رواية اين حقي الفصل الثالث والاخير

تيتااااااااااه
جدت ايه وهي جايه عليها اي ي بنتي في اي 
ايه بعيون بدمع وهي بتبص ع حاجه قدمها اي الي جبها هنا ي تيته 
الجده: ي بنتي دي امك 
ايه انا امي مامتت من 3سنين 
الام بعياط: موتني وانا عايشه ي بنتي
ايوا انتي موتي بنسبالي يوم ما ابويا مات وسبتيني ورحتي تتجوزي وتعيشي حياتك وتسبيني انا اتغذب مع عمي 
الجده: تتعذبي 
ايه: ايوا ي تيته اتعذب عمي ومراتو وبنتو كانو بيعذبوني كل يوم 
الجده: اي الي بتقوليه دا اواي يحصل كدا احكيلي ي بنتي 
ايه بعياط: من يوم ما دخلت بيت عمي  كان بيعاملني حلو اول اسبوع لحد ما بقي واصي عليا علشان ياخد ورثي وبعد ما بقي واصي عليا بقيت اشوف اوحش المعملات من زل و اهانه وضرب و شتيمه وقله قيمه 
الام بعياط: انا اسفه ي بنتي اني سبتك بس انتي متعرفيش الي حصل 
ايه بعياط و صريخ: مهما يحصل اييي مفيش حاجه تمنعك تسيبي بنتك الوحيده لوحدها وتمشي 
الجده كملي ي بنتي علشان اعرف احاسب عمك بحق 
حكت ايه كل حاجه ل جدتها وامها من سعت ما دخلت بيت عمها
عارفه ي تيته دا جسمي متشوه من ضربهم طنط صفاء لسعتني ب معلقه سخنه بدون اي رحمه وورتهم اللسعه والضرب وكان جسمها متشوه 
الجده يلهوي يبنتي يحبيبتي أنا اسفه اني سبتك ل عمك والله ل اخدلك حقك ي حبيبتي ايه انهارت  من العياط ع الي حصلها
الام انا بقا سبتك ي بنتي مش علشان اتجوزت عمك هددني اني لو مسبتكيش هيحبسني و هيلبسني قضيه  موافقتش اني اسيبك حتي لو هموت 
جه في مره كنت راجعه من السوق ومعيا شنط الخضار لقيت البوليس جه عليا ونا طالعه العماره واخدني وفتش الشنط لقي مخد*رات فضلت احلف انها مش بتعتي محدش صدقني ومعرفتش اجيب محامي يطلعني واخد6سنين سجن عمك هو الي قالك اني اتجوزت وسبتك 
ايه بعياط: ايوا
المهم انا اخدت نص العقوبه وطلعت بعد 3سنين ولم رحت ل عمك علشان اخدك بهدلني هو ومراتو ملقتش مكان اقعد في غير هنا عند جدتك 
ايه بعياط يحبيبتي ي ماما اتبهدلتي اوييي ونا كنت ظلامكي أنا اسفه 
الام وهي بتخدها ف حضنها انا الي اسفه يبنتي اني معرفتش احافظ عليكي 
مكنش ب ايدك ي امي انك تسبيني وتمشي المهم متسلنيش تاني ولا تبعدي عني محتجاكي جنبي ي امي  
الجده: ربنا ما يفرق بينكو ابدا ونا هتصرف مع احمد وهجبلك حقك و فلوسك 
ايه انا خايفه اوووي ي تيته قالي لو قلتلك اني بضرب وبتعذب قالي هيقت*لني 
الجده متخفيش ي بنتي 
هجبلك حقك منوو 
بعد ثلاث اشهرر كانت ايه خلصت اولي ثانوي و بقيت مع ولدتها 
 كانو رفعو قضيه عنف اسري ع عم ايه احمد واثبتو ان هي كانت بتتعرض للعنف فعلا 
وامها دورت علي شغل واشتغلت علشان تعرف تصرف علي ايه 
وكان بيدعم ايه في الفتره دي محمد ابن عمها 
وبعد ما القضيه اخدت حكم جت صفاء للبيت عند ايه تتوسل و تتاسف ليها علشان تتنازل عن القضيه وهما رفضو انهم يتنازلو عنها    و 
للاسف ايه في الفتره دي كانت بتروح عند دكتور نفساني علشان كانت نفسيتها وحشه اوي وكان عندها اكتأب 
الدكتور: ها ي ايه كويسه دلوقتي 
اه الحمدلله ي دكتور بقيت كويسه ومش بخاف من الناس وكونت صدقات كتيره اووي وبقي عندي بستات
الدكتور بفرحه: طيب ي يستي الحمدلله 
ايه روحت البيت وهي مبسوطه اووووي
الجده بفرحه ي ايه ي ايه تعالي هنا ي بنتي 
ايه نعم ي تيته انا جايه اهووو 
عارفه ي قلب تيته حصل اي انها
اي ي تيته 
القضيه بتاعتك اخدنا فيها حكم و حقك كلو رجعلك وهيتحبس 3سنين ع العنف الاسري الي اتعرضيلو في بيتو 
ايه بعياط بجد ي تيته بتتكلمي جد الحمدلله الله يارب الحمدلله كثيرا على كرمك ولطفك بيا الحمدلله 

                      ولقد عادأ حقي     
اتمني تكون الروايه استفدو منها ♥✨
تمت .

تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق