رواية قلوب ارهقها نبضها الفصل السادس عشر  


ال١٦.#قلوب_ارهقها_نبضها.

رامز وهو بيقفل عينيه بقوة ويفتكر ماضيه مع أخته..
#فلاش
ولا*دة ملاك...
علياء ورامز بتفرجوا عل التلفزيون بعد سمعو صوت عياط ملاك من أوضتها..
علياء بخضة:هاااه في إيه...
تدخل هي ورامز الى الغرفة فتجد ملاك بتعيط وتصرخ من أل*م وفي د*م على سريرها...
علياء بخضة:الله اكبر شكلها هتولد في شهر الثامن..
بيقرب منها رامز بعد مارن على اسعاف..
رامز بقلق:تنفسي كويس ياملاك على ماتيجي اسعاف..
ملاك بأ*لم:اي إحساس دا انا حاسة بأنو بطني بتتقطع 
علياء:حبيبتي دا ألم عشان عشان هتولدي دلوقتي 
ملاك بألم وعياط:هولد اي
علياء وهي تحاول ان تخفف عنها..
علياء:راح تخلفي صغنون بيشبهك
ملاك:آهههه مش عايزاه دا انا بطني بتتقطع آه مش قادرة..
وهنا تفقد ملاك وعيها من شدة ألم...








تفتح ملاك عينيها ببطء أثر مخدر بتلاقي نفسها متكئة على سرير و بجانبها اخوها رامز اللي هيا مفكرة انو ابن عمها...
ملاك وهي تحاول انها تقوم من السرير..
رامز:لا ميصحش دا ياملاك عشان انتي فاتحة بدري
ملاك بألم :فين صغنون..
تدخل في الوقت دا علياء وهي شيلة في ايديها فهد وجودي..
علياء ببتسامة:انتي كويسة دلوقتي ياملاك
ملاك :تمام الحمد لله 
علياء:بصي دا انتي خلفتي قمامير بيشبهوك 
ملاك:هااه انا خلفت اثنين
علياء ببتسامة:صح مبرووك عليكي
ملاك بضيق طفولي:بس انا عايزه واحد فقط
رامز:حراام عليك..
ملاك بنفي:انا عايزا صغنونة فقط
.
وفضل رامز وعلياء يحاولون اقناع ملاك بإبنها الثاني لمدة ثلاث أيام...
#بااااااك
رامز ببتسامة..
رامز:ياملاك كنتي منورة البيت بهجة انتي والكتكيت آه ياريت ترجعو تاني..فضل يفكر رامز ويفكر حتى استسلمت عينيه لنوم..

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
سمر بضيق:من اللي جنبك دا
تار:دا جوزي 
سمر بغيض:ايييه؟انتي من امتي متزوجة وانا مش عارفة
تارا:٣ سنين 
سمر:بس ليه خبيتي عليا
تارا:معلش حقك عليا
صخر:مزه دي اختك 
تارا:ايوا..(الصروخ أول انو تارا أخت سمر الكبيره 🙆‍♀️)
صخر:اممم شكلها مزه بصراحة اعجبتني..
تارا:عن اذنك هخليك تتسلى بيها على مااجي
سمر بصدمة:اييه؟حرام عليكي دا انا اختك 
تارا:ههه اختي من بابا بس يلاباااي..
سمر:بسسس دا جوزك انتي 
تارا:ههههه جوزي بس بخليه يتسلى مع بنات غيري ....
وتخرج تارا من البيت وعلى وجهها ابتسامة خبيثة..
بيقرب صخر من سمر وووو

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
بعد ان صلت لميس مع راجية ..
لميس:سبحااان الله اي الاطمئنان الغريب اللي دخل قلبي دا.....
راجية:حبيبتي لازم تقربي من ربك
لميس:مفهووم واوعدك يامامي اني مش  هقطع صلتي نهائي ودا وعد بيني  وبين ربي
راجية وهي بتحضنها ....
راجية ببتسامة:ماشاء الله على جبيبتي بس انا مستغربه دا انتي مش قرفاا*نه من المكان دا
لميس بنفي:مستحييل اكون قرفا*نه دا احلى مكان شفتو ورتحت فيه..
راجية:الحمد لله يلا بينا نجهز عشاء
لميس ببتسامة:اشطا..

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

في بيت ملاك..

ملاك :آه يعني انتي دلوقتي وقعتي في حب للشخص دا من أول نظره
جنة بكسوف:آه 
ملاك:طيب انتي لسه بتبيعي ورود
جنة:لا لا..اووف كان نفسي اشوف فهد وجودي 
ملاك:انشاء الله هتشوفيهم بكرا
جنة:ملاك انتي هتتزوجي أسد
ملاك:مش عارفة انا دايخة
جنة:انتي بتحبيه
ملاك بتنهيدة حزن:دا انا بعشقو 
جنة:وليه عايزه تبعدي عنو وتدمري قلبك بإيديك
ملاك:خايفة على ولادي..
♡♡♡♡♡♡♡
عشق:اي القر*ف دا ياعلي هو انت مجنون خاطفيني من قدام مستشفى ..دا عندي حالة  عايزه عملية هي بين الحياة والموت
علي ببرود:في غيرك في المستشفى يعمل العمليه
عشق بغيض:طيب انت عايز اي دلوقتي
علي:عايزك  انتي
عشق:انت بتهزر ابعد عني ياعلي..واصلا احنا فين
علي:دا بيتي..بصي انتي عندك خيارين واحد  تتزوجني دلوقتي ولاعايزاني اتسلى بيكي وأرميك للكلاب
عشق:انت بتهددني
علي:اه بهددك
عشق وهي تفك نفسها..
عشق:مستحيييل اتزوجك 
علي:ههه بس انا بخلي المستحييل حقيقة
وبدأ يقرب منها وبيشيل الجراف بتاعتو
عشق بخوف:انت عايز تعمل اي يامجنون
علي:هعمل حاجة بفكر فيها من زمان 
وبدأ يقترب منها أكثر ..











هنا عشق حست عشق بخوف شديد..
عشق بخوف:ابعد ابعد خلاص انا موافقه اتزوجك
علي ساخرا:ههه انا قلتلك تداني بخلي المستحييل حقيقة 
وفي الوقت دا بيدخل المأذون وووو
♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في قصر أسد 
معتز :وحشتوني أوي يااحفادي وضمهم لحضنو..
فهد :عامل ايه ياجدي 
معتز:شوفت وشك بقيت تمام 
جودي:تدووم ياجدي..

سمع أسد رنين هاتفو..
أسد ببرود:في ايه يانهلة
نهلة:يابشمهندس أسد في ملفات جديدة اجت بدري من أمريكا وعايزا توقيعك عليهم
أسد:ليه هو فين علي
نهلة:مش  عارفة من زمان وانا بتصل بيه اومش بيرد
أسد:تمام ربع ساعة 
 واكون عندك
نهلة:ماشي..
قفل سكة مع نهلة بص الى والده
أسد:خلي عندك فهد وجودي على ما اجي
معتز ببرود:تماام
وخرج أسد من قصره ووراح الى الشركةووو

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

راجح:في ايه يابلال
بلال وهو بيلبس الكوتشي 

بلال بسرعة:في قضية مهمة دلوقتي بعدين هبقي اجي عندك..
راجح:تمام خد باالك

♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في محل للهدوم
سهيل:دي هتحبها خديجة
علياء بكسوف:لا هي مش بتحب النوع دا
سهيل بغيض:اوووف تعبت بندور ساعة على حاجه بتحبها ثو*رة خديجة.
علياء بضحكة:ههههههههه ثو*رة دا ثو*ر احسن منها ومن طلباتها ..
كان سهيل شارد في ضحكتها الجاذبيه جدا ومحسش بنفسه الى وهو بيقرب منها وهي بترجع خطواات لورا.
علياء بكسوف:في اي ياسهيل..
رجع سهيل لوعيه ...
سهيل بإحراج :بس كنت عايز الجيبه اللي وراكي..
علياء بكسوف:تفضل اهوو..


تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق