبيبي ي بابا وحضنته وانا بعيط وجات ريم من حيث لا ادري 










ريم : انتي بتعملي اااااااااي اقسم بالله لو الميكب باظ لانفخك لامؤخذه ي عمووو 

بابا : ولا يهمك ي بنتي خدو راحتكم انا طالع استني الناس برا 😂

ساره : الحقوووووو العريس وصاااااااال 

(صحابي طلعو البلكونه بسرعه يشوفو العريس ويصورو زي مابنشوفهم علي التيك توك 

انا كنت مكسوفه اووي وخايفه ومتوتره واحساس غريب كده مش عارفه اوصفه وقعدت مكاني من غير مشوفو )

ميرا : اي ي بت مجتيش شوفتيه ليه 

_مش عارفه مكسوفه اووي 

ساره : ومن ايمتي ي اختي الكسوف ده 

ريم : عشنا وشوفنا ملك بتتكسف 😂

_خلاااص ي اختي انتي وهيه مش وقت تحفيل 

(بعد شويه بابا جه وقالي اطلعي سلمي علي العريس انا حسيت اني اتشليت مش عارفه امشي مكسوفه بطريقه غريبه اي الاحساس ده طلعت لحد برا وشفت العريس يالهوووووووي 😳

         الفصل الثاني من هنا

تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق