رواية مليكة الفهد الفصل الثاني عشر 




مليكة دخلت الكلية والياس ذهب الي شريف وقال بغضب.بتعمل ايه هنا ي شريف 
شريف نزل من العربيه وقال ببرود.عادي كنت معدي من هنا بصدفه 
الياس.صدفه اه طب احب اقولك متعديش من هنا تاني سامع عشان مزعلكش 
شريف بغيظ. انا اعدي من الحته الي تعجبني 
الياس.مسكه من البدله. ابعد عن مليكة دي بتاعتي والي يجي جمبها اقتله سامع









شريف نزل ايده وقال بحقد. انا مش عايزها ليا هي وتكه وغمز لا الياس بس انا عايز اخد اي حاجه تخصك وبعد كده هي مش فتره وطلقها ولا ايه 
الياس بصدمه.انتا ازاي عرفت كل ده 
شريف.ميخصكش وبعد كده لو عرفت بالاتفاق هتعمل ايه 
الياس بغضب.اعملها وانا هسحب الثفقات والأسهم 
شريف.متقدرش عشان في بنود مينفعش ترجع فيها 
الياس خناقه.انا هموت انتا مش هتلمس شعره من مليكة ولا هاتخدها مني الناس اتلمت علي الصوت الياس وشريف والحرس حاولوا بيعدوهم بس الياس طبعا اقوي من شريف ضربه جامد واحد من الحرس داخل ينادي مليكة
(عند مليكة)اول م دخلت الكليه هي شاهيناز الشباب تنحو 
شاهيناز بتقول لمليكة بقرف.روحي هناك دي القاعه بتاعتك 
مليكة مرديتش عليها ومشيت لسه هتدخل الحارس وقفها.مدام مليكه
مليكة لفت لقت الحارس مش قادر ياخد نفسه.في ايه 
الحارس. الياس بيه بيتخانق بره ومحدش قادر عليه تعالي انتي يمكن يهدي 
مليكة.بخضه الياس طب فين تعالي وريني
الحارس .حاضر وطلعوا بره الكليه 
طلعت لقت الياس ماسك في شريف والناس بتحوشهم من بعض مليكة دخلت في وسط الناس ومسكت ايده .الياس خلاص سيبه هيموت في ايدك انتا خانقوا كده ليه 
الياس بص ليها بغضب ولقي شريف عمال يبص علي مليكة غار جدا الياس بغضب.ايه الي طلعك ادخلي جوا 
مليكة بعند. لا لما تسيبه الاول
الياس ساب شريف وسحب ايد مليكة عند بوابه الكليه.انتي ايه الي طلعك بره مش قولتلك ادخلي مبتسمعيش الكلام ليه 
مليكة.انتا كنت بتضربه ليه 
الياس.انا بسألك سؤال تردي علي السؤال مش تردي بسؤال تاني 
مليكة.الحارس قال انك بتتخانق بره وانا طلعت اشوفك 
الياس.مكنتيش طلعتي انتي هتشليني كان هياكلك بعنيه 
مليكة.بعدم فهم مين ده هياكلني بعنيه 
الياس اخد باله من الي قاله.مالكيش داعوة ويلا ادخلي الكليه 
مليكة.انا غلطانه اني قلقت عليك وسابتو ودخلت 
الياس حط ايده علي راسه .غبي بوظت الدنيا 
مليكة.دخلت وهي متعصبه.انا غلطانه ان طلعت ليه انا كان مالي بيه بس.هوف انا ليه قلقت عليه كده شكل الي انا مش عايزه هيحصل بس لازم اعذبك شويه ي الياس خبطت في بنت البنت.اسفه خبط فيكي منغير اقصد 
مليكة.ولا يهمك انا مأخدتش بالي سوري 
البت.شكلك شديده هنا
مليكة.الصراحه اه ومش عرفه اي حاجه 
البت.انتي سنه كام 
مليكة.سنه تانيه 










البت.زي تعالي معايه عندنا محاضره مع الدكتور اسر 
مليكة.تمام يلا بينا 
دخلو المدرج وقعدت مليكة هي والبنت .اسمك ايه
مليكة.اسمي مليكة وانتي 
البنت.جنه 
مليكة.اسمك جميل 
دخل واحد ذو بكره بيضاء طويل القامه شعر اسود عنيه لونها اسود 
اسر.اهلا شباب انا الدكتور اسر عايزين نتعرف علي بعض قبل م نبدأء نبدأء بالشباب وبعد كده البنات خلص مع الولاد جه دور البنات الصف الي قبل مليكة في بنات عماله تمدح في جمال اسر مليكة تبص ليهم بقرف البت يالهوي علي القمر ده البنت الي جمبها قمر بس قولي قمرين تلاته ايه لو اخد رقمه بس بتت تانيه بس ده موز اوي جنتل مان كده في نفسه بعضلاته دي 
مليكة.بقرف ايه قله الأدب دي انتو جاين تتعلمو ولا جاين تحبو 
جنه.خلاص ي مليكة ملناش داعوة 
البنت الي قدام مليكة.بس سبيها دي غيرانه 
مليكة.انا اغ
قاطعها اسر.ايه الدوشه دي مكانش شايف مليكة عشان البنات وقفوا 
البنات.احنا معملناش حاجه هي الي شتمتنا 
مليكة ظهرت.انتو كدابين اسر انبهار بجمال مليكة 
اسر انتي اسمك ايه 
مليكة.اسمي مليكة محمد
اسر.في نفسه.الله اسمها جميل اوي .احم وايه الي حصل 
مليكة.عمالين يقولو كلام مش كويس
اسر.الي هوا ايه الكلام ده
مليكة بأحراج. مش هقدر اتكلم 
البت.شوفت حضرتك عشان لو كان في حاجه كانت قالت لاكن هي كدابه 
جنه وقفت بكل شجاعه.لا حضرتك قالوا وكانو بيعاكسو فيك بكلام مش حلو 
اسر.اتصدم من شجاعه جنه وسرح في جمال بشرتها البيضاء والحجاب وبص علي البنات.انتو قولتو كده فعلا 
البنات.بصت في الأرض بكسوف.
اسر.تمام انتو اطلعو بره ومتدخلوش محاضرات تاني ليا لاخر السنه عشان تكدبوا تاني البنات طلعت بره 
ومليكة قعدت وهي رافعا راسها وأسر بدأء المحاضره 
عند الياس بعد م ساب مليكة لقي الناس بتوقف شريف واخد علقه تمام 
الياس.تعيش وتاخد غيرها ي شريف وسابه وركب العربيه 
شريف.والله م اسيبك ي الياس ومشي بتعب وركب العربيه بتاعته 
(عند بلال) وصل ايناس عند الكليه وقف بالعربيه. ايناس جايه تنزل بلال مسكها من ايدها. استني 
ايناس.في ايه خضتني 
بلال.سلامتك من الخضه ي روحي 
ايناس وشها احمر.بلال بس بقا 
بلال.طب اعمل ايه تعبتيني معاكي 
ايناس.انا
بلال.اه انتي عمال اقولك افاتح جدي وعمي احمد وانتي مش راضيه 
ايناس.لما اخلص الكليه 
بلال.لسه هستني سنه حرام عليكي انا تعبت كل ما اعوز اتكلم معاكي مش عارف اتكلم غير كلمتين علي السلم ده انا اتحيلت علي جدي عشان اقدر اوصلك عشان اشوفك 
ايناس.انا عايزه لما اخلص الكليه مش عايزه الموضوع ده يشغلني عن الكليه دلوقت 
بلال حب يغيظها.خلاص ماشي براحتك اروح انا اخطب واحده غيرك تحن عليا عشان معنديش ام 
ايناس بدموع.انتا بتتكلم بجد ي بلال 
بلال.اه انا عايز اكون اسرة 
ايناس ببكاء. طب والحب الي انا حبتهولك خلاص كده هتنسي كل حاجه 
بلال.عشان انتي مش فاضيه ليا وعايزه تشوفي مستقبلك وانا كمان عايز اتجوز 
ايناس.خلاص انساني ي بلال وجايه تنزل بلال شدها عليه واخدها في حضنه خلاص بهزر معاكي 
ايناس.لا انتا عايز تسيبني 
بلال.والله بهزر عشان خاطر تغيري 
ايناس ضربته في كتفه.بتهزر ماشي اصبر عليا 
بلال.طب اكلم عمي وجدي ولا اكلم علي واحده تانيه
ايناس.والله طب اعملها كده عشان اقتلك انتا وهي 
بلال.انا هكلمهموالي يحصل يحصل 
ايناس نزلت وهي مكسوفه جامد ودخلت الكليه جري وبلال ابتسم ومشي بالعربيه علي الشركه 
صف الياس العربيه وبلال كان وراه 
الياس كان مخنوق بلال بيبتسم 
بلال.مالك حصل حاجه ولا ايه 
الياس. تعالي ادخل وانا اقولك 
دخل بهيبته الشركه هوا وبلال وقعد واتنهد.هوف
بلال.اه قول 











الياس.شريف كان عند الكليه بيراقب مليكه 
بلال.بهتمام وايه الي حصل 
الياس.رحتلو وقال الي حصل لبلال 
بلال.طب ومين الي بيقولو الكلام ده 
الياس. سيبه انا هعرف 
بلال.طب وعملت ايه مع مليكة
الياس.اتخنقت معاها عشان طلعت من الكليه 
بلال. ليه بس دي حتي خايفه عليك 
الياس.خايفه عليا ازاي وعي بتقولي بكرهك 
بلال.عشان هي لو بتكرهك مكانتش خافت عليك وطلعت تحوشك عشان ميموتش 
الياس.انتا مشوفتش الكلب شريف كان بيبص عليها ازاي
بلال.سيبه طلع نزل مش هيقدر يعمل حاجه حتي لو معاه فلوس والشراكات برضه مش هقدر لان احنا الي مسيطرين عليه 
الياس. اصلا هوا جاي بكره عشان المشروع الي معانه لو شوفت الخريطة الي علي وشه 
بلال بضحك.انا هموت واشوفه 
الياس.بكره تشوفه يلا علي مكتبك 
بلال بتمثيل.كده تكرشني ي ابو العيال 
الياس.بضحك يلا ي سافله من هنا 
عند شريف هوا سايق رن علي نادر 
نادر انتا فين 
نادر.في الشركه هكون فين 
شريف بتعب.طب تعالي علي الفيلا بتاعتي بسرعه
نادر بقلق.مالك في ايه 
شريف.تعالي بسرعه مش قادر اتكلم وقفل السكه
بعد ساعات عند الياس في حاجه تاني ولا خلاص كده 
بلال.اه في ملفات لازم تخلص النهارده ضروري 
الياس.طب احنا كده اتأخرنا عليهم
بلال.احنا مش هينفع نسيب الشغل خلاص ابعت السواق ياخدهم 
الياس.انا مش معايه رقم مليكة 
بلال.طب رن علي شاهيناز
الياس تمام ورن









عند شاهيناز يخلفه.الو ي الياس 
الياس بجد يا.شاهيناز انا مش هقدر اجي اخدكم هبعت السواق روحي لمليكة قوليلها واستنو السواق وقفل في وشها 
شاهيناز راحت عند مليكة
شاهيناز بقرف.مليكة 
مليكة لفت راسه.نعم
جنه كانت مع مليكة 
شاهيناز.السواق جاي يخدنا عشان الياس مش فاضي 
جنه شافت شاهيناز نزلت راسها في الأرض
شاهيناز بتعالي. مش انتي لنا سحر الخدامه 
جنه راسها في الأرض.ايوه 
شاهيناز.طب يلا شوفي رايحه فين 
جنه بخوف. حاضر
مليكة.استني هنا
جنه.نعم 
مليكة.انتي تعرفي شاهيناز فين 
جنه نزلت راسها في الأرض.اصل ماما بتشتغل خدامه في القصر عمران بيه واحنا عايشين في الاوضه الي في الجنينه وبابا متوفي


تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق