رواية قدري الاجمل الفصل الثامن 


البارت الثامن ….

_في صباح اليوم التالي …
_في قصر بدر 
كاميليا دخلت الاوضه علي بدر 
كاميليا: صباح الخير يا بابي 
بدر: صباح النور يا حبيبه بابي 
كاميليا بطفوله: هي روكا جايه النهارده 
بدر: مش عارف جايه النهارده ولا لا 
كاميليا بزعل: هي ممكن مش تيجي النهارده 
بدر: مش عارف يا حبيبه بابي بس ممكن نكلمها احنا وفي العربيه نشوفها هتيجي ولا لا اتفقنا 
كاميليا بفرحه: اتفقنا 







بدر بيشيلها: طب يلا يا حبيبه بابي ننزل نفطر 
كاميليا: ماشي يلا 
_في بيت رقية 
منال: رقية يلا أصحي عشان تفطري 
رقية بنوم: لا مش هفطر دلوقتي أنا هنام 
منال: يابنتي يلا اصحي افطري معانا ابوكي هو اللي قال اصحيكي 
رقية صحيت من النوم 
منال: يعني اول ما قولت ابوكي صحيتي علي طول 
رقية بضحك: عادى يا ماما والله 
منال: طيب ياختي يلا اصحي بسرعه ابوكي مش راضي يفطر من غيرك 
رقية: حاضر هغسل وشي واقوم علي طول 
منال: ماشي بسرعه بس 
رقية: حاضر 
_رقية غسلت وشها وراحت تفطر معاهم 
رقية: صباح الخير يا بابا 
حسين: صباح النور يا حببتي يلا تعالي افطري معانا 
رقية: حاضر 
منال: من الصبح كُنت بصحي فيها أول ما قولتلها ابوكي عايزك صحيت علي طول 
حسين بضحك: دي حبيبه ابوها 
رقية: حبيبي يا بابا 
حسين: صح يا رقية انتِ بتروحي الكُليه 
رقية: احم لا يا بابا  
حسين بإستغراب: لا ليه 
منال: اصل الست اللي بتشتغل عندها قالتلها روحي علي الامتحانات 
حسين: صح الكلام دا يا رقية 
رقية: صح يا بابا 
حسين: أنا مش عايز اضغط عليكِ في موضوع الشغل دا وسكت قولت هي حُره طالما عارفه الصح من الغلط لاكن لو الشغل دا هيجي علي دراستك يبقي بلاها احسن 
منال: ايوه قولها عشان أنا تعبت معاها 
رقية: يا بابا والله الشغل مش هيأثر علي دراستي في حاجه 
حسين: طيب يا رقية براحتك 
رقية: والله يا بابا متقلقش عليا ولا علي دراستي كُل حاجة تمام 
حسين: زي ما تحبي اهم حاجه تكوني مرتاحه 
منال: طب يلا كفايه كلام وافطرو 
_في قصر بدر 
بدر: خلصتي فطارك يا حببتي ولا لا 
كاميليا: اه يا بابي خلصت 
بدر: طب يلا يا حببتي اوصلك الحضانه عشان اروح الشركه 
كاميليا بطفوله: حاضر بس يلا لبسني الشنطه دى 
بدر بضحك عليها: حاضر 
سعاد: خلصت فطار يابني 
بدر: ايوه يا داده خلصت كُنت عايز اقولك حاجه 
سعاد اتفضل يابني 
بدر: ممكن تطلعي تجهزي اوضه من الجناح بتاعي لرقية وتحطي الهدوم بتاعتها فيها 
سعاد: حاضر يابني عنيا 
بدر بذوق: تسلم عنيكي يا داده عن اذنك احنا هنمشي 
سعاد: اتفضل يابني 
_في عربيه بدر
كاميليا بسرعه: يلا يا بابي اتصل علي روكا 
بدر: حاضر هتصل بس في مشكله 
كاميليا: ايه هي
بدر بتمثيل: مش معايا رقمها 
كاميليا بزعل: يعني مش هتتصل عليها 
بدر بتمثيل: ايوه أنا مش معايا رقمها 
كاميليا بزعل: يعني خلاص مش هتتصل عليها 
بدر بضحك: خلاص يا كوكي انتِ زعلتي ولا ايه 
كاميليا: ايوه زعلت يا بابي 
بدر باس خدها: حبيبه بابي لا متزعليش أنا معايا رقمها بس هعرف اجيبو 
كاميليا بأمل: ازاي 









بدر: هتصل علي نها وهي تجيبو 
كاميليا: طب يلا اتصل بسرعه 
بدر بيرن علي نها: الو 
نها بإحترام: ايوه يا بدر بيه 
بدر بذوق: نها لو سمحتي شوفي رقم رقية مُربيه كاميليا في البيانات عندك موجود ولا لا 
نها: حاضر ثواني يا فندم 
بدر: ماشي اتفضلي 
نها وهي بتبص في الورق: ايوه يا فندم رقمها موجود 
بدر: طب معلش قوليه بسرعه 
نها: حاضر يا فندم ******** هو دا الرقم يا فندم 
بدر بذوق: شُكراً يا نها معلش تعبتك معايا 
نها بإحترام: لا ولا يهم حضرتك يا بدر بيه 
بدر: طيب سلام 
نها: سلام يا بدر بيه 
_بدر قفل مع نها 
بدر: اهو جبت رقمها يا كوكي 
كاميليا بفرحه: طب يلا اتصل عليها بسرعه 
بدر: حاضر 
_في بيت رقية 
منال بصوت عالي: يا رقية انتِ يابت 
_طلعت رقية من المطبخ 
رقية: ايوه يا ماما 
منال: كُنتِ فين ياختي كُل دا بنده عليكي من الصبح 
رقية: معلش يا ماما كُنت بغسل المواعين 
منال: طب روحي شوفي تليفونك اللي مش مبطل زن دا 
رقية: هو فين اصلاً
منال: قاعد علي السُفره روحي شوفي مين اللي بيرن دا 
_رقية بتمسح ايدها من المياه في هدومها 
رقية: حاضر هروح اشوف مين 
_راحت رقية اخدت تليفونها لقت رقم غريب 
رقية بأستغراب: الو 
بدر بإبتسامة: الو يا رقية 
رقية ابتسمت: بدر انت عرفت رقمي ازاي 
بدر: من بيناتك في الشركه بتاعتي 
رقية: اه صح نسيت 
بدر: في حد مهم عايز يكلمك خُدي اهي معاكِ 
كاميليا اخدت التليفون بسرعه: رقية 
رقية بفرحه: كاميليا انتِ وحشتيني أوى 
كاميليا: وانتِ كمان يا روكا مش كُنت بعرف انام عشان مفيش حدوته 
رقية: خلاص يا كوكي هجيلك واحكيلك حواديت كتير قبل ما تنامي 
كاميليا بفرحه: وأنا مستنياكِ خُدي بابي معاكِ اهو 
بدر: ايوه يا رقية اخبارك ايه 
رقية: أنا الحمدلله وانت 
بدر: الحمدلله كويس هتيجي امتي إن شاءلله 
رقية: النهارده إن شاءلله 
بدر توصلي بالسلامه 
رقية بإبتسامة: الله يسلمك 
بدر ابتسم: تعرفي انك وحشتينا 
رقية ابتسمت: شُكراً حتي أنتو كمان وحشتوني 
بدر: خلاص نستناكي علي العشا النهارده 
رقية: تمام زي ما تحب يا بدر طب سلام الوقتي 
بدر: ماشي سلام 
_بدر قفل مع رقية وكاميليا بتبص عليه ومبتسمه 
بدر ابتسم: بتبصيلي كده ليه يا كوكي 
كاميليا: لا عادي اصل من اول ما رقية جات علي البيت وانتِ بقيت تضحك علي طول 
بدر بيضربها بخفه علي راسها: وانتِ مركزه معايا ليه 
كاميليا بضحك: لا عادي يا بابي 
بدر بإبتسامة: يلا يا حبيبه بابي احنا وصلنا انزلي روحي الحضانه يلا عشان اروح الشركه 
كاميليا بتبوس خدو: يلا سلام يا بابي 
بدر: سلام يا حبيبه بابي 
_تسريع الاحداث في الليل 
سعاد: والله وحشتينا يا رقية 
رقية وهي شايله كاميليا: وانتِ اكتر والله ياداده 
سعاد: كُنت بعمل كُل حاجه بنفسي واقول فينك يا رقية 
رقية: وأنا جيت أهو ياداده وهعمل معاكِ يلا نحضر العشا لبدر بيه 
سعاد: واضح انك عرفتي معاد رجوع بدر بيه 
رقية بضحك: لا دا أنا عرفت كُل المواعيد الفطار والعشا والغدا بدر بيه بيتغدا في الشركه الا اذا كان واخد اجازه 
سعاد بضحك: لا شاطره عرفتي كُل حاجه 
كاميليا: اكلتي الشكولاتة يا روكا 
رقية: ايوه يا روح روكا انتِ أنا اكلتها كلها 
بدر: مساء الخير 









سعاد: مساء النور يابني 
رقية: مساء النور يا بدر بيه 
بدر بإبتسامة: حمدالله علي السلامه يا رقية 
رقية بإبتسامة: الله يسلمك
بدر: حضري الاكل بسرعه يا داده اصلي هموت من الجوع 
سعاد: عنيا ليك يابني حالًا والاكل يكون عندك  
_تسريع الاحداث علي السفره 
_رقية بتأكل كاميليا وبدر مبتسم ليهم 
بدر: تعرفي ان القصر كان فاضي من غيرك وانتِ وحشتينا 
رقية: حتي أنا كل حاجه في القصر كانت وحشاني داده سعاد وكاميليا والقصر نفسه وحشني 
بدر بغمزه: طب وصاحب القصر موحشكيش 
رقية بخجل: لا مش قصدي 
بدر بضحك: خلاص ايه دا وشك احمر كده ليه 
كاميليا: رقية 
رقية: نعم يا حببتي 
كاميليا: ممكن اطلب منك طلب بس تقولي الاول هتوافقي ولا لا 
رقية: يا خبر اكيد هوافق يا كوكي اطلبي اللي انتِ عايزاه 
كاميليا بطفوله: أكلي بابي 
رقية برقت ووو........... 


تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق