رواية حياة ظابطة الفصل السادس و الثلاثون 


#حياه_ظابطة🖤
#البارت_٣٦🖤
وقفنا لما الدكتور خرج من اوضة العمليات وكلهم راحوا يطمنوا....
الدكتور بأرهاق وابتسامه....اهدوا ياجماعه العمليه نجحت الحمدلله واول ما تفوق هنعرف النتيجه 
كلهم فرحوا واولهم حمزه الي كان سعيد لأجل حبيبت قلبه...
هما....هتخرج امتى 
الدكتور....هينقلوها اوضة عادية دلوقتي وربع ساعه وتفوق 
نقلوها فعلا اوضة عاديه وبعد ربع ساعه فاقت....
لبسوها طرحه عشان حمزه يدخل معاهم...
حياه وهي بتقاوم الضوء....العمليه نجحت 
ايه راحت لها بأبتسامه....ايوه ياحبيبتي حمدلله على سلامتك 
مراد....هروح اجبلك الدكتور ياحبيبتي حمدلله على سلامتك
ساره نورا راحوا لها...حمدلله على سلامتك ياقلبي 
نعمه....حمدلله على سلامتك ياقلب خالتك
احمد بحنيه....حمدلله على سلامتك ياحياتي 
حمزه بأبتسامه وحب....حمدلله على سلامتك ياحياه 
حياه بأبتسامه....الله يسلمكم كلكم تسلمولي يارب 
دخل الدكتور ومعاه مراد....
الدكتور بأبتسامه....اولا حمدلله على سلامتك 
حياه....الله يسلم حضرتك يادكتور 
الدكتور....دلوقتي هتقوليلي حاسه ب ايه مع كل حركه هعملها 




قعد يعملها شوية حركات في رجلها وهي كانت حاسه بيها...
الدكتور....تمام كدا قومي اتحركي عليها كدا حد يسندها
راح مراد ونورا يسندوها...
حياه....مش قادره امشي 
الدكتور....لا حاولي متقوليش مش قادره 
حياه حاولت وبدأت تحرك رجلها خفيف...
الدكتور....تمام كدا هتعملي علاج طبيعي لحد ما تخفي تماماً هيبئا شهرين بأذن الله وتقدري تمشي عليها هتفضلي على كرسي وهتيجي يومين في الاسبوع للعلاج الطبيعي
حياه....تمام يادكتور همشي امتى من المستشفى
الدكتور....بكره بليل بأذن الله  حمدلله على سلامتك 
الدكتور خرج وحياه نامت بتعب على السرير وهما جنبها....
ايه....يلا يابنات نروح نجيب لبس لحياه ونرجع
نورا....طيب ياطنط خليكي وهروح انا وساره عشان حياه متبقاش لوحدها 
ايه.... صح طيب خليكي انتي ياحبيبتي معاها وهاخد ساره يلا يا ساره يلا يانعمه
راحوا ساره وايه ونعمه يجيبوا لها لبس....
احمد...هروح اجيب لك اكل ياحبيبتي 
مشي احمد واتبئا حمزه ونورا ...
مراد راح يعمل مكالمه في الشغل...
نورا خرجت برا تطمن اهلها وقالت لهم يجيوا بكره....
حمزه لحياه....انتي تمام ياحياه 
حياه....الحمدلله تمام احسن 
حمزه بأبتسامه....مش قولتلك خلي ثقتك بربنا كبيرة 
حياه بأبتسامه....صح تسلم يارب على وقفتك جمبي 
حمزه....قولنا مافيش كلام من دا بين الصحاب 
مراد....حمزه كان ورانا شغل في المكتب لسه مكلمني دلوقتي
حمزه بتذكر....ايوه صح 
مراد....حياه حبيبتي معلش هسيبك دلوقتي واجيلك اخر النهار 
حياه....ربنا معاكم ياحبيبي لا روح شوف شغلك 
حمزه اتغاظ لما قالت حبيبي وقال لمراد يلا نمشي وخرج ومراد باس راسها وخرج ونورا دخلتلها....
احمد جه ومعاه اكل ليهم واكل حياه ونورا وهو كلو....
بعد شوية الباب خبط....
دخلت نيمار ومعاها عليا...
نيمار بحزن....كدا يا حياه اعرف من بوست على الفيس ساره منزلاه وكلمت مامتك سألتها على المستشفى.. مش قولتلك العمليه عليا 
حياه باست راسها....حبيبتي كفايا خوفك عليا 
عليا حضنتها....حمدلله على سلامتك 
حياه....الله يسلمك ياحبيبتي 
نيمار....حمدلله على سلامتك بس بردو زعلانه كدا مش معتبراني مامتك 
حياه....لا ابدا والله انتي مامتي وربنا يخليكي ليا 
احمد....كفايا مجيتكم دي على راسنا والله 
عليا....حياه زي بنتنا وتستاهل اكتر من كدا 
نورا....والله وهي بتعزكم اوي 
نيمار....المهم اننا اطمنا عليها هتقدري تمشي امتى على رجلك 
حياه....هعمل العلاج الطبيعي شهرين بأذن الله وامشي عليها
عليا....خير ياحبيبتي يارب العالمين 
نيمار جه في دماغها فكره....ربنا يقومك بالسلامه هنمشي دلوقتي ونجيلك لما تخرجي بأذن الله 
خرجوا من الاوضة ونيمار راحت اوضة الدكتور الي عمل العمليه لحياه....
نيمار...سلام عليكم 
الدكتور....وعليكم السلام اتفضلي 
نيمار....انا نيمار المرشدي 
الدكتور....اهلا بحضرتك اتفضلي 
نيمار....انا حابه اعرف سعر العلاج الطبيعي بتاع حياه كامل هدفعوا لها 
الدكتور....تمام تحت امرك الحساب***** بس لازم اقولها 
نيمار بسرعه....لا لا انا قايله ليهم المهم اتفضل الحساب اهو 
الدكتور....تمام يانيمار هانم 
نيمار خرجت ل عليا وحكتلها وخدتها ومشيوا....
༺༺༺༺༻༻༻༻༻
في مبنى المخابرات المصريه....
في مكتب يوسف باشا....
يوسف....اخبار حياه ايه 
مراد....العمليه نجحت الحمدلله 
يوسف....عاوزكم في موضوع مهم 
بعد شوية حمزه ومراد خرجوا من المكتب.... 
مراد....ياترى موقف حياه هيبئا ايه 
حمزه....هنشوف يومها
༺༺༺༺༻༻༻༻
عدا اليوم...














في المستشفى....
في اوضة حياه....
ياسين قاعد ونعمه وايه واحمد وساره ونورا ومراد.... 
ياسين.....انتي كويسه يعني 
حياه....بخير الحمدلله والله 
نعمه....هتخفي قريب وتمشي على رجلك ياقلب خالتك 
حياه....يارب ياحبيبتي يارب 
بعد شوية ياسين مشي هو ونعمه واحمد  وساره وقعد معاها نورا وايه ومراد فضل قاعد برا عشان ميفضلوش لوحدهم....
༺༺༺༺༻༻༻༻
في فيلا يوسف الهواري....
يوسف....حمزه قبل ما تمشي تعالى المكتب نتكلم 
حمزه....تمام يابابا 
بعد شوية دخلوا المكتب يتكلموا.... 
يوسف بخبث....ايه بينك انت وحياه
حمزه بتوتر.....ها ايه ليه يابابا بتقول كدا 
يوسف بنظره حاده....فاكرني مش هعرف انك بتحبها 
حمزه بتوتر....عرفت منين ياباشا 
يوسف....انت نسيت اني ابوك وكمان القائد بتاعك يا نمر ولا ايه قولي يلا 
حمزه بصدق....ايوه يابابا بحبها اوي وبغير عليها ونفسي تكون بتحبني 
يوسف....عشان كدا خليتك المدرب بتاعها انا من الاول نفسي حياه تكون ليك هي بنت محترمه وسيبلي الموضوع دا هعرفلك هي بتحبك ولا لا 
حمزه قام بسرعه حضنه....يارب يابابا ربنا يخليك ليا يارب 
يوسف بضحك....واخيراً جت الي توقع النمر يلا يا بطل روح بيتك وجهز نفسك وخليك جمبها ديما 
حمزه....عيوني يلا سلااام 
وخرج بسرعه باس راس حنان وراح شقته....
༺༺༺༺༻༻༻༻
في فيلا احمد الهواري...
في اوضة يونس....
يونس بزهق....ايوه منا لازم افهم انا بحبها ولا لا اففففف انا هروح ليامن 
وبعدين ابتسم بخبث وفتح الدرج خد سلا*حه الخاص وراح لعائشه وفهمها تعمل ايه وراح على اوضة يامن  وفتحها جامد وهي فضلت واقفه برا....
يامن بخضه....في ايييه يابنيي 
يونس بتمثيل الغضب ورفع السلا*ح....تطلع قدااامي حااالا ونطلع على الفيلا من فوق
يامن بتوتر....في ايه يا يونس انت شارب ايه ابعد المسد"س دا 
يونس بغضب....تطلع قداميي حااالا يأما هضر*بك بيه انا عرفت كل حاااجه يلاااا 
يامن خرج قدامه بتوتر وهو مشي وراه رافع السلا*ح 
عائشه بتمثيل الخوف والدموع....لاااا يايووونس هو قالي مش هيعمل كدا تاااني بلاااش خلااص 
يامن بخوف....انا عملت اييييه
يونس....اخر*س وانتي ورانا وانتي ساكته 
وطلعوا على الفيلا من فوق....
يامن وقف وقال....في ايييه قولو انا عملت ايه 
عائشه ويونس بصوا لبعض وفطسوا ضحك...
يامن بأستغراب....في ايه انا مش فاهم
يونس بضحك....عملنا فيك مقلب 
يامن بعصبيه زق يونس....وسع يااااعم انتو عيااال 
وكان رايح لعائشه بعصبيه....وانتييي 
عائشه بخوف....عااااا ابيه يونس اللحقني 
يونس بعدوا وضحك وقال....اقعد بئا عاوزكم في موضوع 
بعد شوية يامن هدي وقعدوا على الارض ويونس قال....ونس 
يامن وعائشه....مالهااا؟!  
يونس بأبتسامه بلهاء...بحبها🥴
يامن بعدم انتباه....اه اه حاضر هقوــــ
يامن....ثانيه بس بت اييه 











عائشه بضحك....بيحبهااا 
يامن بفرحههه....بتهزرررر صحححح 
يونس بسعاده....لا والله بحبهاا 
عائشه....بس لازم تعرف هي بتحبك ولا لا 
يامن....ايوه صح 
يونس بأبتسامه....مهمتك بئا تقربي منها وانتي هتحسي اكيد 
عائشه بأبتسامه....عيونييي 
يامن بسعاده....فرحان لك والله 
عائشه....وانا كمان 
يونس....تسلمولي حبايبي
فضلوا قاعدين شوية سوا وبعدين قاموا دخلوا اوضهم....
في اوضة يامن....
يامن....اه والله زي ما بقولك كدا 
ساره بسعاده....طب خير ان شاء الله ونس محترمه 
يامن بحب....اه ربنا يجمعهم ببعض...هنيجي لكم بكره
ساره....تنورونا
༺༺༺༺༻༻༻༻
في اوضة اش....
ادهم....عائشه هو انتي حد في حياتك او بتحبي حد 
عائشه....الصراحه اه بســـــــ
ادهم بمقاطعه....اه ربنا يسعدكم هكلمك كمان شوية هدير بتنادي عليا 
وقفل معاها وعائشه زعلت جدا افتكرت انه مش بيحبها....
༺༺༺༺༻༻༻༻
في فيلا ادهم....
ادهم دخل اوضة هدير وقال لها....خلاص متحاوليش تعرفي اذا كانت بتحبني ولا لا 
هدير بصدمه....في اييه 
ادهم بحزن كبير....طلعت بتحب حد تاني 
هدير قامت وقالت....عرفت منين 
ادهم....هي قالتلي 
هدير حضنته وقالت....حبيبي متزعلش ملكش نصيب فيها بكره يجيلك الاحسن منها صدقني
ادهم بحزن....ان شاء الله ربنا يخليكي ليا 
ادهم خرج من اوضة اخته ودخل اوضتة وكان واقف والده وسمع وراحله الاوضة...
حامد دخل الاوضة وقال....ممكن اتكلم معاك 
ادهم....ايوه طبعا اتفضل يابابا 
حامد بهدوء....عائشه احمد الهواري مش كدا 
ادهم بصدمه....عرفتها منين وقصد حضرتك ايه 
حامد بجديه....قصدي ان دي البنت الي بتحبها وعرفتها منين مش دي البنت الي اخوها يونس الهواري المشهور بالقناص و كنت في فرح اخوها البشمهندس المشهور يامن الهواري الي خطب ساره احمد الدمنهوري صاحب شركات الاستيراد المشهوره واخوها التعلب ها في ايه تاني 
ادهم بحزن....صح يابابا 









حامد....يابني انت لسه في اول حياتك هتقابل تاني وهتحب تااني ويمكن هي مش نصيبك ويمكن انت فهمت غلط وهي كان قصدها عليك
ادهم....كانت قالتلي يابابا 
حامد....دي بنت مهما كان يا حبيبي بردو هرجع اقولك ان انت لسه في بداية حياتك هتقابل تاني وهتحب تاني يادكتور ادهم 
ادهم بأبتسامه....تسلم يابابا 
حامد حضنه....ربنا يسعدك ياحبيبي 
سابه وخرج وادهم قعد يفكر في كلام والده....
༺༺༺༺༻༻༻༻
في مكان مجهول....
الشخص الاول.... يعني هي عملت العملية 
الشخص التاني....اه هنعمل ايه 
الشخصالاول بخبث....سيبهم يفرحوا شوية 
༺༺༺༺༻༻༻༻
تاني يوم راحوا زاروا حياه اسرة حمزه واسرة يونس ورجعوا....
بعد شوية جت نيمار...
نيمار....بصي بئا انا دفعت فلوس العلاج الطبيعي كلها 
حياه بصدمه....ليه عملتييي كداااا 
نيمار بحنان....عشان اعتبرتك بنتي 
حياه حضنتها....وانا فعلا بنتك يا احلى ماما في الدنيا 
ايه....ربنا يخليكي لينا يارب 
مراد بأبتسامه....ربنا يخليكوا لينا يارب 
ساره....ياااارب احلى امهات 
بعد شوية نيمار مشيت وحياه نورا خدتها ودخلت ترتاح وساره دخلت تكلم يامن ومراد دخل يكلم يونس وحمزه....
༺༺༺༻༻༻༻༻
تاني يوم في شرگة ياسين....
هدير.....بجد شكرا لحضرتك على المنصب دا 
ياسين بأبتسامه....العفو انت تستاهلي اكتر من كدا 
بعد شوية هدير خرجت وهي مبسوطه....
ياسين لنفسه....معقول اكون حبيتك ياهدير ايوه انا فعلا حبيتك انا لازم اعترفلها بس بس لازم اعرف هي بتحبني ولا لا 
وخرج يشوفها....
برا عند هدير قاعده مع صاحبتها الي اتعرفت عليها في الشغل....
منه....يابنتي مالك متنحه ليه 
هدير بسعاده وسرعه....انا بحبه 
منه بخبث....مين دا
هدير بصدمه....ها انا قولت ايه لا معرفش
منه بضحك....قولي قولي مين 
هدير بكسوف....ياسين بحبه اوي حنين وطيب معايا اوي 
ياسين كان جاي وسمعها ووقف مبسوط جدا رجع بسرعه على المكتب وفكر في فكرة هيعملها ياترى ايييه....
منه....اوبااااا بئا ربنا يجمعكم مع بعض ياقلبي 
هدير.....ياااااارب 
༺༺༺༺༻༻༻༻
في شقة احمد الدمنهوري...
الساعه ٧بليل....










فونها رن ويامن قالها اللبسي وانزلي وانه استأذن من احمد وهي لبست ونزلت فعلا....
في عربية يامن....
يامن بحب....وحشتيني 
ساره بحب....وانت كمان 
يامن....عامله ايه 
ساره....الحمدلله وانت 
يامن....بخير ياحبيبتي 
ساره....هنروح فيين 
يامن....***********
ساره بصدمه....اييييييييييه
༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند حياه في اوضتها....
شخص اتصل بيها وقال....الوو 
حياه بأستغراب....مييين 
شخص بخبث....الي هيد*مركوا 



تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق