رواية غرام الصقر الفصل الثاني 

 

يوم جديد في المساء وصلوا الضيوف في قصر الصقر 
وهناك من وصلة نعم إنه الفتاة التي تدعه ريم ودخلت القصر وقابلة الصقر

صقر الشافعي بخبث : لو مكنتيش جيتي كنت هزعل اوي
ريم: لازم اجي 

واحد من الضيوف: صقر بيه ممكن ثانيه
صقر الشافعي:ماشي اوعى تمشي 
ريم: لا مينفعش أمشي
**********
بعد مرور أسبوع في البيوتي سنتر 

ملاك ياسر الجارحي: الله أنا فرحان اوي اكتر منك يا غرام ملك يا غرام من ساعة اخر مهما ليكي وأنتي متغيرة شكلك شيل الهم وعلى طول سرحانه

غرام ياسر الجارحي: مش عارفه بس حس اني مش عاوز
ملاك الجارحي: مش عاوز مش عاوز ايه يا غرام اوعى تكوني مباتيش بتحبي أسد
غرام الجارحي: مش عارفة
وفجأة الباب خبط ودخل أسد 

( أسد محمود الهاشمي زميل غرام في الشغل وخطيبها هو شاب وسيم ولكن صقر اوسم وهو يعشق غرام عيناه سوداء وشعره لونه بني فاتح ومفتوان العضلات وطويل وبشرة لونها امحاوي ويبلغ من العمر ٢٨سنة وأخت هي صديقه غرام )

أسد محمود الهاشمي: إيه القمر ده 
ملاك: نحن هنا 
غرام: ملاك اسكتي 
ملاك : سكتنه
أسد: مش هتيلا بقى يا غرام الضيوف كلها تحت مستنيانا
غرام تنهدت: يلا

وفعلاً غرام نزلت مع أسد وكل العيون كانت عليها لأنها كانت زي القمر بالفستان الابيض وشعرها الطويل السائب والميك اب الخفيف 










وبعد وقت من التهاني للعروسين جاء المأذون
المأذون : هل تقبلين أسد محمود الهاشمي زوجا لكي على سنت الله ورسوله
لسه غرام هتتكلم وفجاه النور انطفئ وغرام لم تكن موجوده عندما عاد النور الى طبيعته
********* 
في مخزن مهجور هناك من يصرخ بصوت عالي نعم انها غرام هي التي تصرخ بصوت عالي
غرام: انا عاوزه اعرف دلوقت انا باعمل ايه هنا احد يكلمني 
وفجاه داخل صقر
صقر الشافعي: أنا الجيبتك
غرام برقية: أنت
صقر الشافعي: ايوا أنا إيه مكنتيش متخيل إني ممكن اعرف إن انتي السبب ول كنتي مفكره إني ممكن اكون في السجن شكلك كده متعرفيش مين هو صقر محمد الشافعي
غرام بتحدي : وأنت شكلك كده متعرفيش مين هي غرام ياسر الجارحي
صقر: لأ عارف لأني لو مكنتيش عارف ما كنتيش هتبقى هنا طبعا كنت مفكره انك هتدخلي قصر صقر مع محمد الشافعي وتطلعي ولا اكن اي حاجه حصلت لا تبقي غلطانه ما فيش حاجه بتحصل من غير ما اكون انا عارفها لا وكمان جاءت لك الجراه انك تطلعي مكتبي وتفتحي خزنتي وتاخذي ورق على فكره انتي هبله لانك فكرتي تخشي قصري وتطلعي بورق من خزنتي ولا اكن اي حاجه حصلت لا طبعا تبقي هبله ما فيش اي حد لحد دلوقت عرف يمسك علي حاجه مش واحده هبله زيك هي اللي هتيجي في الاخر وتكشفني تبقى عبيطه
غرام: لا على فكره انا هاقدر واقدر اعملها ثاني كمان وانت ما تقدرش تعمل لي اي حاجه اوع تكون مفكر ان انا هاخاف منك انا عمري ما هاخاف منك ابدا ولا من امثالك
صقر: يعني انت مش خايفه لا هتخافي
هتخافي لما تعرفي ايه اللي هيحصل لك انت وعيلتك ليه الانك فكرتي تلعبي معيا  
بقلم / Meno

غرام بخوف : علتي لأ 
صقر بتحدي: يبأ تتجوزيني
غرام: أنت بتقول ايه أنا مستحيل اتجوز واحد زيك
صقر : لأ هتجوز يا وبعدها شغلها فيديو لعائلتها شفتي إني أقدر
غرام: أنت واحد وااااااااطي 
صقر: هاتندميا 
************
في القاعة كان هوناك حالة من التوتر 
أسد محمود الهاشمي : أنا عاوز كم تقلبوا
الدنيا لحد متلقوها 
الضيوف لبعض: تلقيها هربة مع واحد أو هربه منوا 
ملاك سمعت الضيوف ومقدرتشيا تستحمل حد يتكلم على اختها : انتوا ازاي تتكلموا على أختي كده اختي محترم وأحسن منكم كلكم
شخص من الضيوف: امال هي أختك دلوقتي فين 
ملاك: أكيد في سبب خلاها تروح
شخص من الضيوف: مافيش سبب يخليها تهرب غير إن٠٠٠٠
ملاك بتحزير : اوعى تنطقي كلم واحدة على أختي إنتي فهم يا ٠








٠٠٠٠٠٠٠٠
*********
عند غرام
غرام بدموع: أنا موافق بس اهلي محدش منهم يعرف حاجه
صقر: أنا مش مهم عندي أهلك أنا مهم عندي إنتي انتي وبس 
************
في بيت غرام
نرمين ام غرام : لس مرضتشي برضو يعني هتكون راحت فين 
أشرقت صديقة غرام : احن ضورن عليها يا طنط في كل الأماكن الهي بترحه بس برضو ملأينهاش 
وفجأة الباب خبط وروح صديقة غرام هي الفتحت الباب وقفت مصدومه
أشرقت في إيه يا روح مالك وقفة كد ليه 
وهي كمان وقفت مصدومه 
ملاك في إيه يا عيال مل٠٠ غرام 
نرمين : غرام رجعت طب انتوا واقفين كد ليه خلوها تدخل 
وفعلاً غرام دخلت بس هناك من دخل معها نعم انهو الصقر 
نرمين بصدمة : مين ده يا غرام 
غرام: ٠٠٠٠٠٠ 
نرمين: انطقي مين ده وأنتي كنتي فين واه الخلاكي تهربي
غرام بدموع : ٠٠٠٠٠ 
نرمين بزعيق : ايه الخلاكي تهربي
غرام بدموع : علشان مبحبوش 
نرمين : علي اساس إن كنت غصباكي عليه مش أنتي الوفقتي برغبتك 
غرام : اه 
نرمين : طب رحتي فين
غرام بصت لصقر ة اكنه نفسه تقتلوا : كنت مع صقر 
نرمين : طب وأنتي ملك بيه 
غرام اخدت نفس عميق ثم أكملت : ا. ن  
نرمين بزعيق : انتي ايه انتقي 
غرام بدموع محبوس : أنا بحب صقر
أشرقت و روح اتصدموا لانهم هم الوحيدين اليعرفو حقيقية صقر
نرمين : انتي بتقولي ايه انتي ازي تسمحي لنفسك انك تحبي واحد وأنتي مخطوبة لواحد تاني انتي مشفتيش منظر أسد لم مالكيش يلي خشي علي اطق ونت احن اسفين بس انا مشقبل العلاقة ديه










غرام : مش هينفع يمشي 
نرمين : ليه يا أنشأ الله
غرام اخدت تمهيدا : علشان أنا وصقر اتجوزنا  
وهن تلتقي صفع قوية من أمه أمام أنظار الجميع 
ملاك : خلاص يا ماما 
نرمين : أنا مش عاوزه أسمع صوت حد فيكم 
غرام حطت اده على وشه ونزلت دموعها بس مش من وجع القلم لا ده علشان أمه أول مره تضربه
نرمين : طلم انتي خلاص اتجوزتي من غير متخدي رأي حد ايه الجابك مش خلاص عملتي الفدمغك 
غرام بدموع : ماما انا٠٠٠٠٠٠ 
نرمين بتلف وشه وبتدي لغرام ضهره : أنا مش عاوزه أسمع كلمه تاني ومن هنا وريح تعرفي أن امك ماتت ومش عاوز اشوف وشك هنا تاني وسبته و دخلت الاوضه
غرام بعياط: ماما متسبنيش ماما 
أشرقت : بتعيطي يا غرام 
غرام بتبصله واكنه عاوز تقوله الحقيقة الحقيقة الغرام هتخبيه عن الكل 
أشرقت : ليه ليه يا غرام تعملي كده احن التلات عارفين الحقيقة وانك ٠٠٠٠٠ 
غرام بتسرع : لا انتو متعرفوش حاجه أنا بحب صقر واهو ده الانتو لزمن تعرفوه 
أشرقت : مش هتعرفي تخبي الحقيقة هيجي يوم وهتنكشف وبعدها وجهة الكلام لروح الكانت وقف مصدومه يلي يا روح مبقش ليه لزوم نفضل هنه 
غرام بتوسل : أشرقت روح 
أشرقت وروح سبوها ومشيو بس قبل ميمشو نظرو لروح نظره اخيره وكانت ملين لوم ووجع و أسأله و عتاب 
ملاك بدموع : غرام هو في ايه هو انتي فعلا هتسبيني 
غرام بدموع وبتسامه وهي حط اديها علي وش أخته الصغير أو الوحدة : خلي بالك من نفسك يا ملاكي الصغيرة 
ملاك بدموع : لا متسبنيش يا غرامي
غرام بدموع : مش هينفع








ملاك بدموع : لا هينفع صلحي كل حاجه
غرام : بكره هتعرفي أنا كنت بعمل كده ليه وهتفهمي كل حاجه 
غرام راحت حضنته وهم التنين أعد يعيطو 
غرام : خلي بالك من نفسك ومن ماما 
ملاك بدموع : انتي قولتي انك عمرك مهتسبيني 
غرام : خلاص يا ملاك 
ملاك بعياط : لا مش خلاص لانك حلفتي بانك هتكوني ضهري وسندي بعد بابا وعمرك مهتبعدي أبدا بس انتي كده بتكسري حلفانك ووعدك ليه أنا عمري مهسمحك عمري مهسمحك يا غرام وبعدها طلعت تجري علي غرفتها وهي بتعيط 
وغرام موقع علي الأرض وتعيط
صقر بضحك : أنا مش بقول كفاية الجو الرومنسيه ده ولا ايه 
غرام بصتله وقامت وقفة وهي يتمسح دموعها : انت ايه ايه يا شيخ انت معندكشي دم ولا احساس ولا ضمير انت ضمرت حياتي وضمرت علتي عاوز ايه تاني مني 
صقر بغل : ولس ولس يا غرام انتي كده لس في أقول اللعب لس هضمرك اقطر لحد ما تتمنى الموت 
بقلم / Omnia Ebrahim 


تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق