رواية ملاكي البرئ الفصل الرابع 


#ملاكى_البرىء
 #Part_4 
مليكة نزلت تفرج سليم اللبس بتاعها هي والبنات ونزلت بتجري جامد ووقعت من السلم
 مليكة : بص يابابا سليم...ااااااااااه 
سليم بخوف : مليكة لاااااااااااا
 سليم جري عليها وشالها وبخوف  
سليم بخوف : انتي كويسة
 مليكة : اه رجلى بتوجعنى اوي
 سليم : متقلقيش هتبقى كويسة
  وخدها وراحوا ع المستشفى وسلمى راحت بعدهم علطول
 "في المستشفى









"
 سليم : طمنى يا دكتور
 الدكتور: متقلقوش كسر بسيط وهجبسها كلها تلات اسابيع وتيجى تعمل اشاعة ونشوف هل فيه تحسن ونفك الجبس ولا اي.
 سلمى بأرتياح: تمام يا دكتور 
سليم : اقدر اخدها؟  
الدكتور : هنجبسها بس وتقدروا تخدوها بس متتعبش رجلها ومتدوسش عليها جامد.
 سليم : حاضر
 ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ 
"فى مكان ما" 
كريم : طارق باشا في دعوة جاية ليك بأسم سليم الدهشوري 
طارق بغضب : وكمان بيبعتلى دعوة ع الحفلة علشان يضايقني  
وبخبث : ماشى يا سليم ان ما وريتك مبقاش انا طارق الغريب 
وفى الوقت دا جاله تليفون 
 طارق : الو يا زفت  
المتصل : ايوا يا باشا انا راقبت سليم الدهشوري 
 طارق : ها اي اللى حصل 
 المتصل : كان معاه عيال كتير ودخل الفيلا وبعدين نزل ببنت منهم وهو شايلها وبيجري بيها ع المستشفى 
 طارق: هاا وبعدين  
المتصل : ولا قبلين يا باشا رجع بيها متجبسه بس شكله خايف عليها اوي
  طارق : حلو اوي ...... يوم الحفلة تخطف البنت دي ومعاها بنت اخته فاهم
  المتصل: امرك ياباشا..... بس كدا الحساب هيزيد
 طارق : هتاخد اللى انت عاوزه بس مش عاوز غلطة
 المتصل : حاضر يا كبير 
 قفل معاه طارق 
وبشر : ماشى يا سليم استنى اللى هيحصلك ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
 "بعد مرور أربع أسابيع " 
كانت مليكة فكت الجبس | طارق بيخطط لحاجة كدا هنعرفها بعدين | وسليم بحضر للحفلة وكان مأخرها علشان هتعمل فى الفيلا وعلشان مليكة تعرف تحضر  
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ 
"فى الحفلة "
 نزلت مليكة وكانت لابسة فستان اقل ما يقال عنه انه رائع وكانت قمر جدا وانظار الناس كانت كلها على مليكة وشكلها اللى يسحر  
ونزل بعدها البنات وكانوا قمرات بردو 
سليم : شكلكم قمر أوى  
مليكة : شكرا يا أبيه 
مى: شكرا ياخالو 
وردة : بابا انا خايفة
 سليم : ليه بس؟  
نادية: اصل وردة بتخاف من الزحمة
 سليم: خلاص اطلعلى فوق العبى
 وردة : ماشى أحمد جه عليهم  
أحمد : مين القمرات دول ؟
 سليم : هقولك بعدين | يلا يا بنات روحوا العبوا اعملوا اي حاجة
  البنات: حاضر 
 أحمد : مين دول؟ 
سليم حكاله على كل حاجة
  أحمد : ياحبايبي والله انت جدع ياسليم 
سليم : معرفش ليه اتلعقت بيهم أوي كدا......ماعلينا طارق جه
  أحمد بضحك : لا .... بس شكله متضايق أوى
 سليم : علشان يفكر ينافسني تاني دا انا سليم الدهشورى | تعالى نشوف محمود وعلى فين؟ 
 أحمد : ماشى
 ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
 مى : ماما انا هلعب مع مليكة ونادية في الجنينة 
 سلمى: ماشى يا حبيبتي  
مى: يلا 
 البنات: يلا 
 ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ 
"فى الجنينة" 
نادية : انت مين ؟ وعايز اي ؟
 الشاب رش منوم على وشها خلاها تفقد الوعى 
 مليكة ومى : اوعى سيبها 
 الشاب : هششش اسكتوا ورش عليهم نفس المنوم وأخدهم ومشى









  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
 سليم : سلمى متعرفيش البنات فين 
 سلمى: مى قالتلى هيلعبوا ف الجنينة 
 سليم : ماشى  
فى الوقت دا جاله ماسدج من رقم مجهول 
 فتح سليم الماسدج وشاف صورة مليكة ومى متكتفين ونايمين ومكتوب لو عايزهم اتنازل عن المناقصة دى والغى التعاون مع شركة **********
سليم بغضب : ازاااى يعمل كدا 
سلمى : في اي ياسليم
  سليم : خدي التليفون اهو  
سلمى بدموع : لاااا ولادى 
 يتبع...... 
#ملاكى_البرىء
 #الكاتبة_الصغيرة 
#Mariam_Sameh


تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق