رواية احببت مجنونة الجزء الثاني الفصل الحادي عشر 




جودي _ مراد بطل هزار انا هصدق بجد
مراد _ مبهزرش خلاص مبقاش ينفع نتكلم من فضلك متكلمنيش تاني  
جودي بدموع _ طيب وانت هتقدر متكلمنيش، ههون عليك يعدي يوم من غير ما تطمن عليه 
مراد بتنهيده _ لا 
جودي _ طيب بتعمل كده ليه ما تفهمني انت اتغيرت معايا ليه
مراد بتردد_ غصب عنى، خلى بالك من نفسك وبيقفل معاها ويسيب التليفون 
جودي ببكاء وترجي _ معقول هتسيبني مش انت بتقول انك انت اللى مسؤول عني وانك اخويا، .... مراد الله يخليك كلمني . بتبعت كتير بس مفيش رد 

مراد يقعد علي مكتبه ويحس بخن'قه شديد ويحط ايديه على وشه ودموعه تنزل غصب عنه وفجاه يلاقي ايد بتربت علي كتفه 









 يبص يلاقيها جني، بسرعه يمسح دموعه وبتوتر 
مراد _ نعم ياجني في حآجه 
جني بعطف_ مالك 
مراد بتهرب_ مفيش، ها كنتي جايه في حاجه
جني_ كنت جايه عشان الشغل بس لقيتك زعلان، مالك يامستر حد مزعلك 
مراد بتنهيده _ لا مفيش، تعالى قولي عاوزه ايه 
جني _ طيب براحتك بس لو عاوز صديق يسمعك انا موجوده 
مراد لنفسه _ اقولك ايه يعني، اقولك ان اخوكي خد مني اهم حآجه في حياتي، خد مني بنتي اللي مربيها، انا حقيقي بكر'هو 
جني _ مستر انت سامعني 
مراد _ اه تمام معاكي،  

بيت هشام  

جودي نايمه علي السرير وبتبكي من غير صوت _ قدرت تقولها يا مراد انا اللى كنت فاكره ان عمرك ما هتبعد عنى فى يوم، تقوم فى اهم وقت محتجالك فيه تسيبني انا عملت ايه طيب،  
بتدخل رودينا وتلاقيها نايمه وبتبكي، بتروح جمبها وهي مستغربه مالها 
رودينا_ جودي حبيبتي مالك
جودي بتقوم وتترمي في حضنها وتبكي 
رودينا بحنيه تطبط عليها _ حبيبتي اهدي فهميني مالك 
جودي ببكاء_ انا تعبانه اوى يا رودينا 
رودينا_ سلامتك ياقلبي، اهدي الله يخليكي متعمليش في نفسك كده، قوليلي ايه اللي حصل 
جودي بتمسك التلفون وتفتحلها الشات _ اهو
رودينا تقرا _ اهدي طيب علشان نعرف نتكلم 
جودي بوجع _ اول مره اهون عليه ، تقدري تقوليلي فين الغلط اللي انا عملته علشان يعمل معايا كده 
رودينا_ انتي مغلطتيش في حآجه
جودي_ طيب امال عمل كده ليه، معقول يكون نسيني بمجرد ما شاف ناس جديده 
رودينا_ والي ناسي حد يجيلو من الشباك يتخا'نق معاه عشان هيتخطب بردو
جودي_ مش فاهمه
رودينا_ يعني هو بيحبك ولما اتخطبتي مقدرش يستحمل انك هتروحي منه 
جودي _ لا اكيد لا طيب ازاي وهو علي طول بيقولي هقدمك بأيدي لعريسك انتي تحليلك غلط
رودينا_ صدقيني بيحبك 
جودي بشرود_ يحبني؟  
رودينا_ ايوه بيحبك مش مصدقه ليه، ملهاش تفسير تاني 
جودي تمسح دموعها_ رودينا الله يخليكي انتي مش فاهمه معني الكلام اللي بتقوليه ده مستحيل طبعا 
رودينا_ طيب، انا هثبتلك بس مش عاوزاكي تزعلي منى مهما عملت فيكي 
جودي باستغراب _ ايه 
رودينا بتمسك دماغها وتخب'طها براسها وتقع على الأرض ويغمي عليها 
رودينا بصر'اخ _ جووودي يا ماماااا الحقيني يا خالي!
بيجو كلهم جري بفزع 
ياسمين_ في ايه 
رودينا_جودي وقعت علي الارض معرفش مالها 
هشام _ جودي حبيبتي فوقي، بيبص علي رأسها يلاقيها ورامه.. ايه ده هي وقعت علي ايه 
رودينا_ مش وقته يا خالي لازم نوديها لدكتور 
ياسمين بقلق _ بسرعه يا هشام 

بيروحو كلهم المستشفى 
و رودينا بتنشر بوست علي الفيس وتعملها إشارة 
حبيبتي في المستشفى ادعولها هى تعبانه اوي ربنا يشفيكي ويعافيكي يا جودي 













الدكتور بيطلع من عندها والكل بيجرو عليه
هشام_ طمني يا دكتور بنتي مالها 
الدكتور_ ايه القلق ده كله، هي كويسه بس مين اللي ضر'بها كده 
رودينا بتسمع كلامه وتداري وشها وبهمس _ احيه الجر'يمه هتتعرف وهتروحي كلبوش 
ياسمين_ محدش ضر'بها دي وقعت 
الدكتور_ تمام ماشي، المهم متقلقوش هي كويسة اتفضلو تقدرو تشوفوها
بيدخلو كلهم بيلاقوها نايمه وحطه ايدها علي الازقه اللي علي رأسها وبتجز على سنانها بغيظ
جودي_ ااه وربنا ما هسيبك، وفجاه تلاقيهم في وشها ورودينا من ورا تبرقلها عشان متتكلمش 
جودي تبصلها بغي'ظ وتسكت 
هشام_ حبيبتي عامله ايه دلوقتي 
جودي_ الحمدلله احسن
ملك_ معقول يا جودي توقعي وانتي في السن ده


تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق