رواية زواج في السر الفصل الثالث 

#زواج_في_السر
كنان بعيون كلها غضب في ايه؟ 
حاولت اقول اي رد معرفتش لحد الشاب مقال كنت بسالها علي حاجه في المنهج وهي هي هـ......هي....
 بلع ريقه بترتر من نظرات كنان المحرقه وقال هي حبة تعمل شو عشان.... قبل ميكمل كان كنان ضـ* ربه بالبـ*ـوكس في وشه وفضل يضـ*رب فيه 
والناس اتلمت عليهم عشان تسكته بس مكنش بيهدا لحد چودي اتدخلت وسكتته فمسك ايديها وشدها ومشي بيها من الجامعه بغضب واول مركب العربيه وقف
چودي بدموع حاولت تخبيها قالت اصل هو 
كنان بغضب اصل... وهو... والله عال انتي هتبررى
جودي بغضب من طريقته الي مش مراعي مشعرها فيها انت مااالك انت انا حره.... 
عمال تزعق وتلوم فيها عمال تقول الي يعجبك بصفتك مين 
كنان جوز ك
چودي كذبه جوزي لكن غصب عنك ومش بمزاجك ليه بنعيش الدور دلوقت انت ناسي ان جوزنا سر فرقنا ايه عن العرفي انطق؟ 
مأذون الفرق وان في ورقه في المحكمه بس ولا شرط من شروط الجواز تنطبق لا قبول وايجاب ولا اشهار يبقي جواز ازاى فهمني؟ 
خلصت كلامي وانا متعصبه والغريب ان كنان مردش بالعكس ساق العربيه بهدوء وكان مفيش حاجه ورجع البيت واول مطلعنا دخلت اوضتي اعيط وقفلت عليا الباب وهو وقف شويه لحد معياطي هدي وسمعت صوت الباب اتفتح واترزع تاني فاتاكدت انه مشى وانفجرت عياط اكتر علي حالي بحبه وهو مش حاسس مكنش مفروض يحصل كده كنا متفقين افضل مراته لحد ماتخرج وهو ياخد الدكتوراه وكلوا علي ورق بس كانت حيتنا مستقره لحد محبيته بقيت متعلقه باحبال دايبه ليه كده ليه انا تعبت 
فضلت اعيط لحد منمت وقومت الصبح وجسمي وجعني قومت غسلت وشي وخدت شاور وغيرت نزلت تحت اشوف كنان ملقتش العربيه يعني هو مشي منغيري؟ معقول راح الجامعه منغير ميقول؟ لا لا مش ممكن كنان مش كده 
ايه ده..! يعني هو بايت بره من امبارح في البرد ده؟ بس اكيد مكنش لوحده طبعا يبقي معاه حد.... حد ايه اكيد واحده.. 
 بتخوني؟! 
بعتله الرساله وتس واستنيت يقراه ثانيه في التانيه في التالته مشفهاش لا انا لازم ارن عليه بقا كنت لسه هرن بس 
ايه ده عمل سين ومردش كمان كده كتير بقا 
كنت هرن اتخانق لقيته بيرن فابتسمت ورديت الو....بتخني؟ 
كنان بغضب هو ايه الي بتخوني انتي هبله؟  
كنت هعيط من رده فسكت ثواني امسك نفسي وهو لاحظ بس مقلش حاجه 
رديت عليه بصوت حاولت ابينه طبيعي انت صح مش من حقي اسالك ولا..... 
كنان بمقاطعه بااااس انتي ايه برميل نكد علي الصبح انا ياستي كنت وقبل ميكمل عطس كذا عطسه طمنتني وقالت الي كان هيقوله 
ابتسمت وقولت بصوت فيه فرحه معرفتش اخبيها كنت علي البحر صح؟ 
كنان بصوت كله ارهاق من بين سعاله ايووه وعلفكرة انتي فهمتي غلط انا كان قصدي بدل متقولى صباح الخير وانتي عارفه اني بايت بره بسبب خناقتنا امبارح قولتى بتخوني حد يصبح علي حد كده ياساتر
جودي بغضب قصدك اني ميفهمش
كنان تاني النكد ده ابوس ايدك 
جودى انا نكديه 
كنان بسعال شديد جودى انا تعبان  
جودى بقلق من رده انت فين
كنان علي البحر 
حودى انت مش حاسس انه كفايه الي حصلك متتحركش  
وشوية ووصلت ليه كان سخن جيت تمسك ايده داخ ووقع عليها فهي فضلت تسنده وتفوق فيه وخدته لحد العربيه وساقت لحد البيت واتصلت علي دكتور صاحبه جه شافه وكتبله علاج 
وفضلت جودي تهتم بيه لحد مبقي كويس 
وفي يوم كانت نازله الجامعه هي وكنان بس صدمها انه قال هنتاخر شويه 
جودي عندي محاضره
كنان هابقي اشرحهالك  
جودي بس 
كنان عندي ليكي مفجاه بس شكلك مش عايزه فيلا علي الجامعه  
جودي بسرعه لاء عايزه ايه المفجاه 
كنان شوية ونروح
جودي بس انا...... 
كنان الصبر واجب 
جودي امري لله.... فضلت جودي تشغل نفسها عنه وتدعي الوقت يعدي لحد مكنان قالها يلا نخرج وخدها ووقفوا عند محل محجبات ودخلها قسم المنتقبات 
جودي بتعجب ايه ده؟! 
كنان مش ديما كان نفسك تلبسي نقاب وانا ووالدك المعترضين؟ 
حودي ايوه 
كنان دلوقت تقدري تلبس نقاب وانا المسؤل جودي قامت بسرعه وبفرحه حضنته وباستـ*ـه من خده بفرحه وفضلت تختار نقابات بفرحه وهو يختار معاها وهو مشغول بيها لحد مخصلوا واشتروا كمان لبس كتير يناسب النقاب والخمار فساتين واسعه وادناءات  
جودي بفرحه. هنروح اللبس ده 
كنان بفرحه لفرحتها مبسوطه 
جودي قوي قوي اول مره حد يساندني في قراري
كنان ديما هكون داعم وسند ليكي 
جودي بحب واضح يارب ميحرمنيش منك ويديمك نعمه في حياتي 
كنان بابتسامه ولا يحرمني منك يا حبيبتي 
جودي بصدمه ها 
كنان اقفلي بوقك ابوس ايدك متفضحناش....
 حالا هنروح الجامعه وهنخلي اللبس في العربيه وانتي هتطلعي عشان عندنا محاضره 
جودي حاضر 
طلعوا فوق وكانت جودي لابسه نقاب بفرحه كبيره 
دخلت المحاضره كان عندها دكتور علي اول مدخلت كان الكل بيتكلم عنها ومحدش عارف ان هي الي قدمهم 
شاب اكيد دوك علي مش هيعديها
بنت تستاهل الي. يحصل 
شاب مش هيعرف يعمل حاجه دي بنت العميد
شاب تاني ودكتور كنان شاكله بيحبها كمان مشوفتوش عمل ابه عشنها من كام يوم وضرب واحد من الطلبه
بنت هو اتحول محاكمه؟ 
شاب مظنش دي ابوها هيحمي اي حد يقف جنبها
بنت لا هي الي دايره علي حل شعرها متجوزه وعماله تشقط في الدكاتره واحد واحد الاول على ودلوقت كنان
چودي كانت هترد بس دكتورعلي دخل فقعدت عادي
الدوك بدا يشرح وفجاه قال هنعمل اختبار شفوي عليه ٢٥درحه
الطلبه اتصدموا انهوهيدي امتحان بدرجات منغير ميعرفهم بس جودي ابتسمت تحت النقاب لانها فاهمه هو قاصد ايه 
بدا علي يسال الطلبه اساله سهله وفجاه نده بصوت واضح جودي ايمن العامري 
الكل رد مجتش 
علي بضحكت نصر قال بصوت عالي صفر... بس قبل ميحط الدرجه 
لقي بنت منتقبه واقفه قدامه وصوت جودي بتقول بثقه انا هنا يا دكتور 
علي بصدمه انت مين؟ 
جودي بضحكه مكتومهﺟودب ايمن العامري
علي بهدوء وايه يثبت 
جودي البطاقه 
علي لا مش دليل وريني وشك 
جودي بضحك مبنفعش عشان انتقبت ممكن بنت تشوف وشي وتاكدلك 
علي وافق وطلب من بنت تشوفها واكدتله انها هي 
فسالها وجاوبت بثقه رغم صعوبة الاساله لكن كل الاجابات كانت صح فاضطر يديها الدرجه كامله 
وخلص محاضرته وخرج تحت نظرات كنان الي كلها ثقه وفجر بجودي وذكائها وفضل يتكلم مع علي لحظات 
وفي الوقت ده في المدرج كانت جودي قاعده مع رودب صحبتها وسمعت بنت بتقول 
تعالي نقعد قدام دي مخاضرت دكتور كنان القمر 
صحبتها سيبيه في حاله ده متجوز
البنت مخدتش بالي 
صحبتها إلما علي انا؟ فكراني مش فهماكي بلاش خر*اب البيوت 
إلما ببرود كوثر انا مش بخـ*راب بيـ*وت مش انتي قولتي انك مهتمه بالدين انا بقا بقول الشرع حلل اربعه تعالي بقا 
قبل متقعد كانت چودي قاعده وهي بتشد ايد رودي جنبها 
إلما بغضب ده مكاني
چودي ببرود لا ده مكان فاضي وانا قعدت بقا مكاني
إلما بانفعال كنت هقعد فيه وانتي جيتي
چودي مش مهم انا قعدت
إلما شوف ازاى البنت الي لبست نقاب بتقعد قدام عشان تشغل واحد متجوز مانتي جوزك مش مالي عينك تلاقيه مش راجل عشان كده مش حاكمك
جودي بغضب حاولت توقفه متختبريش صبري 
إلما وربني نفسك 
چودي بصتله ومسكت نفسها واتجهلتها بس اتصدمت بالي بتشدها من الخمار والنقاب تقلعهم ليها...... 

انا مخدتش بالي ان البارت الي فات كان صغير قوى لانه مكتوب بقاله اكتر من شهر فعوضتكم وكبرت البارت ده 
كلامكم بيفرق معايا جدا فياريت تتفاعلوا وبلاش تم تم دي لا قولوا رايكم يعني الفصل وحش او حلو البطله شخيتها وحشه او لطبفه وهكذا 

تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق