رواية احببت مجنونة الفصل الواحد والعشرون 




بعد شهر


هشام _ انا مش فاهم انتي عاوزه تأجلي ليه 

ياسمين _ خايفه بصراحه 

هشام _ خايفه وانا معاكي؟! 

ياسمين _ لا بس جواز كده مره واحده حآجه تخوف ما تخلينا نستنا سنه ولا  حآجه 

هشام _ ايه ايه سنه كاملة ليه ان شاءلله ما تفهميني انتي خايفه من ايه  

ياسمين _ من الجواز بصراحه انا مش قد مسؤولية الجواز وحاسه اني هفشل 

هشام بحب_ مش هتفشلي انا معاكي وهفضل علي طول جمبك 

ياسمين _ طيب سيبني افكر 

هشام _ متفكريش يا ياسمين،  سيبي نفسك 

ياسمين _ انت مستعجل كده ليه نفسي  افهم  

هشام _ علشان تكوني معايا ولا انتي مش عاوزه  

ياسمين _ عاوزه طبعا 

هشام _ امال ايه 

ياسمين _ اممم خلاص موافقه بس بعد شهر يكون جهزت نفسي  

هشام _ ماشي شهر احسن من سنه 


بيت مراد 


مراد _ في ايه مالك  

مي بفرحه_ تعاله عاوزاك 

مراد _ اجي فين 

مي _ في  اوضتنا يلا عاااوزاك 

مراد _ استر يارب انا بقلق 

مي_ تعاله بس ادخل  

مراد_ طافيه النور ليه 

مي _ هات ايدك بس وبتمسك ايده..  اقف هنا،،  متتحركش 

مراد _ لو اعرف بس في ايه 

مي بتولع النور وبفرحه_ ايه رايك  

مراد باستغراب _ في ايه 

مي_ السرير النونه ايه مش شايفه  

مراد_ ههههه ودا هتنامي عليه يعني،  حبيبتي انتي قصيره بس مش  لدرجة دي  

مي _ بردو مفهمتش،  طب هات ايدك  

مراد_ اهو 

بتمسك ايده وتحطها علي بطنها 

مراد_ مالها بطنك انتي تعبانه اوديكي لدكتور  

مي بنرفزه_ يووووه في ايه يا مراد انت من امتي مخك تخين 

مراد _ انا بردو ما تقولي مالك وانا هفهم 

مي_ انا حااامل فهمت 

مراد باستغراب _ حامل من مين اا اقصد امتي 

مي بفرحه _ ليه شهر  علي  كده  

مراد بفرحه _ مي انتي بتتكلمي جد 

مي _ والله حامل 

مراد _ لا استني هتأكد بنفسي ويحط اذنه علي بطنها،  يابنتي مفيش مش سامع حآجه 

مي _ وانت عاوز تسمع حآجه من اول شهر يا مراد دا حتى في اخر شهر مش بيبانلو صوت  ايه اللي بتقولو ده 

مراد_ اه صح ملعش اول مره تحصل معايا اصل عمري ما حملت..  اقصد يعني مشفتش حوامل قبل كده 

مي_ هتبقا اب يا مراد  

مراد بفرحه_ وانتى هتبقي ام سبحانك يارب  

مي بنرفزه _ مالك النهارده يا مراد لا بجد مالك ايه سبحانك يارب دي 

مراد _ لا انتي اللي مالك خلقك بقا ضيق بس مش مشكلة اكيد علشان حامل 

مي بزهق_ طيب اتفضل روح هاتلي مانجه 

مراد _ ليه مانجه ليه ما عندك مليون نوع فاكهه في التلاجه 

مي بعصبيه_ بتوووحم يا مراااد متخنق'نيش بقا 

مراد _ خلاص خلاص اهدي انتي مالك النهارده،  خلاص نجبلك مانجه يا ام شاهندا 

مي _ نعم ومين شاهندا دي ان شاءلله 

مراد _ اسم عادي هو ايه اللي مين دي 

مي _ لا بقااا اكيد في شاهندا في حياتك طيب ايه رايك علي جستي الاسم دا 

مراد _ يووووه بقا" طيب ايه رايك ان شاهندا يعني شاهندا انا ابوها 

مي _ وانا امها ومش هتتسما الاسم ده 

مراد _ خلاص خلاص بلاش شاهندا دي حتي كانت نكد'يه ايه رايك ف لوجي كانت طل'قه بنت الايه 

مي بانفعال_ متخلنيش اخب'ط بطني واسقط دلوقتي عشان ترتاح  هي مين دي اللي طل'قه 

مراد _ لوجي يخر'بيت امها اسكوتي كان عليه جوز رجلين اوووف ولا عنيها يالهوي ولا ايديها اخ ولا ص...  تحط ايدها على بوقه 

مي بعص'بيه_ كفاااايه مش عاوزه مانجه ولا عاوزه عيال ولا عاوزاك طلقني 

مراد _ انتي عيله اوي اطلقك ايه طيب والي في بطنك يطلع يلاقي امه مطلقه استهدي بالله بس وانا هخليكي تسميها زي ما انتي تحبي 

مي بقر'ق_ كسر'ت فرحتي دا انت مستفز 

مراد _ خلاص انا اسف وبعدين مش يمكن يكون ولد 

مي بفرحه _ ياريت عشان اسميه معاذ انا بعشق الاسم ده اوي يا مراد 










مراد _ ناااعم شالله يا معاذ بت انتي اتعدلي لا اعدلك الواد يسميه ابوه وامشي من قدامي دلوقتي 

مي _ هو انت منين ايه الواد وشالله دي...  خلاص ماشية اهو 

مراد بقر'ف _ قال معاذ قال 


ياسمين وهشام في المول بيتشرو حاجات عشان الفرح 


ياسمين_ هشام ايه رأيك احلي الون دا ولا ده

هشام _ فين الون التاني وانا اقولك

ياسمين _ هو ايه اللي فين اهو مش شايف  

هشام _ يابنتي انتي مش بتقولي ايه رايك احلي ده ولا  ده،  فيين التاني 

ياسمين _ انت بتهزر،  دااا لون ودا لون تاني خالص 

هشام _ ياسلاااام 

ياسمين بزهق_ اسكت طيب قفلتني معرفش اخد رايك في حآجه امال مهندس ديكور ازاي  

هشام _ غلطان انا ازاي معرفش افرق بينهم دا حتي واضح الاختلاف واحد بامبي والتاني Pink..  بتمتمه واضح اني استعجلت 

ياسمين _ سمعتك على فكره  

هشام _ ياسمين سيبي العك ده وتعالي اوريكي حآجه  

ياسمين_ حآجه ايه 

هشام _ ايه رايك فى ده  

ياسمين تغمض عنيها_ احترم نفسك انت قليل الا'دب 

هشام _ ههههه حقيقي استعجلت مبكدبش انا،  فتحي عنيكي متتكسفيش دا عادي خالص انا مرضتش اوريكي اللي اوحش منه 

ياسمين _ لا ده ولا التاني الوحش مستحيل البس كده  انت عاوز احمد وماما يد'بحوني 

هشام بقر'ف _ شاقطك انا، انتي هبله ما انا هبقا جوزك 

ياسمين _ ايوه جوزي بس ازاي تسمح لنفسك مراتك تلبس كده امال مين يسترني 

هشام _ ههههههههههههههه ههههههههههههههه  ياسمين يلا نشوف حآجه تاني لحسن اكتر في الكلام ويصعب عليه برأتك دي تضيع 


بعد ايام  في بيت مراد 


مراد _ تمام يافندم حاضر هتيجي  مع السلامه.....  مي! 

مي _ ايه يا مراد 

مراد _ جهزي نفسك هنروح مشوار 

مي _ مشوار ايه ده 

مراد _ ابوكي طالب يشوفك 

مي_ لا مش هروح 

مراد _ مي بلاش الكلام ده، دا ابوكي وبعدين لسه المحكمه مقالتش هو اللي عمل كده ولا لا 

مي باستغراب_ مراد الي اتق'تل دا ابوك يعني المفروض تمنعني مش تخليني اروح  











مراد_ انا قولتلك اني مش مصدق واكيد في حآجه منعرفهاش ولغيت ما نتاكد ف انا هعتبره بريئ 

مي بحيره_ انت شاكك في حد تانى 

مراد _ لا بس هو اعد'ائه كتير 

مي_ بس انا متاكده انه هو وعلي العموم انا هروح اهو ونشوف يمكن اصدق او يكون عندي شك واحد في الميه انه مش هو  

مراد_ جدعه يلا بقا اجهزي 


في القسم  


الظابط _ هات المتهم يابني 

العسكري حاضر يافندم 

الظابط _ هو طلب انه يشوفك كتير وخصوصا بعد جلسة المحكمه بعد ما اتاكد ان رايح رايح 

مي_ يعني ايه رايح رايح 

الظابط _ يعني اعد'ام 

مراد _ وانتو اتاكدتو يعني  

الظابط _ طبعا كل الادله بتقول انه هو،  تسجيلات كاميرات المراقبه وبصماته اللي علي سلا'ح الجريمه ومعاد دخوله اللي بيصادف معاد القت'ل

مراد _ لا يافندم انا حاسس ان في حآجه غلط،  وهو هيعمل كده ليه هو مشكلته معايا انا ومي 

الظابط _ يمكن عشان المرحوم هو اللي سجنه 

مي _ اكيد هو ده السبب 

الباب بيخبط 

الظابط _ ادخل  

بيدخل العسكري ومعاه ابو مي 

الاب ببكاء _ مي انتي جيتي يابنتي

مي تبص الجهه التانيه بنرفزه

الظابط _ اسيبكم مع بعض ممكن تيجي معايا يااستاذ مراد 

مي _ معلش يا فندم عاوزاه يكون معايا 

الظابط _ تمام براحتكم وبيمشي 

مي _ عاوز ايه  

الاب _ كنت عاوز اقولك اني معملتش كده ساعديني انا هتعد'م ظلم

مي _ مش هصدقك انا شفتك بعيني داخل تتسحب في الفيلا 

الاب _ حصل بس والله انا ما قت'لته 

مي بتريقه_ ما'ت لوحده ان شاءلله، القدر والصدفه وقفو ضدك وقت'لوه علشان تتورط انت عاوز تقول كده 

الاب _ انتي مش مصدقاني ليه اذا كان ابنه نفسه حس اني مظلوم 

مي _ علشان ميعرفكش زيي 

مراد _ اديلو فرصه يدافع عن نفسه دا حقه 

مي _ اتفضل قول اما نشوف هتقول ايه  


الاب_ انا  هر'بت من السجن قبلها بيوم روحت البيت لقيته اتباع والعيال وامك محدش يعرف راحو فين،  حسيت بنا'ر في صدري وقررت اني هخلص علي'كي انتي والافندي،  سألت لغيت ما عرفت ساكنين فين،  كنت هدخل من البوابة الاساسيه بس لقيت رجالتكم قاعدين كلهم هناك،  ف لفيت من الناحية التانية وخطيت من علي الثور واتسحبت لغيت جوه ولصدفه لقيت شباك مفتوح ودا كان شباك اوضة الق'تيل كان النور مفيش يدوب ابجوره جمب المكتب،  دخلت وانا خايف حد يشوفني،  وببص علي المكتب الاقي يد بتخبط ومليا'نه د'م،  كنت ههرب بس سمعته بيقولي الحقني وهديك اللي انت عاوزه،  جه في بالي انه هديني فلوس كتير واهرب بره البلد ،  جريت عليه وقعدت جمبه،  اساله مين عمل كده،  وهو كل اللي عليه الحقني الحقني معرفتش اعمل ايه،  مديت ايدي وشيلت الس'كينه الي في ضهره وبعدها قط'ع النفس،  خوفت اوي لدرجة معرفتش اعمل ايه،  رميت السك'ينه وهر'بت من مطرح ما جيت،  والله والله هو ده اللي حصل











مي تبص لمراد بحيره _ طيب ازاي مين ممكن يقدر يدخل ومحدش يشوفه 

مراد _ وليه ميكونش حد من جوه اصلا 

مي _ لا لا دا حد دخل من الشباك انت مسمعتهوش لما قال لقيت الشباك مفتوح 

مراد بحيره _ فعلاً احنا لازم نشوف الكاميرات تاني 

الاب_ يعني صدقتوني 

مي _ مش عارفه اصدقك ولا لا انت تعملها انت مكنتش جاي تسلم انت كنت جاي تق'تلني 

الاب_ حصل بس والله انا مقت'لتش الراجل ده  

مراد_ طيب انت شفت حد انت وداخل او خارج 

الاب_ لا مشفتش حد 

مراد_ طيب احنا هنمشي واوعدك اني هحاول اساعدك 


بعد اسبوع


بيت ياسمين 


ياسمين بتوتر_ مي اناهمو'ت لا لا قولوله مش هتجوز 

مي_ اهدي يامه هو لعب عيال الفرح بكره 

ياسمين ببكاء_ مي ونبي اعملي حآجه انا مش هتجوز 

مي_ يختاااي انتي جايه دلوقتي تقولي مش هتجوز انتي هبله 

ياسمين بتوتر_ ط طيب الجواز عامل ازاي من جوه قوليلي انتي جربتي قبلي 

مي _ ههههه ياحبيبتي انتي مش داخله معركه ده جواز يعني مشاركة وحب وعيال ودنيا جديدة وانتي بتحبي هشام يبقي خايفه من ايه 

ياسمين _ رايك كده 

مي _ ايوا ومتفكريش كتير يلا  نامى علشان تكونى قمر بكره 

ياسمين_  اعاااا مش هقدر انام 

مي _ لااا هتنامي تعالي العبلك في شعرك شويه عشان تنامي  

ياسمين _ ماشى اهو العبي يلا يارب  اقدر 


بيت مراد  


مراد _ هي المحاكمة كانت النهارده؟!

الطرف التاني _ ايوه والقاضي حول اوراقه لفضيلة المفتي 

مراد _ حول الاوراق لفضيلة المفتي يعني ممكن يتعد'م؟

الطرف التاني _ اكييد مش  ممكن  دا قت'ل مع سبق الاصرار وغير الجر'يمه اللي  كان  هيعملها قبل  كده  

مراد _ ماشي يا متر متشكر.. 

ببيقفل مراد ويلاقي سنيه وراه 

سنيه _ مراد انا لازم  اتكلم  معاك انا ميرضنيش حد يتعد'م ظلم 

مراد بذهول _ ظلم؟! في ايه يا داده انتي عارفه حآجه


تانى يوم 


مراد_ اطلعي براحه 

مي _ حاضر 

مراد _ مي فين  الهديه 

مي _ ايييي نسيتها استنا دقيقه اجيبها وهاجي 

مراد _ نسيتيها ازاي يا مي بزمه ده كلام،  خلاص  استني انا هروح  انتي  مش  هتخلصي لو روحتي  

مي_ ههههه هاتلي شوية فاكهه اقطم فيهم انا ورايحه ماااشي 

مراد _  ماشي هنتاخر علي  الفرح بسببك 


في  الفرح  


هشام _بيشوفها في اللوك فريست وينهبر بجمالها وعنيه تدمع من الفرحة وكانه هيمتلك القمر 

هشام بفرحه _ انا مش مصدق نفسي 

ياسمين بحب_ ولا انا 

هشام _ مبسوطه؟!  

ياسمين _ مبسوطه كلمه قليلة علي الاحساس اللي حساه دلوقتى

هشام _ امال عينيكي بتقول  غير  كده  ليه مالك يا ياسمين انتي لسه خايفه  

ياسمين بتنهيده _ بصراحه اه 

هشام يحضنها _ طول مانتي معايا متخافيش 

ياسمين  _ دا اللي مطمني 

هشام _ ايه رايك منروحش القاعه ونمشي 

ياسمين _ ههههه يا سلام  

هشام_ بتكلم  جد والله 

ياسمين _ لا طبعا والناس اللي مستنيه 

هشام _ خسااااره.. ماشي مش هيحصل حآجه نروح القاعه بس ساعه  واحده  









ياسمين بكسوف _ ماشي،  

بيروحو هشام وياسمين القاعه وتبتدي الحفله 

مراد يحضن هشام _ ااتش الف مبروك ياغالي هاين عليا اقوم ارقص والله  

هشام _ وايه مانعك طيب  ايه رايك بقا انك هترقص 

مراد _ انت ما صدقت اسكت الله يهديك بلاش  جنان  

هشام _ طيب  والله  لا انت راقص يلا متخلنيش احلف بطلاق وانا لسه متجوزتش 

مراد _ ههههه طيب تعاله معايا وبيمسك ايده وبزعيق وسع وسع واتفرجو علي الرقص يلا يا عريس 

هشام _ ههههه  مجنون يا مراد يلا يمين شمال  تحت فوق 

مراد بيرقص _ استني معايا 500 جنيه  انقطك بيهم انت اوله من الرقاصه ههههه  

هشام بيهجم عليه_ ههههه رقاصه يا صا'يع 

مراد يمسك ايده ويرقص معاه_ خلاص تتكس'ر فيك حآجه واحنا محتجينك النهارده 

هشام_ ههههه خلي ليلتك تعدي يلا ها ها ها يمين شمال يمين شمال 


مي واقفه جمب ياسمين وبيضحكو عليهم 

مي _ شوفتي جوزي رقصه احلي من جوزك ازاي، انا بفكر افتحلو كباريه هنكسب كتير ههههه

ياسمين_ ههههه تصدقي فكره وخدي هشام يطبل 

مي _ ههههه ماشي يلا قومي انتي كمان 

ياسمين_ لا لا يامي ونبي 

مي _ قووومي هو انتي هتجوزي كل يوم

هشام يشوفها بتشدها ويروح يمسك ايدها _ تعااالي 

ياسمين _ ههههه يامجانين 


الكل  بيرقص ويحتفلو وتعدي الليلة والكل بيروح بيته 


بيت هشام 

هشام _ ااااع واخيرا 

ياسمين بكسوف _ أخيرا ايه ابعد 

هشام بفرحه_ انتي متتكلميش اسمعش صوتك  تعالي  اقعدي هنا  

ياسمين _ اقعد  فين طيب  استنا  اغير  

هشام _ طيب  معاكي  دقيقة غير  كده  هطلع عينك 

ياسمين _ اي ده الطرحه مش  بتتشال 

هشام _ يوووه هاتي انا هشيلها ويبتدي يشيل في  الدبابيس،  واحد  اتنين تلاته اربعه...  بيعدي اربع دقايق ميه و واحد  ميه واتنين..  بتعب لا مش  ممكن  اليله هتعدي ف فك الدبابيس كده









  ياسمين _ خلاص اهي اتشالت استنا اغير الفستان 

هشام بزعيق _ ااااخلصي 

ياسمين بتنط لفوق من الخضه _ حاضر حاضر 

هشام_ اخيرآ تعالي اقعدي هنا 

ياسمين_ علي السرير؟! 

هشام ايوه اااخلصي 

ياسمين بتقعد وتربع رجليها 

وهو بينط علي السرير وينام علي رجلها _ العبي في شعري بقا 

ياسمين بذهول_ هه 

هشام_ علشان خاطري انا من زمان هموت واتجوز علشان حد يلعبلي في شعري

ياسمين_ هههههههههههههههههههههههههههههه

هشام_ بتضحكي ليه اخلصي العبي يلا



       الفصل الثاني والعشرون من هنا



تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق