رواية حورى الفصل الثالث 


اقبل الاخير 🥰
_تتجوزيني
بصتله بصدمه وانا بحاول استوعب الي بيقوله.....وفجأه صرخت فيه بعلو صوتي...... انت مجنوووووون انت مش طبيعيي بجد هو ايييه الي تتجوزيييني ياااجدع انت نزلي نزلنييي احسنلك انا اصلا الي استاهل ضرب الجزم عشااان سمعت كلامك وركبت معااك نزلنيييييي
بيجاد بعصبيه..... في اي يااابت انتي قولت اي عشاااااان دااااا كُله هو انا قولتلك هقضي ليله معا قاطعته بصفعه على وجهُه.....  الالم دا عشانك يا قلي*ل الاد*ب 
احمرت عيناه بشده افزعتها... مدت يدها تفتح باب السياره بسرعه وفرت هاربه منهُ
بيجاد وهو بضع يده على خده بصدمه وغضب جحيمي...... نهااار ابوها اسود هي ضربتني فعلا بالالم!!!  هدفعك تمنُه غالِ اوي يا حور 
وادار المُحرك بغلظه وهو بتوعد لها 

تقف بتردد امام منزلها اهلها... ضغطت باصبعها على الجرس وهي تشجع نفسها ببعض الكلمات المُحفزه..... اهدي يا حور اهدي دول اهلك واكيد هيقفوا جنبك يارب خليك معايا 
ثواني والباب اتفتح وكانت والدتها اول ما رأتها رمت نفسها بين زراعيها وبكت بنهيار..... ماما 
_ حور بنتي مالك ي ضي عيني مالك ياحبيبتي وشك اصفر كدا ليه 






ثواني واتاهُم صوت رجولي.... مين يا سُميه 
سميه بفرحه....... دي حور ياحج... ادُخلي يا حبيبتي ادخُلي اي دا صحيح فين جوزك 
ذاد انتحاب حور اكتر...... طلقني ياماما طلقني وطلع متجوز عليا وروحت وواجهتُه انكر وكذبني وقال عليا نصابه وانه اول مره يوشفني 
سُميه ضرلت على صدرها بصدمه.....  يلهوي 
_ مش دااااا الي عااامل حساااابه الي خاااايف منه حصل يااااحووور ياااما رفضتُه وقوولتلك الوااااد دااا مش مستريحله شكله مش ساااالك وبتاااع حورااات وانتي وقفتني قداااامي وعرضتييني عشااااانه 
حور ببكاء..... اسفه اسفه واللهِ 
صرخ بهاا بنفعال.... اسفه!!!!  اسفه على اي ولاااا اي على وقووووفك قصااادي واعتراااضك على قراري الي هو كان في مصلحتك ولاااا اسفه على نظريتي فيه الي صح ولااا على الكلام الي هسمعه من النااااس اما يعرفوااا انك اطلقتني ومن تااااني يوم ولاااا اسفه على قراررراتك الغلط ولااا اسفه على انكار  بن ******* دا بجواااازك اسفه على اي ولااااا اي 
لم تستطع تحمل كُل هذه الصدمات التي تلقتها مره واحده ووراء بعضها واغشى عليها..... اخر شئ سمعتُه هو صوت  صراخ والدتها باسمها..... حووووور

فِ الجهه الاُخرى 
وقف بيجاد امام عيسى الذي يهرب من نظراتُه..... عيسى البت دي فعلاً مراتك 
عيسى بتوتر حاول اخفاءه ولكن لم يستطع......  بيجاااد انت بتقول اي اوعى تكون مصدقها دي كذابه وشكلها نصابه 
بيجاد بصوت عالي...... عيسسسسسسى بلااااااش كذب انت كنت متجوزهاااااا
عيسى بعصبيه يحاول فيها اخفاء توتره.....  الله مااااقولت لااا يااا بيجااااد الله في اي ياااااخيي وهكذب ليه اصلاً 
بيجاد ببرود......  يعني دا اخر كلام عندك 
عيسى بهدوء..... ايوا 
بيجاد بوعيد......  لو عرفت انك بتكذب هتندم يااعيسى
عيسى بغضب..... وبعدين انت ماااالك بتدخل ليه في الي ملكش فيه ولا تكوووون بتحنلهااااا و مااااصدقك فرصه عشاااان تقرب منها  
ببجاد بغضب جحيمي........  فاكرني زيك يااابن ال*****  .... هندمك على الي عملته صدقني ومهما عملت وخبيت هكشفك 

عند حور 
قاعده على السرير وبتبكي بنهيار وهي مش مصدقه كل الي حصل عقلها مش قادر يستوعب.
_هتقضيهااا عيااط كتير. يا ست حور 
رفعت وشها لقيته باباها..... بابا 
شد  ڪرسي وحطه مقابلها.......  حبيبه قلبه بابا ماتبكيش ياحبيبتي  انا معاكِ 
عيطت بنهيار.....يارتني سمعت كلامك يابابا ومتجوزتهوش 
اخدها في حُضنه.... اهدي ياحبيبه ابوكي اهدي واللهِ العظيم لا اخُدلك حقك منه الك*لب بن ****** 
_ يا سيد فِ حد برا عايز يقابك وبيقول انه عارف حور وعايزكو انتو الاتنين 
سيد باستغراب......  ياترا  مين هروحله انا بس حور لا حور تعبانه ومش هتقدر تقوم ولازم تستريح
حور باعتراض.... لا يابابا هاجي معاك 
حاول الاعتراض بس نظره الترجي والاصرار الي في عيونها خلوه يوافق.... موافق يا اخر صبري قدامي

خرجوا ما سافه ما خرجوا وحور شافت الشخص دا صرخت....  ايه الي جااابك 
ببجاد بهدوء..... وعليك السلام ورحمه الله وبركاته 
اندفعت بتهور نحيتُه......  انت عاااايز اي ياااجدع انت مني مش كفايا الي قريبك عمله فيااااا انتوووو عااايزين مني اي
بيجاد ببتسامه..... عايز مصلحتك وراحتك ووجهه كلامه لِ سيد بهدوء واحترام.....  عم سيد عامل اي 
سيد بترحاب شديد......  الغالي بن الغالي عامل اي باحبيبي 
حور بعصبيه......  هو في اي باابا انت تعرفه 
سيد بحزم.... وطي صووتك واه اعرفه دا بيجاد بن رُشدي صاحبي.... 
حور بتهكم.... ممكن اعرف سبب الزياره الكريمه دي يا استاذ بيجاد؟  
بيجاد بهدوء......  معاكي اي ورق يثبت صحه كلامك 
حور بحزن..... لا دورت عليهم مش لايقااهم خالص حتى القسيمه 
بيجاد بحزن عليها.....  ورقه الطلاق طيب فين 
حور بدموع.....  حتى ورقه الطلاق اكتشفت انها صوره مش الاصل بعد ما الميه وقعت عليها
بيجاد بحزن..... طيب انا عندي خطه ناخد بيها حقك وتثبتي انه كان متجوزك  *******************
بعد قليل صرخت فيه بجنون..... انت مجنووون عاايزني اعمل كدا بالله انت ما طبيعيييي 
بيجاد بص ل ابوها.... سيد بعصبيه: هو دااا الحل الوحيد يا حور خلاص ماقُدمنااااش غيره 
حور بعصبيه..... مستحيل اعمل كدا وانا قد كلمتي وقلت مستحيل اعمل كدا يبق مستحيل اعمل كدا
بعد شويه خرجت وهي مهندمه ملابسها وقالت بحزن..... انا موافقه 
بيجاد بفرحه.....هو دا الصح ووطى صوته يا حوري 
سيد بحنان......  طيب يا حور خلي بالك من نفسك انا واثق فيكي وانت كمان ﯾ بيجاد انا واثق فيك ومتاكد انك قد الثقه 
بيجاد  بهدوء.....  انشاء الله هكون قد الثقه يا عمي 









واقفه قدام البوابه بتردُد
حور بتوتر..... لالالا انا عايزة امشي مش هقدر اقف قدامه
بيجاد بعصبيه...... بقووولك اي بطلي شغل العيااال دااا وياالا 
حور بعييط......  ماتزعقليش لو سمحت
بيجاد بابتسامه..... خلاص حقك عليا ممكن بق تدخلي 
 استسلمت بحزن... حاضر 

دخلت ووقفت في نص الصالون 
عيسى بخبث..... اي دا انتي رجعتيلي تاني انتي اي ياابنتي مابتحرميش علفكره انا ممكن اتصل بالحكومه و
قاطعه بيجاد وهو بيمسك ايدها بحمايه..... رجعتلك؟؟!   رجعتلك اي  ... في سوء تفاهم حصل هي بس حور حبت تهزر بس الموضوع قلب جد شويتين بس الحقيقه اني انا و حور بنحب بعض والنهارده كتب كتابنا
صرخت جدته.... بتقوووول اي انت اتجننت كتب كتاب اي وحور اي وبتحبوووو بعض اييييي 
عيسى بتهوررر....... اي الجناااان دااااا وجوووازكم بااطل دااا انا لساااا مطلقهااا انهااارده تقوووم عااايز تتجوزها النهارده اا وفجأه استوعب الي قاله ووو... 

تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق