رواية غيرت حياه الشيطان الفصل التاسع  

ى

غيرت حياه الشيطان (9)

لكن قاطعه رن هاتفه..... الو يامصطفي 
مصطفي...... كمال المخازن بتتحرق 
كمال....... اييييه. انا جاااي حالا ريسيليا خلي السواق يوصل بيرلي انا عندي شغل ولم يستني الرد وغادر المكان
ريسيليا بقلق..... يارب
بيرلي بزعل طفولي...... لا انا مخاصمه بابي ازاي يسبني ويمشي
وانا عندي اول يوم في الNursey
ريسيليا نزلت لمستواها وملست علي خصلات شعرها بحنيه..... لا ياروحي مش تزعلي بس بابي عنده شغل ضروري انا هخلي عمو السواق يوصلك بس استني البس بسرعه
طلعت ريسيليا علي الدرج سريعا
ودخلت الجناح واتجهت لغرفه الملابس وطلعت فستان من اللون الاسود مكون من قطعتين وخمار يليق عليها وشوز ابيض ونزلت
ريسيليا..... يالا ياقلبي
بيرلي بفرحه ..... تعيش ريسيليا
طلعت ريسيليا وبيرلي وركبوا العربيه وصلتها للحضانه
ريسيليا بتفكير..... طب اروح لكمال الشركه ولا هيزعق ويغضب عليا وهو اصلا زهقان اوف ما انا عاوزه اطمن عليه
ريسيليا..... عمو ممكن توصلني الشركه عند كمال
السواق..... حاضر ياهانم.
ريسيليا بطيبه..... لا قولي يابنتي ولا انا ش قد المقام
السواق عم محمد..... لا يابنتي
ريسيليا.... طيب وصلني عند كمال
وصلت ريسيليا الشركه
مريم.... اهلا ريسيليا
ريسيليا..... اذيك يامريم كمال فين
مريم بتوتر..... كمال بيه في المكتب بس متعصب بلاش تدخلي 
ريسيليا بخوف.... لا متخافيش
خبطت ريسيليا بخفه وفتحت الباب كان كمال قاعد علي الكرسي ووشه للحيطه
كمال بعصبيه.......قولت مش عاااااوز اشوف خلقه حد
ريسيليا بخوف وقلق وصوت ضعيف..... دا... دا انا
لف كمال الكرسي سريعا...... ريسيليا مالك في حاجه تعبانه واتجه نحيتها
ريسيليا بخوف من هيئته وجهه الاحمر وبرز عروق يده
كمال حط ايده علي كتفها...... مالك
ريسيليا بخوف...... خايفه. منك
حاول كمال ان يهدء نفسه...... طب تعالي متخافيش
قعد كمال علي الاريكه وقعدها علي رجله بحنيه وملس بيده علي خمارها...... اهدي متاخفيش
تجراءت ريسيليا ورفعت يداها واحتضنت وجهه بين يداها.... مالك
كمال..... تصدقي لو قولتلك معرفش بس محتاج ليكي
ريسيليا بحنان..... وانا جمبك متخافش 
ويداها تسير في خصلات شعره بحنان..... مين اللي كلمك 
كمال... دا مصطفي المخزن اتحرق بالي فيه 
ريسيليا...... لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم فداك 
كمال نظر اليها..... خسرت كتير 
ريسيليا بعقل وحكمه.... هتعوض وربنا معاك متخافش بص انت جبتلي خاتم وطقم هما شكلهم غالي ممكن تبعهم انا مش محتاجه. 
كمال..... ليه هو انا قليل في نطرك اوي علشان اخد حاجه منك 
ردت ريسيليا بسرعه..... لا والله مش قصدي بس انا وانت واحد صح 
ابتسم كمال قائلا...... صح بس انا معايا متخافيش 
ريسيليا.... طب انت خلصت ولا لسه 
كمال..... لا يومي لسه طويل شويه لو حابه تروحي ابعت معاكي السواق وصحيح بيرلي فين 
ريسيليا..... انا وصلتها الحضانه وجيت علي هنا بس انا مش حابه اروح ممذن افضل معاك 
كمال قبلها في باطن يداها...... خليكي بس تعالي اقعدي في الاوضه 







ريسيليا باستغراب..... اوضه ايه 
كمال يمسك بكفها ويسير في ممر طريل.... دي اوضه عملتها لاني كنت ببات ساعات في الشركه فا بنام فيها 
ريسيليا نظرت اليه بخوف.... لوحدك
كمال..... ريسيليا انا ملمستش ست من ساعه ما اتجوزتك اهدي بقا 
ريسيليا بزعل طفولي...... بس كان في قابلي 
كمال برمنسيه..... لو كنت اعرف ان ربنا هيكرمني بالجمال دا كله مكنتش عملت كده ياعمري 
ريسيليا..... ايوه ايوه عيله بقا كل بعقلي بكلمتين
ضحك كمال بصوت عالي. ..... طب ارضيكي ازاي بس تعالي 
وفك الخمار 
ريسيليا بخوف وخجل..... كمال 
كمال بهدوء غير مبشر....... اشششي اهدي بقا انا محتاجلك 
ريسيليا بخوف..... كمال انت وعدتني 
كمال بعصبيه..... في اي بقا كل ما اقرب منك تقولي وعدتني وانا قد وعدي قولتلك مش هلمسك غير لما تحبي بس اما عاوز احضنك حتي ولا كمان مش مسموح وسابها ومشي جريت وراه قبل ما يفتح الباب وحضنته من الخلف
ريسيليا بدموع تملئ وجهها...... انا اسفه
اغمض كمال عيونه بحزن عليها ورطب علي يداها بحنيه ورفعها امام شفاتيه وقبلها ولف لها
كمال..... ليه بقا الدموع دي بقا الوش الجميل دا يبكي لا اخص عليا وقبلها من خدها اليمين 
كمال بمزح.... والخد التاني علشان انا راجل حقاني 
وقبلها من خدها الثاني ونظر اليها شفتيها الورديه وبلع ريقه بصعوبه لكن لم يقترب ولاحظت ريسيليا 
كمال..... تعالي اقعدي علي السرير وانا هخلص ونمشي 
ريسيليا وهيا تزيل دموعها بكف يداها مثل الاطفال 
....... اوكي
كمال..... تعالي ياعيوني
جلست علي الفراش طلعت كمال شوكلت من الثلاجه الصغيره.... خدي بقا اتسلي في دول كنت جايبهم ليكي اصلا
ريسيليا بفرحه...... بجد شكرا شكرا من هنا لحد الصبح
كمال..... الله يهديكي ياحبيبتي بس بلاش تطلعي غير لما اجيلك
ريسيليا...... تمام
طلع كمال يكمل شغله
كمال...... الحاجه اللي في المخزن متامن عليها
مصطفي بحرج..... للاسف لا 
كمال بعصبيه...... يعني اي 
مصطفي..... راحت عن بالي 
كمال...... هيا اي اللي راحت عن بالك هيا رحله يااستاذ مصطفي ولا اي 
وسابه ومشي
كمال وجه كلامه للعمال والموظفين..... الىي حصل دا استهتار منكوا تقدروا تقولوا كنتوا فين وقت الحريق ولا نااااايمين علي ودانكوا امااااال بتخدوا فلوووووس علي اي معين شويه اغب*يه
وغادر دخل الغرفه وقفل الباب جامد
ريسيليا بفزع..... بسم الله الرحمن الرحيم......في اي
كمال بغضب وعصبيه........ مفيش مفيش
اقتربت منه ريسيليا بحذر
كمال بتحذير وانزار ...... ابعدي يا ريسيليا هاذ*يكي ابعدي
ريسيليا بهدوء وخوف من داخلها...... اكيد مش هتاذ*يني
كمال..... اخر انزار ليكي ابعدي








اسرعت ريسيليا ودخلت الي حضنه ورفعت عيناها اليه ..... هتبعدني
اغمض عينه بالحمل يكثر عليه وضمها بيديه..... مقدرش ابعدك بس انا تعبا*ن اوي.
ريسيليا بحنان ويداها علي صدره..... متخافش ربنا معانا متقلقش
كمال...... يارب.
ريسيليا...... تعال اقعد بقا واحكيلي في اي ولا تحب تروح
كمال...... لا مش عاوز لو روحت مش هخلص من زن شاهي
ريسيليا بغيره..... ليه ان شاء الله هيا هتعمل اي.
احس كمان من نبره صوتها انها تغار عليه
كمال بخبث...... مفيش اصلا هتفضل تزن عليا اطلع معاها الاوضه وكده
امسكته ريسيليا من قميصه..... تطلع فين دا انا اللي هطلعكم علي جهنم انت وهيا
عقد كمال حاجبه فائلا...... انتي ماسكه حرامي يابت سيبي القميص
ريسيليا بعند..... مش هسيب القميص عاجبني
كمال بغزل.... لو عاجبك اوي كده نروح وتخديه تلبسيه ونشوف هيبقي عامل ازاي
ريسيليا بغضب طفولي..... اه ياقليل الادب انا قولت انت مش متربي 30 سنه مفيش تربيه اخص 
كمال دفن راسه في عنقها..... اكسبي فيا ثواب وربيني انتي ياعسليه 
ريسيليا..... عسليه يابيئه 
كمال قبلها بشده في عنقها ليثبت ملكيته عليها وان لا يمكن لاحد يفمع ما يفعده 
ريسيليا بالم...... كمال..... انت بتو*جعني. 
فصل كمال قبلته ونطر اليها باشتياق يريدها وبشده لكن بموافقتها قبلها قبلات متفرقه وبسيطه ليخفف الالم 
كمال....... اسف ياروحي 
ريسيليا بغضب طفولي...... اخبيها ازاي دي بقا 
كمال بغيظ...... هو مين هيشوفها ياناصحه هو مش في خمار 
ريسيليا بتفكير...... اه صح 
كمال..... يالا يا ريسيليا علشان انا عندي مراره وحده والله البسي الخمار بتاعك علشان نشوف بيرلي هتخرج امته ونجيها في طرقنا 
ريسيليا..... اه فاضل نص ساعه وتطلع 
كمال..... تمام يالا بينا سادوب نلحقها ريسيليا بلاش تحتكي بشاهي ماشي 
ريسيليا ويداها علي خصرها...... ليه ان شاء الله هيا السنيوره اشتكت 
كمال ضربها بخفه..... ياهبله بقول كده علي شانك لان انتي متعرفيش هيا ممكن تعمل اي 
ريسيليا ببراءه مصتنعه......دا انا غلبانه اصلا 
كمال..... اوي اوي يابريئه يالا 
ريسيليا...... يالا 








تسارعت الاحداث وغادروا الشركه وفي طرقهم الي الحضانه  
ريسيليا..... هات شوكلت ودبدوب علشان هيا مخصماك اصلا 
كمال..... ياريسيليا انا فيا اللي مكفيني مش حمل زعل حد 
ريسيليا..... بس هيا اي ذنبها ياكمال هيا طفله برده متعرفش انت بتمر في اي 
كمال..... حاضر انتي صح وقف كمال امام متجر العاب 
كمال..... هنزل انا تمام 
ريسيليا..... تمام 
نزل كمال احضر عروسه باربي ودبدوب كبير وعروسه متوسطه الحجم 
وطلع 
كمال..... اهو ياستي كده حلو 
ريسيليا بفرحه..... الله حلوين اوي اوي وعبثت بطفوليه قائله طب وانا 
كمال ابتسم وقبها من وجنتها..... هو انا برده انسي بنوتي الحلوه دي ليكي. 
ريسيليا..... الله دي جميله اوي احضنها وانا نايمه. 
كمال.... تحضني مين لا ارجعها حالا 
ضحكت قائله..... خلاص خلاص يالا بقا علشان نجيب بيرلي
كمال...... حاضر 
وصلوا الي الحضانه ودخل كمال احضر بيرلي وهيا تعبث في وجهه وتكمش ملامحها امامه وهو يكتم ضحكته علي هيئتها التي اصبحت تشبه ريسيليا 
ركضت بيرلي الي ريسيليا..... وحشتيني قد البحر وسمكاته 
ريسيليا بحب..... وانتي كمان يابيرلي قلبي مش ناويه تصالحي بابي 
بيرلي بغضب..... لا علشان هو سابني وراح الشغل الشغل اهم مني ياسيلو 
كمال.... لا والله ياحبيبتي مش اهم منك بس والله بصي حصل مشكله كبيره وبابي خسر فلوس كتير وحصلت حاجات كتير. 
بيرلي بتفكير..... خلاص سامحتك. 
كمال قبلها من خدها..... احسن بيرلي في الدنيا 
كمال..... يالا ادخلوا العربيه علشان الشمس والحرس قافله الطريق يالا 
ريسيليا..... يالا 
ركبت ريسيليا وعلي قدميها بيرلي 
ريسيليا..... شوفتي بابي جاب اي.. 
بيرلي بسعاده وصقفت بيداها..... الله حلوين خالص ودي بتاعت مين 
ريسيليا...... دي بتاعتي انا 
بيرلي..... نبقا نلعب سوا 
لحظات وسمعوا صوت طلا*قات نا*ريه صر*خوا بخوف 
كمال بسرعه..... انزلي في الدواسه بسرعه
نزلت ريسيليا بسرعه وضامه بيرلي بخوف طلع كمال سلا*حه وبدا يطلق عليهم والحرس بجانبه خوفا عليه
وكانت تعلوا صوت الطلقات الناريه بالخارج وهيا جالسه بزعر تظر بخوف شديد






اوقفوا السيارات وبدات المعركه
ريسيليا بخوف...... متنزلش
كمال..... لو حصلي حاجه الحرس هيروحوكي
ريسيليا بعند.... متنزلش ارجوك قاطعهم صوت طل*قه في ازاز السياره
نزلت كمال والحرس وبدوا يط*لقوا النيران علي العد*و وهيا تنظر اليهم بخوف والرجال يتساقطوا واحد تلو الاخر من كلا الطرفين واصي*ب الكثير
منهم نظرت الي كمال بخوف مر وقت ليس قليل وهدي صوت الطلقا*ت وبدا العدو بالتحرك سريعا نزلت ريسيليا من السياره وظلت بيرلي
ريسيليا بخوف.......كمال
كمال بغضب..... اي اللي نزلك انتي مجنونه قولت متنزليش
نظرت ريسيليا اليه وفي لمح البصر ارتمت في حضنه خوفا عليه نظرت الي رجل بعيد خلف كمال يريد ان يص*يبه
ريسيليا..... كماااااال ولفت مكان كمال واصيبت ريسيليا
كمال بصدمه وجسدها يرتخي علي يده..... ريسيليااااا وقعت من بين يده
ريسيليا بالم.... كمال واغلقت عيناها
كمال بخوف شديد...... ريسيلياااااااا
ريسيليا............ 

اذيكوا وحشتوني
التفاعل ورايكوا هيفرقوا معايا علي فكره ياريت تفاعل لو سمحت
استنوا الجديد بكره الساعه 8 ان شاء الله
صلوا على النبي صلى الله عليه وسلم 



تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق