رواية غرام الصقر الفصل الثالث 



( أشرقت يونس الاسيوطي بنت جميلة وهي زميلة غرام في الشغل الهوا المخابرات و ملقبه بلعقرب و تبلغ من العمر ٢٥ عام هي عيونها عسلي وبشرتها امحاوي شعرها طويل لونه اسود وناعم )

( روح محمود الهاشمي ايوا أخت أسد وزميلة غرام و أشرقت في الشغل و ملقبه بلحربأ وتبلغ من العمر٢٥ عام هي فتاة جميلة شعرها لونه بني فاتح و بشرتها لونها ابيض وعيونها لونها اسود )

( ملاك ياسر الجارحي اخت غرام وتشبه غرام عيونها لونها ازرق وشعرها قصير ولونه أشقر وبيضاء البشره وتبلغ من العمر ١٨ عام ) 

****************
في ڤيلا الهاشمي

روح دخلت الڤيلا وكانت طلع غرفتها ولكن أوقفها صوت يناديها 











روح بتنهيده لأنها عارفه أنها دخله على حرب : نعم يا ماما 
اسماء : كنتي فين

روح : كنت عند غرام يا ماما 

اسماء : وليكي عين تروحي هناك تاني بعد العملو فينا اوعى تكوني مفكره إن هسمح ليها تاني أنها تقرب مننا 

روح : متخفيش غرام مش هترجع تاني ولا هتقرب مننا تاني لأن غرام اتجوزت

سيلا بنت عم روح : أنا كنت متأكدة انها هربت مع حد اساسن من القول البنت ديه مش شبهنا ولا من مستوانا 

روح بانفعال : أنا مسمحلكيش تتكلمي عنها كد وكفيا اوي القولتي عنها في الفرح 

اسماء : روح انتي لس بدفعي عنها بعد كل العملتوا 

روح : ايوا يا ماما 

اسماء بنفعال : طب اسمعي بأ اوعي أشوفك معها تاني او قريبا منها إنتي فهمه

روح : لا مش فهمه يا ماما وعمري مهتخل عنها
وهنه في الحظ ديه بيدخل أسد

أسد : روح غرام رجعت ولا لس 

روح : ٠٠٠٠٠٠٠ 

*********** 

غرام نزلت من العربية ودخلت القصر ور صقر

صقر قرب منها وقلها أهلا بيكي في جحيم الصقر
 
************

في ڤيلا الهاشمي
أسد : في إيه يا روح
اسماء : مترضي قوليلو ايه الحصل قوليلو الصحبتك عملتوا
روح : ايوا غرام رجعت 
أسد بفرحه : طب أنا ريحلها 
روح : استن يا أسد روح مش في البيت 
أسد : مش فاهم آمال هي فين
روح : ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
أسد : رضي يا روح 
اسماء : أنا هقولك روح هربت مع واحد وتجاوزتو 
روح : لا 
اسماء : هو ايه اللا مش هو ده الحصل 

روح بدموع : ايوا هي اتجوزت بس اكيد في سبب خلاها تعمل كده 

سيلا : مفيش سبب يخليها تروح تهرب وتجوز غير إذ ٠٠ 

أسد بصوت عالي : بس مش عاوز أسمع صوت حد فيكم وطلع تاني بره 

روح بصوت عالي ودموع وهي بتلحق أخوها : أسد استن استن يا أسد اااااااااه

أسد : لا روووووووووووووح لا رووووووووووح اااااااااااه
 
************* 

صقر : أدخلي ولا حب تفضلي وقف بره

غرام دخلت غرفة صقر و كانت خايفه بس عملت نفسها مش خايفه علشان متبنش ضعيفة أمام الصقر

صقر : عوز تنامي نامي 
غرام : طب ونت هتنام فين 

صقر برفعت حاجب : هو ايه الهنام فين اكيد هنام هنه وبيقرب منها وهي بترجع لورا لحد مبيلزقه في الجدار صقر
 وهو اصدها : شكلك كده خيف صح
 
غرام بتوتر : ل..لا....و ..نا ..ههخاف..من .. إيه
صقر بيقرب اكتر لحد مبيبأ حاسس بنفسها وحاسس بدقاة قلبها السريعة وبعدها بتروح غرام زقاه بعيد عنها 

غرام : ط.. طب أنا عاوزه اغير هدومي بس مش معايا لبس لأن غرام كانت لس لبس فستان الفرح
صقر : أدخلي الغرف ديه هتلاقي لبس من عندي خدي اي حاجه لحد بكره 
غرام : ماشي 

وفعلا غرام دخلت لقيت غرفه وسع وملين ارفف مليان ملابس وبدل و سعات وملابس كلها أنيقة 
بتاخد بجامه وبتدخل الحمام تأخذ شور وبعدها بتلبس وبتطلع بره عند صقر

صقر : ههههههههههههه
غرام : اعمل ايه ملقتشي حاجه علي مقاسي 
غرام كانت لبس بجامه من بتوع صقر و كان شكلها بيضحك بسبب فرق الجسم و مقاس البجامه ( ولكم أن تتخيلوا المنظر 😂) 

غرام بعدها انسحرت في ضحكت صقر لأن ضحكتوا بتخلي الغمزات تظهر مما يزيد من وسمتو  
وبعدها فاقت من الشرود بعد مصقر قال انو داخل ياخد شور وفعلاً صقر دخل خد شور وغرام أعدت أمام المرآة وسرحت شعرها ومسكت البرفن بتاع الصقر واعدت تشم فيه وقامت وقفت وتبص في الغرفه الغرفه كانت واسعه وكبيرة وفيها سرير كبير وكنبه و تسريحه وضيقور كان هادي وسمبل خرج الصقر وكان بينشف في شعرو وهي انسحرت في جماله 

صقر خاد باله أنه سرحانه : في حاجه
غرام فاقت : ه . لا مفيش بس انا نعسانه هو انا هنام فين 
صقر : علي السرير
غرام : طب وأنت هتنام فين
صقر بخبث : علي السرير
غرام بتوتر : لا خلاص أنا هنام على الكنبه
صقر : لا هتنامي علي السرير 
غرام : بس انا....
صقر : بصي أنا من رقي تنامي علي السرير متخفيش أنا مش هاجي جنبك











غرام : راحت عند السرير وتمددت علي السرير 
وجيه الصقر ونام علي السرير بس بعيد عنها

غرام بتفكير : طلم انت لحد دلوقتي معملتليش حاجه معنك معاك الفرص التكسر اي بنت بس انت في حاجه مخبيه ياصقر ونا لزمان اعرفها وهن استسلمت غرام لنوم بعد يوم طويل من المشاكل
                 
و أيضاً صقر دخل في نوم عميق بعد زلك اليوم الشاق من التفكير كيف يخطف غرام وماذا سيفعل معاها بعد ميخطفها نعم هذا مكان يشغل تفكير الصقر في الأيام الماضية لانهوا لااحد تجرؤ علي ان يدخل قصر الصقر ويأخذ شئ صقر كان يعلم من البداية ما كانت تنوي عليه غرام ولكن كان يريد أن يكمل معها لنهايه 

تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق