رواية حياة ظابطة الفصل الثالث و الثلاثون 

ن#حياه_ظابطه🖤
#البارت_٣٣🖤
وقفنا لما في بنت جت تسلم على يامن...
مورين....ازيك يا يامن 
يامن بصدمه....مورين انتي رجعتي امتى من المانيا
مورين بأبتسامه....من فترة وحشتني والله ازيك يا عائشه 
عائشه بملل....ازيك يامورين انا تمام 
ساره بغيظ....مين دي يا يامن 
يامن بتوتر....دي مورين صديقتي 
مورين بضحك وغيظ لما فهمت ان ساره خطيبته....والاكس ياقلبي انتي مين بئا
ساره بثقه....خطيبة يامن
يامن....ساره خطيبتي 
مورين بتكبر....بس طولت اوي لما خطبت ايه مكنتش قادر تنساني ههههه
عائشه....ليه يا موري هو كان بينكم حاجه ولا حاجه وبعدين يامن وساره بينهم قصة حب 
يامن....مورين بلاش كلام دا وامشي يلا 
مورين....بس بس خلاص همشي اه نسيت خد دا الكرت في فوني 
واتحركت تمشي ساره قامت وقفت وندهت عليها بثقه....مووورين 
مورين بصتلها وراحت عندها....قولي 
ساره بثقه....اتفضلي الكرت بتاعك يامن مش هيحتاجوا واه على فكره الشو الي عملتي دا مدخلش دماغي لأنك من الماضي 
مورين بغيظ....يبئا خلي ليكي انتي 
ساره ببرود مسكت الكرت وقطعتوا....اتشرفنا بمعرفتك يا مورين سكة السلامه باي 
قعدت ساره مكانها ومورين مشيت بغيظ....
يامن وعائشه مصدومين من قوة ساره....
يامن....ساره 
ساره بأبتسامه.....انا جعانه فييين الاكل 
عائشه....هاتلها يابني الاكل😂
يامن بضحك.....على عيوني 
༺༺༺༺༻༻༻༻
عند مراد ويونس وياسين....
عمرو.....ياسين بيه في ٤من موظفين عاوزين يمشوا من الشركه بعد حوار دارين دا 
ياسين....اييييه طيب ياعمرو انا هاجي بكره هشوف الموضوع نزل اعلان اننا محتاجين متدربين والعدد ٥
عمرو....تمام يا ياسين بيه 
ياسين قفل مع عمرو.... 
مراد.....في ايه 
ياسين حكالهم الي عمرو قالو.... 
يونس.....خير خير متقلقش
ياسين.....ان شاء الله يارب هو حمزه جاي 
مراد....هكلموا
مراد كلموا وقالو انو هيجي.... 
༺༺༺༺༻༻༻༻
حمزه وصل حياه واحمد ونورا نزلوا ياخدوها...
واتحرك وراح لمراد وياسين ويونس....
وصل هناك وقعدوا...
مراد....يعني خلاص وافقت 
حمزه....اه الحمدلله 
يونس بهزار.....حمزه فاهم بردو😂
ياسين.....اللله علييك😂
حمزه بضحك....قروا بئا 
يونس....لا ياراجل عيب احنا بنحسد بس 
مراد بضحك....بس 
حمزه.....جدعان😂











༺༺༺༺༻༻༻༻
عند يامن وساره وعائشه....
خلصوا غدا وقاموا....
يامن....زعلانه 
ساره بحب....لا انا مكنتش في ماضيك وهنقعد قاعده سوا ونحكي كل حاجه عن نفسنا 
يامن بحب....انا بحبك 
ساره بكسوف....وانا كمان 
عائشه بهزار....نحن هنااا😂
يامن بغيظ....فصيلة امشي قدامي 
مشيوا ورجعوا البيت... 🖤
༺༺༺༺༻༻༻༻
بيعدي اليوم وبيجي تاني يوم.... 
حياه جهزت حمزه عدا عليها هي ومراد وخدوها ليوسف باشا....
يوسف....ها ياحياه كنتي عاوزه تقوليلي ايه 
حياه.....انا عاوزه مراد وحمزه ويونس هنا 
يوسف.....حاضر 
جابهم ودخلوا وقعدوا وحياه قاعده بهدوء.... 
حياه بهدوء.....ايه علاقة عاصم وماجد ب احمد اخويا 
يوسف بصدمه....عرفتي منين 
طلعت فونها وورته صور الورق....دا ايه 
يوسف بهدوء.....من ٥سنين احمد سافر هناك وقعد ست شهور في امريكا ومكنتوش عارفين هو راح فين فاكره 
حياه.....اه 
يوسف.....هو راح المهمه دي ومحدش من الشباب كان يعرف كان هو وواحد اسمه منير 
فلاااااش بااااك....
يوسف.....احمد هتسافر امريكا تقضـ ـي على مافـ ـيا الصقر الاسود 
احمد بجديه....تمام ياباشا 
يوسف.....وهيسافر معاك واحد اسمه منير 
احمد....تمام 
يوسف.....محدش يعرف اي حاجه من دي ولا اهلك ولا حد من الفريق
باااااااك.... 
يوسف.....وفعلا سافر وقعد ال٦شهور ووثقوا في جدا بس خلينا يرجع عشان كنا محتاجينوا هنا بس حصلت خيا"نه من منير دا وخا"ن احمد واحمد راح بعدها لما قال لكم انها مهمه سريعه لقاهم عارفين ان احمد ظابط ف.... 
فلاااااش بااااااك.....
ماجد.....اهلا اهلا ستيفن ولا اقول احمد باشا 
احمد بصدمه.....انت بتقول ايه 
ماجد.....عرفنا خلاااص انك خاااا"ين وتبع مخابرات مصر 
احمد بقوة.....ايوه انا كدا فعلا بس مين قالك 
ماجد.....منير ما هو بردو كان ظابط بس بئا معانا وانت هتمو"ت 
احمد.....انا موافق امو"ت في سبيل اني بدافع عن ارضييي بس مش لوحدي هاخد معايا منييير 
ماجد بيرفع السلا"ح وبيدخل ناس كتير....
ماازن برعب.....بابااااا لا بلاااااش تعمل كداااا 
ماجد بغضب.....مازن ابعددددد عن طريقي خدووووو
مازن بكره....بكر"هككككك ياماااااااجد ربناااا هيحااااااسبك على كللللل دااااااا 
خدوا الجارد واحمد واقف زي الاسد....
بدأت المعركه بس قبل ما احمد يتصا"ب كان خلص على منير.....










احمد بعد ما اتصا"ب....اشهد ان لا اله الا اللله واشهد ان محمد رسول اللله 
وغمض عيونه بعدما كان خلص على نص رجاله ماجد لوحدوا وخلص من منير.....
بااااااااااك....
يوسف.....وطبعا وصلنا لكم وفاته 
مراد.....بس لما كنت هناك مازن مقاليش على حاجه 
يوسف.....كان متهد"د بس لما فاض بيه وكان جاي يقولك وكانو هيقت*لوك ف خلصوا عليه بالغلط وطبعا هو مكنش يعرفك لأنك كنت مغير شكلك ولون شعرك عكس احمد تماماً بس بعدها هو عرف وكان جاي يقولك ملحقش 
حياه قاعده تسمع بهدوء وقلبها موجوع....
يوسف.....بس خلاص انتهوا الله يرحمك يا احمد 
حياه حركت الكرسي وقالت.....شكرا يا يوسف باشا مراد حضر العملية هعملها بعد اسبوعين
༺༺༺༺༺༻༻༻༻
في شركة ياسين.... 
ياسين للموظفين....طبعا اما مش هقول لحد يقعد لا مع السلامه لاكن انتو عارفين كويس ان انا كونت الشركه دي بالحلال مش ياسين الدمنهوري الي يعمل حاجه غلط مقابل حاجات ملهاش لازم عمروووووو ادي حق كل الي عاوز يمشي ومع الف سلامه انا مش هخلي حد في شركتي مش بيثق فياااا
مشي ياسين ودخل مكتبوا.... 
بعد شوية عمرو دخلوا.....تم كل حاجه ونزلت الاعلان 
ياسين....تمام 
༺༺༺༺༻༻༻༻
في الكافيه بتاع الجامعة عند عائشه.....
قاعد ياسمين وعائشه وادهم ومعاهم هدير.... 
ادهم.....دي اختي هدير 
اش....ازيك ياهدير انا عائشه 
هدير بمرح....اه عرفاكي ادهم بيحكيلي عنك 
ياسمين....وانا ياسمين 
هدير.....اهلا بيكم يابنات 
ادهم.....خطوبة اخوكي امتى يا عائشه
اش....بعد يومين كلكم طبعاً معزومين هستناكوا
هدير....اكيد 
ادهم.....هنيجي طبعا
عائشه....تنوروني 
قعدوا شوية سوا مع بعض وبعدين هدير فتحت فونها وشافت اعلان شركة ياسين.....جماعه انا هستأذن معلشي اروح اشوف حاجه 
ادهم.....في حاجه ياقلبي 
هدير....لا لا بس هشوف حاجه بس تبع شركة منزله اعلان للتدريب 
اش....ربنا معاكي ياحبيبتي 
مشيت هدير وراحت البيت جابت الورق المطلوب وراحت على طول على الشركه.... 
بعد شويه دخلت في دورها.....
ياسين....اتفضلي 







هدير بتوتر.....تمام 
ياسين رفع نظره عليها وانبهر من جمالها وقال.....اهدي مالك متوتره ليه 
هدير.....اول مره وكدا 
بعد شويه.....
ياسين....اتقابلتي ياستي من بكره تبدائي شغل 
هدير بفرحه.....بجددددد دا اسعد يوم ليا شكرا لحضرتك 
ياسين بأبتسامه.....العفو متتأخريش بكره بئا
خرجت هدير بفرحه وراحت للبيت تفرح اهلها بالخبر دا..... 
༺༺༺༺༻༻༻༻
بيعدي الوقت ويجي الليل في اوضة احمد.... 
حياه قاعده بتقلب في حاجة احمد.... 
فتحت فونه القديم وحطيته في الشاحن بيفتح وتلاقي على مسجل الفون محطوط عليه علامه بتدخل في وفجأه بتتصدم والفون بيقع من ايدها وتفضل تعيط..... 


تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق