رواية ملاكي البرئ الفصل الخامس 


#ملاكى_البرىء
#Part_5
سليم جاله ماسدج فتحها وشاف صورة مليكة ومى متكتفين ونايمين ومكتوب لو عايزهم اتنازل عن المناقصة دى والغى التعاون مع شركة ********
سليم بصدمة وغضب : يابن ** ازاااى يعمل كدا
سلمى : في اي ياسليم 
سليم : خدي التليفون اهو 
سلمى بدموع : لاااا ولادى 
سليم : اهدي هنلاقي حل 
سلمى بترجي : بالله عليك ياسليم اتنازل عن المناقصة والغى التعاون مع الشركة اهم حاجة بنتي.
سليم بعصبية: انتي بتقولي اي انتي اتجننتي يا سلمى.
أحمد جه على صوت سليم 
أحمد : في اي ياسليم؟
سليم : طارق الكل*ب بص عمل اي!
أحمد بصدمة : كنت حاسس انه بيخطط لحاجة   
سليم بزعيق : اعمل اي دلوقتى؟
سلمى بدموع : بالله عليك يا سليم اسمع كل
سليم بمقاطعة : قولتلك لاااا يا سلمى مستحيل اتنازل عن المناقصة.
أحمد بتفكير : عندي حل!
سليم باهتمام: اي هو ؟
أحمد : هقولك...........  
^^^^^^^^^^^^^^^^
" استوب "
احمد صديق سليم المقرب والمفضل ودراعة اليمين وعارف عنه كله حاجة والده متوفى و والدته عايشة لكن عاجزة مرح جدا وعندة 26 سنة 
^^^^^^^^^^^^^^^^^
"فى مكان ما"
طارق : العيال فاقوا ؟  
كريم : اه يا باشا 
طارق : وعيال سليم 
كريم : كلهم فاقوا ياباشا
طارق : تمام ... بعتت اللى قولتلك عليه لسليم؟
كريم : حصل ياباشا......أنا متأكد انه هيتنازل 
طارق : تمام أوى
سيد بخوف: الحق يا باشا الشرطة محاوطة المخزن كله.
طارق بعصبية وصدمة : اي ازاي دا يحصل...... بسرعة افتح لي الباب الخلفى.
سيد بزعيق : ياباشا بقولك محاوطين المكان كله م هنعرف نهرب 






وفجأة سمع صوت تكسير الباب 
الضابط : سلم نفسك المكان كله محاصر
طارق بعصبية : عملتها ياسليم الكل*ب ..... وصلت للمكان ازااااي
سليم بأنتصار: قولت لك الذئاب لا تخيفها الكلا*ب 
طارق حاول يهرب لكن معرفش 
الظابط : رايح فين يا طارق بيه دا انت لسه ماشرفتناش
طارق : انا معملتش حاجة 
العسكرى : حضرة الظابط لقينا 15 طفل جوا
الظابط : دول بتعمل بيهم اي يا طارق؟
طارق بخوف : مفيش حاجة يا باشا دول عيالي
 سليم بعصبية : بتتاجر في اعضاء العيال البريئة يا حيو*ان......عملولك اي دول؟
طارق : اخرس ... محصلش ياباشا 
الظابط بزعيق : طب قولي بتعمل بيهم اي.
طارق بخوف : دول دول انا هرجعهم لاهلم يا باشا
الظابط : دا انت اقل عقوبة ليك عشر سنين سجن و 500 الف غرامة......قدامى يلا 
طارق بتهديد : ماشى ياسليم انا وانت والزمن طويل
سليم بسخرية : سلام يطروقة
احمد : مليكة ومى جوا ياسليم 
سليم بامتنان : مش عارف اشكرك ازاي 
^^^^^^^^^^^^^^^^^
فلاش باك 
أحمد : هقولك ...... ليا واحد صاحبي ظابط ممكن نكلمه ونخليه يقولنا الرقم دا موجود فين ونقتحم هناك.
سليم : فكرة كويسة ...طب لو منجحتش 
أحمد : هنعرف مكانهم بس وان شاء الله هنلاقيهم 
سليم : ان شاء الله 
^^^^^^^^^^^^^^^^^^
أحمد : على اي بس ياابني انت اخويا 
سليم : حبيب اخوك 
فجأة لقى مي ومليكة بيجروا عليه 
مي بعياط : خالو وحشتنى
 مليكة بعياط : كانوا عايزين يقتلونا يا ابيه 
سليم قلبة وجعة لما لقاهم بيعيطوا 
سليم : محدش يقدر يعمل ليكم حاجة طول ما أنا موجود.
احمد بهزار: يلا زمان سلمى قاعدة بتعيط هناك 
مي : عايزة اروح لماما
سليم : يلا يا حبيبتي 
^^^^^^^^^^^^^^^
"في البيت"
مي : مامااااا 
سلمى بدموع: وحشتيني يا حببيتي ............. مليكة تعالى عاملة اي 
مليكة : كويسة ياماما 
سليم بمرح : اهم ولادك عندك اهم بطلى عياط 
سلمى بضحك : حاضر
احمد : حمدالله علي سلامتهم 
سلمي بفرحة : الله يسلمك ... شكرا يا أستاذ احمد علي اللي عملته معانا 
احمد بابتسامة : ولا حاجة هما وي ولادي ... سليم عاوزك 
سليم : طيب تعالى معايا ع المكتب 
^^^^^^^^^^^^^^^^^
"فى المكتب"
أحمد بجدية : سليم يشرفني اطلب ايد اختك الانسة سلمى 
سليم : اي 
يتبع.............
  

تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق