رواية حب الطفولة الفصل التاسع 


#حب_الطفوله 
الحلقه_9

فهد بصدمه.مستحيل مريم تعمل كده

لا عملت كده ومش بس كده لا وخلتني اوعدها ان اربي انس واخد مكانها كمان في كل حاجه 

فهد بغضب . انتي ليه مقولتليش يا دينا وانا كنت اتصرف 

دينا بحزن. عشان هى اختي وصحبتي وحبيبتي 

سيف بحزن. زمان لما انا كنت هقولك على كل حاجه بس دينا منعتني







فهد بغضب وجنون. انتي اييه بسببك انتي كر**هتك وكنت بتمنا انى معدش اشوفك طول عمري لانك ضحكتي عليا لاني كنت مفكر انك بتحبيني وبتعشقيني لييييه تعملي كده فيا يااااا ديينااااا ليييييه حدا مفكرتيش تقوليلي لو لمرة وحده بس ليييه يادينا ليه

دينا ببكاء. مكنش ينفع مكنش ينفع اقول حاجه عشان مريم انا كنت وعدها انا والله لسه ب. ح. ب. ك. عمري عمري منسيتك انت روحي وحياتي وعمري وكل حاجه حلوه ليا في الدنيا والله يا فهد انا لسه بحبك يوم فرحك من مريم كان يوم مو**تي ولما محمود جالي مكنتش هوافق بيه بس سمعت ان مريم حامل منك يوميها قلبى انكسر قووى انك نسيتني وبدات حياتك من اول وبعد كدا وفقت على الجواز من محمود بس والله عمري محبيت محمود ولا دخل قلبي مفيش في قلبي ولا حياتي غيرك انت وبس يا فهد انا بعشقك بجنون اقسم بالله

فهد كان مصدوم من كلام دينا هل تحبني هل تعشقني انا لا اصدق مااسمع. انتي قولتي ايه 

دينا ببكاء. بحبك والله العظيم بحبك وانا عملت كل ده عشان مريم بس 

فهد ببكاء مثل اطفال. انتي بتضحكي عليا صح زى كل مره قولى انتى بتضحكي عليا صح انا والله قلبي معدش مستحمل حاجه كمان 

دينا ببكاء. والله مش بضحك عليك انا لسه بحبك يا فهد ودلوقتي اكتر بكتير قوى 

فهد. طيب وانس 

دينا بابتسامة. انس ده حده منك انا اول مره شوفته فيها كان فهد حبيبي واقف قدام عيني انس مش ابني بس حسه انه ابني وروحي وعقلي لما مريم طلبت ان اعيش مكنها ماوافقتش عشانك انت لا عشان انس بس......... وحل على المكان سكوت تام

 اااااه..لو تعلم كم اعشقك ايها الغبى الاحمق وارتوى بهواك انت انت عن باقى ابناء آدم

خرجت من شرودها على نظرات الحب والقلق والخوف وهو يقترب منها 

فهد بقلق. دينا مالك انتي تعبانه

دينا وهى ماستغربه قلقه وخوفه الشديدان وخجلت من قربه : لا انا تمام الحمد لله مافيش حاجه متشغلشى بالك بيا انا كويسه يا فهد

اما عند سيف فترك لهم المجال لا يتحدثون مع بعض وذهب لنهله.....؟

 فهد بحنيه وهدواء وابتسامه.اشغل نفسى بيكى

ولو مشغلتش بالى بيمى اشغل نفسى بمين مالك يابنتى فى ايه قلقتينى عليكي مالك يادينا

دينا وهى تبكى من جديد. مفيش والله

لم يستحمل رؤيتها هكذا وقف وجذبها بقوة الى احضانه حتى تهدأ 









وبالفعل هدأت تماما ولم تشعر بشئ ولكنه لم يتركها حتى عندما هدأت وتوففت عن البكاء مازال قابض على خصرها وهى شعرت بما حصل وعند استوعابها لما حدث خجلت وبشده وحاولت ان تفلت منه ولكنه لم يرد ان يتركها خجلت بشده ووجهها احمر بشده حتى اصبح بلون الد**م مش طماطم 

وفى الاخر تركها تتنفس قليلا من حصاره لها ولكنه لم يترك خصرها ورأى وجهها وعينيها ورموشهم الطويله ولم يقدر ان يقاوم
فانزل وجهه ليقابل وجهها واقترب منها وبشده وهى لم تكن هنا فى الاساس ولكنها رفعت رأسها فى اللحظه الاخيرة وعندما رأته يقترب منها احست بالخطر

دينا بسرعه. لااا

فهد باستغراب. لاا ليه

دينا بحزن. مش دلوقتي يا فهد مش دلوقتي

فهد بحزن. حاضر براحتك يا دينا

علمتني الشوق وعرفتني بالحب.. وكرهتني ثلاثة: غيابك.. وبعدك.. وفرقاك. كل يوم يمضي من عمري هو يوم أحتاجك فيه أكثر من اليوم الذي مضى.......♡

 الحنين: هو اشتياقك لقطعة من روحك في مكان آخر.. نشتاق لهم لأنّ جمال أيّامهم أقوى من النّسيان. عندما أشتاق إليك أتكلم بكلماتك، أكرر أغنياتك، وأتصرف مثلك، فقط لأحتوي شيئاً منك......♡

اما عن سيف ونهله......****

فكان حزينه من اجل اخيه وزوجته وتاتي نهله من خلفه وتراه حزين ومهموم

نهله تجلس بجوار سيف. ممكن اعرف فيك ايه ولا ماينفعش

سيف. شويه مشاكل حصلت مع فهد ودينا زمان ودلوقتي هما اللي بيدفعوا غلطه احد تاني وبتعذ**بوا

نهله بسعاده انه اتكلم معها وحزنة من اجله. معلش ياقلبي ربنا معاهم متزعلش نفسك عشان خاطري انا

سيف مصدوم. انتي قولتي ايه 

نهله بتوتر. ا. ن.ا مقلتش.حا.جه 

سيف بجديه.نهله انتي قولتي ايه دلوقتي 

نهله بحزن. مافيش حاجه بس كنت كنت 

سيف بابتسامة. كنتي ايه يا نهله 

امسكها من خصرها بشده وجذبها ناحيته فأصبحت فى احضانه ماذا فى احضانه وهى تضع يديها على صدره العريض وهو ممسك بخصرها الرقيق ظلوا هكذا
لا يشعرون بشئ من حولهم تركو لغه العيون تتكلم

سيف بابتسامة جميله . كنتي بتقولي ايه








ربما عجزت روحي أن تلقاك.. وعجزت عيني أن تراك ولكن لم يعجز قلبي أن ينساك....؟♡

نهله بحب. بحبك يا سيف ومش عارف ازاي ولا امتي بس كل اللى انا اعرفه انى بحبك 

سيف مصدوم. انتي اييه 

نهله بابتسامة.بحبك بحبك وربنا بحبك بس بس

سيف باستغراب. بس ايه يا نهله

نهله بحزن انتي مش بتحبيني....😔

سيف بابتسامة عشق. لا انا فعلا بحبك وبحبك بجنون يا نهله قلبي....♡

نهله مصدومه. اييه 

#حب_الطفوله

 

أحبّك بكلّ ما تحمله هذه الكلمة من معنى، أحبّك بكلّ إحساس يتلهف لرؤيتك، أحبّك بكل شوق لسماع صوتك، أحبّك بكلّ ما فيها من نغمات موسيقيّة، أحبّك بكلّ ما تُخبئها هذه الكلمة من عناء، أقولها لك وحدك ولا أريد سماعها من أحد غيرك، فمهما قلت لم أشعر بها مثلما أحسست بها معك، فأنت الحب والإحساس، يا من علّمني كيف الإحساس يكون، إنّ نبضات قلبي لم تنبض إلا بحبّك، ولم أسمع دقات قلبي إلا وأنا معك، فبعد كلّ هذا يسألونني، لماذا أحبّك كل هذا الحب، ليتهم يعرفون الآن ويسمعون دقّات قلبي وهي تنادي عليك، وتشعر بها وتعرف كم أنا أحبّك وأشتاق لك...♡

#ربنا_يجعل_ايامك_كلها_حب_وفرح♥ 




تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق