رواية حياة ظابطة الفصل السادس والعشرون 


#حياه_ظابطه••🦅🔥♥••
#البارت_٢٦••👮🏻‍♀️🔥♥••
«جماعه انا بجد بتعب في البارت ومحدش بيقدر تعبي دا والتفاعل قليل اوي حقيقي البارت بياخد وقت مني عشان اطلعه طويل وحلو قدره تعبي بجد ولو مش عاوزينها مش هنزلها تاني....» 

*وقفنا لما يامن كلم والد حياه*
يامن.... سلام عليكم 
احمد.... ووعليكم السلام مين 
يامن.... انا يامن احمد الهواري 
احمد.... اه اه افتكرتك يابني اخبارك ايه 
يامن.... الحمد الله ياعمي حضرتك اخبارك ايه 
احمد.... الحمد الله يابني خير 
يامن.... والله ياعمي كنت حابب اطلب طلب منك اتمنى توافق 
احمد بأستغراب..... طبعا يابني اتفضل 
يامن.... انا طالب ايد الانسه ساره على سنه الله ورسوله
احمد.... والله يابني انت اخلاقك كويسه ومعنديش مشكله في دا بس لسه في اولى كليه 
يامن.... المهم رأي حضرتك ولو ينفع اجي اتكلم مع حضرتك ولو في خير اجيب اهلي ونيجي نتقدم رسمي 
احمد.... ماشي يابني تعالى بكره ونتكلم 
يامن.... شكرا لحضرتك ربنا يخليك يارب 
وقفلوا مع بعض... 
احمد بعد ماقفل بحب ابوي....ياااا كبرتي ياساره وبئا يتقدملك عرسان ربنا يسعدك يابنتي 
وخرج برا.... 
................................... 💞
عند ياسين وجيسيكا....
ياسين فضل ماشي ورا جيسيكا...
وجيسيكا لمحت دا وغيرت اتجاه ما كانت راحه...
جيسيكا لنفسها....ياخساره يا ياسين طلعت غبي اوييي ملقتش غيري الي تلعب معاه يلا مش مشكله..
ياسين لقاها وقفت عند مول ونزلت...
ياسين لنفسه....شكلي ظلمتك يا جيسيكا اففف ولف ورجع
بعدها جيسيكا خرجت وركبت العربيه وراحت على المكان الي اتفقت عليه هي وعمرو...
شويه ووصلت ودخلت المكان...
كان في حتة شبه مهجورة...
فتحت الباب وكان عمرو لسه موصلش...
كان مضلم خالص فتحت الكشاف بتاعها ودخلت قعدت على كرسي وحطت رجل على رجل تستنى عمرو...
شويه وعمرو جه...
دخل وهو خايف واوصل ما دخل داست على زرار شغل النور...
جيسيكا....نورت يا استاذ عمرو 
عمرو....عاوزه مني ايه 
جيسيكا قامت وبدأت تمشي بهدوء لحد ما وصلت عنده...امممم تعرف ايه عن ياسين 
عمرو....انا بشتغل مع ياسين بيه من ساعة ما بدأ يشتغل كنا مع بعض في تدريب وبعد كدا اسس شركة لي وشغلني معاه انا اصلا عمري 25سنه 
جيسيكا ببرود وسخريه ....قصدك شغلك عنده 
عمرو....لا معاه 
جيسيكا بسخريه....خلاص معاه معاه كمل 
عمرو....معرفش حاجه تاني هو سافر ايطاليا واتعرف على معرفتك الشؤم وكان في ناس عاوزين يوقعوله الشركه بس 
جيسيكا.... امممم هعدي الشؤم دي ونكلم في شوية حاجات...تمام اوييي انا بئا عاوزه الملف #####
عمرو....لا لايمكن اسرق 
جيسيكا بعصبيه....انت عارف لو مجبتش الملف ايه هيحصل يبئا لازم تعمل كدا 
عمرو....منك لله يا ظلمه منك لله 
جيسيكا ببرود....خلصت الملف يكون عندي خلال يومين مفهوم 
وسابت المكان ومشيت ركبت عربيتها...
وهو خرج ومشي وهو مضايق جدا...
..................................🌬️
عدا الليل عليهم كلهم وجت الساعه 4الفجر...
................................"
عند حياه.... 
*وقفنا لما دخلت تطبع بصمه عاصم وفجأه*
فجأه عاصم اتقلب في نومه... 
حياه لنفسها... هووووف افتكرته هيصحى 
واستخبت بسرعه... 
حياه لنفسها..... يلا ياعم تعالى على جمبك التاني خليني اخلص🙂😂
بعد5د اتقلب في نومه تاني وجه على الجمب التاني....
حياه لنفسها....لا خلينا نبدأ
وبدأت في انها تطبع البصمات بتاعته...
خلصت وخدت مفتاح الباب تاني ونزلت على تحت....
دخلت اوضتي جبت جوانتي ولبسته عشان لو طلع وشاف بصماتي الي زي دا يتخاف منه..
حياه...فضلت ماشيه لحد ما وصلت للباب وفتحت بالمفتاح ودخلت 
(حمزه لسه مطبعش المفتاح)
طلعت على فوق وبدأت اجرب البصمات الي طبعتها وفتح من الصباع التالت...










ودخلت لقيت اوضة كلها كاميرات..
حياه.....ايه كل دا 
فتحت اول شاشه كاميرا لقيت الاوضة الي في الطابق التاني ولقيت تاني كاميرا على مخزن كدا ولقيت في واحد نايم صورت الشخص دا بالكاميرا بتاعت الفون..
وكاميرا تالته محطوطه في مكان مش عارفه هو فين بس على ما اعتقد انها اوضة اجتماعات صورتها بردوا...
فتحت الكاميرا الاولى ودخلت على السيتنج بتاعتها ظبطها على دقيقه معينه تفضل تتعاد بحيث لو حد عدى من قدامها مش هتتصور هي متثبته على  واحده كل شويه تتعاد وكدا كدا لو دخل وشاف مش هتفرق لأنه مش بيخلي حد يعدي قدامها اصلا...
بدأت ادور لقيت ورق يخص الكاميرا بس لقيت باب تاني اسود في الحيطه...
جيت ناحيه الباب دا لقيته بقفل الكتروني...
اففف الراجل دا عايش في سجن...
قعدت افكر لحد ما افتكرت اني معايا زي المسجل الصغير كاميرا صغيره بردوا...
نزلت على تحت ببطئ جبتها وطلعت بس جه في دماغي سؤال الباب دا بيودي اصلا على فين؟؟؟
بس لاحظت ان اوضة الكاميرات في الطابق التاني بس من جوا البيت والاوضة الي برا الي مش بيخلي حد يقرب منها في نفس الطابق التاني وبردوا بقفل الكتروني وبصمه...
ف قررت اني احطها في مكان برا بحيث ارصد القفل الالكتروني...
نزلت تاني على تحت بعد ما قفلت ورايا...
دخلت المفتاح بتاعه مكانه وخرجت...
حطيت الكاميرا جنب الباب بحيث تلقت على طول هو هيعمل ايه...
نزلت على تحت وكتبت لحمزه...
*عاوزه المفتاح في اسرع وقت*
رد عليا بعدها ب10د وقال...
*يونس هيجيلك بس انتي هتعرفي تقابليه*
رديت وقولت...
*لحظه هشوف في امن برا*
رد وقال...
*طيب بسرعه*
خرجت اشوف في بادي جارد برا...
لقيت اتنين...
واحد منهم....افندم حضرتك عاوزه حاجه نجبهالك 
حياه....ها  اه هو انتو بتتفضلوا هنا طول الليل 
واحد
واحد منهم...لو حضرتك عاوزه حاجه ممكن نجبهالك 
حياه....لا انا بس بسأل عشان لو عاوزين تاكله ولا حاجه 
واحد منهم...انا همشي حاليا وواحد بس الي هيقف 
حياه....تمام 
ودخلت....
بعت لحمزه رساله بقول...
*في برا امن بس انا خرجت واتكلمت معاهم وقالولي ان في واحد فيهم هيمشي ولما يمشي التاني هخلي ينزل يجبلي حاجة خلي يونس يتحرك من دلوقتي*
رد حمزه وقال... 
*طيب ياحياه لما يوصل هكلمك*
................................🌸
في شقة حمزه....
حمزه....يونس خد الحاجات الي المفروض تديها لحياه وروحلها 
يونس....حاضر 
وقام يلبس...
حمزه على وشه تعابير ضيق...
مراد....مالك يابني شكلك مضايق 
حمزه بأنتباه....هاا لا مافيش حاجه ثواني وهاجي 
وقومت دخلت البلكونه...
حمزه لنفسه....ليه يونس يروح منا كل مره كنت انا الي بروح كان لازم يعني بابا يقوله روح انت اففف 
عقله....وانت مضايق ليه 
حمزه....مش عارف 
قلبه....بتغير عليها 
عقله....لا اكيد 
حمزه....اففف يارب 
ودخل تاني على جوا...
بعد شويه يونس نزل
................................ 🍂
عند حياه... 
فتحت تاني وخرجت للأمن الي واقف برا... 
حياه.... لو سمحت ممكن تجبلي مسكن من تحت عشان تعبانه اوي 
الامن....امم تمام اسمه ايه 
حياه.... اسمه####
الامن.... طيب لو عاصم بيه صحي متقوليش اني نزلت وخليكي جنب الباب هخبط بأيدي عليه براحه
حياه.... تمام 
نزل وانا بعت ل حمزه رساله اقوله فيها ان الامن نزل... 
بعد ٥د يونس رن عليا وقالي انا تحت.. 
نزلت بسرعه... 
حياه.... في الحاجه بسرعه
يونس.... اهي انتي تمام 
حياه... تمام مراد عامل ايه 
يونس.... بخير 
حياه... طيب انا هطلع قبل ما يجي  
يونس... تمام ربنا معاكي
طلعت حياه فوق بسرعه... 
ويونس مشي... 
دخلت تعين الحاجات... 
وخرجت برا تاني... 
بعد شويه الامن جه وخدت منه المسكن ودخلت الاوضه... 
حياه.... والله المسكن دا كنت فعلا محتاجاه... 
فتحت الحاجه الي جبها يونس ليها وشافت قنبلتين دخان وزجاجة كبيره منوم ومفتاح... 
بعتت لحمزة رساله... 
*ليه الحاجات التاني دي*
رد حمزة وقال... 
*يوسف وحازم باشا قال هتحتجيهم الفتره الجايه*
ردت حياه وقالت... 
*تمام*











تاني يوم.... 
صحي عاصم وجهز ونزل... 
عاصم... صباح الخير يادادة
دادة علياء... صباح النور يابني 
عاصم... تالين فين 
علياء... بتحضر الفطار
عاصم.... تمام 
بعد شويه خرجت حياه بالفطار... 
فطر وطلع على الاوضه الي فوق... 
حياه لنفسها.... المهمه شكلها هتمشي ولا ايييه 
عاصم طلع الاوضه وكتب الباسورد وحط صباعه الاول عليه... 
ودخل الاوضه وخد ورق منها ونزل... 
عاصم... انا ماشي يادادة وهرجع متأخر
دادة.... تمام يابني 
وخرج من البيت...
بدأو ينضفوا البيت ويعملوا الاكل... 
........................... 🍃
في بيت احمد الدمنهوري... 
آيه... يلا يا ولاد عشان تفطروا
كلهم جم يقعدوا عشان يفطروا.. 
احمد.... في خبر هقولكم عليه
ياسين.... خير ياعمي 
احمد.... في عريس متقدم لساره 
آيه بفرحه.... بتتكلم جد يااحمد
احمد.... اه والله
نعمه.... ومين سعيد الحظ
احمد.... يامن  الهواري
ساره.... احم بجد يابابا
احمد.... بجد ياروح بابا  وهيجي يتقدم انهاردة ولو خير هيجيب اهله ويجي يتقدم رسمي
نعمه.... الف مبروك يا سروره
ياسين....الف مبروك ياصغنن
ايه.... الف مبروك ياعيون ماما 
ساره..... احم الله يبارك فيكم يا حبايبي 
جيسيكا.... مبروك ياسو 
ساره.... الله يبارك فيكي ياجيسيكا
ساره.... بابا انا نازله الجامعة عاوزين حاجه
احمد.... سلامتك ياحبيبتي 
ياسين.... استني هوصلك ياساره 
ساره.... تمام 
ياسين.... يلا سلام عليكم 
كلهم.... وعليكم السلام 
نزله تحت وركبوا العربيه...
ساره... الا قولي انت وجيسيكا متخانقين ولا ايه 
ياسين.... يعني شويه مشاكل كدا 
ساره.... اممم ربنا معاكوا 
ياسين بأبتسامه.... يارب 
وصلها وطلع على الشركه... 
.......................... 🍀
في فيلا احمد الهواري.... 
وهما قاعدين على الفطار... 
يامن.... عاوزكم في موضوع
كلهم.... اتفضل قول
يامن.... انا قررت اتجوز
ايمان بفرحه.... ومين سعيدة الحظ 
احمد....مين يا يامن
يامن.... ساره اخت مراد الدمنهوري
احمد بعقل.... اممم البنت كويسه جدا انا موافق يايامن
ايمان....ان شاء الله تتم الجوازه 
اش.... مبروك ياحبيبي ساره عسل 
يامن.... الله يبارك فيكم يارب انا كلمت والدها وهروح انهاردة اتكلم معاه ولو في خير هاخدكم واتقدملها رسمي 
احمد.... بأذن الله 
يامن.... انا هروح الشركه دلوقتي وهكلم يونس اقوله 
اش...ثواني هاجي معاك سلام ياجماعه
مشيوا كل واحد بعربيته... 
 ويامن في الطريق كلم يونس... 
يامن.... ايوه يايونس صباح الفل
يونس.... ايوه يا يامن صباح النور 
يامن.... عدي عليا في الشركه عاوزك في موضوع 
يونس بقلق... خير حصل حاجه 
يامن.... لا لا خير عدي عليا بس وهات معاك حمزه ومراد 
يونس....مع اني مش مطمن بس تمام 
يامن بضحك.... لا اطمن هستناك 
يونس...ماشي ياحبيبي 
وقفلوا مع بعض... 








في عربية اش.... 
فونها رن وكان ادهم... 
اش.... الو
ادهم... ايوه ياعائشه ازيك 
اش...تمام وانت 
ادهم... تمام الحمد الله راحه الكليه
اش... اه ان شاء الله 
ادهم....تمام اشوفك هناك بئا سلام 
اش.... تمام سلام 
............................... 🌸
في شقة حمزه... 
يونس.... شباب هنعدي على يامن في الشركه عاوزنا 
حمزه....ليه خير 
يونس....مش عارف والله 
مراد....خلاص نروح ونعرف
حمزه....تمام انا هقوم اللبس 
وقاموا لبسوا... 
حمزه لبس قميص اسود وبنطلون اسود... 
يونس لبس قميص زيتي غامق وبنطلون اسود... 
مراد لبس قميص ابيض جينز كحلي... 
نزلوا كل واحد ركب عربيته وراحوا على شركه يامن... 
.............................. 🌹
عند ساره.... 
دخلت الكليه وشافت هدى.... 
ساره.... هدىىىىىىىىىى
خدى بفزع.... ايه يخربيتك هتموتيني ناقصه عمر 
ساره حضنتها....يامن هيجي يطلب ايدي انهارداااااه 
هدى بفرحه لصحبتها.... بجد 
ساره.... اه والله 
هدى.... الف مبروك ياروحي 
ساره.... هو جاي لوحدوا يتكلم مع بابا انهاردة لسه هنقرأ الفتحه لما يجيب اهله 
هدى.... متقلقيش قبل قراية الفتحه هكون عندك قبلها بيومين 😂
ساره...حبيبتي بس كان نفسي تكون حياه موجوده
هدى.... ان شاء الله تخلص وتجيلك 
ساره.... ان شاء الله يارب 
وعزمت على فكره في دماغها.... 
ساره.... يلا نخش المحاضره
هدى.... يلا 
ودخلوا المحاضره وخلصت وخرجت راحت الشركه... 
.................................. 🌿
في فيلا يوسف الهواري.... 
نورا.... ماما انا راحه الشركه 
حنان.... ماشي ياحبيبتي ربنا معاكي 
نورا.... يارب 
وخرجت ركبت عربيتها ومشيت... 
................................. 🌺
في شركه يامن.... 
تسريع الاحداث.... 
وصل يونس وحمزه ومراد الشركه ليامن... 
وهما داخلين... 
يونس لمح ونس معديه فأبتسم... 
ودخلوا ليامن... 
يامن.... يا اهلا وسهلا بيكم نورتوا الشركه اقعدوا
يونس....خير يابني في ايه 
يامن.... احم هو خير اوي مراد انا كلمت والدك فب التيليفون وطلبت منه ايد ساره اختك 
مراد بصدمه.... اختي ساره اختي اناا 
يامن بقلق.... ايوه في ايه 
مراد.... وبابا قالك ايه
يامن.... وافق وقالي تعالى انهاردة ونكلم 
مراد قام حضنه.... الف مبروك ياحبيبي انا مش هلاقي احسن منك لأختي 









يامن... ربنا يخليك يامراد الله يبارك فيك يارب
حمزه.... الف مبروك يايامن
وقام حضنه... 
يامن.... الله يبارك فيك ياحمزه
يونس قام حضنه... مبروك ياحبيبي 
يامن.... الله يبارك فيك يايونس عقبالكم يارب 
حمزه قعد تخيل مع نفسه هو وحياه وهما في فرحهم نفض الافكار دي وقال... نمشي احنا بئا ياشباب 
يونس... اه يلا
مراد.... اشوفك بليل بئا يايامن 
وخرجوا.... 
وكان في الي بيتصنت عليهم وهي رندا السكرتيره بتاعت يامن
رندا لنفسها.... اممم تمام اوي اما نشوف هتكمل الجوازه دي ازاي 
بعد شويه جت ساره... 
كانت داخله ليامن... 
رندا.... ازيك يا انسه ساره 
ساره.... الحمد الله وانتي 
رندا بخبث....بخير راحه فين 
ساره.... داخله لبشمهندس يامن
رنندا.... اتفضلي 
ساره استغربت كانت ديما بتكلم معاه بأسلوب في غرور بس نفضت الافكار ودخلت.... 
ساره.... صباح الخيير يابشمهندس 
يامن.... صباح الفل وقولي يامن من غير بشمهندس 
ساره.... عيوني هروح اشوف شغلي بئا 
وخرجت وبعدها بشويه دخلت نورا وقالها يامن وباركتلوا وخرجت راحت لساره... 
نورا.... عروستنا الحلوااااه😂💓مبروك ياحب 
ساره.... حبيبتي الله يبارك فيكي ياقلبي 
وبعدها كل واحد انشغل في شغله... 
........................................ 🌿
عند عاصم... 
راح المخزن لأبوه... 
عاصم.... صباح الفل ياماجد باشا 
ماجد.... صباح النور ياعاصم تعالى 
عاصم....وبعدين الشحنه هتوصل كمان ١٠ايام لسه 
ماجد.... تيجي بس وانا هربي الكلب الي بيستغلنا دا اتصل بأختك تيجي 
عاصم....طيب
واتصل بدارين وقالتله انها جايه دلوقتي... 
بعد شويه جت دارين... 
دارين.... ازيك ياباشا 
ماجد.... بخير ياحبيبتي 
دارين.... ازيك ياعاصم
عاصم.... تمام 
ماجد.... عملتي ايه مع عمرو 
دارين.... متقلقش هيجبلي الورق وحتى لو مجابوش انا هعلمه الادب بمعرفتي 
ماجد.... جدعه هي دي بنتي 
ماجد....عاصم هاتلي ورق صفقة الس*لاح بكره 
عاصم.... حاضر 
وخرج كل واحد ومشيوا وفضل ماجد في المخزن... 
............................. 🌼
عدا اليوم وجت الساعه ٦ بليل وعاصم لسه برا... 
عند حياه...
فتحت الكاميرا وجابت الباسورد الي كتبه عاصم وكتبتهعلى ورقه وشافت انهي صباع عمل بيه البصمه.. 
ودخلت من الباب السري الي تحت وطلعت فوق ودخلت الاوضه بتاعت الكاميرا وفتحت الكاميرات وشافت عاصم وهو في المخزن وصورت الراجل الي اتقابل معاه ولقيت جيسيكا معاهم وعرفت انها معاهم في كل حاجه حتى الشغل دا... 
كتبت الباسورد على الباب السري الي في الحيطه وعملت البصمه وفتح ودخلت... 










اول ما دخلت لقيت في الحيطه قدامي رمز الصقر باللون الاسود ولقيت ورق كتير لقيت درج كبير اسود فتحته ولقيت ملفات كتير بس لقيت ملف باللون الاسود شد انتباهي خدته وفتحته ... 
حياه. بصدمه ودموع.... لاااا مش معقول احمددددددد لييييه ياربييييي 

استووووووووووووووووووب.... 
لسه في تكمله البارت استنوها وتفاعل كتير بئا قدروني بليز.... 
ياترى حياة شافت ايه؟ 
وفعلا عمرو هيسرق ياسين؟ 
وياسين هيكشف دارين؟ 
وحياة هتعرف تخلص المهمه؟ 
وايه الفكره الي فكرت فيها ساره؟ 


ارحم جميع امواتنا المسلمين واحسن ختامتنا» 
بتمر ٣ايام ويجي يوم الخمس وهو يوم تقديم 
يامن لسارت بيتقدملها وبيقرأو الفاتحه ووبيرجعوا.... 
بتمر الايام الباقيه على انتهاء المهمه ويبئا فاضل يوم.... 
عائشه وادهم بئوا اصحاب مقربين من بعض 
ياسين ووالدته نقلوا شقتهم ومعاهم جيسيكا
ساره ويامن حياتهم ماشيه تمام
في شقه عاصم حياه بتكلم حمزه في الفون... 
حياه.... خلاص المهمه هتنتهي بكره وكل التفاصيل هبعتها في مسدج 
حمزه.... بأذن الله ياحياه 
فجأة بيدخل عليها حد.... 
###... بتكلمي ميين
صدمههههه


تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق