رواية جعلني ملتزمة الفصل السادس والاخير 
الفتاه _ احمد ملك مش موجوده 
احمد _ ازاي ده 
الفتاه _ والله ي احمد ما اعرف أنا سبتها بس ٥ دقائق رجعت لقيتها اختفت 
ليركض احمد بأتجاه غرفه ملك مسرعا 
ليدخل الغرفه ولم يجد ملك فقط و جد الفستان و هاتفها 
احمد _ ازاي اومال ملك راحت فين 
في هذا الوقت اتبعت علي تلفونه رساله ليفتح هاتفه ليجد
_ بتحاولش تدور علي ملك لان هي مش ليك من البدايه 
ليغلق الهاتف و وجهه احمر من الغضب من تجرء وأخذ معشوقته 
ليدخل مصطفي و ابراهيم 
ابراهيم _ احمد هو ايه اللي حصل و ازاي ملك مش موجوده 
ليعطي احمد هاتفه الي ابراهيم ليقرأ الرساله و ينصدم 
مصطفي _ ازاي ده ملك اصلا ماكنش ليها علاقه بحد ولا تعرف حد 
احمد _ أنا عارف ي عمي وواثق في ملك 
ليأتي احمد حتي يخرج من الغرفه 
ابراهيم _ احمد استني تليفونك بيرن برقم غريب ممكن تكون ملك 
ليأخذ احمد الهاتف مسرعا و هو يرد احمد 
مجهول _ أنا فاعل خير هقولك ملك مخطوفه وانا هقولك علي مكانها  







احمد _ انت مين و تعرف مكانها منين 
_ مش لازم تعرف مين المهم تعرف مكان حبيبتك 
فلاش باك 
عمر _ يعني ايه 
زياد _ يعني هخطفها 
عمر _ زياد انت تجننت 
زياد _ أنا فعلا مجنون بيها مش هقدر اسيبها أنا اللي لازم اتجوزها مش احمد 
عمر _ زياد اعقل بكرة فرحهم و خلاص اتقبل الواقع 
زياد _ بس احنا ممكن نغير الواقع 
باك 
قص عمر كل هذا علي احمد 
احمد بصدمه _ يعني زياد اللي خاطفها 
عمر _ اه 
ليغلق احمد مسرعا الهاتف و هو يتصل برانيا 
رانيا _ اهلا مستر أحمد 
احمد _ رانيا بسرعه طلعيلي عنوان استاذ زياد 
رانيا _ خير ي مستر أحمد هو في حاجه حصلت 
أحمد _ لا ي رانيا ابعتي بس العنوان 
رانيا _ حاضر مستر أحمد ثواني و هبعته 
ينتظر احمد حتي تبعت العنوان 
مصطفي _ احمد عشان خاطري أنقذ بنتي دي بنتي الوحيده مقدرش اعيش من غيرها 
احمد _ متقلقش ي عمي بنتك هتكون في حمايتي 
( قبل ساعتين ) 
تستيقظ ملك تجد نفسها في غرفه خاليه من كل شئ لتصرخ هي وهي تنادي بأسم احمد 
ليدخل زياد 







زياد _ ملك صحيتي اخيرا 
ملك _ أنا فين وايه اللي جبني هنا 
زياد _ أنا اللي جبتك اصل انتي متعرفيش اني خاطفك 
ملك _ انت مجنون 
زياد _ مجنون بيكي ي ملك انا بحبك صدقيني و هتجوزك و هتكوني مراتي 
ملك _ انت مجنون أنا مش بحب غير احمد و مش هتجوز غير احمد ي زياد و يكون في علمك أنا عمري ما حبيت حد غير احمد 
ليمسكها زياد من شعرها _  لا ي ملك انتي هتكوني مراتي أنا  
ملك _ في حلمك 
( عند أحمد ) 
في نفس الوقت تبعت رانيا عنوان زياد ليركض احمد الي الخارج و خلفه حراسه 
( في خلال ربع ساعة ) و صل احمد امام منزل زياد 
ليقف أمام باب المنزل و هو يرن على الجرس 
احمد _ فتح ي زياد افتح ي حيوان بقي تخطف مراتي 
ليفظع زياد ليركض بأتجاه الباب و هو يغلقه كويس و يغلق جميع النوافذ ليركض زياد الي ملك 
زياد _ ششش مش عايز اسمع صوت 
في نفس الوقت فوجأ أن احمد يكسر النافذة بيده التي نذفت ويقف أمام زياد يعطي له عده ضربات جعلته يقع على الأرض 
ليفق احمد ملك 
احمد بالهفه _ ملك حبيبي حصلك حاجه عملك حاجه جه جمبك  ( ليحتضنها احمد بلهفه ) 
ملك _ لا لا أنا كويسه بس انت ايدك بتنزف 
ليفجأ جميعا بدخول الشرطه ثم يأخذون زياد 
ملك _ احمد لازم نروح المستشفي ايدك بتنزف جامد 
احمد _ تمام
ليدخل مصطفي بخوف _ ملك بنتي انتي كويسه 
ملك _  أنا كويسه ي بابا بس احمد أيده بتنذف يلا نروح المستشفي 
مصطفى _ اه يلا 
في العربيه متجهين الي المستشفي 
احمد _ مكنتش اعرف انك بتخافي عليا كده 
ملك _ لو مخفتش عليك هخاف علي مين 
احمد _ بحبك 
ملك _ وانا كمان
 تمت.

تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق