رواية زواج في السر الفصل الحادي عشر 

علفكره انا جيبالك عروسه 
رجع تاني علي السفره وحط الاكل من ايده وقال بهدوء قولتي ايه 
اتنهدت وقولت وانا بفرك ايدي جايبالك عروسه  رد عليا بهدوء اكيد طبعا مش ليا  بصتله باتسامه وانا بقول لا ليك
 فجاه ملامحه اتغيرت وقال بنبرة عصبيه انا انا ازاى مينفعش  
رديت عليه بهدوء ليه فصدمتى بكلمته عشان بحبك 
جاوبته بغضب انا متجوزه صوته علي وهو بيقول اعمل ايه انا كنت بحبك من زمان بس هو الي خطفك مني  فجاه قام كنان بعد مكان خلاص مبقاش قادر  يتحمل وفجاه ضر"به بوكس في وشه منخيره جابت د"م 








رحت جرى نحيته وانا بعيط وبترجاه يسيبه لكن عماد كان لسه قاعد ببرود  كنان بص لعياطي وبص لعماد وقاله اخوك لو اتطاول وتاني مش هعديها وسابه وطلع 
بصتله برجاء وقلتله يعالج النزيف ده وطلعت لكنان الي كان مش طايق حد وقافل الباب عليه خيط بخوف مره ومردش كررت مره واتنين وتلاته بس رد بغضب عايزززززه ايه 
قولت وسط توترى انا عايزه اتكلم معاك 
كنان رد بجفاء انا مش عايز اتكلم مع حد 
قولتله بجديه وبصوت واثق انا مش حد انا مراتك 
صوته جه متعصب وبيقول حتي دي كمان كذبه  وفحاه سمعت صوت  حاجه بتتكسر خفت جدا واترجيته يفتح  وانا بعيط  فجاه فتح الباب وخرج بهدوء  وقال عايزه ايه  وقفت قدامه بدموع وانا بقوله بحبك  
كنان لف وشه وقال مش هتفرق  
بصتله بحزن وانا بقول ازاى 
كنان مش من حقنا الحب ده 
جودي ليه 
كنان عشان احنا مش متجوزين 
طلعت القسمة بتاعت الجواز الي في شنطتي بعصبيه  وقلتله ودي ايه 
ضحك ببرود وقال ورقه بس ملهاش قيميه عندي 
بغضب رديت امال ايه الي ليه قيمه
كنان الاشهار والايجاب والقبول والتنفيذ 
بصتله وقلت والناس كلها عارفه  وانا موافقه وانت كمان 
كنان قرب من جودي بهدوء وقال بمكر كده فاضل ركن التنفيذ 
ابتسمت جودي بعدم فهم ايوه الي هو ايه؟ 
كنان بضحك طول عمرى نفسي اجيب ولد عشان يبقي قوي بس من وقت مشوفتك وحبيتك بقا نفسي  يبقي عندي بنوته زيك واسميها بنفس اسمك 
ضحكت جودي وقالت عشان تبقس ملاك زيك كمل الاغنيه جمل 
قفل كنان الباب الي وراها وحاصراها بين ايديه قوال تؤتؤ الارض مفهاش   ملايكه بس فيها اميرات  وانا عايز يبقي عندي اميرتين نفس الشكل والاسم 
جودي بتوتر تقصد ايه؟ 
قرب منها كنان بضحك وقال هتبقي ماما قمر قوي علفكره 
جوظي زقته وجريت وهي بتقول مش عايزه ابقي ماما 
كنان بصلها يحزن وراح قعد علي السرير وثواني وطفس النور وعمل هينام 
جودي بضحك كوكي كنان
كنان ببرود بنعم 
جودي انت بتعمل ايه
كنان اكيد مش بلعب... هنام يا جودي 
جودي احنا لسه صاحين
كنان  عادي وانا ليا مزاج انام 
جودي قربت منه وقالت انت زعلان؟ 
كنان منطقش ولف وشه بعيد منها وهو مكشر 
جودي  ضحكت وقربت منه طب ممكن اصالحك 
كنان شكرا 
جودي لا بجد عايزه اصالحك 
كنان ضحك وقال  الي هتصلحيني بيه مش هيعجبك 
جودي قربت منه بحب وقالت مستعده اصالحك باي حاجه 
كنان ضحك وقال عايز ابقي اب 
جودي بعبط متبقي اب انا مالي  هو انا منعتك 
كنان بصلها بغموض وبعدين حضنها وقال بحبك علفكره هتكوني ماما قمر........ 
صحيت جودي من النوم علي صوت عربية بابا تحت قامت مفزوعه يا لهوي ابويا جه ابويا جه يمصبتي يمصبتي 
كنان اتعدل وبصلها وقال مالك 
جودي قوم اهرب بسرعه بسرعه  وفضلت تتبصص حوليها وفجاه نزلت تحت السرير 
كنان بذهول ايه ده مالك في ايه؟ 
جودي بقولك اهرب ابويا جه اكيد هيقتلنا عشان يغسل العار 
كنان عار ايه بس ده انا الي كان هيكمل ويقول ان هو الي كلمه يجي بس ابتسم وقال انا جوزك 
جودي ولو هل ده مبرر يا سا*فل يا قليل الا*دب 
كنان قرب منها بهمس وقال بس متنكرش ان انتي كنت عايزه تبقي ماما 






جودي ضيقت عنيها وقالت والله يعني مش انت الي 
كنان انا الي ايه؟  
جودي انت واحد مشمحترم 
كنان ضحك وقال طب اطلعي نتكلم  
جودي ركزت في لبسها واتحرجت وزعقت فيه غمض عينك يا سا*فل 
كنان ضحك يالهوى شوف الي شاكه فيا 
جودي بعد الي حصل ده انا اشك في صوابع ايدي 
كنان ضحك بصوت عالي  وقال طب اطلعي عشان ابوكي ميشكش ف تاخرنا ودماغه تروح لحاجات عيب واحنا ناس محترمه 
جودي  وشها احمر وقالت  اتلم انت فاكر بابا قليل الادب زيك 
كنان ضحك لاء هو كده فعلا والا مكنتيش انتي اتولدتي  بس احنا متجوزين فده شي طبيعي 
جودي بغضب اتفضل انزل وانا هلبس واجي 
كنانا بمشاكس متيجي نكمل نوم بلا تلبسي بلا البس. 
حودي بغضب مصطنع بتدارى بيه كسوفها كنان
كنان قال بضحك طيب طيب انا هنزل  
نزل كنان لابو جودي وفهمه ايه الي مفروض يحصل وفعلا نزلت جودي وقال اااب لبنته نفس  كلام طنان كمبرر رحوعه بدرى ولمحلها انها لازم ترجع البيت مع كنان وهي وافقت رغم انها لسه عايزه تعاقبه علي اتهامه ليها
رجعوا البيت وبرغم كده كانت جودي بتكلمه ببرود لحد في يوم مرجع كنان واتصدم لما شفها وهي............ 


تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق