رواية عشقت فهد الصعيد الفصل الاول 

part 1

ها هي جالسه تنتظر ظهور النتيجه وهيا في قمه التوتر 
زينب_إن شاء الله خير يا ضحي 
ولكن ضحي كانت في عالم أخر فإنها خائفه بأن يضيع مستقبلها كانت تخشي أن تقابل لحظات من الفشل ،فهي تعشق النجاح ،أحلامها كثيره وكبيره أكبر منها فهي تلك الفتاه التي يقول عنها الجميع أنها سبقت سنها.






فاقت من شرودها علي صوت التلفاز حيث أن الوزير يقول الأشخاص المتقيدين في قائمه أوائل الجمهورية، لم تستطع أن تقف علي أقدمها كلما رن أسمها علي مسمعها هل بالفعل قال (ضحي أحمد محمد)
صرخت بشده من الفرحه لا تعلم ما أصبها نظرت للجميع قالت_هبقي دكتوره يا جدوا هبقي دكتوره يا ماما 
هني جاء جدها علي الصوت هو ولدها 
أسرعت ضحي إلي جدها وقالت_هبقي دكتوره يا جدي
محمد_الف مبروك يا قلب جدك ،وأخذها في حضنه 
نعم فاهي غير الجميع فهي الفتاه الوحيده لاحفاد الجد(محمد)لا أحد يعرف أن يجادلها فهي دائما تجد الإجابه لكل شيء،أبتسم الجد لها ولكنه سرعان اختفت أبتسامته عندما تذكر تمردها فاهذا يزيد خوفه عليها 
زينب_الف مبروك يا قلب أمك 
ضحي_الله يبارك فيكي يا ست الكل 
أحمد_مبروك يابنتي 







ضحي_حبيبي يا أبو أحميد تشكر 
هنا ضحك الجميع علي ظرفتها وخفه دمها 
♡♡♡♡♡♡في الصعيد ♡♡♡♡♡♡
سليم_انا كلمت محمد أخويا وعلمته وهوا جاي هوا وعيلته 
سالم_طب الحمد لله ولله ليهم وحشه فخريه هتفرح جوي
سليم_فخريه يا فخريه 
فخريه_نعم يا عمي 
سليم_محمد اخوي جاي النهارده وهيحضر فرح نور
فخريه_ايوي جاي طب انا هروح اجهز أوضه الضيوف 
سليم_ماشي يا بنتي روحي 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
كانت تجلس متوتره جدا فا اليوم هوا يوم كتب كتابها علي الشخص الذي تحبه وهوا يحبها ولكنها حزينه إنها سوف تترك البيت الذي تربت فيه وتذهب لبيت، أخر قامت من شرودها علي أحد يخبط علي الباب
_أتفضل أدخل 
فخريه_عروستنا عامله اه 
نور بتوتر وخوف_الحمد لله 
فخريه_مالك يا نور يابتي 
نور_خايفه ياماما مش عايزه أسيبك انت وبابا وجدو وفهد أخويا 
فخريه_هيا دي سنه الحياه يا بتي انا كنت زيك كده لما سبت بيت جدك وجيت علي هنا بس بعد كده أتعوت وبعدين دا إنتي رايحه البيت إلي جمبينا عند عمتك وعمتك بيتحبك جدا وعمر برضوا بيحب 
نور_عارفه يا ماما بس قلقانه 
فخريه_متقلقيش يا حبيبتي إن شاء الله خير أقولك علي خبر حلو 
نور_ايه يا ماما 
فخريه_جدك محمد وعمك ومرات عمك و ضحي جايين النهارده 
نور بفرحه_هيييه أخيرا هاشوف ضحي بعد السنين دي دي وحشاني خالص
فخريه_اه ولله أسيبك أنا عشان تجهزي لكتب الكتاب 
وخرجت فخريه ودلفت نور لي تتجهز 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
وصل إلي القصر بكل هيبته المعتاده كان القصر مزدحم جدا فاليوم هو كتب كتاب بنت عائله المنياوي وهذه هي أكبر عائلة معروفه في الصعيد، دخل القصر وجد بنات العائله يرقصون ويمرحون تعصب جدا واتجه إليهم 
فهد بغضب_ولله عال انتوا بترقصوا وهوا باب القصر مفتوح وفي رجاله داخله وطالعه أطلعوا أرقصوا فوق 
زعلت البنات من طريقه كلامه فهوا بقي عصبي جدا ولا يفرق بين العمل والبيت 
كان سوف يتجه لي جناحه ولكن قاطعه صوت جده 
سليم_فهد تعالي هنا 
فهد_خير يا جدي 








سليم بصرامه_ليه بتزعق للبنات يا فهد خليهم يفرحوا دا النهارده فرح بنت عائلة المنياوي 
فهد_ياجدي أنا مقولتش مايفرحوش أنا قولت يرقصوا فوق عشان الرجاله طالعه وداخله 
سالم_خلاص ياولدي روح اجهز عشان النهارده جدك محمد جاي 
فهد بخبث_جاي لوحدوا
سليم بضحك_لا جاي هوا والعيله 
ضحك فهد ضحكه خبيثه لم يفهمها أحد ثوي جدوا واتجه إلي جناحوا
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
ضحي_احم بما انوا الكل موجودين فا انا حابه اقول علي حاجه 
محمد_خير يا ضحي 
ضحي_أحم جدي أنا كنت عايزه أكمل تعليمي في ألمانيا 
محمد بصرامه وغضب_...
♡♡♡♡♡♤♤♤♤♤♡♡♡♡♡♡


تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق