رواية ماسة الادهم الفصل التاسع و الثلاثون 


ماسه الادهم 
البارت 39

صلوا على الحبيب المصطفى ﷺ

في صباح يوم جديد 

رهف فاقت من النوم وبصت حوليها لاقيت ياسين حضنها وهو نائم بصت ليه بابتسامه وحب 
رهف .. يا لهوي علي القمر اللي علي الصبح ده 
ياسين صحي وبص ع رهف لاقاها بتمثل النوم غمضت عيونها بسرعه ضحك ياسين بخبث وقرب منها وبيلعب في شعرها وقال أنا بقول اتحـــ.رش 
بيها وهي نائمة احسن 
رهف سمعت وخافت وبغمض عينها اكتر اول ما حست انها قــ.رب منها اوي فتحت عنيه بسرعه وقالت 
يالللللللهوووووي الحقوني متــ.حمرش الحقوننننننييييي
ياسين بصدمه ... يا بنت المجــ.انين انا جوزك خدي هنا 
وابتدت رهف تجري في الاوضه وياسين يجري وراها
رهف بصريح ... اعععععااااا الحقوني عايز يتــ.حرش بيه يا ناس انا اللي ماليش اهل يا لهووووي يا مصبتي اهدي يا باشا اهدي ااعععععا بتقرب ليه كده 
ياسين وقف وبيخد نفسه ... طيب اقفي بس فرهدتيني 

رهف وقفت وبتخد نفس ... وقالت ولله يا ياسين لو قربت مني ل هصوت وايه الفيلا اللي محد طلع وقال بتصوت ليه ده او بتــ.موت أو حاصل حاجه 

ياسين قال .. ما هو الاوضه ده لو حد مــ.وت فيها محدش هيحس بيبكي 
رهف .. يخراااابي يمرااااي 
ياسين .. جري ايه مالك هو انا هقتلك متخفيش 
رهف .. ليه هو انتي تاجر اعضــ.اء أو مافــ.يا ولا ايه 
ياسين .. ما انتي سرقتي قلبي 
رهف .. ههه لا مش بتثبت يا بابا
ياسين .. انشفي كده دورك جاي 
رهف برفعت حاجب ليه هتعمل ايه 
قال ...هتعرفي شده ليه ووووو
**********

كانت حور بتكلم زين 
الو ايوه يا باشا الناس اللي مش بتسال ها 
معلش يا حور ضغط عليه مش عارفه أكلم حد بقولك يا حور 
حور ... قول بس بسرعه علشان عندي امتحان 
حور عوزك تبعدي علي اسيل صحبتك وده لمصلحتك لانها بتستغلك 










حور ... انتي بتقول ايه ده صحبتي عارف يعني ايه وايه الكلم اللي بتقول ده أنا مستحيل اصدق كلم اهبل ده 
زين ... كلم اهبل طيب بصي بقا يا بنت الناس تصدقي متصدقيش ده قرارك انا بحذرك منه لاني اسيل جات الشغل بتاعي وحولت تقول كلم وحــ.ش عنك فا انا قولت انبهك تصدقي أو لا ده ده ليكي ولاني صديقه بقولك خدي حذرك سلام 
حور ... لالالالا مستحيل اسيل تعمل كده أنا لزم أوجه بكلم ده 
سلمي صدقت حور الاخر بس ده طيب ... مالك يا حور زين قالك ايه 
حور/ بيقول اني ايسل بتقول عليه كلم وحــ.شي وبتستغلني 
سلمي .. مش نبهتك قبل كده منها وانتي مش بتسمع الكلم انا مع زين في كلمه أني عارف ومتاكده أنها عوزه تستغلك

حور شافت اسيل ماشي مع شاب وعماله تضحك معه 
رحت عندها وقفت قصده وقالت 
اسيل
لفت اسيل لحور ... حور و سلمي مع بعض ههه
ازيكم يا بنات اعرفك ده عمر 
حور بصت بقرف لعمر اللي مدد ايدو وقالت مش بسلم 

حور بعد اذنك يا اسيل عوزكي 
اسيل .. لا اتكلمي هنا 
ماشي عوزه اسالك سال يا صحبت عمري انتي رحتي عند زين المكتب 
اسيل حولت تداري توترها ... ها ا.ا.لا احم اه رحت 
حور .. ليه 
ايه اللي ليه رحت كنت ك. كنت بدور علي شغل 
حور .. وانتي محتاجه شغل ولا ريحه تشوهي سمعت صحبتك صحبت عمرك 
اسيل بكره وكذب .. أنا معملتش كده زين ده كدب انا مقلتش كده عليكي 
حور ... مين جاب سيره زين دلوقتي 
علشان هو اللي عوز يفرقنا
حور بيكي ... غلط غلط انتي اللي بتكرهيني انا مردتش اصدقو في كلامه وقلت مستحيل انك تعملي كده بس واضح اوي يا صحبتي عمري اني كلم ده حقيقي ليه ده أنا اعتبرتك اختي ها ليه 
اسيل بكره ... لانك ديما احسن مني بتنجحي وبتقدرات عاليه ليكي عائله بتحبك واب بيخاف عليكي من الهواء الطير ليكي صحاب كتير وحلو وكل ده وكل ما احب حد هههه يطلع بيحبك انتي 
طيب ليه 








ومع انا احسن منك واغني منك مفرد كلهم يكونو بيحبوني انا انا مفرود انحج لتقديرات مش انتي اتحب انا مش انتي 
حور بتبكي ... كل ده ايه الحقد ده يا شيخه حرام عليكي ده أنا ميزتك عن الكل وضربتها بقلم وقالت مش عوزه اشوفك تاني 
عمر ... اهدي يا مزه عيب كده الجامعه كلها بتتفرج 
متخنقيش انتي فاهم 
حور ... وانت مالك انت 
جري ايه يا بت في ايه لمي لسانك و برحه كده 
ولا عوزه تفهميني انك زعلانه اوي ها
ده انتي مقضيها كل شويه مع واحد 
وقال جمله بصوت عالي علشان يشوه سمعت حور
انتي بتقول ايه احترم نفسك ورفت أيدها وجي تضربو مسك أيده 
وقال بخبث ..سيبك من زين وتعالي انا ادلعك 
حور .. زقته وضربته بقلم 
قام عمر وعوز يضرب حور رحت سلمي اخدت تلفون حور وملقتش قدمها غير زين اللي ترن عليه ورد 
زين .. عوزه ايه يا حور 
سلمي بخوف .. الحق يا زين حور بسرعه 
مالها حور 
صحب اسيل عوز يضربها وهي بتخانق معه 
طيب انا جاي حالا 
وبعد عدد دقائق جاء زين بسرعه البرق 

زين شاف حور وقف بتبكي وبتزعق جري زين عليها ومسك عمر من ياقت القميص 
مين ده اللي مش محترمه يا ابن اللي ****
ده أنا مش هخليك تنفع تاني في الجامعه ده ولا مش بس كده في الدنيا كله ونزل عليه ضرب 
حور جريت عليه زين خالص زززززين 
لمحت صديق عمر جاي عليه ومسك عصه كبيره وضربه زين علي دماغه زين ساب عمر ودنيا لفت ليه وقع في الارض 
تسري الأحداث 
حور ولدها ذهبوا لزين المنزل بعد خروجه من المستشفى معهم باقه ورد 
ابتسم زين لحور وقعدو يتكلمون كتير ولد حور حب زين وعائله كتير 
زين في وسط القاعده قال ... احم لو سمحت يا عمي انا طالب ايد بنتك 
ولد.حور ..ابتسم يشرفني يا ابني وحد زيك لبنتي انا مش هامن عليها غير وهي معاك 
ابتسم زين وحور ابتسم بكسوف 
ويوم الخطوبه زين وقف مع المعزيم وبيتكلم معهم 
لقي تلق الحوريه نزله وهي في يد ولدها سرح زين فيها وفي جمالها 
استلمها زين واخده علي الاستيدج وقعدو يرقصو 
وتم الخطوبه زين وحور واتفق أنهم يتزوجو بعد ما حور تخالص الكليه بتعتها بس زين رفض قال لاني لسه فاضل تلت سنوات عقبال ما تخالص قال بعد ما طلع الشهاده وتنجح يتجوز وتكمل تعلمه وهي متجوزه و و فديو خطوبه هتلقو فوق

***************

فاق ادهم وقام لقي ماسه نايمه قبــ.له جبينها وقام اخد شور ولبس واتكلم في التلفون 
ها مسكتو وقبضه عليه 
اه يا باشا اهو مشرف في الحجز 
تماما ماشي انا جاي 
فاقت ماسه وابتسمت ... رايح فين يا حبيبي 
ابتسم ادهم انا ريح الشغل ماشي اخلص الشغل بسرعه وهاجي
ابتسمت ماسه وقال ماشي
خرج ادهم الي الشغل 
وهو حاسس بنغزه في قلبه 
ذهب اللي القسم وبتدي العمل 
وهو قلق 
العسكري خبط ودخل 
الحق يا باشا معتز هرب 
قام ادهم بعصبيه وخبط علي المكتب جامد وده الذي مش انا مشدد الحرس 
مثل أنه تعبان ف العسكري دخل يشوفه رح معتز ضرب العسكري واخد لبسه بتع العسكري وهرب
ادهم / حسبكم معايه بعدين
ماسه ماسه في خطر 
شويه اغبيه ابعد كده وزق العسكري وطلع يجري علي ماسه 
ادهم طلع يجري بسرعه زي المجنون وهو بيدعي اني ماسه ميحصلهاش حاجه والمشكله اني نسي يحط حرس انهارده بيرن عليه مش بترد وساق العربيه بسرعه جنونيه وصل ادهم الفيلا ودخل الفيلا واتصدم من المنظر كل حاجه مكسره جري ادهم الي غرفه ماسه لقها فرغه
والاوضه مكسره خالص 








ادهم ... ماسسسسسسسه ولله لندمك يا معتز ال***
وفضل يدور عليه في الفيلا كلها زي المجنون وقف في الصالون ويلتف حوله وقعد في الارض بيبكي ويصرخ باسمها ..... ماسسسسسسسسه 
خرج جري بيلفه حولين نفسه زي المجنون علي امل تكون بتتمشي في الحديقه الفيلا وخائف ومرعوب عليها 
ادهم بغضب عــ.ارم ... ورحمه امي لقتلك يا معتز
وركب العربيه ورن علي يوسف الو يا يوسف عوزك تعرف موقع هبعتهولك فور مفهم 
يوسف ... مفهم مفهم حاضر بس في حاجه 
قفل ادهم الخط من غير ما يجوب 
وبعد من الوقت من التدوير علي ماسه فجاه تلفون ادهم رن رد ادهم بسرعه 
الو الو ما ترد يا جبان ورحمه امي ما انا سيب لهمــ.وتك يا معتز
ضحك معتز تق تق مش هتقدر وبنت عمي معايه ومش هتشفها تاني يلا اهي تمن البضاعه اللي اتمسكه واللي مكملتهوش زمان هكمله دلوقتي 
ادهم ... عارف لو لمست شعره منها هموت 
معتز..ايه بتغير هههههه ده أنا مش بس هلمــ.سها لا ده هتبقى ملكي انا هههههههه
ادهم ...ولله لهمسك ومش هرحمك يا ابن*****
معتز ... لا لا لا تق تق عيب كده يا حضرت الظابط انتي بقيت قليل الادب امتي 
ادهم ... بقولك انتي فين
معتز ... في حضن ماسه جنبها اهو 
ماسه بتبكي امممممم امممممم ماسه مش عارفه اتكلم ولا تتحرك بسبب اني معتز حاط شريطه علي فمها ومكتفها 
وقرب منها وحضنها وماسه بتبعد عنه وبتذقه برجليه امممم ا.د.ه.م امممم ااااه اه وبتبكي 
ادهم متعصب جامد جدا 
معتز .. استني اسمعك صوتها 
وشال الزقه اللي حطها 
ماسه ... اااه الحقني الحقني يا اااادهم وعيط 
بالله عليك ما تسبني هنا انا خايف اممم اممم اه اه معتز حط الشريطه تاني 
ادهم .. اهدي اهدي يا حبيتي متخفايش انا هفضل جانبك ومش هسمح أنه ياذيكي الو الو 

معتز بعد وقال ... معرفتش انك بحنيه ده بصرحه بنت عمي تستهل الحنيه بس مش معك معاي انا هههههههه سلام يا حضرت الضابط 
وقفل وادهم حدف التلفون جانبه وهو بيلعن معتز

وبعد وقت سمع صوت الموبيل جات ليه رساله فتحه وكانت من يوسف بعت الادهم موقع معتز ذهب ادهم للمكان المهجور يوسف رن علي ادهم 
ادهم .... جمع الفريق وحصلني علي الموقع مفهم 
يوسف ... حاضر تمام 

شغل ادهم العربيه ومشي بيه بسرعه البرق 
دخل ادهم بحذر لقي معتز رابط ماسه وقلبه وجعو دخل برحه وفكها فاقت ماسه اممم 
ادهم ... اششششش اهدي وشال الزقه 
ااااه 
اسف اسف يلا 
لقي حد بيصقف وكان معتز 
ههههه اهلا اهلا بحضرت الضابط كنت متنظرك اتاخر اوي يا باشا 
ادهم رجع ماسه وره ظهر وقال دلوقتي نتوجه راجل لراجل
وقف ماسه بعيد وقرب ادهم من معتز بسرعه وقعد يضرب فيه بكل غضب معتز مش قادر دخل ايدو في جيب البنطلون وخرج المسدس وخبط ادهم علي راسو وقعه ماسه صرخت اعععاااا ادههههم ادهم شاور لماسه متقربش وقال أنا كويس 
وقام زياده مسك المسـ.دس وقام بوجع ولله لندمك يا حرس يا حرس 
انتو يا شويه الغبيه 
جم الحرس وومسكه ماسه وادهم وقعد معتز وهو بيضحك تق فكر انك ذكي يا ادهم باشا علي فكره كل ده خطه من هي انك تيجي هنا وسهل ليك انك توصل بسرعه الموضوع وخليه الخاتم الحلو ده في ايد مراتك علشان توصلنا 
مش انتي حطت جهاز المراقبه ها ولا ايه يا ادهم باشا رحت منك ده أنا عارف الصغيره قبل الكبيره 
يلا خليك هنا بقا علشان تشوف مراتك وهي في حضني وملكي انا 








ابعد عنا يا *** ابعد عالله تلمس شعره منها
معتز بغيظ ... طيب اهو وقرب من ماسه ومسك خلصت شعره وبيشم فيها 
ادهم ابعد يا ابن **** وايد ايدك 
ادهم الحقني اه اه وبتبكي ماسه 
تق تق انتي بقيت سافل من امتي يا حضرت الظابط 
متخفيش يا روحي نهايه انا هتبسطي اوي ادهم ضرب الحراس اللي مسكينه وخد المسـ.دس بتع الحارس  وصوب. اتجه معتز 
معتز بخوف وشد ماسه وحط المسـ.دسه علي رأسه نزل المسـدس 
ادهم طيب طيب وونزله برحه ومره وحده رفعه وضرب معتز وجات في ايدو 
اااه ومعتز وقع في الارض وماسه جريت منه وهي بتجري معتز ماسك المسـ.دس 
وضرب بنار واستقرت  في جســ.د  ووووو أن أن أن مفاجاه مش كده  
********


تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق