رواية حياة ظابطة الفصل الواحدو الثلاثون 

دخلت ايه ونورا وساره يطمنوا على حياه وفضل معاها نورا وساره... 
مراد....ماما ارجعي انتي احنا بكره هناخد حياه ونروح المحكمه عسان المحاكمه 
ايه....لازم ابئا مع اختك 
مراد....ياماما اسمعي الكلام ياسين خد بابا وماما ورجعهم وتعالى بكره بئا على المحكمه
ياسين....تمام 
احمد....طيب هنطمن على حياه ونروح
دخلوا لأوضة حياه... 
احمد....حياه حبيبتي احنا هنمشي 
حياه....ماشي يابابا متقلقش عليا معايا البنات 
ايه....طيب لو في حاجه خلي ساره ترن عليا 
وباسوا راسها وخرجوا... 
ياسين بمرح....شدي حيلك كدا دا حتة طلقه😂
حياه بضحك....اطلع برا يالا😂
ياسين....اشطا ياقلبي هجيلك بكره سلام😂
حياه....ماشي ياياسو سلام 
وخرج هو كمان...  
برا قدام اوضة حياه.... 
مراد....يلا ياشباب روحوا انتم كفايا عليكم كدا بقالكم من الصبح معايا 
يونس....استنى شوية 
حمزه....اه شوية وبعدين احنا اخوات يابني انت عبيط 
مراد....اكتر والله تسلمولي 
يونس....ربنا يخلينا لبعض 
حمزه ومراد....امين يارب 
༺༺༺༺༻༻༻༻
في اوضة حياه... 
رن فون ساره...  
ساره....هدخل البلكون هرد واجيلكم
ودخلت بلكون الاوضة ترد... 
ساره....الووو يا يامن 
يامن....ايوه ياساره عامله ايه وحياه عامله ايه
ساره.... الحمدلله كلنا تمام 
يامن....اجيلك محتاجاني في حاجه 
ساره....تسلملي يايامن كتر خيرك فضلت اليوم كله معايا 
يامن....انتي هبله ولا ايه لما مفضلش مع حبيبتي في حاجتها ليا افضل مع مين 
ساره بكسوف....احم طيب حياه بتنادي هشوفها واكلمك 
يامن....اهربي اهربي ماشي ياستي طيب كلتي الاول 
ساره....ماليش نفس والله 
يامن....اممممم طيب شويه وهكلمك ياساره 
وقفلوا مع بعض... 
༺༺༺༺༻༻༻༻
في نفس الوقت في اوضة حياه....
حياه....نورا نوريي 
نورا....قلب نورك فيكي حاجه تعبانه 
حياه....لا ياقلبي بشوفك انتي مس هتبطلي دموعك دي تنزل 
نورا بدموع....منا خايفه عليكي 
حياه بهدوء....ياقلبي منا قدامك سليمه اهو انتي هتفولي عليا يابت😂
نورا بضحك....هو انا اقدر ياحب😂
دخلت ساره.... بتضحكوا على ايييه ضحكوني معاكم 
حياه....البت نورا هتفول عليا اني تعبانه 
ساره بهزار....اخص عليكي يانورا اخص😂
نورا بضحك....لا والله 😂
هما....اه والله 
وقعدوا يضحكوا سوا.... 
༺༺༺༺༻༻༻༻
قدام اوضة حياه... 
فون يونس رن.... 
يونس....ايوه يا يامن
يامن....انا طلبت اوردر عشان نورا وساره وانتم وعملت حساب حياه في اكل صحي واديتهم رقمك هيرنوا عليك ابئا اخرج هاتوا بئا من برا 








يونس....تسلم ياحبيبي 
يامن....الله يسلمك وطمني لو في حاجه جديدة 
يونس....تمام 
وقفلوا سوا... 
بعد شويه رنوا عليه وخرج يونس يجيب الاكل ودخل تاني... 
مراد....ايه دا 
يونس....يامن جايب لينا وللبنات اكل حتى حياه 
حمزه....بجد طيب تعالى ندخل نديهم الاكل 
وخبطوا ودخلوا... 
يونس....خدوا يابنات يامن جاب لكم الاكل 
ساره بأستغراب....يامن؟!! 
يونس....اه خدوا 
خدوا الاكل... 
مراد....حتى جاب ليكي انتي كمان ياست حياه 
حياه....جاب ايه 
حمزه....جاب ليكي اكل 
حياه....لا مش جعانه 
نورا....مينفعش ياحياه لازم تاكلي 
مراد بتأييد....ايوه كلام نورا صح 
نورا اول ما مراد قال اسمها بصت عليه على طول... 
يونس....يلا 
حياه....طيب 
عدلوها وبدأت نورا تأكلها... 
ساره....ثواني هعمل حاجه وارجعلكم
وخرجت برا تكلم يامن... 
يامن....كلي بئا احسن اجيلك 
ساره....ايه يابني الي عاملته دا 
يامن....بس يابت😂روحي كلي يلا 
ساره....حاضر ياسيدي شكرا ياحبيبي 
يامن بصدمه....يا ايه!! 
ساره....يا يامن😂
يامن....طيب ياستي مش هكسفك خلاص😂
وقفلوا سوا وساره ابتسمت واتنهدت ودخلت.... 
༺༺༺༺༻༻༻༻
في شقة نيمار هانم.... 
بهيره....هتروحي المحاكمه بكره يانيمار هانم 
نيمار....اه ان شاء الله 
بهيره....ان شاء الله هيخرجوا عاصم ودارين 
نيمار....ازااي بس بس يارب يكون كدا 
༺༺༺༺༺༻༻༻༻
تاني يوم... 
في المستشفى... 
ساره....ياحياه الجر*ح لسه ملمش ازاي هتمشي 
حياه بسخريه....منا كدا كدا هكون على كرسي 
نورا....هخرج انادي مراد يساعدك
خرجت نورا وشافت مراد...مراد تعالى ساعد حياه 
مراد....تمام جاي اهو 
ودخلوا...
مراد....امسكوا الكرسي وانا هشيلها 
مراد شال حياه...ااااه حاسب يامراد 
مراد....خلاص اهو مرتاحه 
حياه بشوية تعب....لا انا تمام متقلقش 
خرجوا بالكرسي وقابلوا يونس وحمزه.... 
حمزه....انتي بخير ياحياه
حياه....اه الحمدلله 
يونس.... مرتاحه
حياه....اه هو فاضل قد ايه 
مراد....نص ساعه يادوب نلحق نوصل يلا 
وخدوا حياه وخرجوا.... 
༺༺༺༺༻༻༻༻
في عربية ياسين.... 
عمرو....يعني انا كدا مش عليا حاجه 
ياسين....اه ياعمرو
عمرو....مسامحني يا ياسين
ياسين....ايوه ياعمرو مسامحك 
༺༺༺༺༻༻༻༻
في عربية نيمار هانم....
نيمار بتوتر....يرع شويه يا حمدي 
حمدي....انا على اعلى سرعه يانيمار هانم 
بهيره....اهدي يانيمار هانم اهديي
༺༺༺༺༻༻༻༻
في المحكمه... 








كلوا وصل المحكمه... 
اصوات كتيرة توتر لحد ما جت لحظه دخول القاضي... 
القاضي...سكووووووت 
السكوت عم على المكان ساد التوتر فقط.... 
عاصم وماجد في زنزانه ودارين في زنزانه تانيه... 
بعد مرور ١٠د... 
القاضي قال كلمته الاخيره...حكمت المحكمه حضوريا على المتهم ماجد امجد الحلاني والمتهم عاصم ماجد الحلاني بالاعدام شنقاً لثبوت عليهم كافة الادلة 
فوضى عمت على المكان.... 
عاصم....يااااارب 
القاضي....سكوووووت 
القاضي...وحكمت المحكمه حضوريا على المتهمه دارين ماجد الحلاني بالسجن خمست عشر عاماً مع الشغل رفعت الجلسسه 
دارين...لااااا يااااارب 
حياه....انا كدا ارتاحت وديني لزنزانة دارين
زقوا الكرسي بتاعها وراحت للزنزانه...
حياه....دارين 
دارين بأنهيار....ايوه 
حياه....ربنا معاكي لو احتاجتي حاجه قوللهم يقولولي 
دارين....شكرا ليكي على كل حاجه 
حياه....يلا نمشي
༺༺༺༺༻༻༻༻
عند نيمار هانم...








نيمار داخت فجأه... 
بهيره...نيمار هاانم انتي بخير 
نيمار...ايوه بخير وديني للظابط الي هيدخلني ليهم
راحت طلبت منهم تقابلهم وهما وافقوا... 
دخلت لأول واحد ماجد... 
نيمار بكره....ماجد تعرف انا بكرهك قد ايه كنت عايشه معاك عشان ولادي بس وضيعتهم مني انا بدعي عليك ربنا ين*تقم منك راجع نفسك وصلي وادعي ربنا يسامحك
ماجد بتعب....امشي انا مش ناقص 
نيمار بكره....قبل ما امشي طلقني ما خلاص 
ماجد.... روحي وانتي طالق طالق طالق يا نيمار 
خرجت من عنده وراحت لعاصم.... 
نيمار..


تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق