رواية قلوب ارهقها نبضها الفصل الاول 


علياء:يانهار أسود انتي حام*ل 

ملاك ببراءة:يعني اي حامل(تبلغ من عمر ١٤ سنة)

علياء:منك لله ياأسد انت سبب انت سبب في حم*ل بنت اختي

ملاك:خالتو يعني شو حامل

علياء:في صغنون في بطنك

ملاك بفرحة:بجد بس مين وين اجا 









ضربت علياء رأسها بخفة وقامت بسرعة ومسكت بيد ملاك

ملاك بستغراب:احنا وين رايحين

علياء:عشان نجهض كارثة لفي بطنك

ملاك :يعني شو اجها*ض

علياء:راح نسقط جنين

ملاك :هااه بس انا عايزة ابني

علياء بحدة:لازم تجهضي*ه

ملاك بنفي:لا لا لا اقسم يالله لو اخدتو مني صغيري لأنتح*ر

علياء:بس انتي صغيرة اوي على حم*ل ولازم تكملي دراستك

ملاك بدموع :مستحيييييل...انا زهقت من وحدة وعايزا صغنون دا يبقى معي..

علياء:اوووف تمام بس اوعديني بوعد

ملاك:نعم

علياء:مو تخبري ولا حد مفهوم

ملاك:مفهووم....


♡♡♡♡♡♡♡♡♤♤♤♤


في قصر أسد دمهاوي.....


معتز:حرام عليك يابني فتاة لساتها صغيرة وانت عملت فيها أشياء مو بتطاق..

أسد ببرود:راح عوضها..

معتز بغضب:ازاي راح تعوضها

أسد:راح اتزوجها 

معتز ساخرا:انت بتهزر لو تزوجت لخلفت قدها ..فتاة لساتها صغيرة حرام عليك دمرت مستقبلها ..

أسد:عن إدنك مو ناقص وجع راس

معتز:خسارت تربيتي فيك يأسد

يارب تغفرلي مو حافضت على أمانة صاحبي..والله انا خجلان من نفسي..

لميس:بابا اهدأ كل شيء راح يتحل..

معتز بحزن:ياريت ..


♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡


ملاك :بس احنا وين راح نروح

علياء:عند خالك عماد

ملاك:بس هو في فرنسا

علياء:ايوا راح نروح عندو

ملاك بفرحة:يس ..


تحمل علياء حقيبة ملابس وتمسك بيد  ملاك ويدهبو الى مطار.....


#فلاش_باك (سنتعرف على سبب حمل ملاك)

في هاتف...

علياء: سلام عليكم  عامل ايه ياعمي معتز

معتز:تمام الحمد لله كيفك انتي

وكيف حال ملاك

علياء:كلنا تمام الحمد لله 

معتز:تدومو انشاء الله

علياء:يدوم نبضك المهم عايزا اطلب منك طلب

معتز:تفضلي يابنتي

علياء:عايزا ملاك تفضل عندك ليوم لو ممكن عندي اجتماع ضروري في مساء امو حابة خليها لوحدها في بيت

معتز:راح تنور واصلا ملاك بنتي ..

علياء:شكرا كثيرا

معتز:لاداعي لشكر


....... #بقلم_نهيلة_حميمي 

تغلق علياء خط وتنضر ناحية ملاك المركزة على شاشة تلفزيون...

علياء:ملاك

ملاك:امم

علياء:عندي لإلك مفاجئة

ملاك بحماس:عنجد شو هيا

علياء:تعرفي صاحب ابوك مقرب معتز

ملاك:ايوا بعرفو 

علياء:اليوم راح تفضلي في بيتو على ماإجي

ملاك بفرحة:بجد يسسس راح أشوف أسد صح

علياء:طبعا ...


..............


"تسريع الاحداث"


تدهب ملاك برفقة علياء الى قصر معتز  وبعد اطمأنانها على ابنة اختها غادرت القصر...


تدخل ملاك الى احد غرف خاصة وتجلس على أريكة وتبدأ بمشاهدة الكارتون...


...... .......


في با*ر.....


يجلس أسد على احد كراسي ويجلس بجانبه صديقه مقرب(علي)...

بعد  قليل تتقدم ناحيتهم أحد فا*سقات بلباسها مكشوف ومغر*ي...


نضر اليها اسد بضيق:خير عايزا حاجة

فتاة بدلع:اناجاية ادلعك

أسد بقر*ف:غوري من هون انا مو طايق حتى نفسي

تدهب فتاة .....


علي:لساتك غاضب من سمر

اسد:خائنة  والله عضيم راح  انتقم منها أشد انتقام

علي:بس لساتك بتحبها 

أسد ساخرا:هااه بحبها دا كان مجرد إعجاب 


ضل يشرب أسد حتى ثم*ل بشدة ..


دخل الى قصر من باب خلفي وفتح احد غرف ووقف مصدوم من تلك الملاك التي تجلس على أريكة بلع ريقه بصعوبة رغم انها صغيرة الى انها تملك ج*سد  ا*نثوي مغر*ي...











تحس ملاك بأن احد يراقبها تنضر خلفها فتجده أسد..


ملاك بفرحة:أسد 

(ملاحضة:أسد صديق مقرب لملاك)

هنا أسد مش حس بنفسه الا وهو  يقترب منها ويحمله*ا ويضعها فوق سرير وبدأ يتنا*ول شفت*يها بشفت*يه كان يقبل*ها بحب وجنون وتحاول ان تبتعد عنه ملاك وتترجاه

ملاك بدموع:ابعد عني ياأسد دا ميصحش 

 لكن لا حياة لمن تنادي(وصمتت الشهرزاد عن كلام غير مباح )..


.........#بقلم_نهيلة_حميمي 


في صباح يستيقض أسد فيجد تلك حورية  بجانبه ..

أسد وهو يمسك شعره بقوة

اسد:انا شو عملت 

اسد بصدمة:لنكون..


ارتدى ملابسه بسرعة وتلك ملاك نائمة وبادي على وجهها  ارهاق وتعب ...


ينزل الى تحت...


أسد:خديجة خديجة..

الخادمة خديجة:نعم

أسد:ساعدي ملاك في لبس هدومها

خديجة:اوامرك


تصعد خديجة الى فوق وتدخل الى غرفة ملاك تجدها عا*رية


خديجة:يانهار ابيض 

فتحت ملاك عينيها بتعب ..

ملاك:انا وين وفجأة تتدكر شريط أمس ..

ملاك)....

           الفصل الثاني من هنا 

تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق