رواية حياة ظابطة الفصل الثاني و الثلاثون 


وقفنا البارت لما مراد فتح الباب... 
مراد....ايوه مين حضرتك
نيمار....انا نيمار هانم انت مراد صح 
مراد بأستغراب....ايوه انا مين حضرتك 
نيمار....ممكن ندخل جوا مينفعش نقف كدا على الباب 
مراد....طبعا طبعا اتفضلي 
دخلها ودخلوا الصالون... 
مراد....اتفضلي اتكلمي 
نيمار....انا نيمار هانم والدت دارين وعاصم 
مراد بهدوء مريب....وحضرتك عاوزه ايه 
نيمار....متفهمنيش غلط لو سمحت يامراد انا جايه هنا وانا مكسوفه منك ممكن تناديلي حياه 
مراد....لحظه 
وراح جاب حياه من اوضتها بالكرسي وفهم اهله وفهمها وخرج.... 
اول ما نيمار شافتها دموعها نزلت عليها كله بسبب ابنها جه لشابه زيها كدا شلل... 
حياه....اتفضلي حضرتك عاوزه ايه 






نيمار....قبل كل حاجه انا عوزاكم تسامحوا عاصم ودارين ندموا انا بعتذر ليكم على كل حاجه 
حياه بحده....اسفه مش هقدر اسامح دخلني جوا يامراد 
نيمار بدموع ونزلت على ايد حياه وهي سحبتها بسرعه....ارجوكي ابني خايف من ربنا ارجوكي سامحي وانت يامراد والله هعملكم اي حاجه 
حياه بدموع عشان شافت الصدق في عيون نيمار ولأنها شافتها زي والدتها....لا متعمليش كدا انا مسمحاهم وربنا يسامحهم انتي زي والدتي 
وقربت منها وحضنتها.... 
نيمار....مش عارفه اقولك ايه وعمليتك عليا هتكلف بكل حاجه وانت يامراد
مراد بأبتسامه....طبعا مسامحهم 
نيمار بصتلهم شويه وانهارت في العياط....ابني هيروح فضلت انصحوا هو ودارين يبعدوا عن ابوهم 
حياه ومراد قربوا منها وقالو....هما غلطوا وخدوا عقابهم وربنا هيكون حنين عليه 
مراد....وانا اعتبريني ابنك ولا ايه 
نيمار....طبعا وعوزاكم تسألوا عليا كتير زي امكم 
حياه بمرح.....امنا ايه تعالي بس دا انتي صحبتي ياماااامااا يا سارههه ياناس يالي بره 
كلهم دخلوا....
حياه.... احب اعرفكم امي الجديده نيمار 
مراد....امنااا 
نيمار بفرحه....ربنا يخليكم ليا 
ايه....وخلاص بقت اختي 
احمد....اهلا بيكي 
ساره....وانا مش هتبئي امي 
نيمار....لا طبعا هبئا مامتك 
وخدتهم كلهم في حضنها... 
نيمار....هستأذن انا وعمليه حياه عليا 
ايه....مافيش الكلام دا هتتغدي معانا 
حياه....وازاي ام تعوض بنتها انا المهم عندي انك تكوني امي وبس
نيمار....ربنا يديمك ليا ياحياه بس عشان انا امك عمليتك عليا 
حياه....خلاص هنشوف الموضوع دا بعدين المهم نشوف ست ماما عامله اكل ايه انهارده 
وشدتها ومراد زق الكرسي.... 
༺༻༻༺༺༺༻༻༻
(حابه اعرف رأيكم في موقف حياه ومراد والباقي)  
༺༺༺༺༺༻༻༻༻
في فيلا يوسف الدمنهوري....
في اوضة حمزه.... 
حمزه قاعد سرحان ومهموم من الي حصل في حياه....حياه خفي وانا هقولك كل الي في قلبي يارب تكوني بتحبيني زي ما بحبك 
قطع تفكيره تخبيط على الباب....
حمزه....ادخل 
دخلت نورا....حمزه ينفع تاخدني معاك لحياه انهاردة وعاوزه اقعد معاها يومين اهتم بيها 
حمزه.... ماشي موافق ياحبيبتي بس قولتي لبابا 
نورا....اه ووافق 










حمزه....ماشي ياحبيبتي 
جت تخرج بس وقفت ورجعت بصت لحمزه... 
حمزه....خير قولي 
جريت عليه واترمت في حضنه كأنها كانت مستنيه يقولها.... 
نورا بدموع وشهقات....انا خايفه على حياه هي موجوعه انا حاسه بيها والله انا بحبها خليها تعمل العمليه
حمزه وهو بيمسد على شعرها....اهدي يانوري هتبئا كويسه وانا هتكلم معاها تعمل العمليه متقلقيش ولا انتي مش واثقه فيا دا انا نمر المخابرات يابت 
نورا بضحك وسط دموعها.....مغرور 
حمزه بغرور....طبعا لازم اكون مغرور بقولك نمر المخابرات اسمي كدا حمزه الدمنهوري نمر المخابرات فاااهمه😂♥
نورا بضحك....بس بس خلاص يامغرور عرفت انك نمر المخابرات😂
حضنها وهي قامت تخرج ونزلت تحت....
༺༺༺༺༻༻༻༻
في فيلا احمد الدمنهوري... 
في اوضة عائشه... 
عائشه في الفون....والله يا ادهم حياه صعبانه عليا اويي 
ادهم....اهدي بس يا اش هي هتبئا كويسه متقلقيش 
عائشه....يارب 
ادهم....هتيجي الجامعة بكره 
عائشه....اه بأذن الله 
ادهم....نتقابل بئا بعد الجامعة 
عائشه بفرحه....اممم اشطا نتقابل 
ادهم....اشطات يا اشئوشي 😂
عائشه بغيظ....بطل تقول الدلع دااا 
ادهم....خلاص خلاص مش هقولوا😂
عائشه....اقفل اقفل يا ادهم اقفللل 
قفلوا سوا وهي قامت تذاكر شويه... 
༺༺༺༺༻༻༻༻
في فيلا ادهم المنياوي.... 
»ادهم عايش في فيلا والده دكتور جرا*حه قلب والدته خريجة تجارة مش بتشتغل عندو اخت واخ اخوه اصغر منه بسنتين في كلية طب صيدلة خلص من سنه بيشتغل في فرنسا هينزل السنادي اسمه هادي عيونه اخضر عسلي بشره قمحاوي طويل وجسمه رياضي وعندو اخت عندها ٢٢سنه في اخر سنه جامعة بيزنيس اسمها هدير بدور على شركه تدرب فيها عيونها سودا واسعه عندها رموش كثيفه شعرها اسود طويل لنص ضهرها ناعم بيضه مش طويله ومش قصيره«
في اوضة ادهم.... 
ادهم لنفسه....وقعت ومحدش سمى عليك يا سي ادهم وبعدين هتعترف لها امتىىى 
قطع تفكيره دخول اخته المشاكسه...ياسي ادهم بتفكر في ايييه 
ادهم....قاطعت اللحظات تعالي ياقلب اخوكي 😂
هدير....قلبي اناااا بتعمل ايه كدا 😂
ادهم....بفكر في تخرجي الي بعد شهرين دا😂
هدير....اوبااا بئاا تخرج وشغل عااالي😂
ادهم....بت انتي هبله ما انتي هتتخرجي قبلي بأسبوع😂
هدير....اه صح نسيت😂احكيلي بتحب ميننن 
ادهم بأستغراب....بحب!!! بحب ايه
هدير بخبث....ادهم انا عرفاك بقالي ٢٢سنه ف ياريت تقول وتخلصني😂
ادهم....اترزعي 
قعدت جمبه على السرير وسندت ضهرها على ضهر السرير....احكي ياسيدي كلي اذن صاغيه😂
ادهم....اشطا 
وبدأ يحكلها كل حاجه.... 
هدير....ياسيدي ياسيدي طيب ايه فين الارتباط انتو هتفضلوا ماشين كدا😂
ادهم....ماشيين!!! 









هدير....اقصد صحاب يعني😂
ادهم....هتشل منك هقولها بس اول ما يجيلي الشجاعه بس خايف تطلع معتبراني صديق او اخ
هدير....ان شاء الله لا وتكون بتحبك بس عرفني عليها وانا وهجبلك كل التعليمات😂
ادهم....فكره بردو ماشي بكره تعاليلي الجامعة وهعرفكم على بعض 
هدير....تمام انا راحه انام حبه سلام ياحبيبي واه لو الواد هادي كلمك قولوا يكلمني عشان زعلانه منوا 
ادهم....عيوني سلام ياقلبي 
خرجت هدير وادهم قعد على الفون... 
༺༺༺༺༺༻༻༻༻
في فيلا احمد الدمنهوري....
عند يامن....
كلم ساره وقالتله على الي حصل وقفلوا سوا وراح لعائشه... 
يامن....اش هنروح لحياه بكره نطمن عليها 
عائشه....تما ياحبيبي 
وخرج رجع اوضته... 
في اوضة يونس.... 
كان مخنوق ف قام يلبس عشان يخرج شويه... 
نزل ركب عربيته وراح لمكان هادي محاوط بأشجار خضرا والنيل قدامه راح قعد هناك في هدوء وطلع صورة لي هو واحمد.... 
يونس....احمد ازيك فاكر المكان دا كان مكانا المفضل انا وانت وحمزه مراد كان انطوائي انت كنت ديما معانا وحشتني ياصديق عمري وحشتني وحشتنا ذكرياتنا وحشتني ايامنا سوا حياه خدت حقك بس للأسف اتصابت انا مريت بحاجات كتير اوي في بعدك وحشه بعد ما اتوفيت قربنا من مراد وبقينا فريق شوفناك في مش بس شكل لا وكمان روح وبعدها مشي ورجع تاني واتصاب وخف وحشتني ياصديق عمريي 
جه عليه بنت وقطعت حديثه مع نفسه.... 
البنت....يونس باشا بتعمل ايه هنا 
يونس....ونس ازيك انتي بتعملي ايه هنا دا مكاني المفضل
ونس....وانا بردو دا مكاني المفضل صدفه حلوة 
يونس بأعجاب....اه اوي قولي يونس بس من غير باشا 
ونس....تمام 
قعدوا يتكلموا كتييير اوي حتى عدا ساعتين ومحسوش بالوقت.... 
ونس....يااااا عدا كتيير اوييي 
يونس....اه فعلا الوقت عدا بسرعه 
ونس قامت....طيب همشي انا 
يونس....امممم طيب هاتي رقمك يمكن نتقابل تاني 
ونس....اتفضل ٠١٠*****
يونس....تمام سجلته نبئا نتكلم بئا 
ونس....طيب همشي 
يونس....تعالي اوصلك في طريقي 
ونس....لا شكرا عشان هجيب حاجات وانا مروحه 
يونس....على راحت سلام 
ونس....سلام 
مشيت ويونس اتنهد بقوة وراح يركب عربيته واتجه للفيلا تاني....
༺༺༺༺༺༻༻༻༻
في بيت ياسين الدمنهوري... 
ياسين قاعد في اوضته بحزن كبييير بيفتكر ذكرياته مع دارين وقال....ليه عملتي كدا يادارين علقتيني بيكي جامد ليييه يا دارين ليييه انا حبيتك اكتر مما تتصوري حبيتك بكل قلبي ربنا يشيل حبك من قلبي يادارين
دخلت عليه نعمه... 








نعمه....ياسين
ياسين بحزن....ايوه يا امي 
نعمه حضنته....هتعدي يابني وهتنسى وهتحب تاني وهتتجوز وهتعيش هتعدي ثق في ربنا وثق فيا 
ياسين....يارب يا امي يارب 
༺༺༺༺༻༻༻༻
في بيت احمد الدمنهوري.... 
نيمار اتغدت معاهم فعلا وبعدين مشيت...
قعدوا يتكلموا سوا... 
احمد....ساره حبيبتي هنعملك الخطوبه بعد عملية حياه 
ساره....طبعا يابابا 
حياه بجديه....الكلام دا مش هيحصل


تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق