رواية غرام الصقر الفصل الرابع عشر 




في صباح يوم جديد حيث تشرق الشمس علي القاهرة معلنة يوم جديد وحياة جديدة لبعض أبطالنا
تستيقظ بطلة قصيتنا علي صوت ازعاجك ولم يكن سوى المنبه 
لتفتح عيونها الزرقاء التي تضئ المكان من شدت لمعانيها والتي تسحر جميع القلوب من شدة جمالها 
وتقوم لكي تأخذ شور لكي تبدأ يوم جديد في مكان جديد وهو كان أول يوم لها في الجامعة
نعم فهذه الفتاة لم تكن ثوه ملاك ياسر الجارحي

خرجت بعد  وقت من غرفتها لكي تذهب الى الجامعه بعد أن سلمت علي ولادتها
وتأخذ تكسي وتصل إلى الجامعة 

بعد وقت وصلت الجامعه لتدخل وتأثير جميع القلوب نعم فكان الجميع ينظر لها من جمالها فهي جميلة للغاية وهناك بعض الفتيات كانو ينظروا لها بحقد من جمالها 

ملاك وهي تتحدث علي الهاتف : الو يا سما أنا وصلت انتي فين 

سما : أنا لس علي الطريق طب بصي استنيني في القافيه بتاع الجامعة

ملاك : طب وهلاقي فين ده كمان 

سما : يا بنتي انا عندي قنون واحد في الحياة اسموا اليسأل ميتهش عاااااا 

ملاك : في أي يا بنتي مالك 

سما : في واحد ابن جاز*مه خبط العربية بتعتي طب والله امه داعيا عليه النهارده اقفلي لم انزل اشوف الحيوان ده 

ملاك بضحك : اوعي تسيبي وتوصي في الضرب 








سما : بغل من عنايه التنين
قفلت سما مع ملاك وتجهت لكي توبخ من صدم سيارتها
سما بصوت عالي : انت يا حيوان يأعمه  طلم مش بتعرف تسوق بتركب عربية ليه ولهي مناظرها علي الفاضي وخلاص تتكم القرف مليتوا البلد

نزل الشخص من السيارة ليظهر وتتفاجا سما 
ولم يكن ذلك الشخص سو حازم نعم ذلك الوسيم 

سما : حازم 

حازم : ايوا يختي حازم أنا حيوان وأعمه ومش بعرف أسوق

سما : أنا آسف والله مكنت اعرف ان انت 

حازم بضحك : طب أنا نفسي اعرف هو انتي كل حاجه تقولي تتكم القرف مليتوا البلد هههههههههه 
بس برضو يا ستي أنا آسف مكنتش واخد بالي معلش 

سما : لا عادي 
حازم : انتي ريح الجامعة
سما : ايوا 
حازم : خلاص يلا علشان منتأخرش 

سما : يلا 
********* استغفرالله واتوب إليه***********
... : صقر يا صقر عم الناس ايوا ده صقر سيد الناس صااااااااااااقر انت ياااااض أنا زهقت منك وبتفضل تعيب عليا أن نومي تقيل طب منت بتنام زي الجاموسه اهو 
ولم يكن هذا الصوت المزعج سو صوت غرام وهي توقظ صقر 

صقر بغضب : مين يا بت انتي الجاموسه

غرام : هو انا قلت جاموسه 

صقر : لا أنا القلت 

غرام : طلم انت قلت امال بتسأل ليه 

صقر : يارب صبرنيه يا رب 

غرام : ايه ده يا صقر انت بتدعي علي نفسك انك تبق صبار 

صقر : أنا دخل أخد شور احسن اتجنن منك 

غرام: ايه ده انت لس متجننتش

صقر سبها ودخل الحمام 
*********استغفرالله واتوب إليه************
في فيلا السيوفي 

إم زين بغضب : انت كنت فين بقيلك يومين وبعدها شهقت من الصدمه ايه العمل في وشك كده 

زين : مفيش حاجه أنا طلع غرفتي انام ومش عاوز حد يصاحينيه 
وسبها وطلع الاوضه 
ودخل وغير ولس هينام سمع حد بيخبط علي البابا 
زين بعصبية: أنا مش قلت مش عاوز حد 

... : أنا جودي يا زين عاوزه اتكلم معاك

زين كان عارف جودي عاوزه تكلم علي ايه : وانا مش عاوز اتكلم  مع  حد ممكن تمشي 

جودي فتحت الباب وراحت داخله : وانا عاوزه اتكلم معاك يا  زين 
زين : وانا عارف انتي عايزاه تكلمي في ايه وايوا أنا كنت عاوز اغتصابها مش ده النتي جي علشان تعرفيه 

جودي : علي فكره اوع تكون مفكر انك بتحب ملاك لا يا زين انت حبيت شكل ملاك علشان ملاك حلوه حبيت جملها بس انت مش بتحبها 

زين: وأنتي ايه العرفك






جودي : علشان لو كنت بتحبها مكنتش عملت كده معاها بس انت عملت كده علشان هي عجبتك وفي نفس الوقت اول مره حد يكسر غرورك وكمان اول مره حد يقلك لا فأنت كنت عاوز تبين انك لو عاوز حاجه هتخدها وده ميبقاش حب 
أنا عاوزه أسألك سؤل يا زين 

زين: اسألي 

جودي: لو كن حد عمل معيا كده كنت هتسكت 

زين بتسرع ونفعال : هو مين اصلا يقدر يقربلك طول منا موجود دانا كدنت موتوا اليفكر بس يبصلك 

جودي : شفت انت عملت ايه دلوقتي يريت تفكر بعد كده قبل متعمل حاجه شفت انت حسيت أن ده غلط لو حد عمل كده معايا لو انت بتحب ملاك كنت برضوا هتخاف عليها من نفسك زي مخفت عليا كده

زين : جودي اطلعي دلوقتي أنا تعبان وعاوز انام 

جودي : ماشي يا زين أنا خرجه بس نفسي تفكر فكلامي 

خرجت جودي من عند زين وفعلا زين فكر في  فكلام جودي وحس أنها عندها حق وأن الهوا عملوا ده كان غلط 
( يريت يا جماعة كل واحد يفكر في اخواتو لأن كم تدين تدان ليه نعمل كده فولاد الناس طب مهو بكره حد يعمل كده فخوتنا) 
******استغفر الله العظيم واتوب إليه********
في قصر الصقر
غرام كانت بتحط الفطار علي السفره وصقر نزل 

صقر : اه النتي عمال ده يا غرام 

غرام : سلامة الشوف يا عنيه هكون عامله ايه عامله فطار 










صقر : في حد يقوم يفطر علي الصبح رنج وبصل يا غرام 

غرام : لا بقلك ايه أنا متعوده أن يوم الجمعة بفطر رنج وبصل أصل يوم الجمعة بيبا أجازه
علي الاقل أحسن من أكل القطط والكلاب النت بتكلوا ده 

صقر بضحك : أنا بكل أكل قطط وكلاب يا غرام 

غرام : لا بقلك ايه انت هتفضل تزن أنا جعانه يلا بسم الله يلا بس يا عم ميد ايدك متكسفش البيت بيتك 

صقر : ههههههههههه طب والله انتي مجنونه يا غرام 
*********استغفرالله واتوب إليه************
في الجامعة وتحديداً  في الكافية عند ملاك 
وصلت سما ومعها حازم 

ملاك : عملتي ايه يا سما مع الحيوان الخبط العربية ضربتي ولا عورتي ولا سجنتي 

سما : المسامح كريم بأ يا ملاك 

ملاك : انتي ملك يا بت بقتي طيبه مره وحده كد ليه مين الحيوان الخبط العربية
سما ،: اسكتي يا ملاك احسن 
ملاك : بس قولي بس مين الحيوان ال...

حازم : أنا الحيوان يا ملاك 

سما : معماله اقلك اسكتي وأنتي الطلعتي حيوانه









ملاك : يدي الإحراج 
وبعدها أعدوا يضحكوا ويهزروا مع بعض وبعدها كل واحد راح المحاضرات بتعتوا 
حازم كليت هندسة وفي نفس الوقت بيشتغل في الشركة مع أبو لانوا نفسوا يكون ناجح وبيحب الشغل 
وسما كليت طب قسم جراحة ( معلشي يا جماعه انا عارفه أن كنت قيل أن سما كايت السن بس انا غيرت ومع الوقت هتعرفوا أنا عملت كده ليه )
وملاك كليت السن انجليزي
 *********استغفرالله واتوب إليه***********
الكينج : أنا عاوزك تجهزي العربية علشان هنروح مشوار كده صغير 

خالد : اومرك يا كينج 
     

تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق