رواية غرام الصقر الفصل العاشر 




غرام طلعت الاوضه هي و أشرقت

أشرقت بمرح : وانا القلت اجي اشوف البيت عملية ايه لحسن تكون مموت نفسها من قصرت البكاء ولا حاجه فعلا شكلك كده كنتي بتحبي أسد اوي 

غرام : اتلمي يا أشرقت

وفجأة الباب خبط

غرام : اتفضل 

داد فتحيه : صقر بيه بيقول لحضرتك عاوز حاجه يلبسها وبيقولك انو جبلك البس بتاعك في اوضة الملابس
 
غرام : ماشي يا داد 
دخلت غرام الغرفه وجلبت لصقر بنطلون جينز أسود و تيشرت أبيض

غرام : اتفضلي يا داد 

اخزت الداد فتحيه منها البس ونزلت المكتب ودتوا لصقر وأخذ صقر منها البس وبدل ملابس المبلول في الحمام تبع للمكتب
عند غرام وأشرقت 
أشرقت : يلا نشوف البس الهوا جبهولك 

غرام : ماشي يلا 

دخلو غرفة الملابس وانصدمو من كمين الملابس الصقر كان جيبها لغرام بجمات لنوم و تشيرتات وبنطيل وفساتين ( كل حاجه تخص الملابس بشكل عام )

أشرقت بسخرية : وليكي حق تهربي أنا لو مكانك كنت هربت من زمان انتي ليه عملتي كده يا غرام  

غرام : هدخل أغير 

أشرقت : برحتك بس هتفضلي تهربي لحد امت هيجي يوم وكل حاجه هتكشف 
غرام خدت بنطلون جينز أسود وقميص أبيض ودخلت تغير 

*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*

في المكتب عند صقر وسيف 

سيف : انت بتحبها يا صقر 

صقر : لا مش بحبها وانت عارف اني اتجوزتها علشان احميها مش اقتر 

سيف : بس خلي في بالك انت هتحبها وبكره تشوف 

صقر : طب بص في الورق الادامك واعد ساكت 

سيف : طب يعم أنا جيت من البيت علي الشركه حضرت الإجتماع وبعدين روحت البيت جبت ورق الصفقة وجيت علي هنا حس بيا بأ

صقر بعدم فهم : مش فاهم 

سيف : يعني أنا لس مفطرتش و جعان

صقر : خلاص هنادي لداد فتحية تجهز الاكل 

طلع صقر وقل لداد وهي جهزت الأكل وطلعت ندت لغرام وأشرقت 
علي السفر كان أعد سيف وغرام وصقر وأشرقت
وكان طول الوقت سيف وصقر بيتكلموا علي الشغل 

صقر : خلي بالك يا سيف الصفقة دي مهم جدا

سيف : متخفش احن مضينا العقد وكل تمام 

صقر : تمام اه صح هو اسموا نزار ايه 

سيف : نزار ي .....

غرام بمقطع : صقر أنا عاوزه اروح أنا و أشرقت نشوف روح عملت ايه 













صقر : تمام هنوصلك أنا وسيف وبعدين نطلع على الشركة
وفعلاً خلصو أكل وصقر وسيف خدوا غرام و أشرقت وراحو المستشفى 

*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*

في المستشفى

روح : خلاص يا ماما روحي إنتي أنا بقيت كويسه انتي أعد هنا من مبارح يعني اكيد تعبانه وانا والله بقيت كويسه

اسماء : بس انا مش عاوزه اسيبك لوحدك

أسد : مين الك ياماما أنها هتبقى لوحدها أنا أعد معها 

سيلا : وانا كمان يا طنط هعود معاها 

روح : خلاص يا ماما بأ روحي إنتي وطنط شيماء و حازم وأسد و سيلا هيعدو معيا 

شيماء : خلاص يلا بأ يا اسماء أسد وسيلا هيبقوا معاها 

اسماء : خلاص ماشي بس لو تعبتي أسد هيتصل عليا 

أسد : حاضر يا ماما 

وفعلاً حازم و أسما و شيماء و يوسف الهاشمي أبو سيلا روحوا
بعد وقت وصلت روح و صقر و سيف و أشرقت 
غرام اول ماشفت روح جريت عليها حضانتها

غرام بدموع : انتي كويسه يا روح 

روح بدموع : أنا كويسه يا قلبي خلاص متعيطيش

غرام مسحت دموعها: خلاص مش هعيط 

أشرقت : اوعي يا غرام بأ أنا عاوزه أسلم علي روحي

أشرقت : ألف سلامة عليكي يا قلبي 

روح ببتسامة : الله يسلمك يا شوشو 

سيف : ألف سلامة يا روح 

روح ببتسامة : الله يسلمك يا سيف 

صقر : ألف سلامة يا آنسه روح
 
روح : الله يسلمك يا أستاذ صقر 

وفي الوقت ده موبايل صقر رن وهو استأذن وطلع بره علشان يرض

أسد عمال يبص علي غرام وغرام عمل نفسها مش وخد بلها 

سيلا لم لقيت أسد عمال يبص علي غرام حبت تكرهوا فيها

سيلا ببتسامة خبيثة : مبروك يا غرام 

غرام : الله يبارك فيكي يا سيلا 

أسد : مبروك يا غرام

غرام : أنا هطلع أشوف صقر أتأخر ليه 
غرام خرجات وأسد خرج وراها 

سيلا : أسد 

روح : سبي يا سيلا 












أشرقت : فعلاً مهو مش هينفع كده لزمن هيجي يوم ويتوجهو هي مش هتفضل تهرب طول العمر

بره الاوضه وتحديدا في الطرقه

أسد : غرام غرام استني أنا عاوز اتكلم معاكي 

غرام : عاوز ايه يا اسد احن خلاص مفيش كلام تاني بنا 

أسد : لا فيه في يا غرام في أن لزمن افهم انتي ليه عملتي كده أنا كنت بحبك ولس بحبك ليه سبتيني

غرام : عيب كده يا استاذ أسد أنا حاليا ست متجوز وبحب جوزي وانا اسف عن الحصل في الفرح بس انا مش بحبك أنا بحب صقر 

أسد : كدابه أنا عارف انتي اتجوزتي صقر ليه 

غرام بتوتر : علشان أنا .بح

أسد : اوعي تقولي أنك بتحبي وهربتي علشانوا لأن انتي اتخطفتي أنا شفت كاميرات المراقبة بتاعت القاعة وكان في رجاله شيلينك صح 

غرام : أنا مش عارفه انت بتكلم عن ايه بعد إذنك أنا مشيه 
ولس هاتمشي فجأة لقت المسكه من أيدها نعم انهو الأسد ولكن غرام سبقته بصفعه قبل أن يتحدث
غرام : انت اتجننت انت ازاي تمسك أيدي كده أنا لحد دلوقتي محترماك بس لا لحد هنا وكفيا اوي

أسد : فعلاً أنا اتجننت اتجننت أن حبتك منتي وحده زب* ال* ه الكل قلي بلاش دي متجوزاك علشان الفلوس بس انا كنت اعم ايوا كنت اعم بحوبك 

غرام : أنا مسمحلكش أنك تكلم عني كده 

أسد : لا فعلاً انتي واحده زب* ال* ه علشان رضيتي تجاوزي واحد بيشتغل في المڤيا 

غرام : صقر انسان محترم مش زيك 

أسد : اه فعلا محترم امال مين الكان مسك الاضيه بتاعت صقر مش انتي وجبتي معلومات عنوا وبعد كده لم لقتي غني هربتي المعلومات وتجو...وهن يلتقي صفع آخر من غرام 

غرام : لاخر مره تكلم عن صقر صقر احسن منك بمليون مره صقر اساسن كل ده في مهمه يعني صقر مش من أفراد العصابة

أشرقت : انتي بتقولي ايه ياغرام 

غرام : ايوا يا أشرقت أنا كنت عارفه من الاول إن صقر مش من العصابه صقر بيشتغل ضابط في المخابرات ودي كلها مهم بس كان لزمن حد يعمل نفسوا جسوس ويخش القصر ويعمل نفسوا بيسرق معلومات علشان محدش يشك في صقر وانا عملت كده 

أشرقت : طب ليه وفقتي انك تجوزي 

غرام : علشان أنا بحبوا ايوا انا بحب صقر من زمان من ساعت مكنت لس في التدريب وكنت بشوفوا بس هو فجأة اختف ومحدش عرف عنوا حاجه وبعد ٥ سنين عرفت انو ماسك مهم خطير 













أسد : يعني انتي مكنتيش بتحبيني كل ده كنتي بتلعبي بيا 

غرام : أنا ملعبتش بيك يا اسد انت يوم مقلتلي أنك بتحبني أنا قلتلك اني معجب بيك مش اقتر بس انت وفقت وقلت بعد وقت هتحبيني بس انا مقدرتش احبك 

أسد : انتي واحده انانيه بجد انتي واحده زباله أنا ندمان علي اليوم القلبي حبك في 
وبعدين سبها ومشي

غرام : أشرقت محدش يعرف حاجه عن الموضوع ده لان لو حد عرف حاجه كلنا هنروح فدهيا 

أشرقت : متخفيش محدش هيعرف حاجه بس هو صقر عارف انك عارفه

غرام : ....................... 

تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق