رواية غرام الصقر الفصل الثالث عشر 

 





حازم  : متتلم ياض منك ليه 

احمد : طب بص كده بس الأول 

حازم بصدمه ولكن الصدمة تحولت لبتسامه

احمد : ههههه فعلا محترم جدا ملك ياض اروح اكلمهالك 

حازم : ممتلم ياض 

احمد بغمزه لأية : طب وانت يا جميل مش هتغير 

أية : أنا وانا هغير ليه 

احمد : طب والله انتي بت دبش وانا هروح اشوف وحده أعد معها 

أية : استن يا احمد انت رايح فين

ميرا بضحك : هههه أحسن تستهلي روحي أجري الحقي ابل ميطير منك 

أية بزعل : طب والله يا احمد لو كلمت حد منا مكلمك تاني 

احمد : خلاص تعلي ارقصي معايا 

أية : لا 

احمد : خلاص برحتك 

أية : خلاص خلاص يلا نرقص 

مازن : الله عليك يا معلم بتعرف تتصرف وغمز لميرا طب والجميل مش هيرقص 

ميرا بكسوف : ماشي يلا 

حازم بعد ممشيوا : ههههههههههه طب والله مجنين بس بيحبوا بعض ربنا يخليهم لبعض 
طب اروح اسلم عليها 

حازم قام و تجه نحيت ملاك وسما وجودي
سما بفرحه : اده دا جي 

جودي : ايوا يا ملاك يا جااااامده 

حازم ببتسامه : ازيك يا ملاك 

ملاك بتمثيل التفاجا : ازيك يا حازم 

حازم : إنتي بتعملي ايه هنا 

ملاك : منا اتخرجت استن اعرفك علي صحابي ديه سما ودي جودي وده حازم يا بنات 

حازم : اهلا اتشرفت بمعرفتكم 

سما ببتسامه : الشرف لينا 

حازم : تحبي ترقصي مايا يا ملاك 

ملاك : معلش يا حازم بس انا بجد مش قادره ممكن ترقص مع سما 









حازم : ماشي عادي ترقصي يا آنسه سما 

سما ببتسامة : ماشي 
وقمت مع حازم بس غمزت لملاك قبل متامشي
 
جودي : الله عليك يا معلم ايه يا بت الجمدا الفيكي ده 

ملاك بغرور : أصلي مبحبش اتكلم عن نفسي كتير 

جودي بضحك  : ههههههههههه فعلا مهو واضح 

زين ببتسامة : ملاكي يلا نرقص سوا 

ملاك : لا يا زين وبعدين أنا مش ملاك حد 

زين : طب أنا عاوز اتكلم معاكي

جودي : طب أنا هسبكم 

ملاك : لا يا جودي خليكي مفيش كلام مبينا 

جودي : خلاص يا ملاك شوفي طيب هو عاوز ايه 

ملاك : ماشي بس دي هتبقى اخر مره تتكلم معايا 

زين بخبث : ماشي بس تعالي بره مش هينفع نتكلم هنا 

ملاك : ماشي يلا مش هتاخر يا جود 

جودي ببتسامة حزينه : لا عادي برحتك 

وفعلاً ملاك خرجت مع زين قدام الفندق

ملاك : عاوز ايه يا زين 

زين : عاوزك انتي 

ملاك : شكلك كده مش هتكلم فحاجه مفيد أنا دخله 

زين مسك ايديها 
ملاك بغضب : انت اتجننت يا زين سيب أيدي 

زين بخبث : لا مش هسيبك يا ملاكي غير لم تكوني بتعتي 

ملاك بخوف : انت أصدق ايه 

زين حط منديل علي وش ملاك وهي غمي عليها

عند مراد كان خارج من الفندق وشاف كل زين وهو بيخدر ملاك 

مراد طلع يجري بس ملحقهمش لأن زين خد ملاك في العربيه ونطلق مراد راح ركب العربية بتعتوا ومشي ورا عربية زين 

*★*★*★* لا حول ولا قوه الا بالله*★*★*★
صقر  طلع من القسم وكان سرحان طول الوقت وبيفكر فلحصل و القالو اللواء ( يطر ايه الحصل العاوز يتوقع ويقول اللواء كان عاوز صقر في ايه يتوقع لأن لس بدري عقبال مينكشف الحصل ) 
صقر روح البيت ولق غرام نيمه أعد يتأملها بحزن وبعدين غير وخد غرام في حضنوا ونام من كتر التفكير في الحصل 
*★*★*★*أستغفر الله واتوب إليه*★*★*★*
زين وصل قدام عماره شكلها قديم وشال ملاك المغيب عن الواقع وطلع بيها الشقه 

زين حط ملاك علي السرير وحط أيده علي وشها وملاك في الحظ ديه فاقت من البنج 

ملاك بدوخه : اه دماغي أنا فين 

زين بنظرات وقحه : انتي معايا يا قلبي

ملاك بخوف : زين انت عملت ايه زين أنا عاوز اروح زين عيب كده لو فعلا بتحبني سبني أمشي

زين بضحك : هو جيبك علشان اروحك انتي مش هتمشي من هنا غير لم اخود الأنا عاوزو 

زين بيقرب من ملاك وملاك بترجع لور بخوف 

ملاك بعياط : لو بتحبني بجد سبني اروح زين وحيات اغل حاجه عنك سبني طب أنا عملتلك ايه 

زين بغضب : اه عملتلك ايه يعني انتي متعرفيش متعرفيش اليوم التقدمتلك فيه اقدم المدرسة كلها وأنتي رفضتيني  وانا الكنت نفسي اكمل حياتي كلها معاكي وأنتي كسرتي قلبي 

وفي الحظ ديه انقض زين علي ملاك 
ملاك حاولت تبعدو عنها وتصوت وتعيط وتنادي علي  حد ينقذها 

بس لحثا الحظ أن في حد دخل وشال زين من علي ملاك وضربوا لحد مفقض الوعي وطبعا الشخص كان مراد سامي المنياوي

مراد راح عند ملاك الكانت فقضت الوعي من الصدمه وشلها وخدها علي المستشفى
مراد بصوت عالي : دكتوووور بسرررررعة 

الدكتور : حطها علي الترولي 

وفعلا مراد حط ملاك علي الترولي والدكتور خدها ودخل الغرفه

بعد وقت خرج الدكتور من عند ملاك 

مراد : هي حصلها ايه يا دكتور 

الدكتور : هي دخلت في حالت صدمه بس هي كويسه الحمدلله شوي هتفوق انت تقربلها ايه 

مراد : ت تبق خطبتي 

الدكتور : ماشي 
الدكتور خرج ومراد دخل لملاك مراد قرب من ملاك بس كان شعرها مغطي وشها 
مراد افتكر أن الشنط بتعات ملاك وقعت في العربية نزل يجيب الشنطه يمكن يعرف يتصل علي حد من أهلها
*★*★*★*استغفر الله العظيم*★*★*★*★*
في الفندق 








سما كانت بترقص مع حازم وكانت فرحانه اوي

حازم : انتي دخل ايه 

سما : أنا دخل كليت السن قسم انجليزي

حازم : انتي شطره بأ علي كده 

سما : ايوا لاني بحب المذكرة لأنها الشئ الوحيد البيمل عليا وحدتي قلتها بحزن 

حازم : انتي ممكن تحكيلي ايه المزعلك اعتبريني صديق وبعدين ليه بتقولي كده انتي مش عندك اخوات 

سما : لا أنا عيش مع جدي و جدتي 

حازم : امال فين اهلك 

سما : بابا الله يرحمه وماما اتجوزت بعد بابا ممات وراحت عاشت في الصعيد مع اهلها 

حازم : الله يرحمه 
وبعدين الاغنيه خلصت وسما وحازم رجعو عند التربيزه العليها جودي 

سما : امال فين ملاك 

جودي بقلق : مش عارفه خرجت مع زين ومن ساعتها مجتيش وعمال اتصل عليها بس مش بترض 

سما بقلق : طب أنا هتصل عليها 
بعد مد من القلق والخوف والتوتر والاتصال احد رد 
سما بلهفه: ملاك انتي كويسه انتي فين 

مراد : لا أنا مراد الانسه ملاك في المستشفى

سما بصدمه : ايه مستشفى طب مستشفي ايه 

مراد : مستشفى*******

حازم : في ايه 

سما : ملاك في المستشفى

حازم : طب يلا بسرعة نروحلها 
وفعلا بعد وقت وصل حازم و سما و جودي 
بعد مستلوا الاستقبال
ودخلوا الغرفه لقوا مراد وملاك مغني عليها 

سما : اه ده في ايه ايه الحصل لملاك 

مراد : الانسه ملاك كان في واحد ( وحك لهم كل الحصل ) 

صدمه احتلت علي عقول الكل 

سما : طب في حاجه حصلت

مراد : لا الحمدلله لحقتها في الوقت المناسب

حازم  بغضب : ابن ال***** والله مهسيبوا طب هو فين 

مراد : هو مغمي عليه في الشق 










حازم : شكرا لحضرتك بجد شكرا 

مراد : العفوا طب أنا مطر أمشي 

حازم : ماشي 

وفعلاً مراد استأذن ومشي وملاك فاقت 

سما : انتي كويسه يا ملاك 

ملاك فاقت واول مفتكرت الحصل أعدت تعيط سما راحت خدتها في حضنها

جودي بدموع : خلاص أهدي يا ملاك 

سما : ايوا يا ملاك أهدي وبعدين احن مقلناش حاجه لطنط هتعملي ايه 

ملاك : لا ماما مش لزمن تعرف أنا هروح البيت 

حازم : خلاص تعلو اوصلكم 

وفعلاً حازم أخد ملاك وصلها وسما وجودي روحو البيت وكل واحد روح ونام من كتر احداث الحصلت والمشاكل الحصلت 

*★*★*★ استغفر الله واتوب إليه*★*★*★*
عند الكينج
الكينج : نزار هو انت مش كنت مسافر 

نزار : ايوا وعادي غيرت رايي أنا طالع انام 





تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق