رواية خيانة زوجي الفصل الاول 


-انا حامل .

قالتها البنت الجميلة اللي قدامي ...كنت قاعدة في النادي لما جات واحدة وقعدت جمبي وقالت ده من غير مقدمات ... بصتلها بحيرة فقالت بإرتباك:

-عارفة ان الموضوع صادم وانتي متعرفنيش بس أنا اعرفك كويس يا مدام هنا لان جوزك يبقي ابو اللي في بطني.!!!

قومت بصدمة وانا بقول:

-بتقولي ايه يا ست انتي ...انتي مجن*ونة ...ازاي ابو ابنك ...تعرفيه من فين جوزي...

عيطت وقالت:






-انا اعرف دكتور انور كويس اووي يا مدام هنا وهو والله ابو اللي في بطني ....بعد ما غلط معايا رما*ني بسهولة كده ...أنا طالبة عنده في الكلية وللاسف حبيته وهو قال انه حبني ...وقالي كمان انه هيطلقك ويتجوزني ...بدأنا نطلع سوا لحد ما في يوم ...

عيطت ومقدرتش تكمل ...فضلت شوية تعيط بندم وقالت:

-في يوم روحت المكتب بتاعه ...كنا آخر اليوم ومعظم الطلبة مشيت وحصل اللي حصل ...معرفش عملت كده ازاي...بس أنا ندمت والله المصيبة اني اكتشفت اني حامل ولما قولتله بدأ يتهرب مني .. ...

مسكت ايدي وقالت:

-مدام هنا ابوس ايديك ساعديني...اهلي لو عرفوا هيمو*توني والله أنا مرعوبة وخايفة ...مفيش حد معايا ومش عارفة أعمل ايه ..ابوس ايديكي خليه حتي يكتب عليا يومين ويطلقني أنا هتف*ضح ...والله أنا غلطت بس ندمت ومرعوبة أنا اهلي مي*تين وعايشة مع اخواتي ومراتاتهم وهما بيكر*هوني اصلا ولو عرفوا مش هيرحموني ...

دموعي نزلت وقومت وقولت:

-انتي كدا*بة ...مستحيل اصدق ان جوزي يعمل كده ...حرام عليكي ...انتي عايزة تخربي بيتي !!!

بكت وهي بتقول:

-الاثبات اللي انتي عايزاه اعمليه ...لو حابه تعملي تحليل DNA أنا موافقة ...بس بالله عليكي ساعديني .... أنا فعلا ممكن امو*ت بسبب الفض*يحة دي ...جوزك هر*ب مني وانا اللي هتحمل الغلط لوحدي ...

مكنتش قادرة اصدقها ...ولا اكذبها ...خوفت اسد وداني واكذ*بها اشيل أنا ذ/نبها ...اتنهدت وقولت :

-تعالي معايا ...

...










في البيت ...

اديتها عصير وقولت:

-ده هيهدي اعصابك ..عصير لمون ...

اخدته وبدأت تشربه بهدوء ...

قعدت جمبها وانا دماغي بتودي وبتجيب ...قلبي واج/عني ...لو كلامها صح يبقي انور خا*نني...أرتكب ذنب وزنا !!!...مرضتش اسبق الاحداث يمكن تكون البنت كد*ابة ...بس لو كانت صادقة انور حسابه هيكون عسير معايا !....

بعد شوية ...

دخل انور البيت وبهت وقال :

-رانيا بتعملي ايه هنا؟!

ابتسمت انا وقولت:

-انت تعرف رانيا يا انور ...

اتوتر انور وقال:

-ايوة طبعا .رانيا طالبة عندي في الكلية و...

-ام ابنك صح 

كملت ببرود ...هو راسه بعنف وقال:

-لا الكلام ده كد*ب والله ما لمستها اصلا ...ده بتتبلي عليا يا حبيبتي...









هزيت راسي وقولت:

-بسيطة يا حبيبي هنعرف مين فيكم الكد*اب لما نعمل تحليل الDNA ..

وشه بهت لثواني بعدين اخدني من ايدي لبعيد وقالي :

-حبيبتي انتي هتكذ*بيني وتصدقي دي ...دي واحدة رخ*يصة حاولت كتير تلفت انتباهها ليا وانا صديتها ... ولما صديتها راحت تشوف فر*يسة تانية ليها ولما التاني خ*لع جايبة تلبسني انا في ابنها ده ...

هزيت كتفي وقولت:

-انا واثقة فيك ...بس مفيش ضرر من أننا نتأكد يا حبيبي ولا أيه؟!..

....

وتحت ضغط مني عملنا تحليل الDNA للجنين اللي كمل تلات شهور لحسن الحظ... واستنينا نتيجة الاختبار ....

...

بعد ايام ...

اتفقنا مع رانيا أننا نروح سوا واخدت انور معايا اللي كان مر*عوب....قلبي كان بيدق وانا قاعدة مستنية النتيجة ....جه دكتور المعمل واداني النتيجة وقال:

-العينات متطابقة بنسبة تسعة وتسعين في المية...استاذ أنور يبقي والد الطفل!!!!


     الفصل الثاني من هنا

تحميلات

أختر ما تريد:

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق