رواية قلوب ارهقها نبضها الفصل الثالث 


(#ال_الثالث_ا
جودي:مامي احنا بدنا شكلاطة 
فهد:وانا كمان يامامي
ملاك:تمام يلا ...#قلوب_ارهقها_نبضها 

قاطع حديثهم دخول عشق
عشق:سلام عليكم
ملاك:وعليكم سلام نورتي 
عشق:بنورك..انتو رايحين وين؟
ملاك:بدي اشتري ليهم شكلاطة..

اقتربت عشق من فهد وجودي 
عشق:انتو عارفين انو خالتو جابت لإلكم مفاجئة
جودي بحماس:عنجد..
عشق:بصي 
فهد وجودي في نفس وقت:شكلاطة 
عشق:تفضلو ويله غورو على أوضتكم عايزا اتكلم مع مامي شوية..
فهد:تمام..








♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

في شركة أسد دمهاوي..

أسد:بدنا موضفين جدد في شركة لمركز حسابات..
علي:تمام راح نشوف بعض موضفين

تدخل موضفت حسابات تارا بكل غرورها ...

تارا:هاي..

ينضر اليها علي بضيق..
علي:عن ادنك ياأسد لو حتجت حاجة راح تلاقيني في مكتبي
أسد:تمام..

يخرج علي من مكتب ...

تتقدم تارا ناحية  أسد  بخطوات مغر*ية وتجلس على رجل*ه

تارا:مو زهقت من جو كئيب دا
أسد بقر*ف:ممكن تبعدي انا مو طايق حتى نفسي وياريت تحترمي نفسك شوية
تارا:بس انا خطيبتك ياأسد
أسد بجمود:اتمتي شغلك؟؟
تارا بتوتر:انا ا..نا..ملف واحد لفضل..
أسد  بحدة :يله على عمل 
تارا بخوف:تمام..

تخرج تارا من مكتب وهي تقول في نفسها..
تارا  :لساتها ملاك عالقة في دماغو ٥ سنين مو نساها اووف واكملت بخبث بس راح خلي أسد خاتم في إيدي..

♡♡♡♡♡♤♡♡♡♡♡

عشق:راح ترجعي لبلادك اسبوع دا صحيح
ملاك:ايوا 
عشق:بصي انا لقيت لإلك عمل
ملاك بفرحة:بجد
عشق:ايوا بس
ملاك:بس ايه؟؟
عشق:في شركة أسد
ملاك بغضب:شوو ؟مستحييل اشتغل عندو
عشق:بس هو مو راح يعرفك 
ملاك:ازاي
عشق:راح تلبسي نقاب
ملاك:اممم طيب راح فكر في موضوع دا
عشق:بس دا مفيهش تفكير وانا حاسة بدنب من حاجة وحدة
ملاك بستغراب:دنب ايه؟؟
عشق:لازم أسد يعرف انو عندو أطفال
ملاك بحدة وخوف:مستحييييل لو عرف راح ياخدهم مني ويرميني في أي داهية
عشق في نفسها:منك لله ياعلياء غرستي افكار سودة في دماغ ملاك..
ملاك:عشق
عشق:اهه انا معاكي ..المهم راح تقدمي ملفك لشركة صح
ملاك:تمام بس انا خايفة كثييير لأسد يشوف فهد عشان فهد نسخة منو في تصرفاتو وشكلو وكبرياؤو..
عشق:مو تخافي راح زور اسمك ومعلوماتك في ملف
ملاك:بس مافي شركة اخرى تقبلني موضفة عندها..
عشق:للأسف لا بحت كثييير امو لقيت ولا شغل ماعدا في شركة أسد..
ملاك:طيب
عشق:ايمتا راح تمشي
ملاك:غدا..
عشق:تمام

بعد قليل يسمعو صوت علياء تناديهم...
علياء:عشق ملاك فهد جودي يله تعالو على لغدا..

ملاك:تمام احنا جايين

في مائدة غداء
تجلس ملاك  وبجانبها جودي وأمامها فهد وفي جهة أخرى عماد(خال ملاك)وبجانبه علياء وعشق...

عماد:ملاك مو غيرتي رأيك
ملاك:لا ياخالي انا راح امشي غدا..
عماد:والله راح تخلي مكانك كبيير
علياء:راح تجي تشوفينا صح
ملاك:ضروري راح يستقر شغلي وأجي على طول..
علياء:ماشي ..عشق راح تروحي معاهم
عشق بتفكير:نعم راح روح
ملاك بفرحة:بجد 







جودي:يسسس
عشق:ايوا..

♡♡♡♤♤♤♡♤♤♤♤♤♤

"تسريع احداث"

ترجع ملاك وجودي وفهد وعشق الى بلادهم ....

بعد مرور ٣ أيام..

عشق بفرحة:يسس تقبلتي
ملاك بفرحة:بجد يسسسس الحمد لله
عشق:تفضلي دا نقاب خاص بيكي
ملاك:ايمتا راح بلش شغل 
عشق:غدا مع ساعة ٧:٠٠ صباحا

جودي:مامي انا زهقت من قعدة في بيت بدي اروح للملاهي
ملاك:ماشي يله غيري هدومك انتي وفهد ويلا نمشي
فهد ببرود:مو بدي اروح لأي مكان..
عشق:بس ليش ؟؟انت مو زهقت من قعدة في بيت
فهد ببرود:ملكيش دخل 
ملاك بغضب:فهدد اي قلة ادب دي انا قلتلك احترم لأكبر منك
عشق ببتسامة:خليه على راحتو

دخل فهد الى غرفته واغلق باب بقوة 

جودي بدموع:انا مخصماك يامامي
ملاك:ليش:...............

تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق