رواية زواج في السر الفصل الثامن 

انتى طالـ.....  فجاه لقيت نفسي بحط ايدي علي بوقه وبقول بلاش  بصلي وقال ببرود ليه 
اتنهدت وقولت لازم نستنى يومين ونتخانق وبعدين نطلق 
بصلي بتحكم وقال عشان يخللك الجو؟ 
بصدمه رديت جو ايه الي يخلا اتكلم بغضب وقال تخيلي تتفجأى انى بخونك وبحب بنت تانيه وبطلقك عشانها احساسك هيكون ايه؟  
مبقتش عارفه ارد من صدمتي انت بتقول ايه؟  
كنان بغضب بقول الي حصل لانك بتـ....  سكت ثواني وقال وهو بياخد نفسه بصعوبه عشان يهدا انتي بتضغكي عليا وبتخسريني حب حياتي 
جودي بصدمه ايه؟ 
كنان اتنفس بهدوء وقال زي مسمعتي 
جودي وكلامك حالا 
كنان كان ضعف مني تجاه جمالك ورغبتي في اني احس انه ملكي لكن مش اكتر من كده
جودي بغضب انت حقيـ*ـر وحيوا*ن وانا بكر*هك 
سبته ودخلت تعيط وهو خرج متعصب مش مصدق ان جودي تكون بتخو*نه ويكتشف ده وقت ميعترف لها بحبه 
كنان  بغضب غبـ*ي ومتـ*خلف  ازاى قبلت تحبها وتعترفلها  خدعـ*تك بجمالها ولا البراه الي تبان في عنيها  ولا انت اصلا كنت.. لا مش ممكن انت مكنتش بتحبها 
ومره واحده نزل على الارض قدام البحر وهو بيعيط بصوت عالى وبيقول لاول مره تعيط من وقت مكنت طفل معيطتش يوم مو*ت  اهلك ولا مع ظلـ*م عمك وكر*هه ليك بتعيط دلوقت ليه فضل يضرب علي قلبه ويقول حبتها ليه..؟ ليه هي؟  ليه عملت كل اللعبه دي؟  عشان تجوزه وتخليها تحبك واهي خنـ*تك  اشرب بقا من افعالك حبيتها ليه ليييييه فضل كنان علي الحالة ده لحد قرب الفجر متعب ونام علي الرمل  
اما جودي فكانت طول الليل صاحيه ومصدومه من الي حصل وبتتمني ميكنش  صح ويكون قاصد يضايقها بس 
لكن كنات مش كده عمره ميجرب يجرها وهو بيحبها  بس هو قال انه مش بيحبها 
جودي فضلت طول الليل صاحيه وقامتوبدرى لبست وخرجت كانت مش عارفه هي المفروض تعمل ايه فى الوقت ده فضلت ماشيه لحد موصلت ولبيت والدتها الي اتجوزت فيه بعد طلاقها من ابوها وقفت قدامه متسمره للحظات وفجاه انتصرت علي خوفها طول السنين الي فاتت وخبطت علي الباب 
فجاه سمعت صوت مامتها بتقول مين الي بره انا جايه اهو  وسمعت صوت بنوته مش كبيره ولا صغيره بتقول خليكي يا ماما انا هشوف مين  










وفجاه اتفتح الباب وكانت جودي بتبص للبنت وهي بتتنفس بصعوبه وقالت ممكن ادخل؟  
البنت مين حضرتك؟ 
جودي اتوترت ومبقتش عارفه تقول ايه  
البنت بقلق انتي كويسه يا انسه 
في اللحظه دي طلع صوت مامتها بتقول مين يا چود 
وظهر وش مامتها الى اول مشفتها جريت عليها وحضنتها وهى بتقول جودى 
في اللحظه دي بصت جودي ليها وابتسمت وقالت  هي دي بقا چود 
امها ابتسمت وقالت ايوه 
چودي شورتلها وابتسمت وقالت ازايك 
چود بتوتر الحمد لله 
چودي ضحكت لما لحظت توترها وقالت لمامتها انها نسيت حاجن بره وعايزه تجبها وقالت انها عايزه جود معاها الام وافقت وخرجوا البنتين  
وقفت چودي وسندت علي العربيه وﺟود جنبها 
كانوا سكتين لحد م جودي نطقت المفروض لما اتنين اخوات مشفوش بعض من سنين يتقابلوا بيحضنوا بعض بسعاده وخصوصا لو ليهم نفس الاسم
جود ابتسمت وهي بتقول  المفروض بس...... 
قبل متكمل كانت جودي حضناها وبتقولها انا سمعت انك شاطره جدا ومن اوائل الثانويه العامه وان شاء اللهوفي ثالثه تكوني الاولي 
جود مش اول مره تيجي هنا صح 
چودي ابتسمت وقالت وانتي مش اول مره تشوفيني 
جود سكتت 
جودي ابتسمت عارفه انك كنتي بتراقبيني  بس مش عارفه ليه 
جود كان عندي فضول اشوف البنت الي كلوا شايفني نسخه منها وعايزين اني اكون زيها ومع ذالك مش عارفهو حتي اسمي نسخه من اسمك بس ناقص حرف 
جودي ابتسمت وقالت لاء الاسمين غير بعض 
حود ازاى 
جودي دورى هتعرفي بس انتي لازم تتاكدي اني بحبك 
جود وانا من اب تاني؟ 
جودي وانتي اختي الي ديما كنت فخوره بيها 
جود بكت وقالت احنا ليه مكناش اخوات اب وام 
جودي ابتسمت وقالت قدرنا 
جود تعرفي انا برضوا بكرهك 
جودي ابتسمت وقالت تيجي معايا مشوار؟ 
جود فين؟ 
جودي تعالي وانتي تفهمي
جود بس ماما؟ 
جودي بصت للشباك الي مامته واقفه فيه وشورتلها انهم ماشين فهي هزت دمغها 
جودي اخدت اختها  في العربيه وشويه ووقفت قدام بيت باباها واتنفست بصعوبه ومسكت ايديها وقالت تعالي 
جود بقلق بلاش 
جودي متخفيش اما جنبك  جود ابتسمت ودخلوا 
خبطت جودي الباب لانها معهاش المفتاح فتحتلها مرات باباها الي بصتلها بغرور فهي بتبص ل جود بقرف  فنطقت جودي عايزه ادخل 
مرات باباه بعدت عن الباب والبنتبن دخلوا وطلعوا اوضت جودي دخلت جودي الاوضه الي كانت صادمه فيها من كل حاجه اتنين سواء لبس او ميكب او حتى العابها وهى صغيره 
فنطقت جود بين صدمتها ايه ده 
قالت جودى بدموع طول عمرى نفسي في اخت تشاركنى كا شئ عشان كده عندى من كل حاجه اتنين ولما كبرت وعرفت ان ليا احت بس من الام كنت بتمنى نتقابل وبجيب الحاجه واجى لحد البيت واخاف وارجع  بصت جود ل جودى ال كانت بتعيط وحصنتها  وقعدوا شويه وبهدين قاموا يمشوا 
رجعوا البيت عند مامتها لقوها جهزت فطار بسعاده فقعدوا يفطروا وبعد مخلصوا قالت جودى ل جود تقوم تذاكر لان الامتحانات قربت وقامت هى مع مامتها تغسل المواعين مكان الاكل









 
الام ليه معيطه كده وايه الي مشيلك هم الدنيا 
جودي بهدوء مفيش 
الام انتى عارفه ان فيه وجايه عشان تحكى سنين فاتت وانتى مبتدخليش هنا رغم انك جيتي كتير طالما دخلتى تبقي محتاجه نصيحه 
فالحظه دى انفجرت جوظي فالعياط وهي بتقول ليه سبتينى 
الام  حضننتهابحنان اهدى يا حببتيى
جودى تعبت 
الام من ايه 
جودى بحبه قوى 
الام مين 
جودى كنان 
الام طب وزعلانه ليه 
جودى هنطلق
الام بخضه يلهو  ليه 
جودي بيخنى 
الام عندك دليل 
جودى حكتلها الي حصل من الاول 
الام كل ده ومش حساه بيحبك 
جودى بس 
الام ده لو مش بيحبك كان طلقك من زمان او مكنش اعترف 
جودي طب ليه قال كده
الام ملاحظتيش حاجه غريبه تكون حصلت غيرته 
جودى ابدا انا نسيت فونى وطلعت لقيته  في ايده وهو ملامحه متغيره  
الام وده ملفتش نظرك لحاجه؟ 
جودي مسكت فونها وتنحت يانهار ابوك اسو*د 

تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق