رواية قلوب ارهقها نبضها الفصل الثالث عشر 

ال١٣.#قلوب_ارهقها_نبضها 


جنة وهي تقف...

جنة:عن إدنك 

رامز:انتي رايحه فين 

جنة:ادور عل اكل عيشي

رامز وهو بيطلع فلوس من جيبه 

رامز:خدي دول..

جنة:آسفة بس مبقبلش صدقة من حد

رامز:دي مش صدقة دي تمن الورد اللي اخدت منك

جنة:ورود دول هدية مني ليك خليهم معاك واتمني  شوفك في تاني...


وسبته ومشيت

رامز:اديني عنوانك ياجنة..

جنة :مردتش عليه ولا حتي بصتله...


♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

تارا بغضب عامي عيونها:يابتاع نسوان ازاي تسمح لك نفسك تخون خطيبتك..


ورمت صور في الارض..


شال معتز  أحد صور وشاف أسد مع سمر في وضع مخلة للأدب

معتز:ايييه دا ياأسد..

أسد ببرود:صور دي مش ليا واني يا مدام تارا اعتبري من دلوقتي انو خطوبتنا اتفسخت ..

تارا بصدمه : ايييييه؟

أسد:انتي مش مرحب بيك في بيتي يله طلعي على برا وخودي حاجتك القذر*ة معاك..(يقصد صور)


اخدت  تارا الصور من الارض وقبل ما تخرج من القصر ..

تارا:هخليك تندم ياأسد..

أسد:آسف بس انا مش من نوع لبيتهدد من ستات...يلا غوري من وشي...


تخرج تارا من قصر...........


معتز بغضب:اي اللي  يخليني اصدق ان الصور دي مش حقيقية..

أسد ببرود:عن إذنك عايز آخد انام...

أسد وهو يفكر في حاجه..

أسد:مستحييل..


خرج من القصر بسرعة....


♡♡♡♡♡♡♡♡♡

في بيت ملاك .....

عشق: هروح اجيب فهد وجودي من مدرسة...

ملاك:تمام ....

تخرج عشق من البيت بعد قليل تسمع ملاك خبط على الباب...


ملاك:ميين..

تارا:افتحي دي أنا ...


فتحت ملاك الباب ..

ملاك بستغراب:تارا..احم اتفضلي..


تدخل تارا وترمي الصور في وش ملاك..

ملاك وهي بتبعد الصور عن  وجهها ..

ملاك بصدمة:ايه داا؟

تارابخبث:دا أبو عيالك بيخونك يايارا او ملاك..

ملاك بدموع:مستحييل..


تخرج تارا من البيت وعلى وشها ابتسامة نصر..


اما ملاك قعدت على ركبتيها وتنهار من العياط  ..بعد ما شافت تارا أن تارا مشيت...


ملاك وهي بتقوم من  مكانها..


ملاك بضحكة :ههههه غبية افتكرت اني صدقتها دي أصلا صورا مفربكه ...


شاف أسد الباب مفتوح ودخل الى بيت وقلبه يدق بعنف وهو خائف تشوف ملاك الصور وتصدقهم ..


ملاك بخضة:بسم الله الرحمن الرحيم أسد هو مفيش باب تخبط عليه

أسد بعد ما شاف صور في أيديها..

أسد بقلق:اي اللي في إيدك دا ياملاك

ملاك وهي بتقطع  الصور..

ملاك:مفيش حاجه ..

أسد:صدقتي الصور 

ملاك :طبعا لا دي مفربكه..

أسد بستغراب:ازاي عرفتي انها مفربكه..

ملاك بغرور مصطنع:انا أذكى وحدة في العالم...بس انت بتعمل إي هنا ...

أسد وهو بيقرب  منها..

أسد:انتي عارفة اني بستنى بكرا على جمر..

ملاك بكسوف:ابعد دا مي....

قبل أن تكمل كلامها قاطعها بقب*لة هزت مشاعرها ..

في الوقت دا تدخل عشق وجودي وفهد...

عشق:احم احم

أسد بغيض:اووف 

فهد وجودي:بااابي..

يرتمي فهد وجودي في حضن بباهم...

أسد:وحشتوني أوي..

فهد وجودي:وانت كماان يابابي..

عشق :نورت البيت ياأسد..

أسد:بنورك ..

عشق:جهزتي غداء ياملاك..

ملاك وهي لسه واقفة في مكانها..

ملاك:هااه غداء غداء اي..

عشق وهي تضرب رأسها بخفة..

عشق:متشغليش بالك..


أسد وهو بيشيل جودي على دراعه ويمسك أيد فهد بيد أخرى..

ملاك بخوف:انت هتاخدهم فين 

أسد:هاخدهم للملاهي تيجي معانا ..

ملاك بنفي :لا لايخرج أسد وجودي وفهد من البيتبيت ويروحوا  للملاهي...


♧♧♧♧♧♧♧

عشق بغمزة :انتو كنتوا بتعملو ايه ياملاك

ملاك بكسوف:ولا حاجه تساعديني في الغدا

عشق:امم تمام..


♡♡♡♡♡♡♡♡♤♤

بعد ساااعة....

سمر:هههه ذكيه دلوقتي ملاك هتكره اسد

تارا:صح ههه 

سمر:بس ازاي  هترجعي أسد ليكي..

تارا ثواني وتلاقي الرد على سؤالك

....في الوقت دا يدخل شخص وهو يحمل فهد مخدر ..

سمر:ابن أسد












تارا:صح ههدد أسد  وهخليه يتزوجني لو كان عايز ابنه

سمر بضحكة:هههه ذكية...


اعطت تارا لشخص رشوة وساب المكان..


سمر:اووف لما بيصحي الطفل دا هيفضل يعيط وانا بصراحة بقر*ف من عياط أطفال..

تارا:استحملي...


♡♡♡♡♡♡♡♡♡

في قصر آسد آخر..


أسد وهو يقلب دنيا رأسا على عقب ...

أسد بزعيق :ازاي ملقتهوش  ..

حارس:دورنا في كل مكان مش لقيناه..

أسد بغضب:انا عايزه من هنا لساعةولوكان تحت أرض..

جودي :يابابا اهدأ اخويا  بعيد من هنا ب٣٠ كليمتر..

أسد:ازاي عرفتي؟؟

جودي:بص..

ينضر أسد الى فون ملاك واللي مع جودي..

أسد:دا موقع..

جودي:صح ماما حطت لفهد وليا جهاز GBS  في الساعة بتاعتنا عشان لقدر الله واحد فينا اتخلبط ونسى البيت تروح عندو مامي وتاخدو للبيت..

أسد وهو يقبل رأس جودي..

أسد :ماشاء الله نسخة عن ابوكي في الذكاء..طيب خليكي هنا على ماأجيب فهد

جودي :تمام..


♡♡♡♡♡♡♤

فهد:انتو عارفين انو أحد امنياتي هو اني اجرب احساس مخطوف ..

سمر بستغراب:انت مش خايف

فهد:ههه هخاف من ايه

تارا:مش عايزه اسمع صوتك ..

فهد:١ ٢ ٣ ...

تارا:انت بتعد ليه

فهد:عايز أشوف بابي هياخد كام ثانيه عشان يدخل يخلصني من القر*ف لأنا فيه..

تارا:اتلم أحسن لك

سمر:شكلو لسانك طويل.


يدخل في تلك أسد ووجه أحمر من غضب...


♧♧♧♧♧♧♧♧


لميس بدموع:مستحييل يخوني عامر مستحييل..

لبست هدومها بسرعة وخرجت من باب خلفي للقصر...


♡♡♡♡♡♡


عامر وهو قاعد بجانب والدته مريضة..

عامر بتنهيدة حزن:عامله ايه دلوقتي ياست الكل ..

الأم راجية:تمام الحمد لله يابني بس شكلك كنت بتعيط..

عامر :انتي عارفة ياماما اني بحب لميس.

راجية:ايوا يابني هو انتو  اتخانقتواولاايه

عامر:طلعت حامل..

راجية بفرحة:الله اكبر دا احلى خبر في حياتي بس ابن دا من الحرام..

عامر:ايوا ودذنبوا  كلها يتعاقب عليها دلوقتي 

راجية:ازاي يعني..

عامر:.....يحكي كل حاجه لأمه ..








راجية:دي مش بني آدم دي شيطانة منها لله ازاي بتهددك بيا ..

يقاطع حديثهم خبط على الباب..

عامر :انا هفتح..

راجية:تمام...

يفتح عامر الباب 

عامر بصدمة:هااه 


♡♡♡♡♡♡♡♤♤♤♤


في مكان آخر .....


(راجح ابن عم أسد)

راجح وهو بيبص من الشباك

طفل:بابا انت بتعمل اي هنا

راجح:انت سامع وهي أمك بتغني في المطبخ

الطفل:ايوا

راجح:انا ههرب من صوتها خايف ليفتكروا الجيران اني بضربها 

طفل يونس:هههههه

الأم راضية من المطبخ:راجح يونس تعالو تتغدو..

راجح:احنا جايين اهوو..


قعد راجح وراضية ويونس أمام تلفاز يأكلون غدائهم ويشاهدون مسلسل حريم السلطان..

بعد ما خلص المسلسل بص يونس الى أمه..


يونس:مامي انا عايز اكون سلطان واجيب سبع جواري..

وحده تطبخ لي ..ووحده تغسل هدومي ..ووحده تنضف بيت.. وو تسهر معايا ..ووحده تغسل عربيتي..

راضية بوقا*حة:امش عايز وحدة تنام جنبك؟

يونس:لا انتي تنامي جنبي لأني بحبك..

راضية:طيب وجواريك  ينامو فين

يونس:خليهم ينامو عند ابويا..

هنا دمعت عيني راجح بضحك 

راجح بضحكة: الله يخليك لينا يامولاي..


♡♡♡♡♡♤♤


ملاك:هما اتأخروا كدا ليه

عشق:هيكون زمانهم جايين ..

ملاك:انشاء الله ...

بعد شويه تسمع عشق رنين هاتفها ..

عشق:سلام عليكم 

جنة بخضة:..........


              الفصل الرابع عشر من هنا

تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق