رواية غرام الصقر الفصل السابع




نرمين : أنا عزراقي انتي من حقك تديقي بس انا كنت جي اطمن علي روح ومشي 

 ....وخلاص اطمنت 

أشرقت : استني يا طنط 















وخرجت وراها أشرقت و أسد 

روح : عجبك كده اهي زعلت 

اسماء بستغراب : إنتي هتجنينيني انتي واخوكي

أسد وقف نرمين هو و أشرقت

أسد بحزن : أنا آسف يا طنط علي  الماما عملتوا معاكي 

نرمين بتفهم  : أنا مش زعلانه منها أنا حس بيها وعرف انها عملت كده بسبب زعلها وحزنها علي الحصل أنا المفروض اعتزر علي الحصل أنا عارفه أن غرام غلطت بس مش عارفه هي عملت كد ليه

أسد بحزن : مش عارف 

نرمين : طب انتو اتخنقتوا مع بعض

أسد : لا والله أنا حت قبل الفرح باسبوع مشفتهاش ولا حت كن بنتكلم علي شان هي كان عنده مهمه وانا كمان كان عندي مهمة في الصعيد يعني متقبلناش 

نرمين : أشرقت هي في حاجه حصلت في المهمة 

أشرقت بتوتر : ل..لا ..هو ايه الهيحصل عادي ..مهمه  عديه زي اي مهمه

نرمين : بس غرام من ساعت  المهمة وانا حس انها متغير على طول سرحانه

أشرقت : عادي يا عني يا طنط مهو  كان من التفكير في الفرح

أسد بحزن : اصدق من التفكير ازاي تهرب من الفرح 

وبعدها مشي وهو حزين

 أشرقت بحزن : طب مش هتشوفي غرام قبل متمشي 

نرمين ببرود : لا وأنتي روحي نادي لملاك علشان نروح 

أشرقت : حاضر

**********

عند غرام كانت بتفوق وصقر و ملاك اعدين جمبها

صقر بلهفة : انتي كويسه

غرام : الحمدلله هي .. روح دلوقتي عامله ايه

ملاك : خلاص فاقت وبقية كويسه الحمدلله

غرام بهدوء : الحمدلله

أشرقت خبطت ودخلت : ملاك طنط عوزاكي

غرام بدموع : هي لس زعلانه مش عاوزه تيجي تطمن عليا 

أشرقت بحزن علي صحبتها وبتحاول تخفف عنها : انتي عارفه طنط بتزعل شويه بس بتروق تاني متخفيش لتكمل بمرح ولا انتي وحشك ابو ورده ههههههههههههه

غرام بضحك : ههههههههههههه اوعي تفكريني بيه دنا كد مبسوط اوي من غيرو ولا تهزيق دنا كنت باخد تهزيق 

صقر  ابتسم علي هذه المشاغبه الصغيرة التي في وسط حزنها ومرضها ولاكن لم تفقد ضحكتيها 










غرام ببتسامة : خلاص روحي إنتي يا ملاك علشان ماما 

ملاك ببتسامة : خلاص ماشي بس بكره هجيلك

غرام : ماشي يا كوكي

ملاك مشيت مع أمها نرمين 

ودكتور دخل يطمن علي غرام وفحصها

صقر : هي بقيت عمل إيه يا دكتور

الدكتور : لا خلاص بقيت كويسه

صقر : يعني ممكن تقدر تخرج انهارده

الدكتور : ايوا 

وبعدها خرج الدكتور

غرام : أنا عاوزه اشوف روح 

وقمت علشان تروح بس حست بدوخه وكانت هتقع لول أيد صقر اللحقتها 

صقر : خلاص يا غرام انتي تعبانه ارتاحي دلوقتي وبعد شوي روحي

غرام بعناد : لا أنا هروح دلوقتي

صقر بخبث : ياعني انتي عاوزه تروحي

غرام : ايوا 

صقر : خلاص أنا هوديكي 

وراح صقر شيلها بين دراعو 

غرام بخجل : نزلني يا صقر أنا بقولك نزلني 

صقر بخبث : لو عاوزه تروحي يبق أنا هوديكي وانا شيلك






غرام بخجل : خلاص نزلني وانا مش هروح 

أشرقت : ههههههههههههه اخيرا عشت وشفت اليوم الحد يتحد فيه غرام ويغير رأيها 

غرام و هو صقر بينزلها : بس يا بت 

صقر  ضحك على خجلها : ههههه 

غرام اول ماره تشوفو بيضحك فنسحرت في ضحكتوا

أشرقت : احم..احم.. غرام أستاذا أنا 

غرام فاقت من شرودها : ه .. لا خليكي 

أشرقت : ههههههههههههه ماشي 

صقر : أنا هروح اجيب تصريح للخروج

غرام : بخجل ماشي 

********************************
في قصر كبير يشبه قصور الأمراء
 والملوك وا جمال بمراحل ومليان حراس في كل مكان 

الكينج : عملت ايه

الشخص : عملت كل الحضرتك قلت  عليه 
بس هو عاوز يقابلك

الكينج : لس شويه بس انا عاوزك تجبلي كل المعلومات عن مراتوا

الشخص : حصل يا كينج 

الكينج : خلاص روح انت 

وفعلاً مشي الشخص

الكينج : انت ريح فين 

شاب اول مره يظهر : طالع بره منا مش هفضل محبوس هنا وسابو و  مشي من غير ميسمع منو جواب  

********** 

صقر وصل غرفة غرام بعد مجاب تصريح بلخروج

موبايل أشرقت رن 

أشرقت : الو ..ايوا أنا في المستشفى....خلاص ماشي مستنياك 

غرام بغمزه : مين الجو 

أشرقت بضحك : اتنيلي دا سيف 

غرام : ههههههههههه عاوز إيه

أشرقت : هيجي يخدني

غرام : ماشي 

*********** **********
في الاستقبال 










شخص : لو سمحت ممكن اعرف غرفة غرام فين 

الموظفه بهيام نعم بهيام من تلك العيون الخضراء التي تشبه الخضرة والشعر الاسود الامع وتلك الحي التي تجعله وسيما للغايه وذلك الجسد القوي وتلك العضلات والطول 
الشخص :  انتي سمعني 

الموظفه بهيام واضح : ه ..اه ..في الدور """"""" غرفه """"""""" 

الموظفه لنفسها بعد ممشي : يخربيت جمالك هو في جمال كده ااااااااح 

********** 

كانت سيلا تمشي في الممر وخبطت شخصا

سيلا : انت اعم مبتشفش

الشخص : لا بشوف بس شكلك كده انتي المشهتشوفي تاني 

سيلا بغضب : انت مين انت اصلا علشان تكلمني بتطريق ديه 

الشخص  : أنا ..............

تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق