رواية عريس يابوي الفصل السادس 




بعد إسبوع 
فرح كانت قاعدة في الصالة وأسد كمان وكانو مشغلين فيلم بحبك فجت صافي وقعدت ف حضن أسد وفرح كانت هتمـ"ـوت من الغيرة
فرح/أحم أحم أنا بقول أجيب لمون؟ 
صافي بدلع ومياعة/هيكون أحسن
قامت فرح بعصبية وجابت كبايات اللمون وحطت كبايتها على الطرابيزة وكباية أسد ومدت إيدها بكباية صافي لكن وقعتها على هدومها 
صافي/إيه دا انتي مجنونة؟
فرح/oh my God im so sorry "يا اللهي أنا أسفة جداً" ممكن تدخلي الحمام تنضفي نفسك 
قامت صافي بعصبية وفرح إبتسمت بإنتصار وهي بتاخد كبايتها وبتقعد جنب أسد اللي إبتسم على غيرتها اللي واضحة
أسد/ده مكان صافي على فكرة
فرح بتجاهل/بص بص بتقوله اوعا تكون واحدة تانية ف حياتك قالها لأ ههههه ده طلع الصنف كله زبا"لة
ضحك غصب عنه وحاوط وسطها وهي إتكسفت جداً وحاولت تبعده بس مبعدش ف بطلت وحاولت تمنع نفسها إنها تسند على كتفه 
فتحت موبايلها تقرأ رواية سمعت همسه جنب ودنها
أسد/تؤ تؤ يعني أبقى جايبلك مكتبة عشان خايف على عيونك من الbdf وانتي بتقرأي برضة من الموبايل؟ 
حست إن وشها سخن أكتر وحاولت تبعد عنه وإتكلمت صافي أول ما دخلت واللي كانت بدورها لابسة فستان نوم أحمر ناري بيبرز مفاتنها كاملة قصير وبحمالات وحاطة روج أحمر على شفايفها 
صافي/والله؟ إحضنها أحسن
فرح بلا وعي/ما تيجي ونجيب مليجي
صافي بفزع/بت إنتي إنتي ميولك إيه يا بت انتي أنا بدأت أقلق منك! 
وأسد ضحك/ يا بنتي مقدرتش تسكت دانتي صار"وووخ 
فرح بقهر/صار"وخ بس؟ قول جـ"ـثة كنـ"ـبلة حاجة كدة يعني
إستوعبت اللي قالته
فرح/بس خلي بالك كله Fuck "مزيف" الطبيعي أحسن برضة 
قالتها بقهرة خفيفة بانت في صوتها بعدين صافي إتكلمت بدلع لأسد وغمزة
صافي/طب يا أسودي مش هتيجي الأوضة بقى يا بيبي
فرح بهمس سمعه أسد/أسودك وبيبك؟ أسد بيه السيوفي بيتقاله بيبي؟ لأ وكمان أسودي! الصبر يا رب عشان مموتهاش بنت الحلوة دي
أسد إبتسم ومسك إيد صافي وباسها/تمام يا حبيبتي جاي
قالها وساب فرح ودخل
فرح بغيرة بينها وبين نفسها/يوووووه بقى، يعني هما كل يوم كدة مفيش مرة أقعد غير لما تاخدة بنت الرخمة دي
دخلت ا








وضتها وفتحت درجها لقيت ميكأب مفتحتوش قبل كدة
حاولت تستخدمه بعد ما خرجت من دولابها فستان إسود قصير نص كم وضيق من عند الخصر، وقفت قدام المراية وسيبت شعرها وحطت ميكأب على وشها وبقت جميلة خالص
بصت لنفسها شوية وإتكلمت بهمس
فرح/طب محنا حلوين أهو وأجمل منها كمان أمال ايه! 
خرجت من الأوضة للحمام بعدين إبتسمت وهي باصة للغسالة وضحكت ومسكت الكلور وطلعت فساتين نوم صافي كلها ورشت عليها كلور وجابت ألمقص من المطبخ وقصتهم بحيث مينفعوش يتلبسو تاني ورجعتهم
فرح/ده بس إنتقام صغير
دخلت المطبخ وبدإت تطبخ حاجة تاكلها قبل ما تنام وهي بتدندن أغاني وجت عند أغنية أصالة "مبقاش سر" وإندمجت أوي وصوتها علي
فرح/ولما أقوله يا قلبي إرحمني يقولي أنا حُر، لا لا حُر فنفسك فيا أنا لأ، أنا إنسانة وليا الحق، إني أعيش العمر سعيدة، إنت زعلت؟ طب خليييني أعيشلي يومين مش لازم عمر
أسد خرج على صوتها وفضل متنح وهي وقافة مندمجة ف الغنا وخلصت الأكل وهي بتحطه ف الطبق وعادت الأغنية من تاني وكملت











فرح/قلبي تاعبني بحكم العادة والأيام عماله تمُر، دايماً يشرب قهوته سادة، ويرجع يشكي طعم المُر دايماً يختار سكة وجعي ويجري عليها، ويخليني حكاية الناس تفضل تحكيها 
لفت عشان تحط الأكل على الطرابيزة وهي بتغني
فرح/وأما أقوله يا قلبي إرحمني يقولي أنا حُر، لا لا حُر فنفـ هييييه (شهقة) بسم الله في ايه يجدع إنت مفيش أحم ولا دستور؟ 
إستوعبت اللي كانت لابساه فطلعت تجري على اوضتها ولبست روب أبيض ورجعت المطبخ وهو متنح زي ما هو
فرح بإحراج/إنت هنا من إمتا
أسد قرب منها وهمس جمب ودنها/من أول إختياراتك اللي بتندم
فرح إتكسفت أكتر وبدإت تبعد/أنا أسفة بس إندمجت 
حاوطها وهمس بخدر
أسد/طب ما تيجي نشوف إختياراتك هتندم ولا لأ؟
فرح/أوعدك هتجيلي راكع وساعتها أنا اللي همشي 
قالتها وزقته وخدت طبقها ورجعت أوضتها بسرعة وهو إستوعب وموبايله رن
أسد بضيق/الو.. 
مجهول/....... 
أسد بضيق/معدتش قادر أستحمل أكتر من كدة! 
مجهول/.............. 
أسد/يوووووه أنا عايز أحكيلها كل حاجة أنا تعبت
مجهول/........... 
أسد/سلام
قفل الخط ورمى الموبايل وهو بيتنهد بعصبية شديدة
أسد/لحد إمتى يا فرح لحد إمتى أنا تعبت بقى يا رب
بعد شهر من مشاكسات فرح ل صافي وخناقهم مع بعض
صافي بزعيق/انتي يا بت انتي انا زهقت من حركات العيال بتاعتك دي مرة كلور فالهدوم ومرة سمغ ف الكرسي ومرة صرا*صير ف الشاي "الصرا"صير بتبقى عبارة عن حبوب هلوسة" ومرة دوا يخليني أهرش ف هدومي إنتي إيه يا شيخة
فرح بردح/بقولك إيه يما إقفي عوج وإتكلمي عدل أنا مش فايقالك على المسا
صافي بزعيق/أنا اللي أتكلم عدل يا شوا*رعية يا زبا*لة
فرح بردح/أنا زبالة يا عيرة يا شعر عيقة يا فنلة دايبة قرفانه منها شايبة مبقاش الا الرقا"صة هي اللي تقولي يا زبالة لا فوقي لنفسك وشوووووووووووبااااش 











صافي بردح/وانتي تكونيش مفكرة إني مش واخدة بالي من غيرتك مني يا معفـ"ـنة وبتحاولي تقلديني ف لبسي بس متحاوليش لإنه بيحبني ومش هيحبك انتي مهما تعملي
فرح إتعصبت جداً وكانت هترد لولا إن أسد جه على صوت الدوشة/في إيه صوتكم جايب أخر الڨيلا
فرح بعصبية/أهلاً أهلاً بالباشة الزبا"لة اللي مقضيها 
أسد بعصبية/إيه اللي بتقوليه ده
فرح بزعيق/لو لسة فيك ذرة كرامة واحدة طلقني 
أسد ضربها بالقلم بقوة وهي عيطت وصافي بصتلها بفرحة 
فرح بزعيق/إنت ازاي تمد إيدك عليا
أسد بسخرية/إيه مش ده اللي بيحصل في الروايات وكنتي عايزة حياتك تبقى رواية؟ متضايقة ليه؟ 
فرح عياطها ذاد وإتكلمت بزعيق
فرح/بكرهك
أسد/مش أكتر مني 
بصتله بصدمة ودموع وعياطها ذاد وصافي إتكلمت
صافي/أسد إنت قلت يومين وهتطلقها والموضوع ذاد عن حدة بقالك شهرين دلوقت
أسد/وانا مش هطلقها 
صافي بعصبية/يانا يا هي يا أسد يا تطلقني يا تطلقها


تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق