رواية غيرت حياه الشيطان الفصل الثاني 

غيرت حياه الشيطان (2)
ولم يجد أثر لريسليا على الفراش دخل المرحاض وكانت ريسيليا واقعه في الأرض واديها بتذف 
كمال بقلق /اي اللي حصل و صاح بانفعال اي الي شال ابره المحلول من ايدك 
ريسيليا /انا شلتها عاوزه اصلي ومش عارفه اتوضي 
اغمض عينه بعصبيه وحاول يهدئ نفسه 
كمال نزل لمستواها ومسك اديها المجروحه وبدأ يداوي الجرح بالمعقم والقطن 
كمال /اتفضلي قومي وانا هساعدك 
ريلسيليا/مش عاوزه مساعدة منك انت 
كمال /هساعدك تتوضي علشان تصلي مش دا اللي انتي عاوزاه 
نظرت اليه ريسيليا وهيا تقول في نفسها /معلش بقا مش قدامك غيره 
اومئت له براسها بنعم وبدأ كمال يساعدها في الوضوء وشالها وطلع بيها قدعها علي الفراش ودخل جاب الاسدال 
ولبسه ليها 
كمال /بتحطيها فين 
ريسيليا /هيا اى 
كمال /المصليه 
ريسيليا /علي الكومدينه 
كمال اخد المصليه وفرشها قدمها 
كمال /اجيب كرسي 
ريسيليا /الحمد لله فيا صحه أقف قدام ربنا علي رجلي 
بدأت ريسيليا تصلي وكل ركعه تدعي ربنا ان يهدي كمال ويسبها في حالها 
خلصت وكان كمال مشي 
ريلسيليا /يارب انت اللي عالم بحالي 
وبدأ تقرأ في المصحف وتقرا سوره الكهف 
وتبكي بصمت 
بعد نص ساعه دق الباب دخلت الداده 
الداده اميه /الاكل يابنتي 
ريسيليا /مش جعانه ياداده
تنهده امية بحزن /يابنتي مينفعش كده والله كمال طيب بس هو حياته وسكتت
ريلسليا بانتباه/ مالها حياته ياداده 
اميه /بصي يابنتي انا مقدرش اقولك غير انك تقدري تغيري كمال 
وسابت الاكل وطلعت بره 
ريسيليا /يارب مليش غيرك خليك معايا وابعد عني كل شر 
في شركه كمال دخل بطلته المعتاد عليها غروره المصاحبة دوما ينظر اليه جميع من في الشركه أين كان من نساء ام رجال يخافون منه بشده 
دخل كمال مكتبة 
كمال /في اجتماع اي انهارده 
مريم السكرتيرة /عند حضرتك اجتماع مع الوفد البريطاني 
كمال بفضول /انا عاوز اعرف كل ما اكلمك بصه في الأرض ليه ما ارفعي عينك 







مريم /ربنا أمرنا بغض البصر يافندم 
كمال بنرفزه /وكسوفك اللي قليل في المجتمع دا تقريبا مشوفتش حد بيتكسف قدك انتي ومراتى 
مريم /الحياء شعبه من الإيمان 
كمال /تمام ياانسه مريم اتفضلي 
سند كمال راسه علي الكرسي واسترجع زكرياته المؤلمة 
فلاش بااااااك 
كمال /هتسبيني 
شاهي /انت خلاص معتش ليك لازمه ياكمال 
كمال باستغراب وتعجب /يعني اى 
شاهي /يعني طلقني انا مقدرش اعيش معاك وانت كده انا لسه صغيره 
كمال /والحب اللي بنا وبنتي او ابنى اللي في بطنك 
شاهي /البيبي دا غلطه انا قولت مش عاوزه أطفال علشان احافظ على جسمي مش ناقصه جسمي يبوظ وشكلي يكبر انت عارف اني مودلز وكنت هنزل البيبي اصلا 
كمال اول مره يحس قد إي هيا حقيره للدرجه دي /تنزلي البيبي عاوزه تقتلي روح لسه مجتش علي الدنيا ونسيتي حبي وحبك 
شاهي /حب اي انت بالنسبه ليا بزنس يابيبي 
كمال بجمود وملامح غاضبه /انتي طالق طالق طالق 
شاهي /احسن 
كمال /وبنتي او ابني 
شاهي /هنزل الجنين 
هب كمال واقفا ومسك زراعها بقوه /ادفنك حيه ياشاهي لو حصلت سامعه 
شاهي بوجع /كمال أيدي 
كمال /غوري برة مش عاوز اشوف وشك تاني برررره 
في الواقع 
مصطفي /كمال كمال 
فاق كمال من شروده /اي يامصطفى
مصطفي بستغراب /اي يابني بنادي عليك بقالي كتير وانت مش معايا خالص 
كمال /معلش سرحت شويه 
مصطفي بحزن علي صديقه /نفس الموضوع 
كمال /معرفتش مكانها يامصطفى 
مصطفي /لا ياصحبي انساها بقا وعيش حياتك 
كمال بغضب /وانا مالي بيها انا لو شوفتها هموتها انا عاوز الطفل بس دلوقتي الطفل دا تم 4سنين يامصطفى انا معرفش بنت ولا ولد 
مصطفي بتردد/ممكن تكون نزلت الجنين 
كمال بخوف /بلاش تخوفني الشغل يالة 
مصطفي /ياله ندخل الاجتماع 
دخلوا الاجتماع 
وبعد كده صاح كمال بانفعال /انا مش همضي الصفقه دي 
احمد شريكه /يعني اي ياكمال بية هو لعب عيال 
كمال /انت الشركه بتاعتك المفروض هتعلن افلاسها خلال شهر 
بلع ريقه بصعوبه/انت عرفت ازاي 
كمال /انا الذئب فاكر ان في حاجة هتستخبا عني ولا اى 
اتفضل من غير ما رجالتي تتدخل 
اسرع احمد وخرج من غرفه الاجتماعات
كمال /انا زهقت وهروح اشوفك بكره في الحفله
غادر كمال الشركه
في الفيلا دخل كمال
اميه /يابني حرام عليك البت اللي فوق دي انت مكنتش كده البت تعبانه ومحطتش لقمه في بوقها
كمال /هاتي الاكل 
اخد كمال الاكل وطلع الجناح ودخل وبأن علي وجه ريسيليا علامات الخوف 
كمال /مكلتيش ليه ولا عاوزه تموتي 
ريلسليا /اموت احسن من الجحيم اللي انا عايشه فيه 
ضحك كمال بسخريه /بقا قاعده مع كمال الأسيوطي وتقولي جحيم 







ريسيليا /محسسني اني قعده مع ملاك قعده مع شيطان 
حط كمال الاكل قدمها /طب كلي بقا علشان متشوفيش الشيطان علي حق
دخل كمال غرفه الملابس وغير ملابسه وطلع كان الاكل زي ما حطه 
كمال اخد الاكل واتج ناحية الفراش وقعد جمبها 
انكمشت ريسيليا في نفسها /هتضربني 
كمال بجنان لأول مره /لا هاكلك 
ريسيليا /بجد 
اخد كمال معلقه رز وحطها قدام فمها 
كمال /افتحي 
ريسيليا /هاا 
كتم كمال ضحكته /افتحي بقا 
وبدأ كمال يأكلها وبالفعل اكلت كل الاكل لأنها كانت جعانه 
وشالها دخلها المرحاض وغسل ليها اديها وطلعها على الفراش وقعد جمبها 
وشدها لحضنه وحضنها بقوه 
استغربت ريسيليا من تغيرة وقالت في نفسها /اول مره احس بقربه ليه اول مره احسن ان حضنه دفئ وأمان ليه مع اني مراته 
ريسيليا بدون وعي /حضنك حلو اوي 
كمال /ما انا عارف 
ريسيليا نامت في حضن كمال 
كمال وهو يشدد علي حضنه ليها /كل حاجه هتكون عدلة بس انتي اللي وقعتي في طريقي ياريسيليا 
وغفل كمال في حضن ريسيليا 
في صباح يوم جديد 
فاقت ريسيليا ونظرت اللي كمال النائم بجوارها وسرحت في ملامحه الجذابه لحيته التي ذادته وسامة وجمال وكثافة رموشه وشفتاه الغليظه 
شعره الكثيف 
كمال /هتفضلي تتأملي فيا كتير 
ريسيليا بتوتر /انا...... 
كمال /قومي علشان تجهزي 
قامت ريسيليا من علي الفراش ودخلت المرخاض وطلعت كان كمال مجهز فستان يظهر كل شئ لونه اسود لكن لا يصلح لريسيليا 








ريسيليا /فستان مين دا
كمال ببرود /فستانك 
ريسيليا بانفعال /ازاي يعني انا مختمره اي الفستان الزباله 
كمال /وانتي عاوزه تيجي معايا وانتي لبسه خيمه ولا اي 
ريسيليا بانفعال /ما انت هتكون مش رااااجل لو خليك مراتك تلبس كده سامع ياكمال مش راجل ومعندكش ريحة الدم
اتعصب كمال من كلام ريسيليا وقام واتجه إليها بعصبيه وغض*ب 
كمال بع*صبيه /انا مش راجل صح 
وضر*بها بالا*لم خلاها وقعت علي الارض نزل لمستواه ومسكها من شعرها 
كمال /سمعيني كده تاني انا اي 
ريسيليا بقوه مصتنعه/ايوه مش راجل ياكمال اي هتمد ايدك عليا تاني 
اقترب كمال والثم شفتيها بع*نف كأنه ين*تقم من شفتيها ليس منها ظل يقبلها حتي احس بطعم الد*ماء في فمه 
ريسيليا /............. 


تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق