رواية حب الطفولة الفصل الخامس 


الحلقه.5

مريم ببرود. يعني انتي هتعيشي مكاني في كل حاجه يعني انتي هتبقي ام ابني بعد ما امو***ت 

دينا  مصدومه. ايه مستحيل اعمل كده انا وعدتك ان انا مش  هادخل في حياتك وهبعت عن فهد 

مريم. ده كان زمان دلوقتي انا بقولك انتي هتبقي ام ابني 

دينا بغضب. لا لا مستحيل اعمل كده ابدا انا مش مخلف وعد انا وعده ابدا 

مريم. وانا بقولك انا مش عاوزه وعدك ليه ده كان من زمان من 5 سنين 

دينا ببرود وقامت واقفت. انا اسفه يا مريم بس انا مش موافقه على الكلام الفارغ ده 

لسه دينا هتمشي بس....؟ 

مريم بتعب قوي. دي. ناااا. دينا ارجو.. كي ارجوكي ابني امانه في رقبتك انا اسفه يا د.. ينا على كل حاجه حصلت زمان 

دينا بقلق وخوف. مريم مالك يا مريم 

مريم  بتاخد انفسها الاخيره. انا بمو****ت يا دينا ابني انس خلي بالك منه ده نور عيني وانا عارفه انك بتحبيه زيى بضبط اسفه يا د... ينا 

دينا مصدومه. ههه مريم انتي بتضحكي عليا زى زمان لا قومي انا عارفه انك بتهزري مريم قومي مررررريممممممممممم لااااااااااااااااا مريم انا مش عاوزه حاجه غيرك مش عاوزه فهد مش عاوزه حاااااااجه









أفتَقِدُكَ كثيراً صديقي، يا أَرقُ وأَنقى قلب عرفتُه، أنا أتألم بلا ألم، وأبكي بلا صوت، نارٌ في صدري بلا لَهب وقودها ذِكرى، فتيلها لحظاتٌ أنهت حياةُ إنسان لم تكتمل فرحَتُهُ في هذهِ الدنيا، إنسان عاش للناس، فَرِحَ لَهُم وواساهُم وأَعَان الكثيرين منهم، إنسان قَلبُه كريشةِ الطائر الأبيض. كم أفتقدك، وكم أشعُر بالوحدة، كُل مَن هُم حولي ليس فيهم من يساوونك...🌻🖤

بعد ٤٠ يوم من مو**ت مريم انس مش بيكلم حد خالص ودايما قاعد لواحد..🖤

اما عن فهد فكان يشبه المو**ته جسد بلا روح دايما سرحان ومش بياكل مش بيشرب خالص.....🖤

اما عن دينا فكان لا تنام ولا تاكل ولا تخرج من غرفتها ابدا ولا تتكلم مع احد وكل ماتفكر به هو كلام مريم قبل ان تمو**ت....🖤

فاطمه مامت دينا. يا بنتي هتفضلي كده لامتى ومين هياخد باله من انس وفهد وانتى كده

دينا بدموع.انا اسبب يا ماما انا اسبب

فاطمه.لا يابنتي مش انتي السبب ده نصيبها

قومي يا بنتي صلي ركعتين لله واستغفرى ربنا

دينا بتمسح دموعها. ماشي يا ماما

بعد ما خلصت دينا راحت تشوف انس....؟

دينا بابتسامة. انس حبيبي عامل ايه

انس. لا رد

دينا بابتسامة. اممم  انت زعلان منى ماشى انا كنت هروح لمريم النهارده وجيب اقولك لو عايز تروح معايا 

انس بفرح. بجد يا دينا هتروحي لماما

دينا بحزن. اممم

انس ببكاء. انا عايز ماما تاني يا دينا ماما ما**تت

دينا بتاخده في حضنها وبيتطبطب عليه. ماما في مكان احسن من هنا بكتير وماما  بقت نجمه في السماء وهي بتشوفك كل يوم

انس. بجد يا دينا 








دينا بابتسامه حزينه. بجد يا انس

ممكن نبقى انا وانت اصحاب

انس بابتسامة. اكيد طبعا

دينا بابتسامة. طيب انا هروح البس عشان نروح نشوف مريم

انس.ماشي يا دينا

راحت دينا الى غرفه فهد وتركت الباب وسماح لها فهد بالدخول......؟

فهد ببرود. انتي جايه ليه

دينا بغضب. انت ايه يا اخي ما بتحسش شوف انت عامل ازاي ارجع فهد اللي احنا نعرفه بتاع زمان لو مش عشانك عشان ابنك ابنك اللي محتاجلك لو حتى بكلمه

فهد بدموع. انا تعبان قوي وما اقدرش اقف قدام ابني واكلمه وعمري في حياتي ما احسسه ان انا ضعيف عشان ابني مايضعفش

دينا. قوم يا فهد انس بقى كويس انا تكلمت معاه وهاروح انا وهو لمريم قوم عشان تيجي معانا

فهد بحزن.  ماشي 

يعني اييييه يا  باباااا  مريم  تمو**ت وانا  اخر  من  يعلم 

الجديدى. يا ابني فهد مكنش راضي يحمل عليك  اكتر من اللي فيك

سيف بغضب. يابابا يابابا انا مش عايز اسمع حجج  فاضيه معان انت عارف كويس ان اي حاجه بتحصل في البيت باعرفها بس انت عرفت تدفع قرشين كويسين حتى اللي رجاله اللى شغال عندى 

الحديدى  بغضب. صوتك بيعلي عليا يا سيف

سيف..؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 

الحديدى  مصدوم. ايه 

في  سياره فهد......؟ 

كان كل من في السياره صامت

دينا بتحاول تفك الجو. انس انت في سنه كم

انس. اولى مدرسه







دينا. اممم يعني كبير ماشي هاجوزك منه اختي ايه رايك

انس. مش هينفع عشان هي تبقى خالته

دينا. وايه يعني اما تكون خاله عادي حبيبي ولا تتجوزني انا

انس. لا انتي كبيره ومتجوزه وعندك 26 سنه وانا خمس سنين فمش هينفع عايزين 11 سنه كمان عشان ابقى من دورك

فهد  بضحك. هههه  

دينا كانت فرحانه جدا ان انس اتكلم معها اخيرا وان فهد ضحك بس حاولت ان هي تبقى متضايقه

دينا بزعل مش مصطنعه. بجد ماشي ماشي شكرا

فهد وانس يضحكون على طريقه كلام دينا

فهد  وانس. انتي طفله قوي

انس و فهد بصوا لبعضهم وضحكوا تاني ودينا كانت متضايقه بجد


تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق