رواية مصيبة سكنت قلبي الفصل الواحدو الاربعون 

ك#البارت الاخير❤

يالهوووووووووي يوووووووووووسف  الحق ملككككككككككك
يوسف قام بسرعه ودخل المطبخ شافني واقعه في الارض مغمي عليا 
يوسف بخوف شديد : ملك ملك فوقي 
امال : شيلها بسرعه نوديها المستشفي 
يوسف شالني وراح المستشفي بسرعه 
دكتوووووووووور 
جات الممرضات : هاتها هنا علي الترولي ودخلوها اوضه الكشف 
احمد وعمر ورنا وصلو علطول 

يوسف بعصبيه : هووووووو فييييييييين الدكتووووووووور 
الممرضه : الدكتور جه اهو ي فندم 
يوسف : دكتور شوف مراتي مالها (وقال بدموع ) بالله عليك طمني عليهاااا 
الدكتور : حاضر خير ان شاء الله 
ودخل الاوضه 
يوسف : يارب يارب احميها 😢
رنا ببكاء : اهدي ي يوسف ان شاء الله هتبقي كويسه 
احمد : هو اي اللي حصلها 
رنا : معرفش انا دخلت المطبخ لقيتها واقعه في الارض مغمي عليها 
عمر : متقلقوش ان شاء الله بسيطه وهتقوم بسلامه 
شويه وطلع الدكتور 
كلهم : طمنا ي دكتور 
الدكتور : هي كويسه ومفهاش اي حاجه 
يوسف : امال الاغماء ده من اي ي دكتور 
الدكتور : ده امر طبيعي عشان الباشا الجديد اللي هينور الدنيا 
يوسف بفرحه ؛ انت بتقول اي ي دكتور 
الدكتور : مبروك المدام حامل  (ومشي )
يوسف دخل بسرعه عندي 
الكلام ده صح 
بصتلو وانا بهز راسي بفرحه :اه  
#بقلمي_اميره_رمضان
حضني اوووي 
يوسف : انا مش مصدق نفسي انا هبقى أب
احمد : هو اي المش مصدق نفسي هو انت هتطير دانت هتبقي اب عادي  يعني 
عمر : سيبك من الواد العر*ه ده الف مبروك ي باشا الف مبروك ي ملك ويتربه في عزكم يارب 
_ تسلم ي بشمهندس وقولت  بغمزه عقبالك 
عمر : يااارب اتجوز بس الاول وبعدين يحلها ربنا 
رنا : مبروك ي لوكاااااا يعني انا هبقا عمتو الحربايه 
يوسف : اها واحمد هيبقي عمو الاهبل 
احمد : لاء بقولك اي ملكش دعوه بيا انا صاحي من النوم غصب عني بسبب ابنك اما هو لسه مجاش وعمل فيا كدا امال لما ياجي هيعمل اي 
يوسف : يعمل اللي يعجبه وبعدين هتبقي بنت ان شاء الله 
دخلت امال بسرعه وقالت بلهفه :حبيبتي ي بنتي فوقتي الف سلامه عليكي الدكتور قال فيها اي
رنا بفرحه : الدكتور قال في بيبي جديد هينور العيله 
امال بفرحه : والله بتتكلمي جد 
_ اه طبعا 
امال بدموع الفرحه : الف مبروك مبروك ي حبيبي يتربه في عزكم 
_ محدش هيربيه غيرك طبعا 
احمد : طب خلصو الدراما بتاعتكم دي بقا وانا مروح انام 
يوسف : مروح فين يلا علي الشركه فوررررا
___________
#بقلمي_اميره_رمضان
عتمان وهو نازل من علي السلالم قال بفرحه : ريان ابني كنت واثق انك هتاجي مش هتقدر علي زعل ابوك 
وبعدها شاف ريم معاه 
قال بهدوء : اي اللي جابك هنا 
ريان : جايه بيت ابوها 
سهر : ده بيتكم انتو هي ملهاش حاجه هنا 
ريان : دي لها اكتر مننا كلنا 
نيفين : انت جاي تصلح اللي عملته ولا جاي تعقد الدنيا اكتر 
ريم ببرود عكس اللي جواها : انا لا جايه اخد حاجه ولا حاجه اعقد حاجه كل الحكايه اني جايه ابلغك اني هتجوز 
تحيه : وانتي جايه تعرفي ابوكي زي الغريب بدل مكنتي تخلي العريس يقابله ويطلب ايدك منه بس انا هستني اي من بنت رحاب وتربيه كريمه 
ريم بعصبيه وغضب : اللي بتتكلمي عليهم دول عرفو يربوني علي الاصول اللي ابنك ميعرفش عنها حاجه 
وبدل متعاتبيني اني مخلتش العريس يقابله ويطلب ايدي منه كنتي عاتبيه هو علي فراقه ليااااااا
سابني كأني يتيمه مليش حد من بعد امي وجايين تتكلمو علي اللي ربتني 
(وبصت لابوها وقالت )تعرف كريمه دي ضفرها برقبتك 
سهر : انتي قليله الادب ده بدل متقولي حقك عليا ي بابا اني عليت صوتي عليك جايه تبجحي فيه 
ريان : وهي قالت اي غلط ده بدل متعوضوها علي اللي عملتوه فيها من زمان جايين عليها كلكم 
نيفين : انت شايل همها ليه وهي يعني اتربت في الشارع ماهو اتربت في بيت عادي يعني 
ريم بحرقه : انتي لو عيشتي يوم من اللي انا عشته مش هتقولي كده جربي كده تحطي نفسك مكاني 
عتمان : مش هنفتح في حوارات ملهاش اي لازمه عايزه اي بقا 
سهر باستفزاز  : تلاقيها عايزاك تجبلها الجهاز بتاعها 
ريم بانفعال : الحمد لله ماما كريمه مش مخلياني محتاجه اي حاجه وانا فعلا غلطانه اني جايه اعمل الاصول مع ناس ميعرفوش حاجه عنها 
ريان : يلا ي ريم احنا ملناش مكان هنا 
سهر : لاء طبعا مكانك بس هي لاء 
ريان : وانا المكان اللي اختي مش فيه مش هقعد فيه 
وطلع هو وريم مكسورين الخاطر 
__________
بليل 
كنت رايحه عند ساره بس الاول طلعت بيت اهلي انا ويوسف عشان نبلغهم باني حامل  وعز كان هناك
_ماماااااا انا هبقي مامي زيكككك
امي : انتي بتتكلمي جد 
يوسف : اه والله 
حضنتني جااامد وقعدت تديني الوصايا السبع وبعد كلام كتير 
يوسف : يلا ي موكاا عشان جاسر جه تحت 
_ ماشي ي حبيبي يلا 
عز : انتو رايحين فين لسه بدري 
_ احنا نازلين عند ساره 
عز : ليه
_ جاسر جاي يتقدم لساره دلوقتي
عز : انتي بتقولي اااااي 
يوسف عارف الحوار فحب يسيبنا لوحدنا 
يوسف : طب انا هنزل وانتي تعالي ورايا (ومشي)
_اي ي عز مالك متفاجاء كده ليه 
عز : مفيش بس هي نسيتني بسهوله كده 
_ وهي هتفرق معاك في اي 
عز : لاء انا حبيتها علفكره
_ دي اوهام بس مش اكتر 
#بقلمي_اميره_رمضان
عز بضيق : اوهام اي بقولك حبيتها طب بقولك خليها ترفض جاسر وانا هبقي اتقدملها 
_ تعرف ي عز انا ساعات بتضايق منك ومن تفكيرك الزباله ده
عز : انتي بتقولي اي 
_ زي مسمعت يعني هي كانت بتجري وراك وبتموت فيك وانت كنت عارف كده ومعبرتهاش ولما لقيت واحد حبها وبيتمني لها الرضا ترضا غيرت وعايزها 
عز : عشان بحبها 
_لاء مش عشان انت بتحبها عشان انت اناني 
عز : انا اناني 
_ اها طبعا ولو فكرت كويس هتعرف كده وهي علفكره بتحب جاسر ومتفقين علي الجواز يعني كلو بعلمها ورضاها طلع انت بقا الموضوع من دماغك
_______
#بقلمي_اميره_رمضان

جاسر جه اتقدم لساره والكل كان فرحان اووي واتفقو الفرح بعد سنه 
يوسف : طب بما ان الكل فرحان كده انا عندي ليكم خبر حلو تاني 
انا ويوسف في صوت واحد : هنجيب بيبيييييييييي
ريم : لولولولووووووووي 
ميرا : مبرووووووك ي روحي 
وكله باركلي 

عدي اسبوعين  وكلنا خلصنا  امتحانات وساره وجاسر اتخطبو  وتحيه ام عتمان تعبت اووي واتحجزت في المستشفي اكتر من اسبوع
جه يوم كتب الكتاب 
الاول كان احمد وميرا 
المؤذون : موافقه ي عروسه 
ميرا : احتمال 
المؤذون : احتمال ازاي يعني ماهو ي موافقه ي لاء 
ميرا : مش عارفه بصراحه اصل هو بيزعقلي كتير 
المؤذون بعصبيه : متخلصي ي بنتي بقاااااا
ميرا : حتي انت كمان بتزعقلي 
المؤذون : ي بنتي انا عندي مواعيد تانيه عايز اخلص 
ميرا : طب خلاص هو ممكن تكتب كتاب ريم وزين علي ما افكر 
احمد : بعد اذنك كده ي مولانا ومسك دفتر المؤذون وهيضرب ميرا علي دماغها 
البنات : انت هتعمل اي 
احمد : هخبطها علي دماغها هخليها تفقد النطق ونخلص 
#بقلمي_اميره_رمضان
_ خلااص اهدااااا وانتي ي ميرا متنجزي بقا 
ميرا : خلاص بقا ي عم الشيخ موافقه خلصنا بقا من الجوازه السوده دي 
احمد : اما هو في البدايه لسه وبتقولي جوازه سوده امال بعد كده هتعملي ااااااااي 
المؤذون  خلص بسراعه الجوازه وقال 
زين هتكتب علطول ولا اسيبكم وامشي انا مش ناقص جناااان 
زين بضحك : اتفضل ي مولانا اكتب 
المؤذون : فين وكيل العروسه 
ريم بصت لريان بحب 
ريان : اهو وكيل العروسه وصل وباصص علي الباب 
ريم استغربت بصت شافت ابوها قامت من مكانها بخضه 
ريم : انت اي اللي جابككك
عتمان بحزن : جاي احضر كتب كتاب بنتي
ريم بدموع : وانت لسه عارف ان عندك بنت 
عتمان : سامحيني ي بنتي انا غلطت في حقك كتير 
ريم : اسامحك 
انت بتحلم ازاي جاي تطلب مني حاجه زي كده 
عتمان : انا فوقت من الانا كنت فيه وجاي اعوضك 
ريم باستغراب وعصبيه : انت ااي الخلاك تاجي 
عتمان : طب ممكن نتكلم انا وانتي وكريمه وريان علي انفراض وبعدها اعملي الانتي عايزاه
دخلو الوضه 
ريم : اتفضل قول
عتمان : جدتك تحيه تعبت جدا وفي المستشفي 
ريم : اااااي مالها 
عتمان : عندها كرونا وحالتها صعبه اوووي 
كريمه بحزن شديد : ربنا يشفيها ويعافيها 
ريم بحزن الف سلامه عليها (واتكلمت بقسوه )وبعدين
عتمان : جدتك قالتلي ان امك وكريمه مكنش ليهم ذنب في اللي حصل 
ريم باستغراب : حصل اي   
عتمان : هقولك زمان لما عرفت ان كريمه مش بتخلف كريمه نفسها عرضت عليا اتجوز انا كنت رافض بس مع اصرارها اتجوزت امك كانت شغاله معايا وبصراحه حبيتها اوي ودي حاجه امي مكنتش راضيه عنها 
كانت عايزاني اتجوز قريبتي بس انا اتجوزت امك ولما عرفنا انها حامل كلو كان فرحان وانا كنت طاير من الفرحه بس امي بعديها قالت كلام وحش عن امك وكريمه وقالت ان احتمال تكوني انتي مش بنتي وطعنت في شرف امك وكريمه 
ريم : حسبي الله هو نعم الوكيل فيييييييكم 
كريمه : عشان كده طلقتني انا وهي وسبتنا واتجوزت من غير رحمه 
عتمان : اتجوزت سهر اللي امي اختارتها ليا وكمان كان عندها شركه جوزها 
انا وقفت فيها وكبرتها وخلفت ريان وكانت سهر علطول بتخليك تسافر برا عشان كده مقولتلكش ان عندك اخت لاني ببساطه كنت شاكك
ولما شفتك في قسم الشرطه كنت متعصب اوووي بس مكنتش هأذيكي 
ريم بحزن ووجع : وجاي ليه تقول الكلام ده 
عتمان : لاني لسه عارف الكلام ده من امي وهي علي فراش الموت 
ريم بانهيار ؛ انت عارف انت وامكككك عملتو فياااا اييييي منكم لله 
عتمان : انا جاي وطالب منك نفتح صفحه جديده وانا اوعدك اني هعوضك ومش هزعلك ابداااا
ريم : وانا مش مسامحاك واتفضل اطلع برا 
كريمه : عيب ي ريم 
ريم : بعد كل اللي عمله فيك هو وامه بتدافعي عنه 
كريمه ؛ احنا بشر وكلنا بنغلط 
ريان : بس مش لدرجادي 
عتمان بدموع: خليها تسامحني ي ابني انا مش وحش اوي كده 
وبعد كلام كتيييير قدرنا نقنع ريم بانها تخلي ابوها وكيلها في الجواز







وكتبو الكتاب 
البنات كلهم في صوت واحد : لولولولولوووووووووووووي
بعد خمس سنين 
_ يابن الجززززززززمه تعالي هناااااااا
عدي : اي ي ماما بتزعقي كده ليه انا راجل ومحدش ي زعقلي كده
_ انت هتجنني ياااااض فكك من دور الكبير ده انت عندك خمس سنين ي معفن 
عدي : تؤتؤ ده كده بقا مش هخلص من الاسطوانه دي 
يوسف : مالك صوتك عالي كده ليه 
_ اتفضل شوف ابنك مطلع عيني ومش راضي يخليني البسو عشان نمشي وقاعد يديني في محاضره ازاي اتعامل معااااااه
يوسف : طب روح انت ي ديدو 
في اي بقا كل ده عشان مش راضي يلبس 
_ ماهو احنا عايزين نروح العيد ميلاد بدري 
يوسف بغمزه :طب بقولك اي اي رايك في بنوته قمر كده تاجي نلعب بيها 
_ هو ده وقته انا عارفه اربي عدي عشان اجيب تاني 
يوسف : مليش فيه احنا كنا متفقين هنجيب بنوته  وهي طلعت في دماغي هنجيل بنوته يعني هنجيب بنوته 
_ ههههههههه العيد ميلااااااد 
يوسف : انسي 
_______
احمد : روووووووودي 
رودينا : اي يبابا 
احمد : فين كوكي 
كاميليا : انا هنا ي بابا 
احمد حضنهم الاتنين : هاتو بوسه لبابا 
كاميليا ورودينا باسه 
احمد ؛ حبايب قلبي يانااااس 
ميرا : ايوا ماهو انا مليش في الدلع ده ليا بس في عايزين ناكل عايزين نشرب وطالع عيني في البيت ومفيش حد بيقدر 
احمد : اي ده كلوووو تعالي ي حبي دانتي العشق كلو 
ميرا : بعد اي ي اخويا قبل مخلف كنت مدلعني اول مولدت رودي وكوكي وهو الدلع كلو راح ليهم
احمد : غيرانه من بناتك 
ميرا بانفعال: انا بغير عليك من اي حد 
احمد حضنها : عشقي اقسم بالله (تلفونه رن )
رنا : برن بقالي ساعه مش بتردو ليييه 
احمد : وانتي مالك ي حقنه 
امال عمر فين 
رنا : وانت مالك خليك في حالك 
كبرتي وبقيتي ام ولسه هبله زي منتي 
رنا : وانت كبرت وبقيت اب ولسه اهطل زي منتا بس هنعمل اي كده كده هاخد البت رودي لابني 
احمد : ده ببعدك انا ولادي مستحيل حماتهم تبقا وحده حربايه زيك 
رنا : حربايه لما تعضك ي بعيد
_______
زين : يلا بسرعه خلينا نوصل بدري عشان خالك ده زي امك مجنون 
ريم : بتقول حاجه ي زييييين 
زين : لاء ابدا ي روحي دانا لسه بشكر فيكم 
ريم : اه بحسب  انس خلص اكلك بسرعه واياك تبهدل حاجه 
انس : حاضر ي ماما 
زين : وانا مش هاكل








ريم : ازاي انت ناسي انك متجوز طباخه شاطره ولا اي 
زين : اها طبعا ده كفايه الاكل المحروق 
ريم : هتتريق هقولك مفيش اكل واتفضل كل من برا 
زين : خلاص ي قلبي بهزر  باباكي رن كتير 
ريم : حبيب قلبي ده 
زين : علفكرا انا كده هغير منه ده كل ساعه بيرن عليكي 
ريم بضحك : بيعوضني بقا انت زعلان ليه 
زين : اعمل اي بس امري لله 
ريم : من بعد موت جدتي وهو زعلان وحس بيا وبقا بيدلعني ويفسحني لما انت مش بتفسحني 
زين : وانا مين يفسحني 
ريم : يفسحك ااااااي خلص عشان نمشي بسرررررعه
_________

ساره : جاسر اصحي بقااااا
وقربت منه:جاسر 
قام جاسر بسرعه وشدها عليه جامد 
ساره بكسوف: سيبني اي اللي بتعمله ده 
جاسر : اي الجمال والحلاوه دي 
ساره بغرور : منا حلوه من زمان 
جاسر : طب متجيبي حته 
ساره : ابعد ي جاسر الباب مفتوح وفريده ممكن تدخل ولسه مخلصتش الكلمه ودخلت فريده 
فريده : انتو بتعملو اي 
جاسر : اهاااا الحقيني ي فوفا ماما وقعت عليا 
فريده : معلش ي بابا ربنا يعينك ماما تخينه اووي 
ساره بشهقه : اااااي انا تخينه 
جاسر : هو انا تكلمت بنتك هي اللي قالت 
ساره : منتا ضحكت يبقي موافق علي كلامها 
جاسر : انا اصلا حابك بتخنك بكعبرتك بسلطاتك ببابا غنونك انتي كلك علي بعضك في قلبي 
______
#بقلمي_اميره_رمضان
بليل 
احمد : متجيبوووو الترته بقاااا خلينا ناكل 
مريم : حاضر هجيبها في ثواني 
ريان : خليكي انتي ي قلبي انا هجيبها 
احمد : يخراشي علي المحن 
ريان حط ايدو علي كتف مريم 
براحتنا ياض انت مالك اصلا 
زين : ايوا قوله خليه يسكت شويه 
يوسف : طب هي فين مكه 
ريان : بتلعب مع العيال 
جاسر بغمزه : قصدك بتلعب مع عدي 
ريم : مش عارفه بتلعب معاه ازاي دانا بحس لما بشخط فيه انه هيمد ايدو عليا بيبصلي بصه بخاف منه 
_ قلب مامي ي اختي يعمل اللي هو عايزو 
ميرا : ايوا ي اختي ومين يشهد للعريس 
_اي ي زيزو امال فين نيفين 
ريان : ايوا نيفين هنا من بدري وانت لسه جاي 
عز : كنت في الشغل ولسه مخلص 
ريان : انا هطلع اجيب العيال كلها عشان نخلص والاستاذ يطفح 





احمد : حبيبي 
(عز كان باين عليه زعلان اوي فوقفت معاه شويه عشان اشوف ماله)
_ اي ي ابن عمي مالك 
عز : تعبت من الانا فيه نيفين علطول مش بتهتم الا بنفسها وشكلها ومأهملاني انا وابني ومش مركزه معانا خالص انا زهقت سايبه كل حاجه لداده وهي مش مكلفه نفسها تسألني كلت ولا لاء 
_ انت اللي اخترتها ي عز وكمان انت من زمان كنت عايز وحده بتهتم بشكلها ونفسها وكلامها وقولتلك بلاش بس انت صممت انك تتجوزها زعلان ليه بقا
عز : عارفه اصعب حاجه اي ان الواحد يبقي عايش حياه سوده بس مش قادر يتكلم عشان ده اختيارو ومحدش ضربه علي ايدو 







_ حاول تتأقلم معاها وفهمها وحده وحده دي بقت مراتك ام ابنك متخليش الشيطان يدخل بينكم وزي ماهي اختيارك خليها اختيارك الاجمل في الدنيا وحبها وارضا وربنا هيراضيك 
عز : عندك حق وانا هحاول وبرضو انا مش بقدر ابعد عنها هي وابني 
_ ربنا يخليكم لبعض يارب ويسعدكم 
يوسف : مووووووووووووووكاااااااااا يلا عشان هيطفو الشمع 
_ احنا جينا اهوووو
جاسر : يلا انا مش قادر امسك نفسي عايز اقتحم التورته دي 
عز : ومين سمعك دي نصها كريمه وانا بعشقها
نيفين بحب: عارفه و خليت ريان يجيبها كده عشان عارفه انك بتحبها 
عز حضنها : ربنا يباركلي فيك ي حبيبتي 
يوسف : بعد اذن الحب يلا عشان العيال زهقو من الانتظار 
كلنا اتجمعنا وغنينا والفرحه كانت ماليه المكان وكلنا في صوت واحد 
هيكون عيد ميلاد اليله اسعد الاعياد فاليحيااااا ابو الفسد هيييييييييييييييييييييييييه

تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق